Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2012, 18:01   #101
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Ik ben echt content dat ze hem hebben buitengezet ondanks alle media-aandacht. Alweer een asielzoeker minder
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:03   #102
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ben echt content dat ze hem hebben buitengezet ondanks alle media-aandacht. Alweer een asielzoeker minder
Waarom ben je daar zo blij mee?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:04   #103
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom ben je daar zo blij mee?
Niet op ingaan. Echt niet. *KNIP*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

Laatst gewijzigd door Akira : 10 juli 2012 om 13:32.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:04   #104
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Met waarschuwingen houd ik alleen maar rekening qua weer. Voor al de rest bouw ik mijn eigen informatie op.
Blijkbaar niet aangezien je op basis van het idiote reisadvies van de VS over België uitspraken doet als dat het zou duiden op verloedering.

Citaat:
En ik ben niet op zoek naar een land zonder negatieve adviezen of waarschuwingen (leg geen woorden in mijn mond die ik niet heb uitgesproken). Ik had het uitsluitend over België. En over mijn cultuur.

Waarschuwingen en negatieve reisadviezen over het weer of eventueel een trein- of vliegveldstaking. Oké. Maar waarschuwingen op het gebied van veiligheid mens tgo mens, dat gaat me te ver. Dat is pure verloedering en die gang van zaken moet stopgezet worden.
Ik had het louter over veiligheidswaarschuwingen. Denk je nu echt dat er veel landen te vinden zijn, waar er geen criminaliteit is (nu of vroeger)? Sorry, maar dan ben je echt wereldvreemd. Voor alle duidelijkheid: het ging in dat advies over pickpocketting hé!!!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:10   #105
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom ben je daar zo blij mee?
Een illegale asielzoeker is eindelijk het land uitgezet, ondanks de verwoede pogingen van de pers en sommigen op FB. Ik ging er eerst vanuit dat ze weer eens de zoveelste uitzondering gingen maken, maar ze hebben deze keer toch gewoon de regels gevolgd. Nice.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:10   #106
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een illegale asielzoeker is eindelijk het land uitgezet, ondanks de verwoede pogingen van de pers en sommigen op FB. Ik ging er eerst vanuit dat ze weer eens de zoveelste uitzondering gingen maken, maar ze hebben deze keer toch gewoon de regels gevolgd. Nice.
Ben jij een wet slaaf?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:18   #107
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ben jij een wet slaaf?
Helemaal niet, ik ben zelfs enorm kritisch over het asielbeleid van het afgelopen decennium en vooral over de rol van de VLD erin. Maar voor die keer dat ze eens iets goed doen mag het best in de verf gezet worden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:24   #108
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je moet maar durven. Bezorgd zijn over de veiligheid in Brussel en in dezelfde adem beweren dat Parwais een mooie toekomst wacht in Afghanistan als hij tenminste "het verstand heeft om dat te beseffen". De schaamte voorbij!

Jij houdt het al niet uit met de overlast van je allochtone buren, maar je vindt het vanzelfsprekend dat hij wordt teruggestuurd naar een land in oorlog$ waar er zowat dagelijks aanslagen zijn en zijn leven in gevaar is? Meen je dat nu echt serieus?
Ik heb nooit gezegd dat hem een mooie toekomst wacht. Wie heeft die trouwens wel?

Ik heb wel gewezen op mogelijkheden en die zijn er. Hij is een man, hij is jong en hij heeft een stukje van de wereld gezien zodat, als hij een beetje slim is, vele deuren op een kier staan. Hij kan een Europese taal op zijn cv schrijven, een buitenlands verblijf. Zoiets maakt indruk als je vijftig andere mensen hebt die komen solliciteren en die dat niet kunnen voorleggen.

Ja, ik vind het vanzelfsprekend dat mensen teruggaan naar hun cultuurhabitat. Daar is niks verkeerd mee. Een hagedis ga je ook niet op water zetten en een waterschildpad hoort thuis in de moerassen; beiden zijn reptielen.

