Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2005, 22:01   #41
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Dank je, Exodus, om mijn punt te benadrukken. Er staat helemaal geen 666 in de UPC-codes.

Even accuraat als elke horoscoop! Er staat zoveel in de Bijbel, geen wonder dat enkele passages zich tot spectaculaire interpretaties lenen.
Wat doen believers met de 99% van de passages die nergens toe leiden? Die worden maar vergeten.
Grappig is uiteraard dat er (zie hierboven) helemaal geen 666 in de UPC-codes staan. Toch niet zo accuraat, deze bijbelpassage.
Je kiest weer een bepaald deel uit mijn bericht... Dat was een inleiding. Vanuit menselijk perspectief staat er wel degelijk 666. Dat is niet te ontkennen.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:02   #42
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Je kiest weer een bepaald deel uit mijn bericht... Dat was een inleiding. Vanuit menselijk perspectief staat er wel degelijk 666. Dat is niet te ontkennen.
die manier van observeren noemen ze ook de paardebrilmethode
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:02   #43
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
computers zijn maar domme hulpmiddelen.
de 6 staat er, zoals de uitvinder toegeeft, maar alleen om er te staan, niet om ze te scannen.

en 666 in openbaringen in de context van kopen en verkopen, meer dan tweeduizend jaar geleden, terwijl het nu op producten staat die je kan kopen.


statistisch een goudmijnkundige ontdekking, significant geen toeval.
Onzin. Ze worden gescand als scheidingstekens tussen de twee delen van de UPC-code.

En de voorspelling? Even waardevol als de Bible-code, Nostradamus, de horoscoop in Dag Allemaal.
Wie in zoiets wil geloven doet maar.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:04   #44
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Je kiest weer een bepaald deel uit mijn bericht... Dat was een inleiding. Vanuit menselijk perspectief staat er wel degelijk 666. Dat is niet te ontkennen.
Ik wist niet dat mensen vanuit menselijk perspectief barcodes lazen!

Er staat geen 6-6-6 (in cijfers die mensen lezen), en geen 6-6-6 in barcodes die scanners lezen.

De enige plaats waar 6-6-6 staat is in jullie fantasie.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:07   #45
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Onzin. Ze worden gescand als scheidingstekens tussen de twee delen van de UPC-code.

En de voorspelling? Even waardevol als de Bible-code, Nostradamus, de horoscoop in Dag Allemaal.
Wie in zoiets wil geloven doet maar.
Dat is toch wat ik zeg ... ze dienen als bakens om begin, midden en einde van de code aan te geven.

En de voorspelling. Ach, het raarste boek van het heilige boek, zijnde openbaringen, koppelt deze dinges aan de periode van de eindtijd, en voorspelt dat deze enkele generaties na de oprichting van de staat Israel zal intreden. Ja ... ook dat staat erin.

Laat daar eens wat kansrekening op los: lijkt mij fijn, 1 op honderd miljard kans dat dit aan toeval te wijten is.
Natuurlijk, de werkelijkheid ervarende zoals ze is, is dit de gewoonste zaak van de wereld, lnt.
Met de gekende afloop uiteraard ...


Dat staat allemaal in de krant van fabeltjesland, van faaaaabeltjeeeslaaaand .... [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by /\|cazar on 26-07-2005 at 23:09
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Onzin. Ze worden gescand als scheidingstekens tussen de twee delen van de UPC-code.

En de voorspelling? Even waardevol als de Bible-code, Nostradamus, de horoscoop in Dag Allemaal.
Wie in zoiets wil geloven doet maar.
Dat is toch wat ik zeg ... ze dienen als bakens om begin, midden en einde van de code aan te geven.

En de voorspelling. Ach, het raarste boek van het heilige boek, zijnde openbaringen, koppelt deze dinges aan de periode van de eindtijd, en voorspelt dat deze enkele generaties na de oprichting van de staat Israel zal intreden. Ja ... ook dat staat erin.

Laat daar eens wat kansrekening op los: lijkt mij fijn, 1 op honderd miljard kans dat dit aan toeval te wijten is.
Natuurlijk, de werkelijkheid ervarende zoals ze is, is dit de gewoonste zaak van de wereld, lnt.
Met de gekende afloop uiteraard ...


