Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2004, 19:37   #41
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DENT T
Het dragen van een hoofddoek heeft bij mijn weten geen lichamelijke schade op gebracht of wel soms en die algemene interpretatie van die hoofddoek is hier helemaal niet tersprake gekomen en kan ik zowel julie er niets over zeggen.
In Turkije is het dragen van een hoofddoek verboden in openbare gebouwen, zelfs op islamscholen. Waarom zou dat zijn denk je?

Waarom dragen Turken in Europa dan hoofddoeken als ze in openbare gebouwen komen? Waarom draagt de vrouw van Erdogan dan een hoofddoek in een Olympisch stadion in Europa (dat toch ook als een openbaar gebouw moet gezien worden)?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 20:16   #42
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduw
Onze grootmoeders liepen 50 jaar terug ook met kappekes rond zodat hun haar niet uit plooi zou vliegen of uit model zou regenen op de fiets of op de kar.
Je zegt zelf 50J TERUG.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 23:14   #43
DENT T
Partijlid
 
DENT T's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2004
Berichten: 286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
In Turkije is het dragen van een hoofddoek verboden in openbare gebouwen, zelfs op islamscholen. Waarom zou dat zijn denk je?

Waarom dragen Turken in Europa dan hoofddoeken als ze in openbare gebouwen komen? Waarom draagt de vrouw van Erdogan dan een hoofddoek in een Olympisch stadion in Europa (dat toch ook als een openbaar gebouw moet gezien worden)?
zeker niet om die fysieke schade of denk je van wel?

Ten tweede ik blijf het zeggen het is voor de Turken zelf om daarop te reageren en jij zeker niet. Die vertegenwoordigster moet zich verantwoorden ten opzichte van haar volk en niet voor ons. OF WEL SOMS ???
DENT T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 08:56   #44
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door senator
maar de betekenis van het V-teken dat die ene palestijnse atleet daar deed vond ik twijfelachtig en kan zelfs provocerend geïnterpreteerd worden.
Ja, en telkens dat een VROUW (!!) meedeed met een moslimland, moest de commentator op de Franse tv erbij zeggen "Dit is zéér symbolisch".

Ik stelde me ook de vraag, bij het zien van de mensen uit het nog niet eens bestaande Palestijnse 'land' (wie kent er de grenzen van?) waarom er geen Baskische delegatie was, of een Tibetaanse. En dan het commentaar erbij: er wordt voor de Pal delegatie van harte geapplaudisseerd... pffffft.

Verder vond ik het op artistiek vlak een prachtige opening. Alleen op het eind, die zwangere vrouw (de Toekomst), die was op zijn soberst veel mooier. Jammer dat ze een kitscherige lichtbal kreeg ipv een kind, dat was niet nodig.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 17 augustus 2004 om 08:57.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 10:56   #45
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Inderdaad een prachtige openingsshow. Het entertainmentgehalte was zeer hoog. Ik heb er dan ook ontzettend van genoten.
Enige minpunt vond ik het op de borstklopperij van de Grieken. Ik kreeg de indruk dat de Grieken zich als het middelpunt van de geschiedenis, het heden en de toekomst van de gehele mensheid beschouwen(de Grieken die ik persoonlijk ken, denken er echt zo over).
Een nationale masturbatiedag voor de Grieken. Ach ja, Waarom ook niet. Het kan ze alleen maar ten goede komen. Zelfbevrediging is zelfs gezond.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 11:35   #46
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Ja, en telkens dat een VROUW (!!) meedeed met een moslimland, moest de commentator op de Franse tv erbij zeggen "Dit is zéér symbolisch".

Ik stelde me ook de vraag, bij het zien van de mensen uit het nog niet eens bestaande Palestijnse 'land' (wie kent er de grenzen van?) waarom er geen Baskische delegatie was, of een Tibetaanse. En dan het commentaar erbij: er wordt voor de Pal delegatie van harte geapplaudisseerd... pffffft.

