Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2013, 22:49   #181
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mijn beide ouders leven nog.
Ook dat scenario klopt dus niet.
Ja en dan , uw ouders leven nog ? Moeten ze in uw familie eerst dood zijn voor je er wat van krijgt ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 22:55   #182
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom kozen onze grootvaders er voor huizen te bouwen en niet te huren?
In het deel van Frankrijk waar ik een lap grond gekocht heb, wonen véél oudere mensen in eigen huis. De meesten zelfs. Zelfs eenvoudige boerenknechten die heel hun leven het minimumloon verdienden. Dat komt omdat het hele leven, en zeker huizen bouwen toen veel goedkoper was, en de lening daarvoor gemakkellijker te krijgen was als nu. Want die mensen hun kinderen, die nochthans doorgaans beter betaalde jobs hebben, kunnen vandaag de dag niet meer laten bouwen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 22:56   #183
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Och, rijkeluiskindjes.... en dat komt hier oordelen over jonge gezinnen die hun centen zelf moeten verdienen?

Stoefen met de centen van moe en va....wel wel wel....
Dat is van alle tijden, die opgeblazen arrogantie, die misplaatste trots.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 23:34   #184
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom kozen onze grootvaders er voor huizen te bouwen en niet te huren?
Omdat dat toen gemakkellijker was ?

Citaat:
Vandaag in de weekendkrant DE ZONDAG :

" BRUSSEL - In het eerste half jaar van 2013 was er tien procent minder vraag naar woonhuizen. Het zijn vooral jonge gezinnen die het nu laten afweten.

In Limburg, dat met een hoge werkloosheid en onzekerheid kampt, loopt de vraaguitval zelfs op tot 20 procent. "Het is zowat het zwakste semester van het voorbije decennium. Vooral jonge gezinnen met een modaal inkomen en beperkte eigen middelen haken af.", verduidelijkt Johan Romain van Immotheker. Voor de nieuwbouw is de vraaguitval in de eerst 5 maanden van dit jaar het grootst : 42,8 procent in vergelijking met 2006 en 36,8 procent ten opzichte van 2011. "Door de duurdere energienormen is bouwen en verbouwen al sinds 2012 te duur voro de modale Belg", zegt Romain. (SB)"
Tijden veranderen hé Jacques...Vandaag zoeken we naar goedkopere oplossingen. Nieuwe vormen van wonen...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 07:39   #185
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Door te lenen en te werken, meneer Daelemans.
Sorry, maar zo'n schot voor open doel kan ik niet laten liggen. Ambtenaar en werken in 1 zin, ge moet het maar durven.
Citaat:
O ja, dat kleine maddoxhuisje dat ik in de jaren '90 kocht is nu meer dan verdriedubbeld in waarde...
Tjiens, dat ken ik. Mare, U kan aan een gevel zien hoe groot een woning is. Tof. Is dat een truk, een vaardigheid of een gave?

Maar kom, de "maddox" woning -echte naam, "Huize Chaos"- is geklasseerd als waardevol stadsgezicht, en is eigenlijk een meestergastwoning , gebouwd door de Forges De Clabeq. De arbeidershuisjes staan een stuk terug in't straat.

Maar niet iedereen heeft het geluk om 20 jaar geleden een huisje te kunnen kopen aan weggeefprijzen. Integendeel, momenteel is dat zeker niet meer het geval. Daarentegenover, ik heb al krotjes weten verkopen voor €40K hier in centrum Vilvoorde. Maar om daar iets moderns van te maken, dat vlak je niet uit met €40K, zelfs niet als je alles zelf doet.


Mare, klein vraagje, welk E peil haalt uw "maddoxsize" verhuurwoningkje?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 september 2013 om 07:40.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 10:45   #186
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Omdat dat toen gemakkellijker was ?



Tijden veranderen hé Jacques...Vandaag zoeken we naar goedkopere oplossingen. Nieuwe vormen van wonen...
Is huren dan ineens geen goedkope oplossing meer?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 10:48   #187
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Sorry, maar zo'n schot voor open doel kan ik niet laten liggen. Ambtenaar en werken in 1 zin, ge moet het maar durven.

Tjiens, dat ken ik. Mare, U kan aan een gevel zien hoe groot een woning is. Tof. Is dat een truk, een vaardigheid of een gave?

Maar kom, de "maddox" woning -echte naam, "Huize Chaos"- is geklasseerd als waardevol stadsgezicht, en is eigenlijk een meestergastwoning , gebouwd door de Forges De Clabeq. De arbeidershuisjes staan een stuk terug in't straat.