Dat staat allemaal in de krant van fabeltjesland, van faaaaabeltjeeeslaaaand .... [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Onzin. Ze worden gescand als scheidingstekens tussen de twee delen van de UPC-code.

En de voorspelling? Even waardevol als de Bible-code, Nostradamus, de horoscoop in Dag Allemaal.
Wie in zoiets wil geloven doet maar.
Dat is toch wat ik zeg ... ze dienen als bakens om begin, midden en einde van de code aan te geven.

En de voorspelling. Ach, het raarste boek van het heilige boek, zijnde openbaringen, koppelt deze dinges aan de periode van de eindtijd, en voorspelt dat deze enkele generaties na de oprichting van de staat Israel zal intreden. Ja ... ook dat staat erin.

Met de gekende afloop uiteraard ...


Dat staat allemaal in de krant van fabeltjesland, van faaaaabeltjeeeslaaaand .... [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 26 juli 2005 om 22:09.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:09   #46
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
die manier van observeren noemen ze ook de paardebrilmethode
Inderdaad. Met bepaalde zinnetjes in het blauw te zetten en de rest te negeren kan je alles "debunken".
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:11   #47
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Ik wist niet dat mensen vanuit menselijk perspectief barcodes lazen!

Er staat geen 6-6-6 (in cijfers die mensen lezen), en geen 6-6-6 in barcodes die scanners lezen.

De enige plaats waar 6-6-6 staat is in jullie fantasie.
Ik heb hierboven al gezegd: iedere code bestaat uit 4 elementen.
De scheidingstekens bestaan uit 3 elementen, nl. het 'centrale deel' streepje leegte en streepje.
Dit ding vind je alleen terug bij de code voor 6 in het tweede gedeelte van de upc code.
Maar iemand met een middelmatig ruimtelijk inzicht merkt dit spontaan op, symboliek ...

2 hersenhelften zijn er om te gebruiken ...
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:12   #48
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Inderdaad. Met bepaalde zinnetjes in het blauw te zetten en de rest te negeren kan je alles "debunken".
Je ontwijkt gewoon het eenvoudig en onweerlegbaar feit dat er geen 666 staat, noch voor de mens, noch voor de scanner. Alléén voor goedgelovige believers staat er 666.

Niks debunken, feiten gewoon. Die niet in jouw kraam passen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Firestone on 26-07-2005 at 23:12
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Inderdaad. Met bepaalde zinnetjes in het blauw te zetten en de rest te negeren kan je alles "debunken".
Je ontwijkt gewoon het eenvoudig en onweerlegbaar feit dat er geen 666 staat, noch voor de mens, noch voor de scanner. Alléén voor goedgelovige believers staat er 666.

Niks debunken, feiten gewoon. Die niet in jouw kraam passen.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Inderdaad. Met bepaalde zinnetjes in het blauw te zetten en de rest te negeren kan je alles "debunken".
Je ontwijkt gewoon de eenvoudig en onweerlegbaar feit dat er geen 666 staat, noch voor de mens, noch voor de scanner. Alléén voor goedgelovige believers staat er 666.[/size]
[/edit]
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 26 juli 2005 om 22:12.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:13   #49
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Je ontwijkt gewoon het eenvoudig en onweerlegbaar feit dat er geen 666 staat, noch voor de mens, noch voor de scanner. Alléén voor goedgelovige believers staat er 666.

Niks debunken, feiten gewoon. Die niet in jouw kraam passen.
ik heb het zojuist hierboven reeds uitgelegd, enkele dagen geleden ook nog.

echt moeilijk is het niet om te begrijpen, wel ff die bril afzetten.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:15   #50
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Ik heb hierboven al gezegd: iedere code bestaat uit 4 elementen.
De scheidingstekens bestaan uit 3 elementen, nl. het 'centrale deel' streepje leegte en streepje.
Dit ding vind je alleen terug bij de code voor 6 in het tweede gedeelte van de upc code.
Maar iemand met een middelmatig ruimtelijk inzicht merkt dit spontaan op, symboliek ...

