Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2005, 19:07   #1
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard Mysterie of niet

Omdat het in een buurthread wat verloren liep tss de rest stel ik hier nog eens de vraag of de manier waarop egyptenaren met graniet werkten een mysterie is of niet.
Ik herinner me een docu op national geographic waarin gesteld werd dat dit tot op heden niet beter zou gedaan worden.
Welke machines of technieken stelden de Egyptenaren in staat om dit te doen.
Op volgende link
http://www.theosofie.net/sunrise/sun...denegypte.html
hierover oa dit gevonden:
Citaat:
Het uithakken van de harde steensoorten vormt een andere moeilijkheid. De granieten beelden, sarcofagen, en de granieten blokken met volmaakt rechte hoeken getuigen ervan dat de oude Egyptenaren het bewerken van graniet volledig meester waren. Het bewerkingsproces om graniet te snijden door hout in gleuven te plaatsen, ze vervolgens nat te maken zodat het hout uitzet en het graniet splijt, zoals een diamant een glasplaat snijdt, verklaart nog niet met wat voor materiaal de gleuven werden uitgehouwen, of hoe de oude Egyptenaren granieten vazen en sarcofagen hebben uitgehold of granieten beelden hebben vormgegeven. Beschikten de oude Egyptenaren over machines of een verloren techniek of een combinatie hiervan? De granieten blokken die bijvoorbeeld duidelijk zichtbaar zijn in de Daltempel van Khafre of in het Oseirion vlakbij Abydos lijken met een figuurzaag te zijn gemaakt, en zaagvormige gereedschapssporen zijn te zien op de stenen die Petrie onder onze aandacht heeft gebracht
volledig verslag te lezen op bovenstaande link
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 20:14   #2
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Ben daar ook eens over gefascineerd geraakt na een uitzending op National geographic over de theorieën van Robert Bauval.

Het bizarre is inderdaad dat in Egypte de technologie de andere kant van de geschiedenis lijkt te volgen met de hoogste technologie rond de bouw van Gizah en dan steeds minder wordend.


Nu is er een goed weerwoord gevonden op theorieën van ingenieurs zoals Dunn die stellen dat de oude Egyptenaren supersonische drilboren gebruikten om hun objecten te construeren, die met de huidige techniek zelfs niet meer na te maken zijn.

Hier vind je een interessante link erover : http://www.margaretmorrisbooks.com/mddebate.html

Het boek heb ik nog maar pas besteld en nog niet gelezen, maar ik vermoed dat de stelling is dat de Egyptenaren helemaal geen stenen zaagden of kapten, want de metaaltechnologie daarvoor bestond toen nog niet. Ze lijken wel hun gigantische en haast perfect afgewerkte monolytische steenblokken in kunststeen vervaardigd te hebben.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 20:33   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Veel weet ik er niet van maar door middel van katrollen met meerdere touwen splits men het gewicht equivalent en kan er toch één en ander gedaan worden door man of dier-krachten.
Volgens mij zit men spijkers op laag water te zoeken.
één en ander is trouwens al meerdere keren uit de doeken gedaan.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 08:44   #4
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Ben daar ook eens over gefascineerd geraakt na een uitzending op National geographic over de theorieën van Robert Bauval.

Het bizarre is inderdaad dat in Egypte de technologie de andere kant van de geschiedenis lijkt te volgen met de hoogste technologie rond de bouw van Gizah en dan steeds minder wordend.


Nu is er een goed weerwoord gevonden op theorieën van ingenieurs zoals Dunn die stellen dat de oude Egyptenaren supersonische drilboren gebruikten om hun objecten te construeren, die met de huidige techniek zelfs niet meer na te maken zijn.

Hier vind je een interessante link erover : http://www.margaretmorrisbooks.com/mddebate.html

