Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2016, 15:22   #61
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat moet ook niet, geweld moet extreem zijn, wat is anders het nut?

Je kent het Vlaamse spreekwoord toch, 'eerst nadenken, dan extreem geweld'.
Oeps, nu snap ik wat ik al heel mijn leven verkeerd doe.
Hoomer is offline  
Oud 29 augustus 2016, 15:45   #62
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Sterven door arbeid, dat moet verschrikkelijk zijn.
Ge moet wel ne lompe zijn om uwe middelvinger op te steken naar de gasten die het land behoeden voor verder onheil, is weinig respectvol.
Het is meestal de uithongering en uitdroging die het doen, maar de arbeid versnelt het alleen maar. Laat ze in de mijnen werken en zet ze in op de meest gevaarlijke punten. Gratis werkkrachten en ze kosten quasi niets aan eten en drinken.

De middelvinger opsteken is gewoon IS sympathisant en in tijden van oorlog moeten zulke mensen verwijderd worden uit de maatschappij. We zijn ermee in oorlog he.
Peche is offline  
Oud 29 augustus 2016, 17:39   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

De draad is al te lang om hem eerst volledig door te ploegen.

Toch mijn ideeën even spuien:

- soldaten zijn geen flikken, maar als de regering zegt dat ze in onze wijken moeten lopen, dan zullen ze in de wijken lopen; en ik bewonder ze daarvoor en ben er dankbaar voor. D�*t belastingsgeld is goed besteed.

- soldaten mogen geen geweld gebruiken tegen iemand die hen beledigt. Maar soldaten zijn mensen zoals wij allemaal, en wie doet er eens niet iets verkeerd. Ik zou die soldaten zelfs aangeraden hebben om nog ietske straffer opgetreden te hebben. En dan achteraf pleiten (mocht het uitkomen) dat ze niet konden weerstaan aan de drang, gelet op de stress enz. enz.

- ik verwacht van mijn parlementairen dat ze burgers die soldaten of flikken beledigen tot de orde roepen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 29 augustus 2016, 17:58   #64
Carmagnole
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2014
Locatie: Europa der volkeren. Ideologie: wantrouw iedereen.
Berichten: 1.498
Standaard

Heeft "de schoof" ook een eigen mening?
Carmagnole is offline  
Oud 29 augustus 2016, 22:24   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De draad is al te lang om hem eerst volledig door te ploegen.

Toch mijn ideeën even spuien:

- soldaten zijn geen flikken, maar als de regering zegt dat ze in onze wijken moeten lopen, dan zullen ze in de wijken lopen; en ik bewonder ze daarvoor en ben er dankbaar voor. D�*t belastingsgeld is goed besteed.

- soldaten mogen geen geweld gebruiken tegen iemand die hen beledigt. Maar soldaten zijn mensen zoals wij allemaal, en wie doet er eens niet iets verkeerd. Ik zou die soldaten zelfs aangeraden hebben om nog ietske straffer opgetreden te hebben. En dan achteraf pleiten (mocht het uitkomen) dat ze niet konden weerstaan aan de drang, gelet op de stress enz. enz.

- ik verwacht van mijn parlementairen dat ze burgers die soldaten of flikken beledigen tot de orde roepen.

.
Flikken en soldaten zijn betaald door de burger en staan tendienste van de burger, niet andersom hé!!!
Garry is offline  
Oud 30 augustus 2016, 07:55   #66
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Flikken en soldaten zijn betaald door de burger en staan tendienste van de burger, niet andersom hé!!!
De burger staat niet ten dienste van de politie en de militairen maar 1)die mensen beledigen is nog iets anders en 2)volg eens de bevelen van een bevoegd persoon niet op, je zal weten hoe laat het is.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 30 augustus 2016, 08:38   #67
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Flikken en soldaten zijn betaald door de burger en staan tendienste van de burger, niet andersom hé!!!
Er is een verschil tussen ten dienste staan van, en onderdanig zijn aan. Omdat ze ten dienste staan van de burgers, wil dat niet zeggen dat ze onderdanig hoeven te zijn en dat geeft de burgers ook niet het recht hen te kleineren.

Strikt gezien, mocht het verhaal kloppen, mochten de militairen niet optreden zonder de politie. Maar, gezien vanuit welke hoek (PTB) het verhaal komt, heeft het niet het minste beetje geloofwaardigheid.
fallen_angel is offline  
Oud 30 augustus 2016, 08:49   #68
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Er is een verschil tussen ten dienste staan van, en onderdanig zijn aan. Omdat ze ten dienste staan van de burgers, wil dat niet zeggen dat ze onderdanig hoeven te zijn en dat geeft de burgers ook niet het recht hen te kleineren.

Strikt gezien, mocht het verhaal kloppen, mochten de militairen niet optreden zonder de politie. Maar, gezien vanuit welke hoek (PTB) het verhaal komt, heeft het niet het minste beetje geloofwaardigheid.
Ze staan ten dienste van de Belgische bevolking, niet van het individu.
Hoomer is offline  
Oud 30 augustus 2016, 11:42   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Flikken en soldaten zijn betaald door de burger en staan tendienste van de burger, niet andersom hé!!!
Volledig akkoord.
Maar ze zijn, net als alle andere ambtenaren, werknemers of mensen, niet daar om vogelvrij beledigd te worden, zonder dat ze niet eens zouden mogen laten blijken dat ze dat niet leuk vinden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 augustus 2016, 12:01   #70
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Flikken en soldaten zijn betaald door de burger en staan tendienste van de burger, niet andersom hé!!!
En we betalen hen om de orde en de veiligheid te handhaven.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 30 augustus 2016, 15:39   #71
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.359
Standaard

Wij moeten met ze alle een voorbeeld nemen aan Duterte . Deze beste man weet wat repressies zijn.

Tuig moet je aanpakken, keihard. Het streven naar civilisatie kan nu eenmaal niet vredig.
Nietzsche is nu online  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be