2 hersenhelften zijn er om te gebruiken ...
Dus, 2000 jaar geleden schrijven "ze" in een boek dat ze ooit elke handelswaar symbolisch zullen voorzien van het teken 666!
Voor de lol blijkbaar, want u zegt zelf dat het louter symboliek is.

Waar deze machtigen zich toch bezig mee houden![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Firestone on 26-07-2005 at 23:15
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Ik heb hierboven al gezegd: iedere code bestaat uit 4 elementen.
De scheidingstekens bestaan uit 3 elementen, nl. het 'centrale deel' streepje leegte en streepje.
Dit ding vind je alleen terug bij de code voor 6 in het tweede gedeelte van de upc code.
Maar iemand met een middelmatig ruimtelijk inzicht merkt dit spontaan op, symboliek ...

2 hersenhelften zijn er om te gebruiken ...
Dus, 2000 jaar geleden schrijven "ze" in een boek dat ze ooit elke handelswaar symbolisch zullen voorzien van het teken 666!
Voor de lol blijkbaar, want u zegt zelf dat het louter symboliek is.

Waar deze machtigen zich toch bezig mee houden![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Ik heb hierboven al gezegd: iedere code bestaat uit 4 elementen.
De scheidingstekens bestaan uit 3 elementen, nl. het 'centrale deel' streepje leegte en streepje.
Dit ding vind je alleen terug bij de code voor 6 in het tweede gedeelte van de upc code.
Maar iemand met een middelmatig ruimtelijk inzicht merkt dit spontaan op, symboliek ...

2 hersenhelften zijn er om te gebruiken ...
Dus, 2000 jaar geleden schrijven "ze" in een boek dat ze ooit elke elke handelswaar symbolisch zullen voorzien van het teken 666!
Voor de lol blijkbaar, want u zegt zelf dat het louter symboliek is.

Waar deze machtigen zich toch bezig mee houden![/size]
[/edit]
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 26 juli 2005 om 22:15.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:16   #51
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
ik heb het zojuist hierboven reeds uitgelegd, enkele dagen geleden ook nog.

echt moeilijk is het niet om te begrijpen, wel ff die bril afzetten.
Sorry, hoor. Maar u ziet zaken die er niet zijn. Niet ik. Mijn bril, daar is niks mis mee.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:23   #52
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Dat is toch wat ik zeg ... ze dienen als bakens om begin, midden en einde van de code aan te geven.

En de voorspelling. Ach, het raarste boek van het heilige boek, zijnde openbaringen, koppelt deze dinges aan de periode van de eindtijd, en voorspelt dat deze enkele generaties na de oprichting van de staat Israel zal intreden. Ja ... ook dat staat erin.

Laat daar eens wat kansrekening op los: lijkt mij fijn, 1 op honderd miljard kans dat dit aan toeval te wijten is.
Natuurlijk, de werkelijkheid ervarende zoals ze is, is dit de gewoonste zaak van de wereld, lnt.
Met de gekende afloop uiteraard ...


Dat staat allemaal in de krant van fabeltjesland, van faaaaabeltjeeeslaaaand ....

Wat is die eindtijd?

Zoiets als het laatste oordeel?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:23   #53
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Dus, 2000 jaar geleden schrijven "ze" in een boek dat ze ooit elke handelswaar symbolisch zullen voorzien van het teken 666!
Voor de lol blijkbaar, want u zegt zelf dat het louter symboliek is.

Waar deze machtigen zich toch bezig mee houden!
Symboliek is voor sommige mensen een heel krachtig iets. Mij zegt het niets, net zo min luxe, geld, antiek mij iets zeggen. Maar voor veel mensen zijn die dingen werkelijk hun leven.

De oude propheten hadden niets met macht te maken, veelal hadden ze visioenen en zagen ze flarden van de toekomst, die ze dan opschreven.

Het zijn waarschuwingen, niets meer.

Het zijn bakens om bewuste mensen te leiden, meer niet.