Het boek heb ik nog maar pas besteld en nog niet gelezen, maar ik vermoed dat de stelling is dat de Egyptenaren helemaal geen stenen zaagden of kapten, want de metaaltechnologie daarvoor bestond toen nog niet. Ze lijken wel hun gigantische en haast perfect afgewerkte monolytische steenblokken in kunststeen vervaardigd te hebben.
Ik heb je link nagelezen en hier wordt gesteld dat het bewerken van graniet ed niet met hoogtechnologische middelen gebeurde.
De reden waarom men dit concludeert is dat er geen hoogtechnologische middelen uit die periode zijn teruggevonden.
Hoe men het dan wel deed wordt er evenwel niet bijgezegd.
Zou er een aannemelijke theorie zijn hoe men het oudere technieken heeft kunnen bereiken?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 08:55   #5
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Veel weet ik er niet van maar door middel van katrollen met meerdere touwen splits men het gewicht equivalent en kan er toch één en ander gedaan worden door man of dier-krachten.
Volgens mij zit men spijkers op laag water te zoeken.
één en ander is trouwens al meerdere keren uit de doeken gedaan.
Spijkers op laag water, mss
Anderzijds, als er geen verklaring voor is, dan is de meest logische verklaring (bij ontbreken van de echte) dat de mens of wie dan ook, ooit veel verder heeft gestaan qua kennis dan men nu aanneemt.
Nu gaat men er van uit dat het evolutieproces van de mens er een is van gestage (wel met ups en downs) groei.
Als het andere waar is, dat de mens ooit een beschavingspeil had dat gelijkwaardig mss zelfs hoger stond dan het huidige, dan is dat toch wel een revolutie op gebied van geschiedenis?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 09:10   #6
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Ik heb ooit ergens gelezen dat de sfinx in water heeft gestaan. Aja in dat boek van Temple dat 'bewijst' dat we afkomstig zijn van een ras reptielen van Sirius B (of C).
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 10:17   #7
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Ik heb ooit ergens gelezen dat de sfinx in water heeft gestaan. Aja in dat boek van Temple dat 'bewijst' dat we afkomstig zijn van een ras reptielen van Sirius B (of C).
Tja, zolang men niet weet hoe het precies is gegaan zijn alle andere hypothesen mogelijk?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 20:21   #8
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bokkerijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Ben daar ook eens over gefascineerd geraakt na een uitzending op National geographic over de theorieën van Robert Bauval.

Het bizarre is inderdaad dat in Egypte de technologie de andere kant van de geschiedenis lijkt te volgen met de hoogste technologie rond de bouw van Gizah en dan steeds minder wordend.


Nu is er een goed weerwoord gevonden op theorieën van ingenieurs zoals Dunn die stellen dat de oude Egyptenaren supersonische drilboren gebruikten om hun objecten te construeren, die met de huidige techniek zelfs niet meer na te maken zijn.

Hier vind je een interessante link erover : http://www.margaretmorrisbooks.com/mddebate.html

Het boek heb ik nog maar pas besteld en nog niet gelezen, maar ik vermoed dat de stelling is dat de Egyptenaren helemaal geen stenen zaagden of kapten, want de metaaltechnologie daarvoor bestond toen nog niet. Ze lijken wel hun gigantische en haast perfect afgewerkte monolytische steenblokken in kunststeen vervaardigd te hebben.
Ik heb ook eens een boek gelezen van die Bauval. De geheime kamer of zoiets, vergeef me als ik de titel fout heb. Maar er is niet veel van blijven hangen, behalve dat er onder de sfinx, die met onderaardse gangen verbonden is met de grote piramide, nog kamers zouden zijn die men nog niet onderzocht heeft.
Is het waar dat National Geographic daarover een uitzending voorbereidt, waarbij men zal proberen daar te filmen ?
__________________
http://www.denar.be
http://www.iwa-ait.org/
GEEN RFID IN MIJN LIJF !!!
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 20:25   #9
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Allemaal het werk van de inwoners van atlantis
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 20:26   #10
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bokkerijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Omdat het in een buurthread wat verloren liep tss de rest stel ik hier nog eens de vraag of de manier waarop egyptenaren met graniet werkten een mysterie is of niet.
Ik herinner me een docu op national geographic waarin gesteld werd dat dit tot op heden niet beter zou gedaan worden.
Welke machines of technieken stelden de Egyptenaren in staat om dit te doen.
Op volgende link
http://www.theosofie.net/sunrise/sun...denegypte.html
hierover oa dit gevonden:

volledig verslag te lezen op bovenstaande link
Er doen al sinds de boeken van Von Däniken verhalen de ronde dat de Egyptenaren hun piramides niet zelf gebouwd zouden hebben, dat de Maya's en Azteken hun eigen steden niet gebouwd zouden hebben, dat graniet niet te bewerken valt, enz...
Historisch onderzoek in de vallei van Gizeh heeft toch aangetoond dat er grote kampementen van arbeiders zijn geweest (en dat het niet allemaal slaven waren, zoals vaak wordt verondersteld, maar vakmensen die iets kenden van bouwen en van stenen bewerken).
Zo lees je ook allerlei dingen over de beelden van Paaseiland, over de onderzeese piramides bij Japan, over de Bermuda Driehoek enz....