Prent je goed in dat ik hier op eigen bodem zit. Ik respecteer het territorium van anderen en ik wens die territoria het beste toe, uit de grond van mijn hart.

Maar België is mijn territorium en ik heb van niemand lessen te ontvangen tenzij van mensen die terug kunnen gaan tot de 18de eeuw of vroeger. Dat is mijn norm.

Ik durf geen pot confituur frambozen of aalbessen geven aan mijn buren. Ik vrees dat ze die gewoon in de vuilbak gaan kappen. En van hen zal ik zeker geen potje aardbeien mogen verwachten.

Het is onnozel ik weet het, maar het is gewoon een beeld dat ik ophang voor al de rest. Begrijp het of begrijp het niet.

Ik wil plezante mensen rond mij die begrijpen wat ik zeg. Die snappen wat ne stomme pot confituur betekent of een bakje vers geplukte frambozen (gegeven aan de Ethiopische of Somalische buurvrouw) en ws in de vuilbak. Geen feedback dan is het de vuilbak. Net zoals de kinderboeken aan mijn Palestijnse buren. Wat denk jij?

Vroeger bij een BBQ en er was teveel van iets over, dan gaven we dat aan de buren. En als zij iets teveel hadden dan gaven ze dat terug, zonder regels, zonder afspraken. Dat is nu verleden tijd.

Ik zit indd te zagen over mijn overlast van mijn allochtone buren. Bij mijn weten stond er geen clausule in het huurcontract dat ik me in een ander werelddeel zou bevinden.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:30   #109
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een illegale asielzoeker is eindelijk het land uitgezet, ondanks de verwoede pogingen van de pers en sommigen op FB. Ik ging er eerst vanuit dat ze weer eens de zoveelste uitzondering gingen maken, maar ze hebben deze keer toch gewoon de regels gevolgd. Nice.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120709_174
Citaat:
De Block had de bevoegdheid om Parwais te regulariseren, maar heeft dat niet gedaan. Op de VRT-radio zei de staatssecretaris dat ze haar beslissingen uitsluitend baseert op de adviezen van de onafhankelijke asielinstanties in ons land. "Van willekeur is helemaal geen sprake".

"Meerdere onafhankelijke instanties - het Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen, de Dienst Vreemdelingenzaken de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen en het Europees hof van de Rechten van de Mens - hebben zich negatief uitgesproken in het dossier van Parweiz Sangari. In een rechtstaat is een neen een neen en moet de beslissing worden uitgevoerd".

Zopas op DS gelezen, er valt geen speld tussen te krijgen proficiat voor Maggie: eindelijk iemand die iets doet en uitvoert zoals het hoort!
Voor sommigen is een "rechtstaat" met wetten en rechten een selfservice waar ze enkel uit halen wat in hun voordeel past...

Laatst gewijzigd door andev : 9 juli 2012 om 18:40.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:56   #110
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120709_174



Zopas op DS gelezen, er valt geen speld tussen te krijgen proficiat voor Maggie: eindelijk iemand die iets doet en uitvoert zoals het hoort!
Voor sommigen is een "rechtstaat" een term die ze liever niet kennen en enkel met die rechten zwaaien die in hun voordeel passen...
Het CGVS en de Dienst Vreemdelingenzaken voeren alleen maar de richtlijnen uit die ze krijgen vanuit de politiek en vervolgens verbergen de politiek verantwoordelijken zich achter de rug van die 'onafhankelijke' instellingen. Pure lafheid is het!

De politieke richtlijnen zijn duidelijk: alles wat een asielzoeker verklaart is ongeloofwaardig behalve bij bewijs van het tegendeel. In dit geval kwam het bewijs, geleverd door een Afghaans parlementslid die bevriend is met de familie, kennelijk te laat toe. Vergis u niet: deze jongen zijn aanvraag werd niet afgewezen omdat zijn verhaal niet klopte, maar enkel en alleen omdat de brief uit Afghanistan die zijn verhaal bevestigde te laat toekwam in Brussel. Ten gronde was er met zijn asielaanvraag niets mis.