Verder vond ik het op artistiek vlak een prachtige opening. Alleen op het eind, die zwangere vrouw (de Toekomst), die was op zijn soberst veel mooier. Jammer dat ze een kitscherige lichtbal kreeg ipv een kind, dat was niet nodig.
ahem...
zelfs bij de olympische gedachte blijven joodse fundis fundi's he...
PS/ er werd ook geapplaudisseerd voor Israel hoor ! maar wel MEER voor de "pallies" palestijen dus (pallies :niets racistisch denigrerends aan , want daar was JIJ toch zo tegen , oh ja juist dat was enkel voor joden)
Jaja, europa is antisemitisch, de VN is dat eveneens en nu zijn de Olympische spelen ook in handen van de anti israel nazi's... 8)
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 17 augustus 2004 om 11:36.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 14:24   #47
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Vooral blijven hameren op dat stukje textiel op mensen hun hoofd, dat gaat hen zeker op andere gedachten brengen. Het grootste deel van de miserie in de wereld is te wijten aan een of andere godsdienst, en een hoofddoek (moeten) dragen is daar dan nog niet bij gerekend.

Zelfs als je haar kapsel niet kan zien, het blijft een persoon. Als de moslimgemeenschap zichzelf niet in toom kan houden moet de regering dat maar doen zoals in Turkije gebeurd is. Trouwens, Erdolan is van de moslim-partij. Hij zou dus niet liever hebben dan dat alle turkse vrouwen ook hun perverse lust-opwekkende haardos verstopten, maar ook hij en zijn vrouw zijn in Turkije aan de wet gebonden, daarbuiten doen ze wat ze willen.
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 14:40   #48
DENT T
Partijlid
 
DENT T's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2004
Berichten: 286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Vooral blijven hameren op dat stukje textiel op mensen hun hoofd, dat gaat hen zeker op andere gedachten brengen. Het grootste deel van de miserie in de wereld is te wijten aan een of andere godsdienst, en een hoofddoek (moeten) dragen is daar dan nog niet bij gerekend.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg

Zelfs als je haar kapsel niet kan zien, het blijft een persoon. Als de moslimgemeenschap zichzelf niet in toom kan houden moet de regering dat maar doen zoals in Turkije gebeurd is. Trouwens, Erdolan is van de moslim-partij. Hij zou dus niet liever hebben dan dat alle turkse vrouwen ook hun perverse lust-opwekkende haardos verstopten, maar ook hij en zijn vrouw zijn in Turkije aan de wet gebonden, daarbuiten doen ze wat ze willen.


tja dat vind ik niet de grootste miserie komt nog steeds door onze westers samenleving die culturen hebben gestabiliseerd omdat hun ding op te dringen(kolonisatie, de consumptiemaatschappij opdringen,... ) die voor de meeste ellende heeft gezorgd, nu nog altijd.

een godsdienst aan zich heeft nog nooit voor ellende gezorg het zijn de mensen die die godsdiensten misbruiken en niet gebruiken (pausen, kruisvaarders, fundementalisten,....). Met de godsdienst zelf (ideologie) niks mis mee zelfs het christendom.
DENT T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 14:45   #49
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DENT T
het zijn de mensen die die godsdiensten misbruiken en niet gebruiken (pausen, kruisvaarders, fundementalisten,....). Met de godsdienst zelf (ideologie) niks mis mee zelfs het christendom.
Slechte woordkeuze, je hebt gelijk. Maar toch, het ene lijkt altijd het andere als gevolg te hebben. Van zodra er een nieuwe godsdienst of ideologie ontstaat, zijn er mensen die oogkleppen opzetten en zich boven anderen willen zetten.
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 15:15   #50
DENT T
Partijlid
 
DENT T's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2004
Berichten: 286
Standaard

tja dat zijn dan fundamentalisten noem je dan zoiets.
DENT T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 16:58   #51
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Ja, en telkens dat een VROUW (!!) meedeed met een moslimland, moest de commentator op de Franse tv erbij zeggen "Dit is zéér symbolisch".

Ik stelde me ook de vraag, bij het zien van de mensen uit het nog niet eens bestaande Palestijnse 'land' (wie kent er de grenzen van?) waarom er geen Baskische delegatie was, of een Tibetaanse. En dan het commentaar erbij: er wordt voor de Pal delegatie van harte geapplaudisseerd... pffffft.