Schrijvers hebben nogal wat fantasie, en dat zorgt ervoor dat ze graag gelezen worden.
__________________
http://www.denar.be
http://www.iwa-ait.org/
GEEN RFID IN MIJN LIJF !!!
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 20:29   #11
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bokkerijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Allemaal het werk van de inwoners van atlantis
Ja, die was ik nog vergeten, natuurlijk. Ook daarover zijn er al duizenden boeken, en allemaal plaatsen ze Atlantis ergens anders.

Indien er ooit werkelijk een ramp gebeurd is waarbij een eiland verzonk, dan is het denkelijk wel in de TOEN bekende wereld geweest (zie Plato), m.a.w. in de Middellandse Zee. Er is daar ooit een vulkaan ontploft op het eiland Thera. Dat verklaart waarom het als mythe al voorkomt in de toenmalige literatuur.
__________________
http://www.denar.be
http://www.iwa-ait.org/
GEEN RFID IN MIJN LIJF !!!
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 20:35   #12
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder
Ja, die was ik nog vergeten, natuurlijk. Ook daarover zijn er al duizenden boeken, en allemaal plaatsen ze Atlantis ergens anders.
Die woonden op antarctica die hoger en warmer lag, die zijn dan uitgestooit naar egypte en Zuid Amerika (met gelijkaardige bouwtechnische wonderen)
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 20:42   #13
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bokkerijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Die woonden op antarctica die hoger en warmer lag, die zijn dan uitgestooit naar egypte en Zuid Amerika (met gelijkaardige bouwtechnische wonderen)
Wie schrijft dat ? In ieder geval is het een van de vele theorieën. Ik zou er maar allemaal niet teveel van geloven.

Ken je trouwens de theorie van de holle aarde ? De nazi's zouden onder de Zuidpool zitten te wachten om terug te komen.

Citaat:

In The People's Almanac lees ik dat Hitler onder invloed van The coming race en gelovend dat er mensen leefden in het binnenste der aarde, de Britse onderzeevloot heeft laten bespioneren door een team van radarexperts, die gebruik moesten maken van op dit boek gebaseerde berekeningen. De experts hadden niets aan de berekeningen, maar Hitler liet hen doorgaan. Waar de samenstellers van de Almanac hun wetenschap vandaan hebben staat er niet bij. Dat Lyttons boek, vol ideeën over rasveredeling, Lebensraumtheorieën en antidemocratische, antipacifistische stellingen Hitler aansprak, is niet ondenkbaar.

Late aanhangers van de holle-aarde-theorie menen te weten dat Hitler bij de val van Duitsland in een onderzeeër naar een basis onder de ijskap van de Zuidpool is gevlucht.

Late aanhangers - inderdaad was er in het Derde Rijk een cultus gepropageerd door de ex-aviateur Peter Bender: de Hohlweltlehre. En ook na de oorlog verscheen er nog een handboek van deze cultus, Geokosmos, door Karl E. Neupert. De term 'geokosmos' is afkomstig uit Kirchers "Iter extaticum•.



Bron: http://www.geocities.com/ahaakman/BINNEN.htm
Je ziet, mijn beste C&W, aan theorieën geen gebrek. Hoe geflipter hoe liever, tegenwoordig.
__________________
http://www.denar.be
http://www.iwa-ait.org/
GEEN RFID IN MIJN LIJF !!!
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 21:13   #14
MadDog
Burger
 
MadDog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2005
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder
Ja, die was ik nog vergeten, natuurlijk. Ook daarover zijn er al duizenden boeken, en allemaal plaatsen ze Atlantis ergens anders.

Indien er ooit werkelijk een ramp gebeurd is waarbij een eiland verzonk, dan is het denkelijk wel in de TOEN bekende wereld geweest (zie Plato), m.a.w. in de Middellandse Zee. Er is daar ooit een vulkaan ontploft op het eiland Thera. Dat verklaart waarom het als mythe al voorkomt in de toenmalige literatuur.
Waarom zou het in de toen 'gekende wereld' moeten gebeurd zijn ?

In Egyptische mummies zijn sporen van cocaïne teruggevonden, terwijl die plant alleen in Zuid-Amerika voorkomt, toen een officieel nog niet gekend continent ?

Overigens zijn de verhalen van Atlantis niet begonnen met de boeken van VD, deze verhalen zijn oeroud.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by MadDog on 07-08-2005 at 22:14
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder
Ja, die was ik nog vergeten, natuurlijk. Ook daarover zijn er al duizenden boeken, en allemaal plaatsen ze Atlantis ergens anders.

Indien er ooit werkelijk een ramp gebeurd is waarbij een eiland verzonk, dan is het denkelijk wel in de TOEN bekende wereld geweest (zie Plato), m.a.w. in de Middellandse Zee. Er is daar ooit een vulkaan ontploft op het eiland Thera. Dat verklaart waarom het als mythe al voorkomt in de toenmalige literatuur.
Waarom zou het in de toen 'gekende wereld' moeten gebeurd zijn ?

