Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat met de negationismewet?
Ja zonder argumenten 1 10,00%
Neen zonder argumenten 1 10,00%
De negonationismewet is correct maar moet uitgebreid worden tot andere genocides 1 10,00%
De negationismewet is eenznijdig en moet afgeschaft worden 5 50,00%
De negationismewet is goed want ze bestrijdt fascisme. 1 10,00%
De negationismewet is goed want ze bestrijdt fascisme maar ik zou toch liever hebben dat ze afgeschaft wordt want het is eenzijdig. 1 10,00%
Beste wensen aan alle mensen van goede wil. 0 0%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 14 mei 2017, 12:12   #241
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Moeilijk thema.

Maar ik kan wel één ding, stellen namelijk dat zij die de holocaust willen ontkennen en zich beroepen op vrijheid van meningsuiting de eersten zouden zijn om dezelfde vrije meningsuiting aan banden te leggen als het in hun kraam past.

Dus ondanks het feit dat ik voor vrije meningsuiting ben heb ik geen probleem met de negationisme wet.
De Holocaust ontkennen en minimaliseren is dan ook een verkrachting van de geschiedenis en dat mag bij wet verboden zijn.
Ontkennen dat het Hitlerregime meer dan 50.000.000 mensenlevens heeft geëist, waarvan 3/4 burgers is ook en verkrachting van de geschiedenis.
De negationisme wet is dus helemaal geen foute wet, enkel sommige toepassingen die worden gebruikt zijn fout.
Heb hier ooit strafpunten opgelopen omdat ik, met de nodige bewijzen en linken, had aangebracht dat de gaskamers jonger waren dan iemand hier beweerde. En dat is een foute toepassing van de negationisme wet, want ik ontkende niets. Integendeel, ik bracht zelfs de bewijzen aan dat de holocaust verschrikkelijker was en sneller werd uitgevoerd dan die andere beweerde.
Jantje is offline  
Oud 14 mei 2017, 12:37   #242
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Holocaust ontkennen en minimaliseren is dan ook een verkrachting van de geschiedenis en dat mag bij wet verboden zijn.
Ontkennen dat het Hitlerregime meer dan 50.000.000 mensenlevens heeft geëist, waarvan 3/4 burgers is ook en verkrachting van de geschiedenis.
De negationisme wet is dus helemaal geen foute wet, enkel sommige toepassingen die worden gebruikt zijn fout.
Heb hier ooit strafpunten opgelopen omdat ik, met de nodige bewijzen en linken, had aangebracht dat de gaskamers jonger waren dan iemand hier beweerde. En dat is een foute toepassing van de negationisme wet, want ik ontkende niets. Integendeel, ik bracht zelfs de bewijzen aan dat de holocaust verschrikkelijker was en sneller werd uitgevoerd dan die andere beweerde.
Juist, maar er zijn ook andere verkrachtingen van de geschiedenis. Op zich is dit niet echt voldoende, men moet objectieve criteria hebben waarom men het ene verbiedt en het andere niet.
JimmyB is offline  
Oud 14 mei 2017, 13:12   #243
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Juist, maar er zijn ook andere verkrachtingen van de geschiedenis. Op zich is dit niet echt voldoende, men moet objectieve criteria hebben waarom men het ene verbiedt en het andere niet.
Het ene word verboden, omdat men anders sommige bevolkingsgroepen beledigd en hun leed ontkent, het andere worden niet verboden omdat men anders bepaalde religie's tegen het hoofd stoot.
In beide gevallen gevallen gaat het over bevolkingsgroepen die macht en geld hebben.
Je kan moeilijk gaan verbieden de evulotieleer te ontkennen en het Creationisme aan te hangen, zonder de Christelijke kerken tegen het hoofd te stoten. En het Vaticaan heeft nogal veel geld en veel macht binnen de economie.
Je kan moeilijk de kruistochten als genocides bestempelen zonder het VK tegen het hoofd te stoten.
En zo kan men ook zaken uit de Islam geschiedenis boven halen, maar dan stoot men de Arabische wereld tegen het hoofd en vernield men zijn eigen economie.
Zo kan men de slachtoffers van de handelingen van Belgen in de vrijstaat Congo maximaliseren of minimaliseren volgens eigen goeddenken, afhankelijk van de belangen van de tegenpartij en van wat men van de tegenpartij gedaan wil krijgen.
Er spelen daar immer geen economische belangen, over de daden van het VK in haar kolonie's word echter gezwegen, want daar spelen te veel economische belangen.
De criteria zijn dus economische en politieke belangen.
Jantje is offline  
Oud 14 mei 2017, 14:08   #244
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

