Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2011, 14:36   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard Terreuraanslag bewijst dat ‘vredesproces’ niks te maken heeft met vrede

Laat ons eens veronderstellen dat Israël en de PLO hadden ingestemd met het vastleggen van de grenzen van de Palestijns Arabische staat helemaal terug naar 2008 [cfr. het vredesvoorstel van oud-premier Ehud Olmert].

Zou de terreuraanslag van gisteren in Eilat waar 8 doden vielen en 33 gewonden dan nog hebben plaatsgevonden?

Het antwoord kan gevonden worden door dat te bekijken vanaf de plaats waar de aanslag gebeurde – met name binnen de internationaal erkende grenzen van Israël.

Niet in Gaza. Niet in het gebied dat de PLO officieel opeist waar zij hun staat willen oprichten.

In feite had de aanslag niet eens plaats in een gebied dat “Palestina” werd genoemd vóór het tijdperk van het Britse Mandaat.

Mensen zijn zo gewoon geraakt aan de uitdrukking “vredesproces“ totdat zij zo murw zijn gemaakt dat ze bereid zijn om zelfs de grootste van alle leugens te geloven: met name als Israël maar meer grondgebied zou opofferen, dat er dan vrede zou komen. Een vredesakkoord waarvan wijd en zijd wordt verondersteld dat er dan geen eisen aan Israël worden gesteld en dat de kans reëel is dat beide naties zij aan zij in harmonie naast elkaar leven.

De aanval van gisteren [op de autoweg van Beersheba naar Eilat] – toen een anti-tank raket werd afgevuurd op een gezin in een gewone auto, waarbij twee kinderen werden gedood – heeft helemaal niks te maken met “Palestina”. Het volledige opzet van de aanslag is om [zoveel mogelijk] Joden te doden die genieten van hun eigen nationale zelfbeschikking in het Midden-Oosten. Zolang de Joden in vrijheid in het gebied leven, zullen zij worden aangevallen. Het geweld zal eenvoudigweg nooit ophouden.

Hamas en de Islamitische Jihad en de Volksverzet Comitées [Saladin Brigades] zullen niet verdwijnen nadat een vredesovereenkomst wordt ondertekend. Zij zullen Israëliërs blijven aanvallen, net zoals de fedajien de Joden aanvielen lang vóóraleer er sprake was van “bezetting”. Zij zullen nieuwe eisen blijven stellen net zoals Hezbollah dat deed aan de Libanese grens met Israël sinds het IDF zich terugtrok achter de door de Verenigde Naties getrokken “lijnen”.

De pseudo-intellectuelen [en andere linkse kwezels] zullen altijd wel andere manieren blijven vinden om de terreur te verrechtvaardigen en Israël te beschuldigen van de laakbare daden van de terroristen. Zij zullen het feit niet kunnen accepteren dat de capitulatie van Israël niet enkel de terreur nooit zal doen ophouden maar integendeel waarschijnlijk nog zal doen toenemen. De terroristen vuurden raketten af vanuit Gaza amper enkele uren nadat de laatste Israëlische soldaten zich hadden teruggetrokken uit de Gaza – en het heeft nooit opgehouden, zelfs niet vóór de “belegering”.

Het zijn niet de Israëlische acties die de vrede in de weg staan. Het zijn de Palestijnse Arabische acties die vrede onmogelijk maken – door zowel hun terreur als door hun wijdverspreide steun aan de terreur, in de media en in de straten.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:38   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Raar dat de Palestijnen zo in eigen vlees zouden snijden door de stemming in de VN in hun nadeel te beïnvloeden vlak voor die stemming. Een valse vlag operatie is niet uitgesloten in dit geval.