In Egyptische mummies zijn sporen van cocaïne teruggevonden, terwijl die plant alleen in Zuid-Amerika voorkomt, toen een officieel nog niet gekend continent ?

Overigens zijn de verhalen van Atlantis niet begonnen met de boeken van VD, deze verhalen zijn oeroud.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder
Ja, die was ik nog vergeten, natuurlijk. Ook daarover zijn er al duizenden boeken, en allemaal plaatsen ze Atlantis ergens anders.

Indien er ooit werkelijk een ramp gebeurd is waarbij een eiland verzonk, dan is het denkelijk wel in de TOEN bekende wereld geweest (zie Plato), m.a.w. in de Middellandse Zee. Er is daar ooit een vulkaan ontploft op het eiland Thera. Dat verklaart waarom het als mythe al voorkomt in de toenmalige literatuur.
Waarom zou het in de toen 'gekende wereld' moeten gebeurd zijn ?

In Egyptische mummies zijn sporen van cocaïne teruggevonden, terwijl die plant alleen in Zuid-Amerika voorkomt, toen nog niet gekend.

Overigens zijn de verhalen van Atlantis niet begonnen met de boeken van VD, deze verhalen zijn oeroud.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door MadDog : 7 augustus 2005 om 21:14.
MadDog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 21:16   #15
MadDog
Burger
 
MadDog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2005
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder
Wie schrijft dat ? In ieder geval is het een van de vele theorieën. Ik zou er maar allemaal niet teveel van geloven.

Ken je trouwens de theorie van de holle aarde ? De nazi's zouden onder de Zuidpool zitten te wachten om terug te komen.



Je ziet, mijn beste C&W, aan theorieën geen gebrek. Hoe geflipter hoe liever, tegenwoordig.
Hitler was inderdaad aanhanger van de holle erthe theorie. Maar de NAZI's waren van zoveel 'aanhangers'.

Feit is wel dat ze een uitgebreide expeditie naar Antarctica hebben ondernomen, iemand een idee waarom ?
MadDog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 21:20   #16
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder
Ik heb ook eens een boek gelezen van die Bauval. De geheime kamer of zoiets, vergeef me als ik de titel fout heb. Maar er is niet veel van blijven hangen, behalve dat er onder de sfinx, die met onderaardse gangen verbonden is met de grote piramide, nog kamers zouden zijn die men nog niet onderzocht heeft.
Is het waar dat National Geographic daarover een uitzending voorbereidt, waarbij men zal proberen daar te filmen ?
Feitelijk gegeven is dat die pyramiden er wel degelijk staan. Dus dat kan al niet afgedaan worden als verzinsel. Ook de ongelooflijke graad van precisie waarmee die zijn gebouwd en afgewerkt is iets dat we enkel kunnen constateren. Niet enkel zaken die ze samenstellenden of vorm gaven, maar ook de tunnels die onder de pyramides naar de ondergrondse kamers lopen zijn in de rotsbodem uitgehakt met een bijna ongelooflijke precisie. Naar 't zchijnt kunnen ze dat enkel klaar gespeeld hebben met zonlicht door spiegels in die tunnels te kaatsen.

Maar de kennis om die zeer precies effen vlakken te maken is nog zeer lang blijven bestaan, zoals de sarcofagen waar stierenmummies in werden bewaard, in het "Serapeum", aantonen.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 21:26   #17
MadDog
Burger
 
MadDog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2005
Berichten: 142
Standaard

Wat ik nooit begrepen heb aan de grote pyramide is dat er maar 1 teken in terug te vinden was, terwijl hij volgens de huidge aanvaarde theorie toch dienst moet gedaan hebben als begraafplaats, terwijl de begraafplaatsten in de vallei der koningen helemaal bezet zijn met egyptisch tekenschrift.


1 teken in zo'n kolossaal bouwwerk dat moet verwijzen naar de bouwer ervan, is dat niet wat gek ? Terwijl veel kleinere bouwwerken bezaaid zijn met tekenschrift.

Kwatongen beweren dan nog dat een ontdekkingsreiziger het er zelf zou ingebeiteld hebben, om zijn thesis kracht bij te zetten. Het zou mij niet verbazen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by MadDog on 07-08-2005 at 22:27
Reason:
--------------------------------

Wat ik nooit begrepen heb aan de grote pyramide is dat er maar 1 teken in terug te vinden was, terwijl hij volgens de huidge aanvaarde theorie toch dienst moet gedaan hebben als begraafplaats, terwijl de begraafplaatsten in de vallei der koningen helemaal bezet zijn met egyptisch tekenschrift.