Verder vond ik het op artistiek vlak een prachtige opening. Alleen op het eind, die zwangere vrouw (de Toekomst), die was op zijn soberst veel mooier. Jammer dat ze een kitscherige lichtbal kreeg ipv een kind, dat was niet nodig.
Ik stelde me ook de vraag, bij het zien van de mensen uit het nog niet eens bestaande Palestijnse 'land' (wie kent er de grenzen van?)
duidelijk het Israelisch leger niet, anders zouden ze niet zo vaak 'per ongeluk' in de palestijnse gebieden komen.

waarom er geen Baskische delegatie was, of een Tibetaanse

en speelt wel een schotse delegatie in de EK en Wk voetbal
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 17:28   #52
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Inderdaad een prachtige openingsshow. Het entertainmentgehalte was zeer hoog. Ik heb er dan ook ontzettend van genoten.
Enige minpunt vond ik het op de borstklopperij van de Grieken. Ik kreeg de indruk dat de Grieken zich als het middelpunt van de geschiedenis, het heden en de toekomst van de gehele mensheid beschouwen(de Grieken die ik persoonlijk ken, denken er echt zo over).
Een nationale masturbatiedag voor de Grieken. Ach ja, Waarom ook niet. Het kan ze alleen maar ten goede komen. Zelfbevrediging is zelfs gezond.
De Grieken hebben de basis gelegd van de westerse beschaving op wetenschappelijk, artistiek en filosofisch gebied. Dat mag getoond worden.

Trouwens zeer opvallend hoeveel Europeanen aan die spelen meededen, als je er de Canadezen, Amerikanen uit noord en zuid en de Australiërs bijtelt denk ik dat ze meer dan de helft van alle atleten uitmaken.

India was een absolute afknapper met zijn 78 atleten??? En dit voor een land met bijna evenveel inwoners als alle Europese landen, Rusland incluis en de US samen. De Afrikanen waren overigens ook zeer goed vertegenwoordigd.

Laatst gewijzigd door Darwin : 17 augustus 2004 om 17:29.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 07:17   #53
Marco
Parlementslid
 
Marco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2004
Locatie: Waasland
Berichten: 1.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Een nationale masturbatiedag voor de Grieken. Ach ja, Waarom ook niet. Het kan ze alleen maar ten goede komen. Zelfbevrediging is zelfs gezond.
Blijven hopen. Ge vindt wel een lief. Blijven hopen.
__________________
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel.
Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen.
Marco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 10:04   #54
DENT T
Partijlid
 