Omwille van die ene vormfout wordt hij dus teruggestuurd naar een oorlogsgebied. Ik dacht dat de minister of staatssecretaris altijd het laatste woord heeft in asielprocedures net om te voorkomen dat we afglijden naar een logica van "dura lex sed lex", waarin gegronde asielaanvragen afgewezen worden op basis van een vormfout, maar ja, procedures zijn er om gevolgd te worden zeker?

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 juli 2012 om 18:57.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:58   #111
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik heb nooit gezegd dat hem een mooie toekomst wacht. Wie heeft die trouwens wel?
Ik denk dat uw en mijn toekomst er - louter omwille van het toeval hier geboren te zijn - alvast veel mooier uitziet dan die van de meerderheid van de mensen ter wereld.

Citaat:
Ik heb wel gewezen op mogelijkheden en die zijn er. Hij is een man, hij is jong en hij heeft een stukje van de wereld gezien zodat, als hij een beetje slim is, vele deuren op een kier staan. Hij kan een Europese taal op zijn cv schrijven, een buitenlands verblijf. Zoiets maakt indruk als je vijftig andere mensen hebt die komen solliciteren en die dat niet kunnen voorleggen.
Met een job is hij veel wanneer hij vermoord, ontvoerd of opgeblazen wordt. Het is daar OORLOG!

Citaat:
Ja, ik vind het vanzelfsprekend dat mensen teruggaan naar hun cultuurhabitat. Daar is niks verkeerd mee. Een hagedis ga je ook niet op water zetten en een waterschildpad hoort thuis in de moerassen; beiden zijn reptielen.
Wat een onzin. Hagedissen en schildpadden zijn verschillende soorten met inderdaad een verschillend habitat. Alle mensen behoren tot dezelfde soort en hebben dus ook hetzelfde habitat. Er bestaat niet zoiets als een cultuurhabitat. Mijn cultuur is bijvoorbeeld duidelijk niet de uwe en omgekeerd. Ik ben nochtans even Belgisch dan u.

Citaat:
Prent je goed in dat ik hier op eigen bodem zit. Ik respecteer het territorium van anderen en ik wens die territoria het beste toe, uit de grond van mijn hart.

Maar België is mijn territorium en ik heb van niemand lessen te ontvangen tenzij van mensen die terug kunnen gaan tot de 18de eeuw of vroeger. Dat is mijn norm.
Territoria? Lessen ontvangen? Waarover heb je het in hemelsnaam? Met zo'n ingesteldheid kan het niet anders dan botsen.

Citaat:
Ik durf geen pot confituur frambozen of aalbessen geven aan mijn buren. Ik vrees dat ze die gewoon in de vuilbak gaan kappen. En van hen zal ik zeker geen potje aardbeien mogen verwachten.

Het is onnozel ik weet het, maar het is gewoon een beeld dat ik ophang voor al de rest. Begrijp het of begrijp het niet.

Ik wil plezante mensen rond mij die begrijpen wat ik zeg. Die snappen wat ne stomme pot confituur betekent of een bakje vers geplukte frambozen (gegeven aan de Ethiopische of Somalische buurvrouw) en ws in de vuilbak. Geen feedback dan is het de vuilbak. Net zoals de kinderboeken aan mijn Palestijnse buren. Wat denk jij?
Ik denk dat het van 2 kanten moet komen. Ik woon al mijn hele leven in de stad in een multiculturele buurt en ik kan "plezante mensen" niet koppelen aan hun afkomst. Ik vind die overal, net zoals de "niet plezante mensen". Hetzelfde voor wat dat begrijpen betreft. Wanneer je er bijvoorbeeld van uitgaat dat moslims dom en achterlijk zijn zoals ten overvloede blijkt uit je berichten, dan begrijp ik dat dit bij jou moeilijker zal liggen. Laat her duidelijk zijn, ik wil best geloven dat je vervelende buren hebt en dat je daar onder lijdt. Maar ik kan geen begrip opbrengen voor het feit dat je die negatieve ervaringen zo veralgemeend.