1 teken in zo'n kolossaal bouwwerk dat moet verwijzen naar de bouwer ervan, is dat niet wat gek ? Terwijl veel kleinere bouwwerken bezaaid zijn met tekenschrift.

Kwatongen beweren dan nog dat een ontdekkingsreiziger het er zelf zou ingebeiteld hebben, om zijn thesis kracht bij te zetten. Het zou mij niet verbazen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Wat ik nooit begrepen heb aan de grote pyramide is dat er maar teken in terug te vinden was, terwijl hij volgens de huidge aanvaarde theorie toch dienst moet gedaan hebben als begraafplaats, terwijl de begraafplaatsten in de vallei der koningen helemaal bezet zijn met egyptisch tekenschrift.


1 teken in zo'n kolossaal bouwwerk dat moet verwijzen naar de bouwer ervan, is dat niet wat gek ? Terwijl veel kleinere bouwwerken bezaaid zijn met tekenschrift.

Kwatongen beweren dan nog dat een ontdekkingsreiziger het er zelf zou ingebeiteld hebben, om zijn thesis kracht bij te zetten. Het zou mij niet verbazen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door MadDog : 7 augustus 2005 om 21:27.
MadDog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 21:58   #18
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bokkerijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MadDog
Waarom zou het in de toen 'gekende wereld' moeten gebeurd zijn ?

In Egyptische mummies zijn sporen van cocaïne teruggevonden, terwijl die plant alleen in Zuid-Amerika voorkomt, toen een officieel nog niet gekend continent ?

Overigens zijn de verhalen van Atlantis niet begonnen met de boeken van VD, deze verhalen zijn oeroud.
Waarom? Omdat dat de meest logische verklaring is, toch wel ? Wie weet is er wel contact geweest tussen de Egyptenaren en Zuid-Amerika. De reizen van Thor Heyerdahl hebben alleszins aangetoond dat het mogelijk is om met een echte papyrusboot in Amerika te geraken, je wordt voor het grootste stuk gewoon meegenomen door de golfstroom.

Of er cocaïne in de mummies zit ? Dat heb ik nog niet gehoord, vanwaar komt dat ?

De verhalen over Atlantis zijn oeroud als je bepaalde theosofen gelooft, zoals H.P.Blavatsky. Ik weet niet of Steiner er ook iets over zegt. Dat weet ik wel, ik gebruikte Von Däniken gewoon als voorbeeld van een moderne schrijver die al deze thema's aanroert.
__________________
http://www.denar.be
http://www.iwa-ait.org/
GEEN RFID IN MIJN LIJF !!!
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 22:00   #19
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bokkerijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MadDog
Hitler was inderdaad aanhanger van de holle erthe theorie. Maar de NAZI's waren van zoveel 'aanhangers'.

Feit is wel dat ze een uitgebreide expeditie naar Antarctica hebben ondernomen, iemand een idee waarom ?
Die mensen jaagden hun eigen dromen en waanideeën na. Zo hebben ze ook opgravingen gedaan in Rennes-le-Château. En ze zouden ook in Tibet geweest zijn.
Himmler en zijn kameraden waren goed op de hoogte van de esoterische literatuur uit die tijd, en de theosofische ideeën waren toen nog sterk van invloed.
__________________
http://www.denar.be
http://www.iwa-ait.org/
GEEN RFID IN MIJN LIJF !!!
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 22:01   #20
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bokkerijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Feitelijk gegeven is dat die pyramiden er wel degelijk staan. Dus dat kan al niet afgedaan worden als verzinsel. Ook de ongelooflijke graad van precisie waarmee die zijn gebouwd en afgewerkt is iets dat we enkel kunnen constateren. Niet enkel zaken die ze samenstellenden of vorm gaven, maar ook de tunnels die onder de pyramides naar de ondergrondse kamers lopen zijn in de rotsbodem uitgehakt met een bijna ongelooflijke precisie. Naar 't zchijnt kunnen ze dat enkel klaar gespeeld hebben met zonlicht door spiegels in die tunnels te kaatsen.

Maar de kennis om die zeer precies effen vlakken te maken is nog zeer lang blijven bestaan, zoals de sarcofagen waar stierenmummies in werden bewaard, in het "Serapeum", aantonen.
Er zijn wel meer muren te vinden die met dezelfde precisie gebouwd zijn. In Zuid-Amerika en op het Paaseiland.
__________________
http://www.denar.be
http://www.iwa-ait.org/
GEEN RFID IN MIJN LIJF !!!
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be