Maar niet iedereen heeft het geluk om 20 jaar geleden een huisje te kunnen kopen aan weggeefprijzen. Integendeel, momenteel is dat zeker niet meer het geval. Daarentegenover, ik heb al krotjes weten verkopen voor €40K hier in centrum Vilvoorde. Maar om daar iets moderns van te maken, dat vlak je niet uit met €40K, zelfs niet als je alles zelf doet.


Mare, klein vraagje, welk E peil haalt uw "maddoxsize" verhuurwoningkje?
- Een "meestergastwoning" begot! Die moet onthouden als ik mijn kot binnenkort verkoop. Aangebouwde koterij bezie ik niet als woonruimte, eerder als een kost om het af te breken.
- Iedereen had de kans in de jaren '90 om goedkope eenvoudige huisjes te kopen en in orde te zetten. Ik betaalde evenveel af als een kleine huur.
- Geen flauw idee wat het E-peil is. Dat zal een detail zijn in de verkoop. Niemand verwacht perfecte E-waarden in Maddoxhuisjes.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 september 2013 om 10:51.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 12:16   #188
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
- Iedereen had de kans in de jaren '90 om goedkope eenvoudige huisjes te kopen en in orde te zetten. Ik betaalde evenveel af als een kleine huur.
Tof als ge in 1992 geboren bent.
Citaat:
- Geen flauw idee wat het E-peil is.Dat zal een detail zijn in de verkoop.
Dat verteld wel heel veel over U. Kennis ter zake , postvak in en postvak uit.
Het E-peil is iets wat U moet mededelen aan uw huurders. da's wettelijk verplicht. Dat noch de huurder noch U de wet kan/wil volgen is een ander verhaal.

Doch, zolang de huur maar op uw rekening staat maakt het U geen reet uit dat de huurders zitten te verrekken in een schimmelkot dat ze niet warmgestookt krijgen met een mazoutketel uit het jaar blok.

************************************************** *******
En dan terug naar de basis van dit topic.

Aangezien zeecontainers door de beperkte breedte eigenlijk niet geschikt zijn, wat is dan wel een bruikbare breedte?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 12:21   #189
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tof als ge in 1992 geboren bent.

Dat verteld wel heel veel over U. Kennis ter zake , postvak in en postvak uit.
Het E-peil is iets wat U moet mededelen aan uw huurders. da's wettelijk verplicht. Dat noch de huurder noch U de wet kan/wil volgen is een ander verhaal.

Doch, zolang de huur maar op uw rekening staat maakt het U geen reet uit dat de huurders zitten te verrekken in een schimmelkot dat ze niet warmgestookt krijgen met een mazoutketel uit het jaar blok.

************************************************** *******
En dan terug naar de basis van dit topic.

Aangezien zeecontainers door de beperkte breedte eigenlijk niet geschikt zijn, wat is dan wel een bruikbare breedte?
Ik geloof niet dat jij, meneer of Daelemans twintigers zijn.
Jullie hebben de kansen gehad, ze niet gezien, willen zien of weet ik veel... Het enige wat rest is nu maar in het rond bleiten dat het jullie fout niet is dat jullie een luizenleventje leiden.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 september 2013 om 12:22.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 12:32   #190
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik geloof niet dat jij, meneer of Daelemans twintigers zijn.
Jullie hebben de kansen gehad, ze niet gezien, willen zien of weet ik veel... Het enige wat rest is nu maar in het rond bleiten dat het jullie fout niet is dat jullie een luizenleventje leiden.
Uw betoog dat men 20 jaar geleden goedkoop huizen kon kopen, heeft totaal niks meer te maken met de situatie nu.

Mr daelemans geeft een optie aan voor mensen die geen €200 000 kunnen/willen uitgeven aan een bakstenen gezinswoning. Is het nu omdat ze de lening niet krijgen, of omdat ze het geld niet willen uitgeven, dat blijft in het midden.
En dat U een midlifeprobleem hebt, en dat wil projecteren op anderen, maakt nog niet dat iedereen in uw situatie zit. Niet iedereen is een grijze ouwe kloot die denkt dat ie gearriveerd is, en dat hij iedereen de les kan spellen of uitlachen. Ga nog wat varkenskoten schieten met uw nageslacht.

En bleiten, U draagt nog steeds niks bij tot het topic, alleen uw eigen vermeende superioriteit uitdragende.

Postvak in en postvak uit. Meer is het niet.

En daar houdt het echt wel bij op. Ik ga U gewoon uwzelf belachelijk laten maken, want eigenlijk, da's 1 van de weinige punten waar U sterk in bent.
In uw hoogheidswaan komt U ver boven figuren als Blue Skye en Pindar uit. Zelfs Salah kijkt naar U op.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 september 2013 om 12:41.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 13:09   #191
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Uw betoog dat men 20 jaar geleden goedkoop huizen kon kopen, heeft totaal niks meer te maken met de situatie nu.

