Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2012, 14:49   #81
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Beschamend. Politieke spelletjes die menselijkheid in de weg staan. "Afghanistan is niet noodzakelijk onveilig" aldus het commissariaat-generaal voor vluchtelingen. Het zou grappig zijn als het niet zo intriest was. Misschien moeten ze de reisadviezen voor Afghanistan er eens op nalezen.
Over de onmenselijke politieke spelletjes die er met de volkeren van Europa zijn en nog altijd worden uitgehaald, zullen we het maar niet hebben zeker?

Het bewust proberen te ontwortelen van de Europese volkeren door de maar door zeer weinigen gewenste multiculturele samenleving, zeg maar gerust multicriminele, over deze mensen, die daar nooit om gevraagd hebben, uit te storten, is ronduit misdadig te noemen.
Één van de gevolgen daarvan is dat delen van Brussel en andere steden tegenwoordig voor autochtonen een stuk onveiliger zijn dan grote delen van Afghanistan. Het is er al zo onveilig dat de VS vorig jaar een negatief reisadvies gaven.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 16:35   #82
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De kinderen en tieners uit Afghanistan en dergelijke landen, die hier naartoe komen, zijn gewoon door ouders en familie hierheen gestuurd met de bedoeling om de deur voor de rest van de familie alvast op een kier te kunnen zetten, wel wetende dat minderjarigen op een extra coulante behandeling kunnen rekenen, en eens het zo'n minderjarige gelukt is een verblijfsstatuut te bemachtigen, kan er dan een aanvang gemaakt worden om te gaan familieherenigen. Da's gewoon ijskoud berekenend gedrag van de ouders/familie.
Ja hoor, dat is allemaal zo simpel zwart-wit als je het hier voorstelt. Er is daar echt geen oorlog en het is er enorm veilig om te leven. Het moeten dus echt wel pure profiteurs zijn, die daar weggaan. En degenen die hun kinderen wegsturen, doen dat natuurlijk niet om ze in veiligheid te brengen en in de hoop dat ze een beter leven dan hen zullen hebben, maar louter uit eigenbelang. Moslims geven immers toch niets om hun kinderen. Waarschijnlijk ging het berekende gedrag van de familie van Parwais zover dat ze de vader hebben laten vermoorden, het huis hebben laten afbranden en hem zelf hebben toegetakeld. In die optiek is het ook heel logisch dat Parwais dan wordt teruggestuurd naar die familie. Dat zal hem leren!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 16:44   #83
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Over de onmenselijke politieke spelletjes die er met de volkeren van Europa zijn en nog altijd worden uitgehaald, zullen we het maar niet hebben zeker?

Het bewust proberen te ontwortelen van de Europese volkeren door de maar door zeer weinigen gewenste multiculturele samenleving, zeg maar gerust multicriminele, over deze mensen, die daar nooit om gevraagd hebben, uit te storten, is ronduit misdadig te noemen.
Ja hoor, het is allemaal één groot complot en helemaal geen onomkeerbare evolutie. De vraag is dan, wie is het brein achter dat complot en wat willen ze ermee bereiken? Zou Allah dan toch bestaan?

Citaat:
Één van de gevolgen daarvan is dat delen van Brussel en andere steden tegenwoordig voor autochtonen een stuk onveiliger zijn dan grote delen van Afghanistan. Het is er al zo onveilig dat de VS vorig jaar een negatief reisadvies gaven.
Ik ben er niet helemaal uit of je nu echt zo wereldvreemd bent of gewoon zo doordrongen van haat om dergelijke idiote beweringen te doen. Waarschijnlijk is het een combinatie van beiden.

Wat dat reisadvies van de VS betreft: heb je het artikel waarnaar je daarvoor verwijst wel gelezen? Want dat maakt meteen brandhout van dat idiote reisadvies (en dat terwijl de Telegraaf nu niet bepaald een genuanceerde krant is). Dat reisadvies is overigens helemaal geen negatief advies, maar bevat louter een waarschuwing (zoals zo vaak het geval is). Blijkbaar in ieder geval dus toch al een beetje wereldvreemd als je niet weet wat een negatief reisadvies inhoudt.