die negaitonismewet is een draak ik velerlei opzichten

een 13j oude quote
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die wet is selectief:
De blanke Joodse holocaust is 'beschermd' en vastgelegd bij wet.
De zwarte Rwandese genocide mag probleemloos ontkend worden, evenals de Armeense.
Racisme 'pur sang' dus die negationismewet.
geschiedsvervalsing weerleg je of negeer je
je betonneert dat niet wettelijk en maakt elk verder gesprek bij voorbaat onmogelijk

zelfs elke nieuwe aanzet tot wetenschappelijk debat, over de holocaust kan direct in de kiem gesmoord worden want het wettelijke oordeel ligt vast.
elke nieuwe conclusie die modern onderzoek aan het licht zou kunnen brengen kan onmiddellijk verboden worden dankzij die wet

een verbod doet mensen niet van mening veranderen, feiten en debat wel

Laatst gewijzigd door 1207 : 14 mei 2017 om 14:16.
1207 is offline  
Oud 14 mei 2017, 15:44   #245
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De criteria zijn dus economische en politieke belangen.
Je overschat de macht van de Joodse lobbyisten in België.

Er zijn ocharme een 50.000 tal Joden in België, met andere woorden minder dan 0,5 pct. van de gehele Belgische bevolking.
kiko is offline  
Oud 14 mei 2017, 16:10   #246
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je overschat de macht van de Joodse lobbyisten in België.

Er zijn ocharme een 50.000 tal Joden in België, met andere woorden minder dan 0,5 pct. van de gehele Belgische bevolking.
Onderschat ze ook maar niet teveel. Let er maar op, dat verbod voor onverdoofd te slachten van runderen (gericht op de orthodoxe joden) komt er niet, desnoods vinden ze wel een achterpoortje.
En als ze hun zin niet krijgen, halen ze wel even Hitler van onder het stof.

http://www.demorgen.be/binnenland/fr...tler-ba013dab/
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 14 mei 2017, 16:49   #247
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De criteria zijn dus economische en politieke belangen.
Ik zou het niet zo weten en ik doe daar geen uitspraak over. Ik kan enkel zeggen wat de criteria zouden moeten zijn en dit is gekoppeld aan het individueel leed dat veroorzaakt wordt.

Economische en politieke belangen lijken mijn geen individueel leed. Iemand die de holocaust overleefd heeft en moet optornen tegen deze flagrante leugens wel.

Het ontkennen van de genocide in Rwanda zou voor mijn part ook in dit rijtje kunnen passen, zeker als er in België veel overlevenden wonen.
JimmyB is offline  
Oud 14 mei 2017, 17:15   #248
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Onderschat ze ook maar niet teveel. Let er maar op, dat verbod voor onverdoofd te slachten van runderen (gericht op de orthodoxe joden) komt er niet, desnoods vinden ze wel een achterpoortje.
En als ze hun zin niet krijgen, halen ze wel even Hitler van onder het stof.

http://www.demorgen.be/binnenland/fr...tler-ba013dab/
Citaat:
"De Joodse gemeenschap slacht al meer dan honderd jaar dieren op haar eigen manier en daar waren nooit problemen mee", zei Pinkas Kornfeld, ondervoorzitter van het Forum der Joodse Organisaties (FJO), op de regionale zender ATV. "Waarom zou men het dan nu plots gaan verbieden?"
Wij hebben er nu wel problemen mee.


Het 'wij zijn Joden/moslims/Franstalig/of eender wat dus wij zijn hier baas' mag stilaan gaan stoppen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 14 mei 2017, 18:01   #249
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wij hebben er nu wel problemen mee.


Het 'wij zijn Joden/moslims/Franstalig/of eender wat dus wij zijn hier baas' mag stilaan gaan stoppen.
2 !!
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 14 mei 2017, 18:07   #250
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Je hebt wèl gesteld, ettelijke keren zelfs, dat de VS gèèn muilkorfwetten kent. Blijkbaar wel dus. Hierdoor mag al een flink aantal van jouw posts in deze draad naar de prullenmand worden verwezen.
Wel, vertel mij eventjes wanneer de laatste veroordeling werd uitgesproken voor godslastering in de VS.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 18:08   #251
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Geef eens een 2de genocide die door ALLE overheden wereldwijd erkend is als genocide.
Fout. Geen enkele genocide werd door ALLE overheden wereldwijd erkend. Of denkt u dat holocaust officieel werd erkend door Iran bijvoorbeeld?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 18:09   #252
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Holocaust is de enige genocide die door elke overheid en elke officiele instelling erkend word.
U toont hier echt wel dat u geen kennis heeft over dit onderwerp.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 18:10   #253
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Binnen een democratische staat tellen ook de rechten van derde.
Je mag en kan dus niet zomaar alles zeggen en schrijven wat je wil en wat in je opkomt.
In onze maatschappij telt nog steeds dat de wetenschap voorrang heeft op ideologie.
Binnen onze maatschappij kan je dus niet zeggen dat de evolutieleer fout is.
Je bent hier niet in de VS, waar je alle onzin mag en kan verkondigen op straat, maar waar men je opsluit omdat je een doorkijk bloos aan hebt als vrouw.
Wat een onzin. In onze maatschappij kan ik moeiteloos en straffeloos stellen dat de evolutieleer onzin is. Er is geen enkele wet die me hier het zwijgen toe oplegt. Anders, zeg mij maar eens om welke Belgische wet het zou gaan!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 18:10   #254
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Moeilijk thema.