Laatst gewijzigd door Edina : 9 juli 2012 om 18:59.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 19:03   #112
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ja hoor, dat is allemaal zo simpel zwart-wit als je het hier voorstelt. Er is daar echt geen oorlog en het is er enorm veilig om te leven.
Grote delen van Afghanistan zijn inderdaad redelijk veilig ja. Anders zou de internationale aanwezigheid er niet afgebouwd worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het moeten dus echt wel pure profiteurs zijn, die daar weggaan.
Mensen die daar weggaan om naar hier te komen, zijn inderdaad profiteurs. Als ze namelijk enkel voor die oorlog gevlucht waren, dan waren ze gewoon in het eerste het beste veilige buurland gebleven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En degenen die hun kinderen wegsturen, doen dat natuurlijk niet om ze in veiligheid te brengen en in de hoop dat ze een beter leven dan hen zullen hebben, maar louter uit eigenbelang. Moslims geven immers toch niets om hun kinderen.
Ik heb nergens in mijn bericht het woord "moslims" genoemd, maar nu je het toch te berde heb gebracht, wil ik best kwijt dat ik me niet aan de stellige indruk kan onttrekken dat mohammedanen nogal eens de tendens hebben niet zoveel om hun kinderen te geven inderdaad. Gebrek aan opvoeding bijvoorbeeld, maar ook zoals er in mohammedaanse landen nogal eens kinderen als menselijk schild gebruikt worden als ze weer eens tegen elkaar of tegen anderen aan het vechten zijn.

Is het je overigens opgevallen dat er onder die minderjarige, zogenaamde "vluchtelingen" vrijwel nooit meisjes zijn? Om dat deel van hun kinderen wordt blijkbaar toch niet zo heel erg veel gegeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waarschijnlijk ging het berekende gedrag van de familie van Parwais zover dat ze de vader hebben laten vermoorden, het huis hebben laten afbranden en hem zelf hebben toegetakeld. In die optiek is het ook heel logisch dat Parwais dan wordt teruggestuurd naar die familie. Dat zal hem leren!
Emotionele prietpraat -net zoals de rest van je "betoog" overigens- en mensen woorden in de mond proberen te leggen, om er vervolgens een stropop aan vast te knopen.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 19:05   #113
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Uw laatste zin; daar ben ik ook over aan het nadenken. Al die uitgestrekte gebieden die daar braak liggen. Onvruchtbaar? Dat is maar hoe je het bekijkt.

Die mensen zijn zo stom dat ze niet eens weten dat ze met die uitgestrekte gebieden op een gans zitten die gouden eieren kan leggen. Je moet dan wel een beetje nadenken.
Wat houdt er u tegen om het ze zelf even te gaan uitleggen? Desnoods gaan we hier op het forum met de pet rond om uw vliegticket te bekostigen. Ge moet geen schrik hebben, Afghanistan is immers een veilig land, zo heeft onze regering in al haar wijsheid beslist.

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 juli 2012 om 19:06.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 19:08   #114
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Het doet die mensen er niet toe wat er daarbuiten gebeurt als eigen huisje tuintje en autotje maar veilig is. Daarbuiten mogen ze daarvoor mensen met duizenden doden (gebeurt ook).

De Turkse buurman van "parsprototem" heeft ook groot gelijk wanneer hij niet met haar wil praten. Ik wou mij ook wagen aan pesterijen als zij mijn buurvrouw was.
Het is geen Turk, maar blijkbaar een Palestijn resident uit Jordanië en Irak.

Hij heeft chance met mij gehad. Ik kan een heel dossier klachten tegen hem indienen:
1° moedwillig mishandelen van beschermde diersoorten

2° indirect alle subsidies aan ecotunnels voor beschermde diersoorten te schande zetten: grote onaangepastheid

2° mondelinge bedreiging tgo een bezoeker: 'Je vais te casser la tête.'

