Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 december 2006, 14:13   #41
Sneta
Gouverneur
 
Sneta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Locatie: Belgie
Berichten: 1.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als Brussel tweetalig is, moet het daarom een eigen vervoersmaatschappij krijgen? Als Brussel tweetalig is, moet het daarom een aparte dienst ruimtelijke ordening uitbouwen? Als Brussel tweetalig is, moet er daarom het beleid qua energie, leefmilieu en waterbeleid zelf organiseren?
Kan iemand mij uitleggen wat die (gewestelijke) bevoegdheden te maken hebben met de tweetaligheid van Brussel?
Ik ga volledig met je accoord, maar ik trek de redenering nog even verder door.
Waarom moesten er zonodig Vlaamse, Waalse en Brusselse Gewesten opgericht worden ?
Openbaar vervoer, energie, leefmilieu ...etc zijn bevoegdheden die perfect op Federaal niveau uitgevoerd werden.
Buitenlandse Handel, Ontwikkelingssamenwerking, Landbouw ... zovele bevoegdheden werden gesplitst terwijl niemand daar vragende partij voor was maar omdat het compromis nu eenmaal wisselgeld vereiste hebben ze dat in de balans gesmeten.

Men had zich kunnen beperken tot de oprichting van de Gemeenschappen (Frans, Vlaams en Duitstalig) die een vorm van autonomie kunnen hebben op het vlak van culturele en persoonsgebonden zaken.

Gewestvorming was nergens goed voor en heeft enkel geleid tot een ondoorzichtig kluwen van bevoegdheden waar alleen de anti-politiek beter van wordt.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 14:26   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

uw unitaristisch voorstel is al 150 jaar in de praktijk toegepast geweest en het heeft toen niet gewerkt.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 14:38   #43
Sneta
Gouverneur
 
Sneta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Locatie: Belgie
Berichten: 1.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
uw unitaristisch voorstel is al 150 jaar in de praktijk toegepast geweest en het heeft toen niet gewerkt.
Belgie heeft uitstekend gewerkt zeker op het gebied van economische welvaart en sociaal welzijn.
Er was wel steeds latent een taalprobleem aanwezig vooral in de openbare dienst. (Gerecht, Leger, diplomatie)

Dit probleem kon eenvoudig worden opgelost door de oprichting van de culturele Gemeenschappen, maar zoals zo vaak heeft men met een kanon naar een mug geschoten en is men zijn doel ver voorbijgeschoten door de oprichting van de Gewesten.

Dat noemt men het kind met het badwater weggooien !
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 15:01   #44
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Belgique heeft helemaal niet gewerkt en al zeker niet op economisch vlak, tenzij misschien door de congolezen uit te zuigen. Zodra de welvaartstaat er kwam dook de roep naar federalisme op. Zodra de democratie kwam dook de roep naar autonomie op. Belgique is de antipool van 'goed functioneren'.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 15:42   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Ik ga volledig met je accoord, maar ik trek de redenering nog even verder door.
Waarom moesten er zonodig Vlaamse, Waalse en Brusselse Gewesten opgericht worden?
Een Brussel Gewest moet er voor mij niet zijn, wel een Vlaams, een Waals en een Duitstalig.

Waarom gewesten? Omdat Vlaanderen en Wallonië een totaal andere economie hebben, en dus een ander beleid vereisen.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 21 december 2006 om 15:43.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 19:18   #46
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het ligt misschien als een olievlek in Vlaanderen, maar het �*s niet Vlaanderen.
En wat weet een Nederlander daar dan van?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 19:27   #47
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
En wat weet een Nederlander daar dan van?
Het is toch zo?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 19:40   #48
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
En wat weet een Nederlander daar dan van?
Het lijkt mij niet onmogelijk dat een Nederlander daar iets van afweet.

Ik ken wel een aantal Nederlanders die al j�*�*�*ren in Brussel wonen, er een huis of appartement kochten, een 'Belgisch' lief (Frans- en/of Nederlandstalig) vonden, enz. ...

Al die Nederlanders zijn het wat Brussel betreft met mij - en ik ben een Vlaamse Belg die ook al j�*�*�*ren in Brussel woont - volmondig eens :

Brussel is niet Vlaanderen.

Brussel is ook niet, zoals sommigen beweren, een Franstalige stad.

Brussel is véél complexer dan dat.

En elke poging om een complex gegeven als Brussel op een simpele en vaak zelfs simplistische manier te benaderen is tot mislukken gedoemd.