Laatst gewijzigd door Edina : 9 juli 2012 om 16:57.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 16:46   #84
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen hoor, je neemt gewoon een vliegtuig, toont je Belgisch paspoort en je mag binnen. Er worden geen vragen gesteld, je moet geen visum betalen, je moet niet over een bepaalde hoeveelheid geld beschikken. Niets, helemaal niets. Ik kan het wel weten, ik heb dat land regelmatig bezocht.

Als ik omgekeerd een Marokkaanse kameraad zou willen uitnodigen, moet ik maanden op voorhand een papier tekenen dat ik hem ga huisvesten en voor zijn schulden ga instaan, moet dat papier gelegaliseerd worden, moet hij meer dan vijf uur rijden om in de hoofdstad te gaan aanschuiven bij het Belgisch consulaat, of liever bij diens outsourcingspartner, enzovoort, enzoverder.
Toch vanzelfsprekend! Hoeveel Belgen trekken er naar Marokko met het idee dat hij/zij zich daar maar moeten laten neervallen en zijn/haar broodje is gebakken, inkomen huisvesting enz pensioen inbegrepen!
Hoeveel Marokkanen komen er naar hier met het idee dat hij/zij enz enz?
Men maakt het dan pro forma wat moeilijker maar het duurt blijkbaar niet lang vooraleer het zaakje beklonken is! En probeer er eens een buiten te gooien!
Men moet die platgelopen deur sluiten voor het hier zoals in Marokko gaat.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 16:52   #85
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, als hij een pleeggezin had dat voor hem borg stond, zodat hij niet in het SZ-circuit hoefde te vallen, dan mocht die voor mijn part blijven.
Ja, maar zelfs dan! Wat volgt er dan allemaal op termijn?
Dat pleeggezin staat niet in voor hem voor de rest van zijn leven, gezinsherenigingstoestanden, huwelijk met Afghaanse schone die ook familie laat overkomen enz enz enz
Men heeft de multiculboel zodanig laten verzieken dat nu blijkbaar niets meer mag of kan of er volgt een tsunami aan misbruiken en profitariaat!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 16:55   #86
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ja hoor, het is allemaal één groot complot. Zou Allah dan toch bestaan?



Ik ben er niet helemaal uit of je nu echt zo wereldvreemd bent of gewoon zo doordrongen van haat om dergelijke idiote beweringen te doen. Waarschijnlijk is het een combinatie van beiden.

Wat dat reisadvies van de VS betreft: heb je het artikel waarnaar je daarvoor verwijst wel gelezen? Want dat maakt meteen brandhout van dat idiote advies, dat overigens helemaal geen negatief advies is, maar louter een waarschuwing bevat. Blijkbaar in ieder geval een beetje wereldvreemd als je al niet weet wat een negatief reisadvies inhoudt.
Ik woon op 20 km van Brussel. Ik wens niet dat een ander land een waarschuwing lanceert over een plek op zo weinig afstand van waar ik woon. En eigenlijk geldt dit voor België. Iedereen die lagere normen wilt laten aanstranden, die mag van mij de pot op. Een waarschuwing is mij al te veel.

Ik zou zeggen; ondersteun de verloedering maar verder. Vergoeilijk het maar.
Vlaamse cultuur is Vlaamse kant. Het klossen gaat je niet goed af, vrees ik.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 16:56   #87
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Beschamend. Politieke spelletjes die menselijkheid in de weg staan. "Afghanistan is niet noodzakelijk onveilig" aldus het commissariaat-generaal voor vluchtelingen. Het zou grappig zijn als het niet zo intriest was. Misschien moeten ze de reisadviezen voor Afghanistan er eens op nalezen.
En vliegtuigen, schepen, treinen, bussen enz inleggen om de ganse bevolking hier neer te poten.
En een paar decennia later is het hier "Afghanistan" en is er zelfs geen land meer te vinden waar ze naar toe kunnen en waar het beter is...
Misschien moeten ze ter plaatse eens orde op zaken stellen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 17:03   #88
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cairn Bekijk bericht
Die gast kreeg hier een opleiding lasser.Hij kan dus beginnen aan de wederopbouw van zijn land.Hij zal er trouwens goed zitten,want is een moslim,is een voordeel voor hem,hij kan het nog schoppen ginder tot instructeur lassen.
Hij kan werk vinden bij de buitenlandse instanties die daar nog werkzaam zijn tot 2014. En zo blijven bij wat daar uit groeit als de Talbinan en andere heethoofden economische ontwikkeling toelaten natuurlijk.