Maar het getal 666 is geen toeval, niet toevallig is het straatnummer van het bedrijf dat de rfid technologie voor passpoorts ontwikkelt ( lucent ) ook 666.

Ik zeg niet dat alles bewust gebeurt, het bovenbewustzijn speelt ook mee, en daar hebben 99,999 % van de mensen totaal geen vat op.

Het is geen toeval, het zijn louter bakens, ieder doet ermee wat hij wil.

Maar ooit zei een verlicht mens: 'de waarheid zal u bevrijden', daar doe je dan maar mee wat je wil.

Maar de huidige wereldtoestand even vanuit helicopterview beschouwend, ik denk dat we spijtig genoeg niet ver van een grote oorlog verwijderd zijn, eentje die zijn kiem in Israel/Midden oosten zal hebben, althans een groot deel van de gekken ( nieuwgeboren christenen en ander zot tuig ) waartoe ook W.Bush behoort is er van overtuigd dat zij nog Armagheddon zullen meemaken.
En plots moet ik denken aan de kracht van selffullfilling prophecy.

Mensen geloven in de dingen omdat ze overeenkomen met de realiteit, en versterken zo nog de koers richting afgrond.

Diabolisch spectakel als je het mij vraagT.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:24   #54
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Wat is die eindtijd?

Zoiets als het laatste oordeel?
alfa en omega.

het einde van de heerschappij van iets.

Tolkien geloofde er sterk in.
Ik ga liever vissen...

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by /\|cazar on 26-07-2005 at 23:27
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Wat is die eindtijd?

Zoiets als het laatste oordeel?
alfa en omega.

het einde van de heerschappij van iets.

Tolkien geloofde er sterk in.
Ik ga liever vissen...

[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Wat is die eindtijd?

Zoiets als het laatste oordeel?
alfa en omega.

het einde van de heerschappij van iets.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 26 juli 2005 om 22:27.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:28   #55
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik heb nog eens gekeken ...

Die 3 scheidingen komen op iedere barcode voor.
Op sommige barcodes staat ook een 6 tussen de scheidingen.
Deze 6-streepjes zijn wat korter als de 3 paren streepjes die dienen als scheiding.
Die 3 6'en komen dus niet helemaal overeen met een gewone 6 in de barcode.
Maar als je dan kijkt met welke code die scheidingslijnen het meest overeenkomen kom je wel uit bij een ... 6.

Toeval?

Neen, zeg eerder: ik zie een verband.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:32   #56
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Symboliek is voor sommige mensen een heel krachtig iets. Mij zegt het niets, net zo min luxe, geld, antiek mij iets zeggen. Maar voor veel mensen zijn die dingen werkelijk hun leven.

De oude propheten hadden niets met macht te maken, veelal hadden ze visioenen en zagen ze flarden van de toekomst, die ze dan opschreven.

Het zijn waarschuwingen, niets meer.

Het zijn bakens om bewuste mensen te leiden, meer niet.

Maar het getal 666 is geen toeval, niet toevallig is het straatnummer van het bedrijf dat de rfid technologie voor passpoorts ontwikkelt ( lucent ) ook 666.

Ik zeg niet dat alles bewust gebeurt, het bovenbewustzijn speelt ook mee, en daar hebben 99,999 % van de mensen totaal geen vat op.

Het is geen toeval, het zijn louter bakens, ieder doet ermee wat hij wil.

Maar ooit zei een verlicht mens: 'de waarheid zal u bevrijden', daar doe je dan maar mee wat je wil.

Maar de huidige wereldtoestand even vanuit helicopterview beschouwend, ik denk dat we spijtig genoeg niet ver van een grote oorlog verwijderd zijn, eentje die zijn kiem in Israel/Midden oosten zal hebben, althans een groot deel van de gekken ( nieuwgeboren christenen en ander zot tuig ) waartoe ook W.Bush behoort is er van overtuigd dat zij nog Armagheddon zullen meemaken.
En plots moet ik denken aan de kracht van selffullfilling prophecy.

Mensen geloven in de dingen omdat ze overeenkomen met de realiteit, en versterken zo nog de koers richting afgrond.

Diabolisch spectakel als je het mij vraagT.