Om rampen te voorkomen zal iederéén die meent zich met Brussel te moeten moeien in elk geval flink mogen 'studeren', en dan liefst niet in boekjes, brochuurkes, partijblaadjes en tabelletjes, maar in 'het werkelijke leven'.

Ik vind de huidige regeling zeker niet perfect, maar als ik sommige voorstellen hier lees, stel ik me in ieder geval de vraag hoe al die 'organisatoren' hun ideeën betreffende Brussel CONCREET zullen verwezenlijken, rekening houdend met de ECHT BESTAANDE bewoners van het Brussels Gewest (ter informatie : het zijn er iets meer dan een miljoen !!) die hun EIGEN opvattingen over de materie hebben, een opvatting die nogal vaak RADICAAL afwijkt van hetgeen onze weldoeners met 'ons' Brusselaars voorhebben?


HOE ?

Laatst gewijzigd door djimi : 21 december 2006 om 19:41.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 19:54   #49
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht

1. Brussel is een franstalige stad

2. en de amechtige pogingen om Brussel tot Vlaanderen te bekeren zijn op het lachwekkende af.

3. Brussel heeft nu eenmaal zijn eigenheid ontwikkeld en heeft weinig of niks te maken met 'La Flandre Profonde'.
1. Dat klopt niet. Brussel is een méértalige stad waar het Frans en het Nederlands officiële talen zijn, en het Frans een vrij dominerende positie inneemt, maar ik hoor ook heel veel Arabisch, Spaans, Pools, Engels, ...

2. Dat klopt dan weer wel. Ik had vandaag nog een discussie met enkele van mijn leerlingen (16- tot 18-jarige Franstalige Brusselaars die Nederlands als verplichte tweede taal op hun programma hebben) en ik was echt geschrokken van de anti-Vlaamse houding die uit die discussie bleek. Het grote probleem is dat nogal wat Franstalige jongeren uit die leeftijdsgroep een gelijkaardige negatieve attitude koesteren (ik kan geen ander werkwoord vinden om die houding te beschrijven).

3. Dat klopt gedeeltelijk. Er zijn echter ook veel Brusselaars die wèl voeling hebben met 'La Flandre Profonde', al was het maar omdat ze er familie hebben, of er onlangs nog zèlf woonden.


Het leuke aan Brussel is dat geen enkel beeld dat men er zich over vormt blijkt te kloppen, al was het maar omdat de stad erg dynamisch is en dus sneller verandert dan men kan achterhalen. De 'grote waarheid' over Brussel die je vandaag ontdekt, blijkt morgen hopeloos verouderd.
En dat is maar goed ook.

Het wordt de simplisten al gemakkelijk genoeg gemaakt.

Laatst gewijzigd door djimi : 21 december 2006 om 19:55.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 19:59   #50
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is toch zo?
'Vuile' links-liberaal, bestudeer de landkaart van Vlaanderen/Belgie eens, Brussel ligt in Vlaanderen, rond Brussel zie je allemaal Vlaamse gemeentes zonder faciliteiten, of wil jij dat dat ook nog faciliteitengemeenten worden en dan kan je Brussel niet meer Vlaams noemen, trouwens door zo een uitspraak besef ik waarom D66 verkiezing na verkiezing verliest.
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 20:03   #51
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
'Vuile' links-liberaal, bestudeer de landkaart van Vlaanderen/Belgie eens, Brussel ligt in Vlaanderen, rond Brussel zie je allemaal Vlaamse gemeentes zonder faciliteiten, of wil jij dat dat ook nog faciliteitengemeenten worden en dan kan je Brussel niet meer Vlaams noemen, trouwens door zo een uitspraak besef ik waarom D66 verkiezing na verkiezing verliest.
Lesotho ligt ook in Zuid-Afrika.
Baarle-Hertog ligt ook in Nederland. Bestuur de kaarten maar eens.
Nochtans maken die 2 gebieden geen deel uit van Zuid-Afrika, Nederland.
Voor Vlaanderen en Brussel is dat net hetzelfde.
Brussel ligt in Vlaanderen maar behoort niet tot Vlaanderen. Het heeft dan ook een eigen parlement.