Er is ook een dierentuin in Kaboel. Ambassades. En hij spreekt een beetje Nederlands. Als hij wil ten het in zich heeft, redt hij zich wel. Zeker wanneer druppelsgewijs die dertien miljard steun voor corruptiebestrijding en voor ontwikkeling gaan aankomen in Kaboel. Hij kan als tolk fungeren (met zijn Nederlands), Engels leren.
Dat kortstondig verblijf hier was uiteindelijk een sprinkplank maar of hij het verstand heeft om dat te beseffen ... ?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 17:07   #89
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik woon op 20 km van Brussel. Ik wens niet dat een ander land een waarschuwing lanceert over een plek op zo weinig afstand van waar ik woon. En eigenlijk geldt dit voor België. Iedereen die lagere normen wilt laten aanstranden, die mag van mij de pot op. Een waarschuwing is mij al te veel.

Ik zou zeggen; ondersteun de verloedering maar verder. Vergoeilijk het maar.
Vlaamse cultuur is Vlaamse kant. Het klossen gaat je niet goed af, vrees ik.
Ook een beetje wereldvreemd blijkbaar. Ik wens je veel succes bij het zoeken naar een land waar er niet voor het één of ander wordt gewaarschuwd in het reisadvies van de VS. Misschien is er wel een eiland in de Stille Oceaan dat aan die criteria voldoet, maar zelfs dat durf ik niet te garanderen.

Laatst gewijzigd door Edina : 9 juli 2012 om 17:08.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 17:08   #90
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik zou zeggen; ondersteun de verloedering maar verder. Vergoeilijk het maar.
Vlaamse cultuur is Vlaamse kant. Het klossen gaat je niet goed af, vrees ik.
dikke 2 !
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 17:17   #91
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Hij kan werk vinden bij de buitenlandse instanties die daar nog werkzaam zijn tot 2014. En zo blijven bij wat daar uit groeit als de Talbinan en andere heethoofden economische ontwikkeling toelaten natuurlijk.

Er is ook een dierentuin in Kaboel. Ambassades. En hij spreekt een beetje Nederlands. Als hij wil ten het in zich heeft, redt hij zich wel. Zeker wanneer druppelsgewijs die dertien miljard steun voor corruptiebestrijding en voor ontwikkeling gaan aankomen in Kaboel. Hij kan als tolk fungeren (met zijn Nederlands), Engels leren.
Dat kortstondig verblijf hier was uiteindelijk een sprinkplank maar of hij het verstand heeft om dat te beseffen ... ?
Je moet maar durven. Bezorgd zijn over de veiligheid in Brussel en in dezelfde adem beweren dat Parwais een mooie toekomst wacht in Afghanistan als hij tenminste "het verstand heeft om dat te beseffen". De schaamte voorbij!

Jij houdt het al niet uit met de overlast van je allochtone buren, maar je vindt het vanzelfsprekend dat hij wordt teruggestuurd naar een land in oorlog$ waar er zowat dagelijks aanslagen zijn en zijn leven in gevaar is? Meen je dat nu echt serieus?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 17:19   #92
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Tuurlijk is Parwais een precedent en een mens.

Voor mij zijn Oost-Congoleze vrouwen met kinderen - al dan niet het resultaat van verkrachtingen- mensen.

Die vrouwen kunnen ook lasser worden en Nederlands leren spreken.

Kijk, het is hetzelfde als dat een asiel bepaalde hondjes in de kijker zet. Die worden meestal wel geadopteerd. Wat ze dan niet zeggen is dat ze per dag zoveel beestjes euthanaseren.