DENT T's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2004
Berichten: 286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Blijven hopen. Ge vindt wel een lief. Blijven hopen.
DENT T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 12:26   #55
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
De Grieken hebben de basis gelegd van de westerse beschaving op wetenschappelijk, artistiek en filosofisch gebied. Dat mag getoond worden.
en wat hebben de Grieken anno 2004 daarmee te maken??? Het enigste dat ze gemeenschappelijk hebben met die oude Grieken is dat ze toevallig op hetzelfde stuk land zijn geboren,meer dan 2000 jaar later.
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 15:21   #56
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustius
Maar de meeste Turken ergeren zich aan het gedrag van mensen als u, die hun eigen cultuur en tradities negeren zodat ze geliefd zouden worden door het westen, alé da hopen ze toch, deze mensen zijn echt perfect kontlikkers en ge hebt er redelijk veel hoor van hen!!
enne de personages op uw avatar zouden zelfs een oorlog verklaard hebben aan mensen die ook maar iets durfden te doen tegen de hoofddoek van een vrouw!!!
De leiders in Turkije zijn doorgaans Sebataisten, dat is een sekte die al enkele eeuwen bestaat in Turkije, laatst heeft Yalcin Kucuk een boek geschreven over Sebataizme en is daardoor in de gevangenis beland, hij is zelf ook een Sebataist en titel van zn boek is "ja ik ben ook een sebataist".
Sebataizme is genoemd naar zn "stichter" Sabetay Zwi, een Jood die in Selanik (Thessaloniki) leefde onder de Ottomaanse regime, zoals vele Joden die nadat ze in 1492 door Spanje verdreven werden.
Hij verklaarde zichzelf de Messias en ongeveer 100 gezinnen volgden hem, maar de rabijnen vonden hem een bedrieger en klaagden hem aan bij de Sultan, hij werd veroordeeld als bedrieger en ging opgehangen worden, een medewerker van de Sultan een Jood (mensen met een andere geloof konden immers toen al hoge functies uitoefenen in een Islamitische land terwijl ze hier gegrild werden ) hem een gouden raad gaf, nl. dat hij moest zeggen dat hij Moslim werd want dan werd alles vergeven, dus deed hij het maar eigenlijk was hij nog steeds een Jood, samen met hem zijn ook zn volgelingen "Moslims geworden", kregen een Islamitische naam, gingen naar moskee, maar bleven eigenlijk nog steeds een Jood, deze mensen bestaan nog steeds ze komen nooit samen, want dan zou het opvallen, maar trouwen wel altijd met een Sebataist, in Turkije leven er nu nog heel veel Sebataisten ze hebben de macht gekregen dankzij ataturk (van hem weet men dat hij in een Sebataistisch school is opgegroeit maar of hij zelf een Sebataist is weet men niet ) hij heeft dankzij zijn "letterrevolutie" de sebataisten de macht gegeven, sebataisten konden Latijns schrijven, maar de meeste geleerden en machthebbers van toen konden dat niet, en nadat Ataturk op een dag het Arabisch had afgeschaft en het Latijns werden deze mensen dus "analfabeet" en konden dus de Sebataisten de hoge functies bekleden.
In het Turkse leger kan je bijvoorbeeld nooit aan hoge functies komen als ge geen Sebataist zijt, dus de meeste fanatieke seculieren zijn meestal eigenlijk Sebataisten die er alleen maar op uit zijn de Islam totaal te vernietigen, en daar trappen lompe mensen als Turk4ever goed in, deze mensen zijn meestal fanatiek westersgezind, geven hun eigen waarden en normen op,...
En voor alle duidelijkheid aan iedereen, momenteel is er op deze aardbol geen enkele Islamitische land aanwezig, dus de landen waar moslims in de meerderheid zijn zijn inderdaad achterlijk, ze hebben geen eigen identiteit, ze worden geregeerd door pionen of kontlikkers van het Westen, en dienen niet hun eigen volk maar het Westen, in geen enkele land wordt de Islamitische Wet toegepast, ook in Iran nie, ook in Saoudi-Arabië nie, Iran is een republiek en Saoudi-Arabië is een monarchie wat al nie mag van de Islam.
Zekers. Je hebt zeker in heel wat dingens gelijk. Turkije moet nog is verturkst worden, is mijn mening. En de Turken moeten naar hun geschiedenis kijken. Tijdens Malazgirt deden alle imams (zowel Turk als Arabier) samen gebed voor een overwinning. Verovering van Constantinopel gebeurde op Islamitsiche wijze. Meerder keren werd hen gevraagd voor overgave, men viel geen oude mensen,vrouwen en kinderen aan. Na de verovering waren Byzantijnen allemaal in kerken en wachten met angst aankomst van de Sultan. Trouwens hadden ze zefls geen ene van die mensen zelfs neusbloeding. De sultan garandeerde hun veiligheid en gaf hen functies. GELOOF IS DE GEWEER VAN EEN TURK!!!

Begin zeventiende eeuw werd men minder gelovig. Tijden de (2de)belegering van Wenen gingen heel wat soldaten naar hoeren. Ze kwamen zat terug naar tenten. En dan ga je van God vragen om steun?? Turken (ik) moeten lessen uit geschiedenis leren. Zonder onze geloof zijn wij niets. Dan worden net als marionet behandelt. Joden,missionarissen,russen,britten spelen dan met ons als een Kind!!

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 18 augustus 2004 om 15:23.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 16:16   #57
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
en wat hebben de Grieken anno 2004 daarmee te maken??? Het enigste dat ze gemeenschappelijk hebben met die oude Grieken is dat ze toevallig op hetzelfde stuk land zijn geboren,meer dan 2000 jaar later.
Vraag me ook af
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 23:14   #58
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
In Turkije is het dragen van een hoofddoek verboden in openbare gebouwen, zelfs op islamscholen. Waarom zou dat zijn denk je?

Waarom dragen Turken in Europa dan hoofddoeken als ze in openbare gebouwen komen? Waarom draagt de vrouw van Erdogan dan een hoofddoek in een Olympisch stadion in Europa (dat toch ook als een openbaar gebouw moet gezien worden)?
In Turkije is dat misschien zo maar niet in Europa. Omdat Turkiije geen Europees land is. In Europa waar men niet klaagt over mensenrechten moet men hoofddoek kunnen dragen in openbare instellingen. In Turkije niet, maar Turkije is een land die mensenrechten schend ofniet?
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2004, 00:11   #59
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Vraag me ook af
Waarom ben je dan zo trots Turks te zijn?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2004, 00:45   #60
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Waarom ben je dan zo trots Turks te zijn?
??
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be