Inderdaad,
gedachten van krachten zij een oudere vriendin van me ooit.

Pas heel lang daarna besefte ik hoe erg haar woorden waarheid waren.

Oppassen daarmee.

En intussen hoopen dat de overgrote meerderheid van de bevolking wel positief denkt over de toekomst...


Over hetgeen ik gequote heb in 't vet:

Eveneens een waarheid als een koe, zelfs een wetenschappelijk onderbouwde.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2005, 22:32   #57
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik heb nog eens gekeken ...

Die 3 scheidingen komen op iedere barcode voor.
Op sommige barcodes staat ook een 6 tussen de scheidingen.
Deze 6-streepjes zijn wat korter als de 3 paren streepjes die dienen als scheiding.
Die 3 6'en komen dus niet helemaal overeen met een gewone 6 in de barcode.
Maar als je dan kijkt met welke code die scheidingslijnen het meest overeenkomen kom je wel uit bij een ... 6.

Toeval?

Neen, zeg eerder: ik zie een verband.
de scheidingslijnen dragen geen nummers, laat dat duidelijk zijn.
in iedere upc code zijn er 3 paar van die scheidingslijnen die iets langer doorlopen.

Je moet de code voor 6 in het tweede deel opzoeken. En laat daar de eerste blanco ruimte van weg ( dat moet wel, omdat het scheidingslijnen zijn, ze zijn begrensd ) en je hebt je unieke 6.

Ik weet het, vergt wat knutselwerk, maar symboliek is voor de gekken ook heerlijk puzzelen.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 15:49   #58
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
de scheidingslijnen dragen geen nummers, laat dat duidelijk zijn.
in iedere upc code zijn er 3 paar van die scheidingslijnen die iets langer doorlopen.

Je moet de code voor 6 in het tweede deel opzoeken. En laat daar de eerste blanco ruimte van weg ( dat moet wel, omdat het scheidingslijnen zijn, ze zijn begrensd ) en je hebt je unieke 6.

Ik weet het, vergt wat knutselwerk, maar symboliek is voor de gekken ook heerlijk puzzelen.
Ja, ik weet wel hoe je die 6-en eruit haalt, maar ik bedoelde dat de 6 als ze in de code zelf staat door een ander symbool wordt weerspiegeld dat iets korter is als de scheidingslijn6-en.

