Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Bekijk resultaten enquête: Zijn er teveel allochtne politici?
Ja 30 63,83%
Nee 16 34,04%
Andere optie: zie hieronder! 1 2,13%
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2005, 12:09   #41
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Kritiek kan enkel uit onverdachte hoek komen, iedereen weet dat jullie ook tegen allochtonen zouden zijn als er geen problemen waren. Jullie kritiek is even geloofwaardig als die van de BUB op het Vlaams-nationalisme.
Onzin, kritiek moet gemeten worden adhv objectieve criteria, de boodschapper heeft er niks mee te maken.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 13:20   #42
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Vlaming
Godverdomme, dit slaat alles!

Nu worden ze wel echte meeloperkes, lees zelf maar!

"Het Vlaams Belang zal volgend jaar in verschillende Vlaamse en Brusselse gemeenten gelovige moslims op hun lijsten zetten voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dat zegt VB-kopstuk Gerolf Annemans in Het Nieuwsblad.

,,Het is een stap waar we binnen onze partij al een tijdje over nadenken. We hebben verschillende kandidaturen. Die zullen we goed afwegen. We willen geen excuusmoslims, maar inhoudelijk sterke kandidaten.''
Annemans gaat er van uit dat er binnenkort ook moslims in het partijkader van het Vlaams Belang aan de slag zullen zijn. Hoe is dat te rijmen met de ook voor gematigde moslims hard aangekomen uitspraak van Filip Dewinter ,,dat moslima's die een hoofddoek dragen, een terugkeercontract tekenen''? ,,Dat was een uitschuiver die we verticaal klasseerden'', zegt Annemans. "

Dit gaat voor mij toch ook te ver hoor. Ik begreep het eerst ook niet dat ze in Brussel tweetalig campagne voerden. Dat kan ik nu wel begrijpen.

We hebben de franstaligen in Brussel immers nodig, anders kunnen we de stad binnen twintig jaar omdopen tot een tweede Istambul of Marrakesh. (de meest aangevraagde naam was vorig jaar in Brussel Mohamed!!) In dat opzicht kan ik me nog achter een 'het doel heiligt de middelen'-redenering scharen. Maar Moslims op de lijst zetten vind ik ook ONBEGRIJPELIJK ! ![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by panzer on 25-08-2005 at 14:21
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Vlaming
Godverdomme, dit slaat alles!

Nu worden ze wel echte meeloperkes, lees zelf maar!

"Het Vlaams Belang zal volgend jaar in verschillende Vlaamse en Brusselse gemeenten gelovige moslims op hun lijsten zetten voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dat zegt VB-kopstuk Gerolf Annemans in Het Nieuwsblad.

,,Het is een stap waar we binnen onze partij al een tijdje over nadenken. We hebben verschillende kandidaturen. Die zullen we goed afwegen. We willen geen excuusmoslims, maar inhoudelijk sterke kandidaten.''
Annemans gaat er van uit dat er binnenkort ook moslims in het partijkader van het Vlaams Belang aan de slag zullen zijn. Hoe is dat te rijmen met de ook voor gematigde moslims hard aangekomen uitspraak van Filip Dewinter ,,dat moslima's die een hoofddoek dragen, een terugkeercontract tekenen''? ,,Dat was een uitschuiver die we verticaal klasseerden'', zegt Annemans. "

Dit gaat voor mij toch ook te ver hoor. Ik begreep het eerst ook niet dat ze in Brussel tweetalig campagne voerden. Dat kan ik nu wel begrijpen.

We hebben de franstaligen in Brussel immers nodig, anders kunnen we de stad binnen twintig jaar omdopen tot een tweede Istambul of Marrakesh. (de meest aangevraagde naam was vorig jaar in Brussel Mohamed!!) In dat opzicht kan ik me nog achter een 'het doel heiligt de middelen'-redenering scharen. Maar Moslims op de lijst zetten vind ik ook ONBEGRIJPELIJK ! ![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Vlaming
Godverdomme, dit slaat alles!

Nu worden ze wel echte meeloperkes, lees zelf maar!

"Het Vlaams Belang zal volgend jaar in verschillende Vlaamse en Brusselse gemeenten gelovige moslims op hun lijsten zetten voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dat zegt VB-kopstuk Gerolf Annemans in Het Nieuwsblad.

