Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2005, 10:50   #21
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Nuke the immigrant Shizie and his family.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 06:30   #22
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.066
Standaard

__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 08:27   #23
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Is 't weer zo ver ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:25   #24
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Is 't weer zo ver ?
Ja! Ieder jaar weer, tot in de oneindigheid!
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:28   #25
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Toch vreemd dat "jullie" onafhankelijkheidsstrijd gevierd wordt maar dat elke poging tot onafhankelijk voor anderen gewelddadidg (ja zelfs met genocide) de kop wordt ingedrukt. Gelijkheid is iets wat Turken niet kennen?
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:31   #26
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Toch vreemd dat "jullie" onafhankelijkheidsstrijd gevierd wordt maar dat elke poging tot onafhankelijk voor anderen gewelddadidg (ja zelfs met genocide) de kop wordt ingedrukt. Gelijkheid is iets wat Turken niet kennen?
De onafhankelijkheid van de Turken is de onafhankelijkheid van de Turkse Koerden. Iedere inwoner van Turkije is een Turkse staatsburger en zodoende een Turk met alle rechten en plichten. Simpel.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 30 augustus 2006 om 11:32.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:34   #27
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De onafhankelijkheid van de Turken is de onafhankelijkheid van de Turkse Koerden. Iedere inwoner van Turkije is een Turkse staatsburger en zodoende een Turk met alle rechten en plichten. Simpel.
Euhm neen. Een Koerd is een Koerd en geen Turk of Bergturk of wat dan ook en dient niet in een land te wonen dat zijn strijd geweldadig onderdrukt.
Waarom word je niet gewoon lid van de BUB, helemaal jouw partij als je het mij vraagt; volkeren hun eigen staat weigeren.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:40   #28
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Euhm neen. Een Koerd is een Koerd en geen Turk of Bergturk of wat dan ook en dient niet in een land te wonen dat zijn strijd geweldadig onderdrukt.
Een Koerd in Turkije heeft de Turkse nationaliteit. Je zou er versteld van staan hoeveel Turkse Koerden zich Turk voelen. De Koerden die zich geweldadig manifesteren zijn een absolute minderheid en worden zeker niet ondersteund door de meerderheid van de Turkse Koerden.

Citaat:
Waarom word je niet gewoon lid van de BUB, helemaal jouw partij als je het mij vraagt; volkeren hun eigen staat weigeren.
Neen, de vergelijking met België is verkeerd. Er is meer gelijkenis met de VS. Een hele hoop etniciteiten onder een vlag.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:41   #29
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Zeg, wat is het nu eigenlijk, zijn jullie nu Turk of Belg?

Wacht, voor de sociale verworvenheden en ziektezorg Belg, voor de legerdienst Turk, voor de vrije meningsuiting Belg, voor de voetbal Turk, en voor de feestdagen allebei?

Kan ik ook ergens Turk worden?
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:42   #30
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Neen, de vergelijking met België is verkeerd.
Helemaal niet, een volk dat opgesloten zit in een land waar het van af wilt... perfekte vergelijking!
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:43   #31
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Zeg, wat is het nu eigenlijk, zijn jullie nu Turk of Belg?

Wacht, voor de sociale verworvenheden en ziektezorg Belg, voor de legerdienst Turk, voor de vrije meningsuiting Belg, voor de voetbal Turk, en voor de feestdagen allebei?

Kan ik ook ergens Turk worden?
Ik kan alleen voor mijzelf spreken. Ik zal mijzelf maar citeren uit mijn eerste post in deze thread.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Een belangrijke dag voor de Turken dus. Ik ben dan ook trots van afkomst Turk te zijn. Fier op de rol die de Turken gespeeld hebben van pakweg het begin tot het einde van het vorige millenium. Iedere keer wanneer de eerste tonen van de Turkse hymne weerklinken, krijg ik kippevel. Ik erken echter ook het onrecht aangedaan door de Turken. Helaas is er geen enkel volk dat zich niet aan onrecht bezondigd heeft.
Fierheid en trots zijn evenwel slechts gevoelens zoals haat en nijd. Ik waak er dan ook over om mij niet te laten leiden door sentiment. De realiteit is dat ik in België of zeg maar Vlaanderen ben geboren en getogen. Mijn empatisch vermogen laat mij zelfs toe met tijden een Vlaming of Belg te zijn, trots te zijn op sommige vlaamse en/of belgische verwezenlijkingen. Ik kan ontzettend genieten van de vlaamse(of nederlandse) literatuur en andere culturele creaties maar ook van de turkse en zelfs de engelse letterkunde. Waarom? Omdat liefde, verdriet, hoop,geluk en haat in ieder mens aanwezig is ongeacht hun taal of woonplaats op deze aardbol.
Loyaliteit t.o.v. Turkije of Vlaanderen als natie wens ik niet te hebben. De enigen die op mijn loyaliteit kunnen rekenen zijn mezelf en mijn naasten,de mensen die ik tot mijn familie of vriendenkring reken of mensen die hulp nodig hebben. Godsdienst(bengelt voor mij ergens helemaal onderaan mijn lijst) zal nooit een barrière zijn voor mij om iemand als mens te aanschouwen.
Maar al het voorgaande vervalt in het niet wanneer je jezelf in de eerste plaats als inwoner van de Aarde beschouwt, een wereldburger dus. Al de rest is nonsens.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:45   #32
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Helemaal niet, een volk dat opgesloten zit in een land waar het van af wilt... perfekte vergelijking!
Omdat één miljoen Vlamingen een onafhankelijk Vlaanderen wil niet zeggen dat de andere drie of vier miljoen Vlamingen dat ook willen.

