Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2017, 06:04   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er moet een keiharde VLEXIT komen, geen eindeloos getalm zoals met de Britten vandaag, maar een afscheidingsprocedure liefst in weken, hoogstens een paar maanden. Dit zal economisch een tijdje zwaar worden, er zullen jobs verloren gaan, er zal wat welvaart moeten ingeleverd worden. Maar dit is tijdelijk verlies, die na enkele jaren opnieuw goedgemaakt zal worden. Hetgeen je ervoor terugkrijgt maakt het de moeite waard. Zelf baas zijn in eigen land, een deftig eigen volk eerst beleid kunnen voeren zonder bemoeienissen uit Parijs of Berlijn. Controle over de grenzen. Handel voeren met wie je wil, zonder aan te trekken van allerlei onnozele sanctieregimes, enz...
Misschien kun je dan wel handel drijven met wie je wil.
Maar wil ,"wie je wil",eigenlijk nog wel handel drijven met jouw?

Waarom zouden ze,al die moeite voor een miezerig zakdoekeconomietje dat eigenlijk grotendeels van het "behandelen" van andermans goederen moet leven en verder enkel wat bewerkte aardappelproducten en groentes van zijn eigen kan exporteren?

Een veel grotere economische macht dan Vlaanderen,Groot Brittanie, zit nu al in onzekerheid,en die zijn nog niet eens weg uit de EU.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 18 oktober 2017 om 06:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 11:36   #22
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Misschien kun je dan wel handel drijven met wie je wil.
Maar wil ,"wie je wil",eigenlijk nog wel handel drijven met jouw?
Bovendien, hoeveel bedrijven zijn er nog in 'onze handen' ?
Die zullen dan ook wel verhuizen naar meer stabiele én economisch betere oorden, daar mag je zeker van zijn.

Vlaanderen zal zo een derde-wereld landje worden, waar je nog wel zal kunnen pootje-baden in de Noordzee, maar dat zal wel ver alles zijn denk ik.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 11:41   #23
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Bovendien, hoeveel bedrijven zijn er nog in 'onze handen' ?
Die zullen dan ook wel verhuizen naar meer stabiele én economisch betere oorden, daar mag je zeker van zijn.

Vlaanderen zal zo een derde-wereld landje worden, waar je nog wel zal kunnen pootje-baden in de Noordzee, maar dat zal wel ver alles zijn denk ik.
Binnen vijftig jaar niet meer van toepassing in elk geval. De kuststeden dan zullen gaan van Bad Mechelen, Grimbergen aan Zee tot zoiets als Herne Bad.
't Vlaemsch probleem was van voorbijgaande aard.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 11:54   #24
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Bovendien, hoeveel bedrijven zijn er nog in 'onze handen' ?
Die zullen dan ook wel verhuizen naar meer stabiele én economisch betere oorden, daar mag je zeker van zijn.

Vlaanderen zal zo een derde-wereld landje worden, waar je nog wel zal kunnen pootje-baden in de Noordzee, maar dat zal wel ver alles zijn denk ik.
Méér dan 60 procent omzet ligt bij KMO's, familiebedrijven van nature, tewerkstelling bij KMO's is 70 procent van het totaal. Ook bij de grote bedrijven zijn er nog tamelijk in Belgische handen. Men gaat zeker over de driekwart. De Belgische economie is stabiel maar de loonlast ligt te hoog (niet de netto lonen).

Laatst gewijzigd door Gipsy : 18 oktober 2017 om 11:59.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 15:52   #25
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Wat met onze havens. Zee-Brugge, Antwerpen, en voor een stuk Gent...
Hun klanten zullen wel verhuizen naar Nederland, Duitsland & Frankrijk.
En al die 'kleine' KMOotjes in de haven, mee met hen.
Die wel te samen een paar 100.000 man werk geven.
Antwerpen alleen al is goed voor zo'n 143.000 jobs.
Alleen dat al, is een doodsteek voor Vlaanderen.

En moest, zoals Jay-P ook aanhaalde, de kust verschuiven naar het binnenland, dan zal de Kemmelberg ook wel een andere naam krijgen.
De nieuwe 'Kemelberg' zal dan nog juist boven het water uitkomen, als herdenking aan de grote Kemel die Vlaanderen toen geschoten heeft.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 16:01   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

dus conclusie: enkel als we zeer hard vasthouden aan wat er bestaat en absoluut niets veranderen, kunnen we overleven.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 16:05   #27
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat met onze havens. Zee-Brugge, Antwerpen, en voor een stuk Gent...
Hun klanten zullen wel verhuizen naar Nederland, Duitsland & Frankrijk.
En al die 'kleine' KMOotjes in de haven, mee met hen.
Die wel te samen een paar 100.000 man werk geven.
Antwerpen alleen al is goed voor zo'n 143.000 jobs.
Alleen dat al, is een doodsteek voor Vlaanderen.