,,Het is een stap waar we binnen onze partij al een tijdje over nadenken. We hebben verschillende kandidaturen. Die zullen we goed afwegen. We willen geen excuusmoslims, maar inhoudelijk sterke kandidaten.''
Annemans gaat er van uit dat er binnenkort ook moslims in het partijkader van het Vlaams Belang aan de slag zullen zijn. Hoe is dat te rijmen met de ook voor gematigde moslims hard aangekomen uitspraak van Filip Dewinter ,,dat moslima's die een hoofddoek dragen, een terugkeercontract tekenen''? ,,Dat was een uitschuiver die we verticaal klasseerden'', zegt Annemans. "


Dit gaat voor mij toch ook te ver hoor. Ik kon het eerst niet begrijpen dat ze in Brussel tweetalig campagne voerden. Dat kan ik nu wel begrijpen.

We hebben de franstaligen in Brussel immers nodig, anders kunnen we de stad binnen twintig jaar omdopen tot een tweede Istambul of Marrakesh. (de meest aangevraagde naam was vorig jaar in Brussel Mohamed!!) In dat opzicht kan ik me nog achter een 'het doel heiligt de middelen'-redenering scharen. Maar Moslims op de lijst zetten vind ik ook ONBEGRIJPELIJK ! ![/size]
[/edit]
__________________

Laatst gewijzigd door panzer : 25 augustus 2005 om 13:21.
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 20:11   #43
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Dit gaat voor mij toch ook te ver hoor. Ik begreep het eerst ook niet dat ze in Brussel tweetalig campagne voerden. Dat kan ik nu wel begrijpen.

We hebben de franstaligen in Brussel immers nodig, anders kunnen we de stad binnen twintig jaar omdopen tot een tweede Istambul of Marrakesh. (de meest aangevraagde naam was vorig jaar in Brussel Mohamed!!) In dat opzicht kan ik me nog achter een 'het doel heiligt de middelen'-redenering scharen. Maar Moslims op de lijst zetten vind ik ook ONBEGRIJPELIJK ! !
Dat gaat heus niet gebeuren, hoor... Is een oude roddel van een riooljournalistje...
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 17:20   #44
Filip van Vlaanderen
Vreemdeling
 
Filip van Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
Exactement. Ik hoop dat je dat dan ook denkt omtrent de joden? Hoeveel joden zitten er eigenlijk in de Vlaamse politiek?
Niemand die hier een antwoord op kan geven?

Ik heb "ja" gekozen, omdat ik vind dat de Vlaamse politiek enkel en alleen in handen mag/moet zijn van Vlamingen. Met buitenlanders (waartoe ik uiteraard ook de joden reken) die zich hier vestigen heb ik geen probleem als ze werken voor hun brood, zich aanpassen aan onze cultuur en geen problemen maken. Maar in de politiek hebben ze niks te zoeken, wij Vlamingen moeten de wetten bepalen waaraan de buitenlanders zich moeten aanpassen. Enkel door buitenlanders en joden uit de politiek te houden kunnen wij het juiste (lees: rechtse) beleid voeren en opkomen voor onze eigen cultuur.
Filip van Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 16:25   #45
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Vlaming
In Vlaanderen zijn er teveel vreemde politici vind ik.
Ook in Nederland met die Hirsi ali bijvoorbeeld.
Ze krijgen veel aandacht meer aandacht dan ze verdienen.

Eigenlijk horen ze er niet thuis, of wat vinden jullie?
In Wallonië kan een Marokkaanse zelfs minister van Cultuur worden... Om het met de grootste filosoof van de laatste eeuw te zeggen:

[size=4]cosmopolites de tous le pays, encore un effort![/size]
__________________
"Es darf nicht sein, dass letztendlich je die Frustrierten über das Schicksal [Flanderns] bestimmen" - Edmund Stoiber
jjohanvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 16:26   #46
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip van Vlaanderen
Niemand die hier een antwoord op kan geven?

Ik heb "ja" gekozen, omdat ik vind dat de Vlaamse politiek enkel en alleen in handen mag/moet zijn van Vlamingen. Met buitenlanders (waartoe ik uiteraard ook de joden reken) die zich hier vestigen heb ik geen probleem als ze werken voor hun brood, zich aanpassen aan onze cultuur en geen problemen maken. Maar in de politiek hebben ze niks te zoeken, wij Vlamingen moeten de wetten bepalen waaraan de buitenlanders zich moeten aanpassen. Enkel door buitenlanders en [size=7]joden uit de politiek te houden[/size] kunnen wij het juiste (lees: rechtse) beleid voeren en opkomen voor onze eigen cultuur.
Dus alleen katholieken mogen aan de politiek deelnemen?
__________________
"Es darf nicht sein, dass letztendlich je die Frustrierten über das Schicksal [Flanderns] bestimmen" - Edmund Stoiber
jjohanvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 20:20   #47
Armadel
Gouverneur
 