Dit alles wil overigens niet zeggen dat ik positief sta tegenover dat omhooggevallen boven-zijn-stand-levend vuil stadje. De geldkraan voor het Brussels gewest mag gerust dichtgedraaid worden.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)

Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 21 december 2006 om 20:05.
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 20:30   #52
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht

1. Dit alles wil overigens niet zeggen dat ik positief sta tegenover dat omhooggevallen boven-zijn-stand-levend vuil stadje.

2. De geldkraan voor het Brussels gewest mag gerust dichtgedraaid worden.
Als ingeweken 'Vlaamse Brusselaar' moet ik toegeven dat ik af en toe behoefte voel hier eens een paar dagen weg te gaan, hoewel ik me dan meestal beperk tot een mooie wandeling in het ZoniënwoudForetDeSoignes.

Maar wat ik eigenlijk wou zeggen :

1. Ik sta overwegend positief tegenover mijn stadje, zelfs al is het op sommige plaatsen inderdaad erg vuil, en zelfs al zijn er inderdaad nogal wat omhooggevallen en boven-hun-stand-levende mede-Brusselaars.

2. Wat mij betreft geen enkel probleem, op voorwaarde dat

A) het Brussels Gewest dan op een redelijke manier uitgebreid wordt (met een aantal 'Vlaamse', maar ook een aantal 'Waalse' lappen grond die nu al tot de invloedssfeer behoren), zodat bijvoorbeeld de Ring zich dan tenminste vollédig op Brussels grondgebied bevindt: het is echt belachelijk dat voor die éne 'Ring' 3 verschillende gewesten verantwoordelijk zijn.

B) het Brussels Gewest een volwaardig gewest wordt, met dezelfde status als het Vlaamse en het Waalse Gewest, en dezelfde 'rechten en plichten'.

C) de belasting op arbeid (de 'loonlast') geheven wordt in het gewest waar die arbeid verricht wordt, niet in het gewest waar de belastingplichtige woont.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 20:31   #53
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.547
Standaard

En wees gerust : ik heb die petitie OOK ondertekend.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 20:37   #54
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
'Vuile' links-liberaal, bestudeer de landkaart van Vlaanderen/Belgie eens, Brussel ligt in Vlaanderen, rond Brussel zie je allemaal Vlaamse gemeentes zonder faciliteiten, of wil jij dat dat ook nog faciliteitengemeenten worden en dan kan je Brussel niet meer Vlaams noemen, trouwens door zo een uitspraak besef ik waarom D66 verkiezing na verkiezing verliest.
Lesotho ligt ook in Zuid-Afrika, maar is allerminst Zuid-Afrikaans. Leer uw levensvisie te verbreden in plaats van met drogredenen proberen uw gelijk te halen.

Owh, laat maar Fisherman heeft dit ook al verkondigd.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 21 december 2006 om 20:38.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 20:53   #55
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Lesotho ligt ook in Zuid-Afrika, maar is allerminst Zuid-Afrikaans. Leer uw levensvisie te verbreden in plaats van met drogredenen proberen uw gelijk te halen.

Owh, laat maar Fisherman heeft dit ook al verkondigd.
Je begrijpt er niets van Lesotho moet ook onafhankelijk worden. Ook al ligt het midden in Zuid-Afrika en trouwens Monaco ligt toch ook in Frankrijk?
En daarbij er is geen enkele politieke partij of beweging die Brussel een volk vindt, in Lesotho integendeel ....

En zo kan je ook zeggen dat Kroatie, Servie enzo ook weer bij Joegoslavie moeten worden, want op een oude kaart liggen ze allemaal midden in Joegoslavie, en dan zwijg ik nog over de vele Russische nieuwe republieken, en er komen nog meer nieuwe landen in ex-USSR, Dagistan bijvoorbeeld.

Nu er zoveel landen zijn in ex-Joegoslavie is er vrede, in Belgie kan dat enkel gebeuren als dit land in 2 splitst, maar als D66-er, zul jij ook de Friesen niet erkennen als volk he, want Friesland ligt in Nederland.
FRYSKA FRYSKA FRYSKA FRYSKA
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 20:58   #56
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Je begrijpt er niets van Lesotho moet ook onafhankelijk worden. Ook al ligt het midden in Zuid-Afrika en trouwens Monaco ligt toch ook in Frankrijk?
En daarbij er is geen enkele politieke partij of beweging die Brussel een volk vindt, in Lesotho integendeel ....
Lesotho �*s onafhankelijk. Bovendien is Brussel noch Vlaams noch Waals.
Citaat:
En zo kan je ook zeggen dat Kroatie, Servie enzo ook weer bij Joegoslavie moeten worden, want op een oude kaart liggen ze allemaal midden in Joegoslavie
Dit steekt totaal niet met mijn redeneringen. Het enige wat ik zei was dat Brussel niet bij Vlaanderen hoort. Wat u hier beweert is het tegenovergestelde van wat ik heb beweerd.

