Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2014, 14:09   #81
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wat is rijp zijn?
Waarom komen ze dan als de wereld nog niet rijp is?
Waarvoor moeten we rijp zijn? Zijn we misschien niet altijd rijp geweest?
Ze zijn gekomen toen de wereld rijp was om te zaaien.
Sorry Peche maar ik geloof 100% in de evolutietheorie, jij minder. Voor mij is de mensheid in evolutie naar een hoger niveau; of de mensheid zal terugzinken tot minder dan niets.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 14:52   #82
Danny430
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 maart 2014
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En waarom willen wij dan steeds weer opnieuw geboren worden in die materiële wereld als het enkel maar een waan is?
Wie zegt dat we steeds opnieuw geboren worden in de materiële wereld?

Bovendien bestaat er wel zoiets als immaterieel? Ik ben het nog nergens tegengekomen.
Danny430 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 15:06   #83
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny430 Bekijk bericht
Wie zegt dat we steeds opnieuw geboren worden in de materiële wereld?

Bovendien bestaat er wel zoiets als immaterieel? Ik ben het nog nergens tegengekomen.
U hebt wellicht al de gevolgen van liefde, haat, goedheid, menselijkheid.... ondervonden of niet? Dus waren ze wel erg reëel en dus bestaan die eigenschappen als goedheid, liefde, haat, menselijkheid .... ook al hoewel ze duidelijk immaterieel zijn.

Of we steeds opnieuw geboren worden in de materiële wereld kan ik inderdaad niet staven, want ik ken de andere werelden waarin we kunnen herboren worden niet.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 17:54   #84
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ze zijn gekomen toen de wereld rijp was om te zaaien.
Sorry Peche maar ik geloof 100% in de evolutietheorie, jij minder. Voor mij is de mensheid in evolutie naar een hoger niveau; of de mensheid zal terugzinken tot minder dan niets.
Ik bedoelde rijp zijn om om te gaan met het zelf en daarmee te beginnen. Alle potentie leiders schieten te kort. Niemand doet het ook. We leven in zonde
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 18:01   #85
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik bedoelde rijp zijn om om te gaan met het zelf en daarmee te beginnen. Alle potentie leiders schieten te kort. Niemand doet het ook. We leven in zonde
We leven in zonde

Beter gezegd: we leven in onwetendheid.

En wat de leiders betreft; zolang de mensen denken dat ze het van de leiders moeten hebben zullen ze weigeren zelf hun eigen verantwoordelijkheid op te nemen en zullen ze zich verschuilen achter de rug van die leiders.

Ik heb ten andere heel weinig echte leiders, het woord leider waardig, gekend; misschien Nelson Mandela.
Dus over het afkooksel van leiders dat wij gewend zijn zullen we maar beter zwijgen, niet?

Ik bedoelde rijp zijn om om te gaan met het zelf en daarmee te beginnen.
Dat rijp zijn is voor mij juist een kwestie van evolutie; de dag komt dat het grootste deel van de mensheid inderdaad rijp is om om te gaan met het zelf.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 1 april 2014 om 18:06.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 19:20   #86
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Zou Harriechristus een zuster hebben?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 06:46   #87
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
We leven in zonde

Beter gezegd: we leven in onwetendheid.

En wat de leiders betreft; zolang de mensen denken dat ze het van de leiders moeten hebben zullen ze weigeren zelf hun eigen verantwoordelijkheid op te nemen en zullen ze zich verschuilen achter de rug van die leiders.

Ik heb ten andere heel weinig echte leiders, het woord leider waardig, gekend; misschien Nelson Mandela.
Dus over het afkooksel van leiders dat wij gewend zijn zullen we maar beter zwijgen, niet?

Ik bedoelde rijp zijn om om te gaan met het zelf en daarmee te beginnen.
Dat rijp zijn is voor mij juist een kwestie van evolutie; de dag komt dat het grootste deel van de mensheid inderdaad rijp is om om te gaan met het zelf.
aha!!! We komen ergens! We leven in onwetendheid, we zijn blind. Welk oog ziet en weet alles, en hoe zou 1 zoiets moeten activeren marie?
Wat is het Zelf? Wie is het Zelf wanneer wij geboren worden en wij opgevoed worden? We zouden in iedere omgeving een "ander mens" zijn.
Is onze set en setting dan niet van uiterste belang om het leven in harmonie met het Zelf te beleven?