Maar ik kan wel één ding, stellen namelijk dat zij die de holocaust willen ontkennen en zich beroepen op vrijheid van meningsuiting de eersten zouden zijn om dezelfde vrije meningsuiting aan banden te leggen als het in hun kraam past.
Intentieproces.

Of kunt u eens concreet aangeven om wie het gaat en hoe ze door hun acties de vrijheid aan banden willen leggen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 18:12   #255
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Holocaust ontkennen en minimaliseren is dan ook een verkrachting van de geschiedenis en dat mag bij wet verboden zijn.
Dan stel ik voor dat er ook een wet wordt gestemd voor wie ontkend dat de Amerikanen op de maan zijn geland. Ook een wet tegen de ontkenners van de misdaden van Napoleon. Tevens een wet die strafbaar stelt als iemand ontkent dat Stalin miljoenen doden op zijn geweten heeft. Natuurlijk eveneens een wet tegen alwie beweert dat de aarde hol is.

Enzovoort.

Of anders gezegd: het is niet aan de overheid te gaan bepalen wat in de geschiedschrijving of in de wereld van de meningen en/of onderzoek voor waar of onwaar moet worden gehouden.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 18:15   #256
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het ene word verboden, omdat men anders sommige bevolkingsgroepen beledigd en hun leed ontkent, het andere worden niet verboden omdat men anders bepaalde religie's tegen het hoofd stoot.
Dan moeten we dringend een wet hebben die de moslims beschermt tegen beledigingen van hun godsdienst. Ook een wet die verbiedt dat je met de katholieke Kerk lacht. Eveneens een wet tegen de Hollandermoppen. Enzovoort.

In al die gevallen kan het wel eens gebeuren dat bepaalde bevolkingsgroepen zich beledigd kunnen voelen.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 14 mei 2017 om 18:15.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 18:17   #257
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je overschat de macht van de Joodse lobbyisten in België.

Er zijn ocharme een 50.000 tal Joden in België, met andere woorden minder dan 0,5 pct. van de gehele Belgische bevolking.
Eén woord verkeerd en Joods Actueel begint al het gekend verhaaltje af te draaien. Dan gaat de bel aan de politieke voordeur. Enzovoort. Ik denk dat u de Joodse lobby toch een beetje onderschat.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2017, 18:30   #258
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eén woord verkeerd en Joods Actueel begint al het gekend verhaaltje af te draaien. Dan gaat de bel aan de politieke voordeur. Enzovoort. Ik denk dat u de Joodse lobby toch een beetje onderschat.
Dus Freilich zit achter de negationismewetten.

Genoteerd.
kiko is offline  
Oud 14 mei 2017, 19:00   #259
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ge moet er blijkbaar dus geen zijn om er persoonlijk financieel van te gaan profiteren. Zie hier net onder, je eigen woorden:"Gij hebt schadevergoeding uitbetaald gekregen op wat ze had gedaan, waar ze had gezeten en hoelang ze had gezeten."

Hoe ironisch om zo genaamde clicheetjes bevestigd te zien. Zum Kotsen.
Ik heb die papieren in bezit. Ik heb niks gezegd over centen.
Tavek is offline  
Oud 14 mei 2017, 19:02   #260
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Moeilijk thema.

Maar ik kan wel één ding, stellen namelijk dat zij die de holocaust willen ontkennen en zich beroepen op vrijheid van meningsuiting de eersten zouden zijn om dezelfde vrije meningsuiting aan banden te leggen als het in hun kraam past.

Dus ondanks het feit dat ik voor vrije meningsuiting ben heb ik geen probleem met de negationisme wet.
Voila.

En ik ben er vrijwel zeker van dat de sterke tegenstanders van de wet op negationisme gewoon met een probleem in hun stamboom zitten.
Tavek is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be