Citaat:
Nu er zoveel landen zijn in ex-Joegoslavie is er vrede, in Belgie kan dat enkel gebeuren als dit land in 2 splitst, maar als D66-er, zul jij ook de Friesen niet erkennen als volk he, want Friesland ligt in Nederland.
FRYSKA FRYSKA FRYSKA FRYSKA
Ik erken de Friezen best als volk, als ze zichzelf ook als volk beschouwen. De meeste Friezen voelen zich Nederlander én Friesch. Brusselaren voelen zich noch Waal noch Vlaming, maar vaak Belg.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 20:59   #57
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

[quote=liberalist_NL;2266227]Lesotho ligt ook in Zuid-Afrika, maar is allerminst Zuid-Afrikaans. Leer uw levensvisie te verbreden in plaats van met drogredenen proberen uw gelijk te halen.

quote]

Is D66 niet die hypocriete partij die pacifistisch is maar wel in een regering zat die oorlog steunden, hebben jullie ooit geweigerd met Bush en andere imperialisten handjes te schudden, integendeel, elke D66-er wil wel met Bush en co op de foto, D66, stelletje hypocrieten, gelukkig straft de kiezer jullie af, en ooit hebben jullie nog 0 zetels.
En ik ben benieuwd met welke DROGREDEN je nu weer afkomt om de verliezen van je partij te verklaren.
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 21:00   #58
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik erken de Friezen best als volk, als ze zichzelf ook als volk beschouwen. De meeste Friezen voelen zich Nederlander én Friesch. Brusselaren voelen zich noch Waal noch Vlaming, maar vaak Belg.
Om maar weer terug te komen op Joegoslavie; Daarginds zijn er nog steeds mensen die zichzelf als etnische Joegoslaven zien.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 21:02   #59
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht

Is D66 niet die hypocriete partij die pacifistisch is maar wel in een regering zat die oorlog steunden, hebben jullie ooit geweigerd met Bush en andere imperialisten handjes te schudden, integendeel, elke D66-er wil wel met Bush en co op de foto, D66, stelletje hypocrieten, gelukkig straft de kiezer jullie af, en ooit hebben jullie nog 0 zetels.
En ik ben benieuwd met welke DROGREDEN je nu weer afkomt om de verliezen van je partij te verklaren.
Zou u kunnen leren te stoppen met generaliseren? Ik heb toch zeker niet in de regering gezeten? Bovendien heeft D66 fouten gemaakt, dat ontken ik niet. Er werd (zegt Pechtold) druk uitgeoefend door CDA/VVD om toch al die plannetjes door te laten komen. Je wilt niet weten hoeveel kabinetscrises er zijn geweest rondom D66, de partij voelt zich namelijk niet thuis in het kabinet. Afghanistan, Irak en Rita Verdonk hebben tot het einde van Balkenende II geleid. Bovendien doet Nederland niet mee aan de oorlog, we hebben er enkel een stabilisatiemacht zitten, onder stricte voorwaarden.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 21 december 2006 om 21:04.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 21:09   #60
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Ik erken de Friezen best als volk, als ze zichzelf ook als volk beschouwen. De meeste Friezen voelen zich Nederlander én Friesch. Brusselaren voelen zich noch Waal noch Vlaming, maar vaak Belg.[/quote]

Ik ken toevallig veel Friezen, en die zijn allemaal trots dat ze Fries zijn en zeggen altijd tegen me noem me geen Nederlander maar Fries en zeg niet Friesland, maar FRYSKA en trouwens in Friesland/Fryska is er toch een linkse nationalistische partij die in jullie provinciraad toch goed scoort, of niet soms, awel ik neem die Friezen als voorbeeld voor Belgie, verdraagzaam onafhankelijk worden. En als het 11-stedentocht is komt heel Fryska op straat, dat is hun cultuur, en trouwens waarom moeten de Friese schaatsers altijd in interviews in het buitenland zwijgen dat ze Fries zijn? Door imperialistische partijtjes als D66.
__________________



Laatst gewijzigd door Pluche : 21 december 2006 om 21:11.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be