Wanneer we dan zien wat voor wereld diegene ons bouwen dat zichzelf leiders noemen, dan mogen wij toch stellen dat films zoals the matrix en waarschuwingen voor een nieuwe wereldorde niet ver van de realiteit af liggen. Wanneer ons derde oog onderdrukt wordt en deze de waarneming is van ONZE (eigen) realiteit, en deze ONBEPERKT is, where is this knowledge gone to? Ik ben zo'n slecht filter als het om de "andere wereld" The Other gaat, maar ik merk op dat er velen in stilte leven. En het mag gerust wat luider voor mijn part. This is our evolution! This is our tool to achieve unlimited powers.
Zelfhealing, astrale reizen, warme gloeden van liefde over afstanden met direct effect. Het bestaat maar we klappen er gewoon niet over.
Waarom?
Omdat onze leiders een set en setting hebben gecreëerd in hun hiërarchie waar men deze mensen direct bespot en de rest niet meer durft spreken.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 08:05   #88
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
aha!!! We komen ergens! We leven in onwetendheid, we zijn blind. Welk oog ziet en weet alles, en hoe zou 1 zoiets moeten activeren marie?
Wat is het Zelf? Wie is het Zelf wanneer wij geboren worden en wij opgevoed worden? We zouden in iedere omgeving een "ander mens" zijn.
Is onze set en setting dan niet van uiterste belang om het leven in harmonie met het Zelf te beleven?

Wanneer we dan zien wat voor wereld diegene ons bouwen dat zichzelf leiders noemen, dan mogen wij toch stellen dat films zoals the matrix en waarschuwingen voor een nieuwe wereldorde niet ver van de realiteit af liggen. Wanneer ons derde oog onderdrukt wordt en deze de waarneming is van ONZE (eigen) realiteit, en deze ONBEPERKT is, where is this knowledge gone to? Ik ben zo'n slecht filter als het om de "andere wereld" The Other gaat, maar ik merk op dat er velen in stilte leven. En het mag gerust wat luider voor mijn part. This is our evolution! This is our tool to achieve unlimited powers.
Zelfhealing, astrale reizen, warme gloeden van liefde over afstanden met direct effect. Het bestaat maar we klappen er gewoon niet over.
Waarom?
Omdat onze leiders een set en setting hebben gecreëerd in hun hiërarchie waar men deze mensen direct bespot en de rest niet meer durft spreken.
Zie je niet dat die leiders meer en meer zelf bespot worden en dat ze duidelijk meer en meer zelf van hun troon vallen?
Vroeger zou men, in de huidige toestand terecht gekomen, vlug een nieuwe algehele oorlog op poten zetten.
Maar nu, gezien de onkontroleerbare vernietigingskracht van het oorlogstuig, durven ze niet meer.
Ze trachten zoveel mogelijk stoom af te laten door meer en meer plaatselijke conflicten, liefst zo ver mogelijk van hun eigen bed te doen oplaaien. Maar die conflicten hebben ze minder en minder in de hand en heel die boel zou wel eens heel de wereld terug in lichterlaaien kunnen zetten.
Bovendien verminderen die conflicten de problemen in hun eigen landen niet en de bevolking begint meer en meer te morren en hun gezag in vraag te stellen.
En dat laatste is belangrijk; dat laatst dwingt te bevolking, misschien tegen heug en meug eindelijk zelf zijn toekomst in handen te nemen.
Er kunnen nog jaren over gaan, de wereld kan nog verschillende malen totaal vernietigd worden, maar vooruitgaan doen we.
Jijzelf, doe wat je denkt dat nodig is. Je zult misschien vele mensen met je mee trekken en vooral vele mensen dwingen om hun ogen te openen en verplichten te gaan nadenken.
Wie kan dat van zichzelf zeggen de dag dat hij deze wereld verlaat?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 08:06   #89
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

[quote=Peche;7083078]
idem

Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 april 2014 om 08:06.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 08:38   #90
Danny430
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 maart 2014
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
U hebt wellicht al de gevolgen van liefde, haat, goedheid, menselijkheid.... ondervonden of niet? Dus waren ze wel erg reëel en dus bestaan die eigenschappen als goedheid, liefde, haat, menselijkheid .... ook al hoewel ze duidelijk immaterieel zijn.
De gevoelens van liefde, goedheid, haat, medemenselijkheid zijn te herleiden tot neurobiologische activiteiten van de hersenen. Dat maakt gevoelens in zekere zin materieel. Zonder deze neurobiologische activiteiten zou de mens geen gevoelens kunnen ervaren.

We zien het ook bij hersentrauma. Bij een CVA (hersenbloeding) rond de frontaalkwab zie je vaak een karakterverandering na de bloeding. Mensen kunnen emotioneel ontremd raken als gevolg van de beschadiging van dit gevoelscentrum. Depressie is gerelateerd aan het gebrek van de stof serotine die iemand een lusteloos en verdrietig gevoel geeft. Alzheimer is een ander voorbeeld van een hersenbeschadiging waarbij iemand emotioneel gereduceerd wordt tot het niveau van een baby.
Danny430 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 10:59   #91
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny430 Bekijk bericht
De gevoelens van liefde, goedheid, haat, medemenselijkheid zijn te herleiden tot neurobiologische activiteiten van de hersenen. Dat maakt gevoelens in zekere zin materieel. Zonder deze neurobiologische activiteiten zou de mens geen gevoelens kunnen ervaren.