3° discriminatie op grond van geslacht. 'Je ne veux parler avec toi'. Waarom niet? Omdat hij het niet gewoon is dat een vrouw het met hem niet eens is. Door Engels, Frans, Nederlands vlot te spreken maak ik blijkbaar zijn pietje oh zo klein. Eigenlijk zou dat heel goed zijn letterlijk, want nog ne bleiter erbij, overleef ik niet.

4° het niet correct spreken van één van de officiële landstalen: bij mijn weten is een 'chen' chat noch chien. Zoek het maar eens uit. Hij begrijpt ook geen nuances en wat al meer.

5° het stelselmatig opsluiten van zes kinderen buiten de schooluren. Die komen niet buiten.

6° pedagogisch wanbeleid. Een kind dat vijftig keren op een dag huilt is een wantoestand.

7° het niet kunnen snoeien van een haag (is een detail)

8° het overtreden van de afspraken in het huurcontract: bomen mogen niet hoger dan twee meter. Er is maar één zon en die is er voor iedereen.

Mijn pesterijen waren: over een periode van vijf jaar:

- kleurboeken (zonder menselijke afbeeldingen), kleurpotloden, en een slijpertje geven aan de vrouw toen ze hier in het begin alleen was met de drie jongste kinderen. Het voorstel om samen met de kindere te gaan wandelen. Het voorstel dat als er iets was, ze me altijd kon opzoeken voor een noodgeval.

- over die periode: vijf keren vriendelijk vragen of de TV nietwat stiller kon? Mondeling en schriftelijk (geëindigd met 'Salutations distinguées')

Dat lukte niet. Ik had Al Jazheera in mijn living om het uur bij wijze van spreken, of een andere post waar mannen druk aan het juichen of wat dan ook aan het doen waren. En ik vluchtte weg uit mijn leefkamer.

Dat is bij mij geëscaleerd na vijf keren beleefd en vriendelijk vragen en toen heb ik een ferme email gestuurd naar de huurmaatschappij.
En maanden daarna zijn die kikkers in chocopotten aanbeland in mijn tuin.

En ja, dat heb ik gemeld (voor de eerste keer) en heeft hij brieven gekregen van de huurmaatschappij. En nu zingt hij een toontje lager. Ik had het veel eerder moeten doen.

De enige pesterij waren de kikkers in de chocopotten. En die kwamen van hem. Toen heb ik onder alle begrip een streep getrokken.

Lees mijn pesterijen nog eens goed en bedenk daarbij dat ik met al die andere buren geen enkel probleem heb. Goed nadenken.

Die mensen denken dat omdat ik de enige autochtoon ben en vrouw, dat ik me moet onderleggen.

Ik sprak Frans tegen hem, maar nu ga ik doen zoals Hans Teeuwen, er gewoon flagrant op mijn manier de gek mee houden. Dat zal niet gebeuren want hij heeft niets om over te klagen. Tenzij volgende lente als er weer een paar bruine kikkers it winterslaap komen en toevallig zijn tuin moeten doorkruisen om naar mijn klein vijvertje te komen. Dan kan hij nog eens herhalen dat ik mijn vijvertje met ocharme vijf goudvissen moet dichtgooien en dat ik daar geen vergunning voor heb.
De twee klompen kikkerdril van dit jaar heb ik voor het welzijn van die beesten gedeporteerd naar de vijver van mijn zus. Dat is voor jou dan ook één van pesterijen waarschijnlijk?