Het merendeel van de Koerden is tevreden in Turkije.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 30 augustus 2006 om 11:47.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:51   #33
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Ik kan alleen voor mijzelf spreken. Ik zal mijzelf maar citeren uit mijn eerste post in deze thread.
Je stelt niet loyaal te willen zijn aan een natie, maar loopt wel hoog op met de militaire verwezenlijkingen ervan? Is dat niet een beetje hypocriet?
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:53   #34
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Omdat één miljoen Vlamingen een onafhankelijk Vlaanderen wil niet zeggen dat de andere drie of vier miljoen Vlamingen dat ook willen.

Het merendeel van de Koerden is tevreden in Turkije.
Ik ben het niet met je eens, maar je spreekt jezelf tegen. Je stelt dat net zoals in Vlaanderen ("slechts" 1 miljoen) in Turkije er ook slecht een minderheid voor onafhankelijkheid is... perfekt vergelijkbaar dus?
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:57   #35
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Je stelt niet loyaal te willen zijn aan een natie, maar loopt wel hoog op met de militaire verwezenlijkingen ervan? Is dat niet een beetje hypocriet?
Lees die tekst iets nauwkeuriger. De geschiedenis van de Turken is voor mij niet meer dan romantisch sentiment die mijn daden dus absoluut niet beïnvloeden.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 30 augustus 2006 om 11:58.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:59   #36
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Maar al het voorgaande vervalt in het niet wanneer je jezelf in de eerste plaats als inwoner van de Aarde beschouwt, een wereldburger dus. Al de rest is nonsens.
Dat is lovenswaardig, maar hypothetisch, als iedereen op dezelfde manier zou denken is er geen probleem, maar er zijn gewoon reële verschillen (al dan niet geconstitutionaliseerd) zoals staatsvormen, religie, taal, gewoontes, gebruiken, visies op vanalles en nog wat. Het concept wereldburger krijgt pas vorm als iedereen dezelfde richting inkijk. En dat zal nooit gebeuren, gezien de inherente eigenschappen van het mensdier. De mens is en blijft een kuddedier, hij heeft een groep, een specifieke, in omvang beperkte sociale structuur nodig.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 12:00   #37
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Ik ben het niet met je eens, maar je spreekt jezelf tegen. Je stelt dat net zoals in Vlaanderen ("slechts" 1 miljoen) in Turkije er ook slecht een minderheid voor onafhankelijkheid is... perfekt vergelijkbaar dus?
Waar spreek ik mijzelf tegen? Natuurlijk zijn er Turkse Koerden die een onafhankelijk Koerdistan willen maar die zijn in een beduidende minderheid.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 12:00   #38
genehunter
Gouverneur
 
genehunter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2005
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
die mijn daden dus absoluut niet beïnvloeden
Is het posten op een forum dan geen 'daad'?
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 12:04   #39
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Waar spreek ik mijzelf tegen? Natuurlijk zijn er Turkse Koerden die een onafhankelijk Koerdistan willen maar die zijn in een beduidende minderheid.
Je zegt dat zowel over Vlaanderen als over Koerdistan en dat is dan de reden waarom het niet te vergelijken is.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 12:04   #40
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Dat is lovenswaardig, maar hypothetisch, als iedereen op dezelfde manier zou denken is er geen probleem, maar er zijn gewoon reële verschillen (al dan niet geconstitutionaliseerd) zoals staatsvormen, religie, taal, gewoontes, gebruiken, visies op vanalles en nog wat. Het concept wereldburger krijgt pas vorm als iedereen dezelfde richting inkijk. En dat zal nooit gebeuren, gezien de inherente eigenschappen van het mensdier. De mens is en blijft een kuddedier, hij heeft een groep, een specifieke, in omvang beperkte sociale structuur nodig.
Het is een individuele keuze die je moet maken. Het klopt dat heden het gros van de mensen zich niet los kan maken van die beperkingen.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be