Ik doe er niet meer aan mee, aan die media gevoeligheden voor een bepaald mens die een face krijgt. Ik denk nu aan al die anderen die geen face krijgen uit pure onverschilligheid.

Er is een ernstige hongersnood in Jemen. Waar zijn de moslims nu?
Hoe kan dat nu dat Jemen VS-steun krijgt voor van alles en nog wat en dat daar in een makeshift ziekenhuisje een kind ligt van drie kilo dat vijf jaar oud is. Waar is al dat geld naar toe?

Buig je daar eens over.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 17:19   #93
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je moet maar durven. Bezorgd zijn over de veiligheid in Brussel en in dezelfde adem beweren dat Parwais een mooie toekomst wacht in Afghanistan als hij tenminste "het verstand heeft om dat te beseffen". De schaamte voorbij!

Jij houdt het al niet uit met de overlast van je allochtone buren, maar je vindt het vanzelfsprekend dat hij wordt teruggestuurd naar een land in oorlog$ waar er zowat dagelijks aanslagen zijn en zijn leven in gevaar is? Meen je dat nu echt serieus?
Het doet die mensen er niet toe wat er daarbuiten gebeurt als eigen huisje tuintje en autotje maar veilig is. Daarbuiten mogen ze daarvoor mensen met duizenden doden (gebeurt ook).

De Turkse buurman van "parsprototem" heeft ook groot gelijk wanneer hij niet met haar wil praten. Ik wou mij ook wagen aan pesterijen als zij mijn buurvrouw was.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 17:29   #94
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je moet maar durven. Bezorgd zijn over de veiligheid in Brussel en in dezelfde adem beweren dat Parwais een mooie toekomst wacht in Afghanistan als hij tenminste "het verstand heeft om dat te beseffen". De schaamte voorbij!

Jij houdt het al niet uit met de overlast van je allochtone buren, maar je vindt het vanzelfsprekend dat hij wordt teruggestuurd naar een land in oorlog$ waar er zowat dagelijks aanslagen zijn en zijn leven in gevaar is? Meen je dat nu echt serieus?
Ik neem aan dat je geen probleem hebt met het terugsturen van Afghaanse hindoes of afvalligen eenmaal die vermaledijde westerse strijdkrachten het daar afgebold zijn?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 17:31   #95
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik neem aan dat je geen probleem hebt met het terugsturen van Afghaanse hindoes of afvalligen eenmaal die vermaledijde westerse strijdkrachten het daar afgebold zijn?
Waar haal je dat idiote idee vandaan?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 17:33   #96
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je moet maar durven. Bezorgd zijn over de veiligheid in Brussel en in dezelfde adem beweren dat Parwais een mooie toekomst wacht in Afghanistan als hij tenminste "het verstand heeft om dat te beseffen". De schaamte voorbij!

Jij houdt het al niet uit met de overlast van je allochtone buren, maar je vindt het vanzelfsprekend dat hij wordt teruggestuurd naar een land in oorlog$ waar er zowat dagelijks aanslagen zijn en zijn leven in gevaar is? Meen je dat nu echt serieus?
Voor je verder culpabiliserende zedepreken afsteekt vanop je moreel superieure torentje, vertel eerst eens hoeveel asielzoekers jij herbergt, borg voor staat, adopteert, zelf voor opdraait, zelf de kosten voor draagt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 17:39   #97
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En vliegtuigen, schepen, treinen, bussen enz inleggen om de ganse bevolking hier neer te poten.
En een paar decennia later is het hier "Afghanistan" en is er zelfs geen land meer te vinden waar ze naar toe kunnen en waar het beter is...
Misschien moeten ze ter plaatse eens orde op zaken stellen?
Uw laatste zin; daar ben ik ook over aan het nadenken. Al die uitgestrekte gebieden die daar braak liggen. Onvruchtbaar? Dat is maar hoe je het bekijkt.

Die mensen zijn zo stom dat ze niet eens weten dat ze met die uitgestrekte gebieden op een gans zitten die gouden eieren kan leggen. Je moet dan wel een beetje nadenken.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 17:43   #98
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Het doet die mensen er niet toe wat er daarbuiten gebeurt als eigen huisje tuintje en autotje maar veilig is. Daarbuiten mogen ze daarvoor mensen met duizenden doden (gebeurt ook).