Nevertheless ... tijdens het oplossen van een kruiswoordpuzzel zag ik ook staan: "code op een product van 13 cijfers" ... Die 13 cijfers op zich al, brrrr...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 23:28   #59
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
[size=7]Brit License Plates
Get Chipped
[/size][size=+1]By Mark Baard
Wired.com
8-9-5[/size] [size=+1]The British government is preparing to test new high-tech license plates containing microchips capable of transmitting unique vehicle identification numbers and other data to readers more than 300 feet away.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]Officials in the United States say they'll be closely watching the British trial as they contemplate initiating their own tests of the plates, which incorporate radio frequency identification, or RFID, tags to make vehicles electronically trackable.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]"We definitely have an interest in testing an RFID-tagged license plate," said Jerry Dike, chairman of the American Association of Motor Vehicle Administrators and director of the Vehicle Titles and Registration Division of the Texas Department of Transportation.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]So-called "active" RFID tags, like the one in the e-Plate made by the U.K. firm Hills Numberplates, have built-in batteries, allowing them to broadcast data much farther than the small passive tags used to track inventory at retail stores.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]Active RFID is already enjoying limited use on U.S. roadways. Under a new program, the U.S. Department of Homeland Security is issuing RFID tags to foreign freight and passenger vehicles as they enter the country.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]The technology is also used in electronic toll-collection systems in the United States to automatically charge participating drivers as they breeze past unstaffed toll booths. In the San Francisco Bay Area, FasTrak toll transponders are also polled at readers away from the toll booths, to determine how quickly traffic is moving through particular areas.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]Proponents argue that making such RFID tags mandatory and ubiquitous is a logical move to counter the threat of terrorists using the roadways, and that it will scoop up insurance and registration scofflaws in the process.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]"We see tremendous advantages to the (e-Plate) for everything from verifying registration and insurance to Amber (missing child) Alerts," said Dike. But because the RFID plates can cost 10 times more than ordinary plates, they will need strong support from governors and state legislatures before they are tested in the states, Dike added. "It will be several years before Texas will be able to test the e-Plate" on any of the 4 million to 4.5 million cars it registers annually.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]Privacy advocates are less enthusiastic about the technology.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]"It's too easy for (RFID license plates) to become a back-door surveillance tool," said Jim Harper, director of information studies at libertarian think tank the Cato Institute and a member of the U.S. Department of Homeland Security's Data Privacy and Integrity Advisory Committee.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]Civil libertarians don't object to an RFID automatic toll-collection system that "anonymizes" vehicles in databases once a transaction is completed. But they doubt the government -- given its thirst for intelligence -- will use such privacy-protection measures. From a law-enforcement perspective, "there is no reason to have privacy for anything," said Lee Tien, senior staff attorney at the Electronic Frontier Foundation.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]Active RFID is a huge improvement over cameras that use optical character recognition to read license plates and are accurate only 75 to 90 percent of the time, said Michael Wolf, president of the EVI Management Group.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]The U.K. Department for Transport gave the official go-ahead for the microchipped number plates (as they are called in the United Kingdom) last week, and the trial is expected to begin later this year. The government has been tight-lipped about the details. One of the vendors bidding to participate in the trial said it would start with smartplates added to some police cars.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]The point of the test is to see whether microchips will make number plates harder to tamper with and clone, said U.K. Department for Transport spokesman Ian Weller-Skitt.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]Many commuters use counterfeit plates to avoid the London congestion charge, a fee imposed on passenger vehicles entering central London during busy hours.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]© Copyright 2005, Lycos, Inc. All Rights Reserved.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]http://wired.com/news/privacy/0,1848,
68429,00.html?tw=wn_tophead_1
[/size]
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 12:34   #60
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

[size=7]ID Cards Could Be
Used For Mass
Surveillance System

[/size][size=+1]By Marie Woolf
Chief Political Correspondent
The Independent - UK
8-18-5[/size]

[size=+1]The Government is creating a system of "mass public surveillance" capable of tracking every adult in Britain without their consent, MPs say. They warn that people who have never committed a crime can be "electronically monitored" without their knowledge.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]Biometric facial scans, which will be compulsory with ID cards, are to be put on a national database which can then be matched with images from CCTV. The database of faces will enable police and security services to track individuals regardless of whether they have broken the law.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]CCTV surveillance footage from streets, shops and even shopping centres could be cross-referenced with photographs of every adult in the UK once the ID cards Bill becomes law. Biometric facial scans, iris scans and fingerprints of all adults in the UK will be stored on a national database. Civil liberties groups say the plans are a "dangerous" threat to people's privacy.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]Mark Oaten, the Liberal Democrat home affairs spokesman, said the plans were being brought in by the Government without informing the public. "A new system capable of mass public surveillance is being created with no public debate. The arrival of CCTV cameras which can recognise you and track you without your knowledge means we are stepping into an unknown future," he said.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]The monitoring will be possible using the country's four million CCTV cameras - more than any country in the world. Images could be swiftly cross-referenced with the database.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]Charles Clarke, the Home Secretary, has said that the "facial images national database should be operational by December 2006".[/size] [size=+1][/size] [size=+1]The technology is already used by the police to check for offenders, and for football hooligans. Casinos use it to spot VIPs and to check for gamblers they have barred.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]The Home Office said the police would only check a person against the National Identity Register to investigate a specific crime. "The police may request information from the National Identity Register without an individual's consent [or knowledge] if it is necessary for the prevention of further offences or establishing who committed the crime they are investigating," said a spokeswoman. "An internal authorisation process would operate ... so that only officers of a specified rank could apply for information."[/size] [size=+1][/size] [size=+1]© 2005 Independent News & Media (UK) Ltd.[/size] [size=+1][/size] [size=+1]http://news.independent.co.uk/uk/politics/article306577.ece[/size]
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be