We zien het ook bij hersentrauma. Bij een CVA (hersenbloeding) rond de frontaalkwab zie je vaak een karakterverandering na de bloeding. Mensen kunnen emotioneel ontremd raken als gevolg van de beschadiging van dit gevoelscentrum. Depressie is gerelateerd aan het gebrek van de stof serotine die iemand een lusteloos en verdrietig gevoel geeft. Alzheimer is een ander voorbeeld van een hersenbeschadiging waarbij iemand emotioneel gereduceerd wordt tot het niveau van een baby.
Mooi uitgelegd. Ik ben het eens met u dat gevoelens en alles wat wij nu als immaterieel zien in feiten ook materieel is.
De vraag wordt dan, waar is de grens van het materiële en waar komen we dan in het immateriële?
We zitten dan bij de matrix, niet? Maar daar zien we dat die grens voortdurend overschreden wordt; dus het immateriële bestaat, niet?

Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 april 2014 om 11:02.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 16:57   #92
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zie je niet dat die leiders meer en meer zelf bespot worden en dat ze duidelijk meer en meer zelf van hun troon vallen?
Vroeger zou men, in de huidige toestand terecht gekomen, vlug een nieuwe algehele oorlog op poten zetten.
Maar nu, gezien de onkontroleerbare vernietigingskracht van het oorlogstuig, durven ze niet meer.
Ze trachten zoveel mogelijk stoom af te laten door meer en meer plaatselijke conflicten, liefst zo ver mogelijk van hun eigen bed te doen oplaaien. Maar die conflicten hebben ze minder en minder in de hand en heel die boel zou wel eens heel de wereld terug in lichterlaaien kunnen zetten.
Bovendien verminderen die conflicten de problemen in hun eigen landen niet en de bevolking begint meer en meer te morren en hun gezag in vraag te stellen.
En dat laatste is belangrijk; dat laatst dwingt te bevolking, misschien tegen heug en meug eindelijk zelf zijn toekomst in handen te nemen.
Er kunnen nog jaren over gaan, de wereld kan nog verschillende malen totaal vernietigd worden, maar vooruitgaan doen we.
Jijzelf, doe wat je denkt dat nodig is. Je zult misschien vele mensen met je mee trekken en vooral vele mensen dwingen om hun ogen te openen en verplichten te gaan nadenken.
Wie kan dat van zichzelf zeggen de dag dat hij deze wereld verlaat?
Neen marie, ik zie ze meer nemen en hun plannen pertinent doorvoeren hoeveel tegenwind er ook mag zijn. Wij mogen lachen, maar lachen zeker niet het best uiteindelijk.
Ik kan niemand dwingen zijn ogen open te doen, die zijn al reeds open
Het enige dat ik verlang is dat iedereen wat meer vrijheid zou genieten. Stomme kleintjes die grote verschillen maken. Allemaal de hoogte in wonen en overbevolking is opgelost, massale groepstuinen voor groepsgewassen. Waar blijft het???
Nu is wat vroeger arme mans kost was super duur eten, alles is gewoon omgekeerd aan het lopen en ook al zien we het, we worden er mee in gezogen en er is geen ontkomen aan. En dan moet ik helaas terugkomen op de noot: the dajjal is here. At this very place laughing at us
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 03:37   #93
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny430 Bekijk bericht
De gevoelens van liefde, goedheid, haat, medemenselijkheid zijn te herleiden tot neurobiologische activiteiten van de hersenen. Dat maakt gevoelens in zekere zin materieel. Zonder deze neurobiologische activiteiten zou de mens geen gevoelens kunnen ervaren.`
Bs'd

Het probleem is alleen dat we nu weten dat bewustzijn aan de basis van materie staat, en niet andersom

Het samengaan van gevoelens met neurologische activiteit betekent niet dat het 1 de oorzaak is van het ander.

Citaat:
We zien het ook bij hersentrauma. Bij een CVA (hersenbloeding) rond de frontaalkwab zie je vaak een karakterverandering na de bloeding. Mensen kunnen emotioneel ontremd raken als gevolg van de beschadiging van dit gevoelscentrum. Depressie is gerelateerd aan het gebrek van de stof serotine die iemand een lusteloos en verdrietig gevoel geeft. Alzheimer is een ander voorbeeld van een hersenbeschadiging waarbij iemand emotioneel gereduceerd wordt tot het niveau van een baby.
Als je 100 dezelfde TV's hebt, en je gaat bij elke TV hetzelfde onderdeeltje er uit trekken, dan krijg je bij allen dezelfde fout in het beeld of geluid.

Maar betekent dat nou dat het programma wat je ziet op die TV, dat dat gegenereerd wordt in die TV?
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be