Mr daelemans geeft een optie aan voor mensen die geen €200 000 kunnen/willen uitgeven aan een bakstenen gezinswoning. Is het nu omdat ze de lening niet krijgen, of omdat ze het geld niet willen uitgeven, dat blijft in het midden.
En dat U een midlifeprobleem hebt, en dat wil projecteren op anderen, maakt nog niet dat iedereen in uw situatie zit. Niet iedereen is een grijze ouwe kloot die denkt dat ie gearriveerd is, en dat hij iedereen de les kan spellen of uitlachen. Ga nog wat varkenskoten schieten met uw nageslacht.

En bleiten, U draagt nog steeds niks bij tot het topic, alleen uw eigen vermeende superioriteit uitdragende.

Postvak in en postvak uit. Meer is het niet.

En daar houdt het echt wel bij op. Ik ga U gewoon uwzelf belachelijk laten maken, want eigenlijk, da's 1 van de weinige punten waar U sterk in bent.
In uw hoogheidswaan komt U ver boven figuren als Blue Skye en Pindar uit. Zelfs Salah kijkt naar U op.
Natuurlijk hebben de prijzen van toen er alles mee te maken dat ik nu eigendom verhuur en jullie niet.
Dat was toch de discussie, alleen was ik vooruitziend.

Trouwens, maddox jij ziet grijs, ik niet. Ik ben dan ook nog maar 39...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 september 2013 om 13:11.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 13:52   #192
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is huren dan ineens geen goedkope oplossing meer?
Natuurlijk wel. Maar nu zoeken we naar goedkope oplossingen om eigenaar te worden... Van gemakkellijk verplaatsbare en goedkope woonmodule's.
Had je dat nog niet begrepen sinds het begin van deze draad ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 13:55   #193
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Uw betoog dat men 20 jaar geleden goedkoop huizen kon kopen, heeft totaal niks meer te maken met de situatie nu.

Mr daelemans geeft een optie aan voor mensen die geen €200 000 kunnen/willen uitgeven aan een bakstenen gezinswoning. Is het nu omdat ze de lening niet krijgen, of omdat ze het geld niet willen uitgeven, dat blijft in het midden.
En dat U een midlifeprobleem hebt, en dat wil projecteren op anderen, maakt nog niet dat iedereen in uw situatie zit. Niet iedereen is een grijze ouwe kloot die denkt dat ie gearriveerd is, en dat hij iedereen de les kan spellen of uitlachen. Ga nog wat varkenskoten schieten met uw nageslacht.

En bleiten, U draagt nog steeds niks bij tot het topic, alleen uw eigen vermeende superioriteit uitdragende.

Postvak in en postvak uit. Meer is het niet.

En daar houdt het echt wel bij op. Ik ga U gewoon uwzelf belachelijk laten maken, want eigenlijk, da's 1 van de weinige punten waar U sterk in bent.
In uw hoogheidswaan komt U ver boven figuren als Blue Skye en Pindar uit. Zelfs Salah kijkt naar U op.
Prachtige beschrijving van dit individu.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 13:57   #194
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Natuurlijk hebben de prijzen van toen er alles mee te maken dat ik nu eigendom verhuur en jullie niet.
Dat was toch de discussie, alleen was ik vooruitziend.

Trouwens, maddox jij ziet grijs, ik niet. Ik ben dan ook nog maar 39...
Merde, die arme schoolkinderen ! En ik maar hopen dat jij weldra op pensioen zou gaan...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 14:03   #195
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Merde, die arme schoolkinderen ! En ik maar hopen dat jij weldra op pensioen zou gaan...
Dat is nog helemaal niet aan de orde.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 14:06   #196
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is nog helemaal niet aan de orde.
Tja, zoals ik reeds schreef : pech voor die schoolkinderen...
Mag ik weten in welke gemeente dat je lesgeeft, dat ik daar al zeker nooit ga wonen. Want je weet, ik verhuis dikwijls...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 14:13   #197
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Tja, zoals ik reeds schreef : pech voor die schoolkinderen...
Mag ik weten in welke gemeente dat je lesgeeft, dat ik daar al zeker nooit ga wonen. Want je weet, ik verhuis dikwijls...
Jij hebt geen kinderen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 23:25   #198
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij hebt geen kinderen...
Waar heb je dat gezien, schoolmeesterke, in uw glazen bol?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 03:06   #199
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.413
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Waar heb je dat gezien, schoolmeesterke, in uw glazen bol?
Zo kan die ook zien dat mijn weerbarstig haar vies is op een foto, de bewoonbaarheid en de afmetingen van een woning zien aan een foto van een stuk van de gevel. Ik denk dat we een nieuw orakel hebben gevonden.