Armadel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2005
Locatie: Antwerpen, de stad der steden.
Berichten: 1.213
Standaard

Politiek staat los van geloof. Daarom is er ook een scheiding Kerk-staat. Een Jood in een politieke partij is dus op zich alreeds een overtreding op deze regel, immers een Jood wordt gekenmerkt door zijn geloof. Ik heb Ja gestemd. Er zijn veel te veel buitenlanders in onze politiek. Ik geloof ook nooit dat wanneer ik naar Marokko ga ik er iets te zeggen zou hebben in hun politiek.
Hetzelfde met de quota van vrouwen die op bepaalde lijsten moeten staan. Het zijn niet langer "excuus-buitenlanders", maar nu komen er ook "excuus-vrouwen" bij.
__________________
Armadel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 22:05   #48
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Vlaming
In Vlaanderen zijn er teveel vreemde politici vind ik.
Ook in Nederland met die Hirsi ali bijvoorbeeld.
Ze krijgen veel aandacht meer aandacht dan ze verdienen.

Eigenlijk horen ze er niet thuis, of wat vinden jullie?
Who cares?
Even een paar dingen op een rijtje zetten:
  • Of er nu vreemdelingen in de politiek zitten of niet. I don't care.
  • Of homo's nu adoptierecht krijgen of niet, I couldn't care less.
  • Of mijn beste vriend nu zwart, geel of blank is, wat maakt het uit?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 22:06   #49
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
Exactement. Ik hoop dat je dat dan ook denkt omtrent de joden? Hoeveel joden zitten er eigenlijk in de Vlaamse politiek?
Joden zijn cool.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 14:00   #50
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Armadel
Politiek staat los van geloof. Daarom is er ook een scheiding Kerk-staat. Een Jood in een politieke partij is dus op zich alreeds een overtreding op deze regel, immers een Jood wordt gekenmerkt door zijn geloof. Ik heb Ja gestemd.
Scheiding van Kerk en staat betekent juist dat niemand in de politiek mag geweigerd worden op basis van zijn religie. De staat is religieus neutraal en een Jood mag dus even goed premier worden als een moslim, een katholiek of een atheist. Bovendien is de Joodse identiteit niet noodzakelijk verbonden aan het geloven in of het praktizeren van de Joodse religie.

Citaat:
Er zijn veel te veel buitenlanders in onze politiek. Ik geloof ook nooit dat wanneer ik naar Marokko ga ik er iets te zeggen zou hebben in hun politiek.
Hetzelfde met de quota van vrouwen die op bepaalde lijsten moeten staan. Het zijn niet langer "excuus-buitenlanders", maar nu komen er ook "excuus-vrouwen" bij.
Dat verbaast me niks, dat u ook al iets tegen vrouwen in de politiek hebt...
__________________
"Es darf nicht sein, dass letztendlich je die Frustrierten über das Schicksal [Flanderns] bestimmen" - Edmund Stoiber
jjohanvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 18:30   #51
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Joden zijn cool.
Aan al jouw reacties te zien kan jou precies niet veel schelen? Benieuwd op welke partij je stemt...
__________________
Citaat:
If the enemy is in range so are you










PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 19:06   #52
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
Aan al jouw reacties te zien kan jou precies niet veel schelen? Benieuwd op welke partij je stemt...
Waarom racist zijn? Een ingeburgerde marokkaan is toch evenzeer een Vlaming als u of ik?
Ik irriteer trouwens graag dumbass facisten door mij als Jodenvriend te profileren. Net als enig ander ras ter wereld, heb ik niets voor of tegen Joden.

PS: Ik stem N-VA.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 19:36   #53
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

1] Beschuldigde ik je van rascist? Ik zei gewoon dat je er je precies niet veel van aan trok.
2]Heb ik ergens gezegd dat een ingeburgerde marokkaan minder is als een vlaming?
3]Wil je nu zeggen dat ik een dumbass facist ben? Dank u wel.

PS: Denk eerst na voor je een mens beschuldigd.
__________________
Citaat:
If the enemy is in range so are you










PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 20:26   #54
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
1] Beschuldigde ik je van rascist? Ik zei gewoon dat je er je precies niet veel van aan trok.
2]Heb ik ergens gezegd dat een ingeburgerde marokkaan minder is als een vlaming?
3]Wil je nu zeggen dat ik een dumbass facist ben? Dank u wel.

4] PS: Denk eerst na voor je een mens beschuldigd.
1. Nee, ik weet het wel.
2. Nee, ik bevestigde gewoon wat u zei over het feit dat ik er mij niet veel van aantrek.
3. Helemaal niet.
4. Sorry, u heeft mij blijkbaar verkeerd begrepen.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be