Tussen haakjes. Israël doodde de laatste dagen ook 7 Palestijnen. Mag dat ook vermeld?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 augustus 2011 om 14:41.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:48   #3
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Een staat die al generaties lang een volk onderdrukt verdient niet beter dan met harde middelen aangepakt te worden. Gezien de continue vernederingen die de Palestijnen moeten ondergaan zijn ze eigenlijk nog heel braaf.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:48   #4
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Raar dat de Palestijnen zo in eigen vlees zouden snijden door de stemming in de VN in hun nadeel te beïnvloeden vlak voor die stemming. Een valse vlag operatie is niet uitgesloten in dit geval.
Onzin natuurlijk. Eerst en vooral "DE" Palestijnen bestaan niet. Al jaar en dag strijden Hamas en al Fatah om de macht over 'Palestina'. Alleen al in de Gazastrook zijn naast Hamas zowat een dozijn terreurgroepen actief. Hamas heeft constant moeite om die allemaal in het gareel te houden. Herinner je maar hoe die enkele maanden terug die Italiaanse activist Vittorio Arrigoni door een Salafistische bende werd gevangen genomen en gewurgd. Als Hamas dat had kunnen beletten zouden ze het niet gelaten hebben.



Citaat:
Tussen haakjes. Israël doodde de laatste dagen ook 7 Palestijnen. Mag dat ook vermeld?
Nee, dat klopt niet wat je zegt. Er zijn op dit ogenblik al meer dan 20 Palestijnen gesneuveld in de reacties van het IDF en er zullen helaas nog acties volgen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:52   #5
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Een staat die al generaties lang een volk onderdrukt verdient niet beter dan met harde middelen aangepakt te worden. Gezien de continue vernederingen die de Palestijnen moeten ondergaan zijn ze eigenlijk nog heel braaf.
Er wonen in Israël 1,2 miljoen Arabieren. Ze hebben afgevaardigden in het Israëlisch parlement, generaals en andere hoge officieren in het IDF, ze hebben ministers en burgemeesters, rechters, advocaten, doctors, apothekers, professoren, kunstenaars, zangers, rockgroepen, journalisten enfin de ganse santenboetiek. Echte "Apartheidspolitiek" dus
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:53   #6
Oblique
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1.485
Standaard

Waarom verzwijg je de terroristische aanslag van Israel op Palestijns gebied, om er nieuwe illegale settlements te gaan opzetten?

Maar ik zie waar je, als negationist aangaande Palestina en Palestijnen vandaan komt. And that place ain't pretty...
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:53   #7
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Speelt dit niet mee?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:54   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Speelt dit niet mee?
Ja maar dat is 'beschaving brengen' in de woestijn eh.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:55   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Er wonen in Israël 1,2 miljoen Arabieren. Ze hebben afgevaardigden in het Israëlisch parlement, generaals en andere hoge officieren in het IDF, ze hebben ministers en burgemeesters, rechters, advocaten, doctors, apothekers, professoren, kunstenaars, zangers, rockgroepen, journalisten enfin de ganse santenboetiek. Echte "Apartheidspolitiek" dus
land en waterbronnen inpikken van duizenden mensen om het Herrenvolk haar beloofde/gepikte land te geven is wel degelijk apartheid.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 14:59   #10
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Nee, dat klopt niet wat je zegt. Er zijn op dit ogenblik al meer dan 20 Palestijnen gesneuveld in de reacties van het IDF en er zullen helaas nog acties volgen.
Welke factor is zo rechtvaardig? Laten we niet naïf doen en het voorstellen alsof het om burgers tegenover militieleden gaat.

Hoeveel ongewapende betogers schoot Israël de laatste maanden neer. Ik herinner me ten minste twee voorvallen met telkens verschillende doden.

Die 'helaas' waarover u spreekt daar geloof ik niet in. Helaas is er een situatie gegroeid waar er langs beide zijden geen respect meer is voor een mensenleven. Maar Israël is wel de machtige in deze relatie en daar ligt dus de grootste verantwoordelijkheid.

Palestijnen zijn geen onwaardige untermenschen. Evenmin als Israëliërs. En geen van beide is een moreel superieur volk. Kan u zich daarin terug vinden?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 augustus 2011 om 15:01.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:17   #11
Oblique
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1.485
Standaard

IDF on public radio: "All options are open, including a pin-point [ground] operation"

Cast Lead 2. Let's do it!
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:34   #12
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Welke factor is zo rechtvaardig? Laten we niet naïf doen en het voorstellen alsof het om burgers tegenover militieleden gaat.