De Turkse buurman van "parsprototem" heeft ook groot gelijk wanneer hij niet met haar wil praten. Ik wou mij ook wagen aan pesterijen als zij mijn buurvrouw was.
Wat een larie en apenkool allemaal!
Waar halen de inwoners van die landen met al die miserie en hun plaatselijke supporters de pretentie van ons te komen vertellen hoe we het moeten doen???
Er blijft uiteindelijk niet te veel meer over aan oplossingen zeker?
Ofwel trekken ze hun plan en moorden elkaar verder uit en verhongeren terwijl hun "leiders" en bijhorende elite hun rijkdommen opstapelen, ofwel moeten ze opnieuw gekoloniseerd worden, manu militari, en met of tegen hun zin in het jaar 2012 gezet worden. Technologie, democratie, vrijheid voor iedereen (en niet alleen voor de plaatselijke dictators en potentaten),
en de islam als politieke regeringsvorm (want dat is het) verbannen of er komt weer niets van in huis .
Het staat hen vrij dat te kiezen of verder te doen zoals ze bezig zijn, maar wij hebben hun mening niet meer van doen.
Oh ja...hun olie die we zo nodig hebben! Gewoon handelsoverenkomsten maken en een soort van ruileconomie met goederen die wij hebben en zij niet! Moet kunnen!
En verder basta.

Maar ze allemaal hier laten binnensijpelen en hier de boel naar de bliksem helpen door al hun onaanvaardbare en achterlijke hebbelijkheden op te dringen tot we op hun niveau kwa levenstandaard zitten...en we mogen ze nog grotendeels onderhouden ook,neen, dank U.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 17:55   #99
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ook een beetje wereldvreemd blijkbaar. Ik wens je veel succes bij het zoeken naar een land waar er niet voor het één of ander wordt gewaarschuwd in het reisadvies van de VS. Misschien is er wel een eiland in de Stille Oceaan dat aan die criteria voldoet, maar zelfs dat durf ik niet te garanderen.

Met waarschuwingen houd ik alleen maar rekening qua weer. Voor al de rest bouw ik mijn eigen informatie op.

Wereldvreemd? Als ik dat moet ontkrachten dan dien ik een epos te schrijven. Ik bespaar je dat.

En ik ben niet op zoek naar een land zonder negatieve adviezen of waarschuwingen (leg geen woorden in mijn mond die ik niet heb uitgesproken). Ik had het uitsluitend over België. En over mijn cultuur.

Waarschuwingen en negatieve reisadviezen over het weer of eventueel een trein- of vliegveldstaking. Oké. Maar waarschuwingen op het gebied van veiligheid mens tgo mens, dat gaat me te ver. Dat is pure verloedering en die gang van zaken moet stopgezet worden.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 17:56   #100
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Voor je verder culpabiliserende zedepreken afsteekt vanop je moreel superieure torentje, vertel eerst eens hoeveel asielzoekers jij herbergt, borg voor staat, adopteert, zelf voor opdraait, zelf de kosten voor draagt.
Waarom zou ik zelf azielzoekers moeten herbergen, er borg voor staan, ze adopteren, er zelf voor moeten opdraaien of er zelf de kosten voor moeten dragen om van mening te zijn dat het terugsturen van vluchtelingen naar oorlogsgebied onmenselijk is? Ik betaal zoals de meeste mensen belastingen, dus heb ook het recht om een mening te hebben over waar dat voor gebruikt kan worden. En ik vind in tegenstelling tot velen hier niet dat de plek waar je geboren wordt je privileges verschaft.

Overigens gaat het in dit geval over een persoon waarvoor iemand borg staat (en die gezien zijn opleiding ongetwijfeld werk zou vinden), dus dat financiële aspect is hier niet eens relevant. Als het dat sowieso al zou zijn wanneer het gaat over iemands leven.

Laatst gewijzigd door Edina : 9 juli 2012 om 18:06.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be