Over welke pesterijen had je het eigenlijk?





parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 19:10   #115
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Helemaal niet, ik ben zelfs enorm kritisch over het asielbeleid van het afgelopen decennium en vooral over de rol van de VLD erin. Maar voor die keer dat ze eens iets goed doen mag het best in de verf gezet worden.
Waarom hebben ze iets goeds gedaan?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 19:24   #116
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ja hoor, het is allemaal één groot complot en helemaal geen onomkeerbare evolutie. De vraag is dan, wie is het brein achter dat complot en wat willen ze ermee bereiken? Zou Allah dan toch bestaan?
Er zit inderdaad een plan achter, dat heb jij heel goed in de gaten. En wat ze er mee willen bereiken, is mensen makkelijker te kunnen manipuleren en sturen. Verdeel en heers, weet je wel.
Die allah bestaat niet, net zo min als de goedertierendheid van de (extreem)linkse kliek cultureel-marxisten die de multicul propageren, bestaat -ook al beweren ze zelf het tegenovergestelde.
Tenslotte is dit grootschalige project van social engineering wel degelijk omkeerbaar en is er in de huidige situatie beslist géén sprake van evolutie, maar juist van degeneratie en een terugkeer naar de middeleeuwen.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik ben er niet helemaal uit of je nu echt zo wereldvreemd bent of gewoon zo doordrongen van haat om dergelijke idiote beweringen te doen. Waarschijnlijk is het een combinatie van beiden.
Ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om anderen de les over "haat" te gaan lezen, of om het over "idiote beweringen" van anderen te hebben. Integendeel, als er hier één iemand wereldvreemd is, met idiote beweringen komt, en bol van de haat staat, dan ben jij het wel. Haat tegen alles wat jouw multiculturele wensdroom verstoort, waarbij je liever met idiote beweringen op de boodschappers schiet, dan dat je naar de oorzaken kijkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat dat reisadvies van de VS betreft: heb je het artikel waarnaar je daarvoor verwijst wel gelezen? Want dat maakt meteen brandhout van dat idiote reisadvies (en dat terwijl de Telegraaf nu niet bepaald een genuanceerde krant is). Dat reisadvies is overigens helemaal geen negatief advies, maar bevat louter een waarschuwing (zoals zo vaak het geval is). Blijkbaar in ieder geval dus toch al een beetje wereldvreemd als je niet weet wat een negatief reisadvies inhoudt.
Een negatief reisadvies is een waarschuwing. Jij kunt dat idioot vinden, ik ben echter een andere mening toegedaan. Buurten, wijken, steden die nauwelijks een generatie geleden nog gewoon als veilig te boek stonden, zijn tegenwoordig helemaal verkankerd door grotendeels allochtone criminaliteit.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 19:28   #117
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Het doet die mensen er niet toe wat er daarbuiten gebeurt als eigen huisje tuintje en autotje maar veilig is. Daarbuiten mogen ze daarvoor mensen met duizenden doden (gebeurt ook).

De Turkse buurman van "parsprototem" heeft ook groot gelijk wanneer hij niet met haar wil praten. Ik wou mij ook wagen aan pesterijen als zij mijn buurvrouw was.
Jij weet niet waarover je praat. Kijk anders eens naar mijn oude en enige discussieforum topic: Kikkers in chocopotten.

Klein detail; ik heb niet eens een auto.

Het gaat niet om veiligheid. Ik ben helemaal niet bang. Ik houd me alleen ferm in. Soms heb ik echt wel zin om als een Hans Teeuwen de draak met die kermis te steken.

Misschien maak ik er een zaak van (ik heb al tussen de v5 en de 8 aanklachten). Met een beetje juridische bijstand verdedig ik de zaak zelf. Dit wordt dan een precedentaffaire. En dan ga ik tot op het einde. De huisvestingsmaatschappij wordt duchtig aangeklaagd en de pers moet erbij. Gewoon om wat frisse lucht toe te laten.

Het probleem dat ik heb met de buren is uiteindelijk maar iets heel klein. Niet als vele andere mensen dat probleem ook hebben en er niet kunnen of durven over praten.