Hoeveel ongewapende betogers schoot Israël de laatste maanden neer. Ik herinner me ten minste twee voorvallen met telkens verschillende doden.

Die 'helaas' waarover u spreekt daar geloof ik niet in. Helaas is er een situatie gegroeid waar er langs beide zijden geen respect meer is voor een mensenleven. Maar Israël is wel de machtige in deze relatie en daar ligt dus de grootste verantwoordelijkheid.

Palestijnen zijn geen onwaardige untermenschen. Evenmin als Israëliërs. En geen van beide is een moreel superieur volk. Kan u zich daarin terug vinden?
Nee verkeerd. Jij herleid het conflict als zouden er maar twee betrokken partijen zijn. Het conflict draait niet om Palestijnen maar om moslims, Arabieren en Perzen. De Arabische Liga die aan de touwtjes trekt van 'Palestina' telt 22 leden en daarnaast nog de grotere koepelorganisatie het OIC dat 56 moslimlanden groepeert. Alles samen meer dan een miljard mensen allemaal samen tegen Israël.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:39   #13
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
IDF on public radio: "All options are open, including a pin-point [ground] operation"

Cast Lead 2. Let's do it!
Uiteraard. Wie gaat anders Hamas en Co ontwapenen? De VN misschien? Hamas vuurt al meer dan 10 jaar raketten en mortiergranaten af op Israël. Eens kijken als 1 raketje in jouw tuin valt hoe hard jij moord en brand gaat schreeuwen. Dus zeg ik: de Gazastrook opnieuw binnentrekken en Hamas en die andere 12 terreurorganisaties ontwapenen en ontbinden. Met een beetje sjaanse verzetten ze zich nog een beetje. Dan kunnen we d'r gelijk het stof helemaal uitslaan.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:43   #14
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht

Palestijnen zijn geen onwaardige untermenschen. Evenmin als Israëliërs. En geen van beide is een moreel superieur volk. Kan u zich daarin terug vinden?
Israël heeft de plicht haar onderdanen te beschermen. Als ze jouw huis binnenbreken loop jij ook naar de polies en verwacht je dat ze actie ondernemen tegen de criminelen. Dat is precies wat Israël ook doet en wat ook Nederland en België zouden doen. Ik herinner me nog een verboden manifestatie tijdens de sluiting van de koolmijnen in Limburg waarbij de (toenmalige) Rijkswacht het vuur opende op de betogers en er verscheidene doden vielen. Soms lopen de dingen helemaal uit de hand en wie heeft dan wat uitgelokt hé?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:43   #15
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Nee verkeerd. Jij herleid het conflict als zouden er maar twee betrokken partijen zijn. Het conflict draait niet om Palestijnen maar om moslims, Arabieren en Perzen. De Arabische Liga die aan de touwtjes trekt van 'Palestina' telt 22 leden en daarnaast nog de grotere koepelorganisatie het OIC dat 56 moslimlanden groepeert. Alles samen meer dan een miljard mensen allemaal samen tegen Israël.
Die dus inferieur zijn in uw ogen blijkbaar. Ik ben niet zeker of dat de juiste houding is om dat zogezegd miljard gunstig te stemmen. Maar dat is niet echt de bedoeling tot nu toe. De bedoeling is megalomaner en daardoor een groter gevaar voor Israël en voor de vrede in de regio, namelijk een 'uitgebreid veiligheidsconcept' waarbij het kleine Israël de militair dominante macht wil zijn in de regio. Hierbij wordt voorbij gegaan aan de rechten van andere volkeren. Het is de implementatie van een (historisch weliswaar begrijpbare) 'übermenchpolitiek'. Dat lijkt me contraproductief op den lange duur. Maar ik besef dat het zeer delicaat is zo ronduit te zeggen tegen Israël eens naar zich zelf te kijken.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 augustus 2011 om 15:44.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:45   #16
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Israël heeft de plicht haar onderdanen te beschermen. Als ze jouw huis binnenbreken loop jij ook naar de polies en verwacht je dat ze actie ondernemen tegen de criminelen. Dat is precies wat Israël ook doet en wat ook Nederland en België zouden doen. Ik herinner me nog een verboden manifestatie tijdens de sluiting van de koolmijnen in Limburg waarbij de (toenmalige) Rijkswacht het vuur opende op de betogers en er verscheidene doden vielen. Soms lopen de dingen helemaal uit de hand en wie heeft dan wat uitgelokt hé?
Uw ontwijkend antwoord is veelzeggend.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:46   #17
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
land en waterbronnen inpikken van duizenden mensen om het Herrenvolk haar beloofde/gepikte land te geven is wel degelijk apartheid.
Onzin. Joden zijn geen Herrenvolk. En die uitdrukking verwijst naar nazi-Duitsland en dat vind ik hoogst ongepast. De holocaust uitbuiten om de Joden te raken is compleet van de pot gerukt. Als er één volk die term verdient zijn het de Palestijnen. Met indertijd hun geestelijk-religieuze leider de beruchte nazi grootmoefti Hasj Amin al Hoesseini die enkele moslim Waffen SS korpsen oprichtte en samen met Hitler de holocaust ook in het Brits Mandaat Palestina wilde uitvoeren.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:49   #18
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Die dus inferieur zijn in uw ogen blijkbaar. Ik ben niet zeker of dat de juiste houding is om dat zogezegd miljard gunstig te stemmen. Maar dat is niet echt de bedoeling tot nu toe. De bedoeling is megalomaner en daardoor een groter gevaar voor Israël en voor de vrede in de regio, namelijk een 'uitgebreid veiligheidsconcept' waarbij het kleine Israël de militair dominante macht wil zijn in de regio. Hierbij wordt voorbij gegaan aan de rechten van andere volkeren. Het is de implementatie van een (historisch weliswaar begrijpbare) 'übermenchpolitiek'. Dat lijkt me contraproductief op den lange duur. Maar ik besef dat het zeer delicaat is zo ronduit te zeggen tegen Israël eens naar zich zelf te kijken.
Onzin, ubermenschen waren nazi-Duitsers. Maar het klopt dat Israël zich geen enkele nederlaag kan permitteren. Arabieren kunnen er zich talloze gunnen, zij vinden altijd wel ergens onderdak. Maar de Joden hebben maar 1 Jodenstaat.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:49   #19
Oblique
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Uiteraard. Wie gaat anders Hamas en Co ontwapenen? De VN misschien? Hamas vuurt al meer dan 10 jaar raketten en mortiergranaten af op Israël. Eens kijken als 1 raketje in jouw tuin valt hoe hard jij moord en brand gaat schreeuwen. Dus zeg ik: de Gazastrook opnieuw binnentrekken en Hamas en die andere 12 terreurorganisaties ontwapenen en ontbinden. Met een beetje sjaanse verzetten ze zich nog een beetje. Dan kunnen we d'r gelijk het stof helemaal uitslaan.
Eens kijken wanneer ze uw tuin bezetten, u uit uw huis sleuren en het met de grond gelijk maken. Overigens is er van terreuraanval geen sprake, maar van verzet tegen de illegale bezetting. Israel heeft Hamas gecrëerd, rechtstreeks en onrechtstreeks.

Bespaar me dus de krokodillentranen en het pretenderen alsof Israel het slachtoffertje is. Dat zijn ze dus niet.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 15:51   #20
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Speelt dit niet mee?
"Oost"-Jeruzalem bestaat niet. Dat is gewoon het oude antieke Jeruzalem dat al 3000 tot 4000 jaar bestaat. Het heeft kort zo geheten van 1948 tot 1967 toen het door Jordanie werd bezet en illegaal geannexeerd. Tot Israël het terugpakte in juni 1967. Of wat dacht jij? Dat de Klaagmuur de moslims toebehoort?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be