En moest, zoals Jay-P ook aanhaalde, de kust verschuiven naar het binnenland, dan zal de Kemmelberg ook wel een andere naam krijgen.
De nieuwe 'Kemelberg' zal dan nog juist boven het water uitkomen, als herdenking aan de grote Kemel die Vlaanderen toen geschoten heeft.
Dat zijn van die voorspellingen van k'zal u gaan hebben. Moest mijn tante kloten hebben was't mijn nonkel. Een beetje ernstig blijven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 17:55   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus conclusie: enkel als we zeer hard vasthouden aan wat er bestaat en absoluut niets veranderen, kunnen we overleven.

Neen,
absoluut niet!

Je moet proberen te veranderen wat je kan,op het moment dat het kan,met de bondgenoten die je hebt.

Dingen platbranden omdat de werking ervan niet helemaal schikt is mogelijk niet de verstandigste methode,want waarmee moet er dan gewerkt worden?

Iets wat de Britten (of moet ik zeggen ;de Engelsen)blijkbaar vergeten zijn en de Catalanen aan het leren zijn.

Konkreet : De EU is een "project"....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 18 oktober 2017 om 17:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 18:17   #29
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat zijn van die voorspellingen van k'zal u gaan hebben. Moest mijn tante kloten hebben was't mijn nonkel. Een beetje ernstig blijven.
Ernstig blijven ?
Ik ben doodserieus.
Bewijs dan het tegendeel ?
Kijk nu al wat er gebeurd in Catalonië of kijk & lees wat economen zeggen.
En ik denk wel dat deze laatsten er wat meer verstand van hebben dan wij in het algemeen.

A ja, en bijkomend, wat zal dan de 'Vlaamse Frank' waard zijn ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Maak hier eerst eens een kosten-baten analyse van, en mochten we er voordeel uithalen, dan stem ik mee voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Ik heb die vraag al aan verschillende pro-separatisten gesteld.
Tot nu hoe heeft me daar nog niemand een deftig antwoord op kunnen geven...

Ik heb die vraag hier gisteren ook nog gesteld aan Max van Dietschland.
Tot nu toe, nog geen antwoord op gekregen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 18 oktober 2017 om 18:22.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 18:27   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
...
Stellen dat de Catalanen een onderdrukt volk zijn is te belachelijk voor woorden.
Als er mensen omwille van het organiseren van een referendum in de gevangenis belanden, dan is dat wel onderdrukking.

De Catalanen zijn een onderdrukt èn neergeknuppeld volk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 18:33   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Neen Vlaanderen moet een volledig onafhankelijke staat worden buiten de EU, buiten de NAVO.
...
Kan jij één persbericht of soortgelijke vinden van het Belang dat zo'n strikte stelling inneemt ?

Dat de EU heel grondig gewijzigd moet worden, moet je niet opzoeken. Dat weten we zelf wel.
Maar volledig buiten de EU en buiten de navo: ik wens je boeiende tijden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 18:59   #32
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ernstig blijven ?
Ik ben doodserieus.
Bewijs dan het tegendeel ?
Kijk nu al wat er gebeurd in Catalonië of kijk & lees wat economen zeggen.
En ik denk wel dat deze laatsten er wat meer verstand van hebben dan wij in het algemeen.

A ja, en bijkomend, wat zal dan de 'Vlaamse Frank' waard zijn ?


Ik heb die vraag al aan verschillende pro-separatisten gesteld.
Tot nu hoe heeft me daar nog niemand een deftig antwoord op kunnen geven...

Ik heb die vraag hier gisteren ook nog gesteld aan Max van Dietschland.
Tot nu toe, nog geen antwoord op gekregen.
Ik heb het over die fantasie van de kust die opschuift. Wat België betreft is de afscheuring van Vlaanderen een fantasie die zich in het hoofd van een piepkleine minderheid separatisten afspeelt. Het is niet omdat hier een dozijn er van hier veel lawaai maken dat het zo ver is. Schouders optrekken en eens het hoofd schudden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2017, 19:07   #33
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Neen,
absoluut niet!

Je moet proberen te veranderen wat je kan,op het moment dat het kan,met de bondgenoten die je hebt.

Dingen platbranden omdat de werking ervan niet helemaal schikt is mogelijk niet de verstandigste methode,want waarmee moet er dan gewerkt worden?

Iets wat de Britten (of moet ik zeggen ;de Engelsen)blijkbaar vergeten zijn en de Catalanen aan het leren zijn.

Konkreet : De EU is een "project"....
een project dat toelaat dat mensen die gaan kiezen, geslagen worden en dat er mensen in de bak gegooid worden om politieke redenen, is een project dat geen toekomst heeft.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be