All hail Another Jack.
************************************************** ********

Maar kom, dat helpt het topic niet verder.

Er zijn in het verleden al veel plannen voorgesteld om jonge koppels aan een goedkope woning te helpen, die voldoet aan de eisen van de dag. Het ene plan al wat haalbaarder als het andere.

De eisen voor zo'n woning die ik dus zie.
Goedkoop, ik mik op €30 000 voor 80m² effectief leefoppervlak (dit is bruikbaar als appartement voor een jong koppel met baby/peuter/kleuter)
Verplaatsbaar met conventionele middelen.
Aanpasbaar naar eigen zin binnen specifieke parameters.
Passiefwoning of zelfs zero energie als het kan.
Uitbreidbaar met apparte modules die op zichzelf kunnen bestaan.

Ik kom dus uit op;
Doosvorm. Daar zijn we het meeste mee om in te wonen. Kromme of schuine muren zijn plaatsverspillers.
Goedkope en prima te recupereren materialen, wat ons dus op hout of metaal laat uitkomen voor de structuur en buitenafwerking. Hout heeft als groot voordeel dat het beter isoleerd en ook kwa vochthuishouding is het net iets simpeler.
Nadelen, verduurzaamd hout om het onderhoud simpeler te maken is net dat minder recupereerbaar. Alleen in zeer goede biomassa centrales veilig te verwerken.
Hout rechtstreeks op grond , zeker "ecologisch" verduurzaamd is vragen voor rot.
Ook is een houten structuur per gewicht minder sterk dan metaal.

Ergo, mijn voorkeur gaat uit naar een gegalvaniseerde stalen constructie en buitenlaag (goedkoper uit te voeren dan aluminium). Een groot nadeel is dat veranderingen nadien aan de buitenkant specifieke vakmensen vergt.
Binnenkant hout of goed recycleerbare kunststof. Kom niet af met gyprocplaat.
Ventilatie gaat toch gedaan moeten worden met een pull/push ventilatie met warmterecuperatie.

Isolatie, daar heb ik geen goed oog in. De echt goeie isolatoren zijn peperduur, bijna niet te recycleren of nemen gewoon enorm veel plek in. Misschien dat anderen hier een antwoord op kunnen geven. Toch is het een zeer belangrijk punt, ge wil geen ongeisoleerde metalen doos.
Ook, zoals Mambo regelmatig aanhaalt,afgesloten luchtspleten zijn misschien goeie isolatie, maar ook schimmelvangers en ongediertehaarden. Dus daar moet ook aandacht aan gegeven worden.

Passiefwoning. Da's een kwestie van isoleren en plaatsing van ramen en zonnewering. Dus de basismodule zal binnen nauwe normen altijd op dezelfde manier georienterd moeten worden. Dit kan wel opgenomen worden in de voorwaarden voor de aansluitblokken waar de module komt te staan.
Zero energie is al wat moeilijker, Of het is het huidige lompe systeem met een centrale aansluiting en geflikflooi met meterstanden, of een systeem waarbij er opslag is voorzien voor zelf opgewekte energie. Ook is dat waarschijnlijk niet te verwezelijken binnen de €30 000. Een optie is er een apparte module van te maken. Deze kan wel ver binnen de afmetingen van een container blijven.

Verplaatsbaarheid. Aangezien "normale" afmetingen voor wegtransport geen leuke afmeting zijn voor een echt bewoonbare kamer, vrees ik dat het een leeghaal en uit elkaarneemsysteem zal worden. Met metaal of houtpanelen kan je aan de slag met bouten en moeren nietwaar.

De aanpasbaarheid is een ander moeilijk punt. Net zoals een conventionele woning zal het moeilijker zijn nadat de woning is gebouwd. Ge veranderd niet zomaar de plaatsing van een deur of raam in een bakstenen huis.

Eigenlijk, het is een prefabwoning waar een hoop aan gestandariseerd is. Alleen de kostprijs naar beneden kunnen trekken, daar gaat nog een punt zitten. De onderdelen laten maken in Polen ofzo?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 09:26   #200
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Als ik in mijn omgeving rondkijk zie ik dat bijna iedereen die een woning wil er één kan kopen of bouwen. Sommigen starten met een kleine starterswoning of appartement, anderen bouwen voor hun 30ste al een HOB/OB.

Diegene die het moeilijker hebben zijn personen zonder partner of de mensen die op jonge leeftijd al redelijk wat misstappen in hun leven gemaakt hebben (bv. het type dat 3x een eerste jaar hoger onderwijs doet en op 21 school verlaat zonder diploma noch praktische ervaring).
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be