Welke pesterijen bedoel je ook al weer? De kleurboeken, de potloodjes, de slijper, van weleer en het voorstel aan de vrouw die effe alleen was gedurende enkele weken en geen enkele verstaanbare taal sprak om, als er een noodgeval was, dat ze op mij kon rekenen?
Of bedoel je de pesterij van de vorige week waar ik aan de andere nog nieuwere buurvrouw een bakje vers geplukte frambozen heb gegeven en mijn naam heb gezegd?
Misschien was het een pesterij omdat ik erbij zei dat de frambozen nog niet gewassen waren, en dat ze heerlijk zouden kunnen zijn met suiker.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 9 juli 2012 om 19:33.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 19:52   #118
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik denk dat het van 2 kanten moet komen. Ik woon al mijn hele leven in de stad in een multiculturele buurt en ik kan "plezante mensen" niet koppelen aan hun afkomst. Ik vind die overal, net zoals de "niet plezante mensen". Hetzelfde voor wat dat begrijpen betreft. Wanneer je er bijvoorbeeld van uitgaat dat moslims dom en achterlijk zijn zoals ten overvloede blijkt uit je berichten, dan begrijp ik dat dit bij jou moeilijker zal liggen. Laat her duidelijk zijn, ik wil best geloven dat je vervelende buren hebt en dat je daar onder lijdt. Maar ik kan geen begrip opbrengen voor het feit dat je die negatieve ervaringen zo veralgemeend.
Het moet helemaal niet van twee kanten komen, maar het dient uitsluitend van de kant van de nieuwkomers te komen. Zij zijn hier vrijwillig komen wonen dus zij hebben zich aan te passen, en niet degenen die er al sinds mensenheugenis wonen.
Pas als twee verschillende groepen mensen beide een tot dusverre onbewoond deel van de wereld gaan bevolken, dan pas is er sprake van dat het van twee kanten moet komen, in alle andere gevallen moet het van de kant van de nieuwkomers komen.

Daarbij zijn mohammedanen niet per sé domme en achterlijke mensen (hoewel het gemiddelde IQ in mohammedaanse landen wel beduidend lager ligt dan bij ons, waarschijnlijk te wijten aan eeuwenlange neef/nicht-huwelijken), maar wél is het natuurlijk zo dat zij door de als religie vermomde totalitaire mensonterende islam-ideologie dom en achterlijk worden gemaakt, en gehouden.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 19:56   #119
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Blijkbaar niet aangezien je op basis van het idiote reisadvies van de VS over België uitspraken doet als dat het zou duiden op verloedering.



Ik had het louter over veiligheidswaarschuwingen. Denk je nu echt dat er veel landen te vinden zijn, waar er geen criminaliteit is (nu of vroeger)? Sorry, maar dan ben je echt wereldvreemd. Voor alle duidelijkheid: het ging in dat advies over pickpocketting hé!!!
Ik had het heel bewust ook over waarschuwingen. Je bent geswitched van negatieve adviezen naar waarschuwingen en ik heb in mijn schrijven uitskuitend de waarschuwingen behouden, daarom had ik het ook over het weer. Ben je wel zeker dat het alleen ging over dat?

Als het verre VS waarschuwing geeft over pickpocketting... Dat is hier indd een probleem de laatste vijftien jaren. Hoe zou dat nu toch komen?

Ik ga het onthouden, Edwina, als jij iets aanhaalt met veel bravoure dan kan het nadien altijd idoot zijn. Je bent een volbloed sofist.Mensen die komen uit een overlevingstechnieken cultuur zijn meestal volbloed sofisten. Je weet waarschijnlijk niet waar ik het over heb. Zoek sofisme op op Google, maar pas dat dan toe op overlevngstechnieken cultuur. Misschien is er dan een tipje van de sluier gelicht.

Heb ik ergens beweerd dat er landen zijn zonder cirmininaliteit? Jij snapt dus niets van de discussieregels. Jij verschuift wat iemand zegt gewoon naar iets totaal anders.

Dat is soms wel leuk maar op den duur begint dat te vervelen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 19:58   #120
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht

Maar België is mijn territorium .
Je bent bekend met de ontstaansgeschiedenis van deze monarchie?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Buurten, wijken, steden die nauwelijks een generatie geleden nog gewoon als veilig te boek stonden, zijn tegenwoordig helemaal verkankerd door grotendeels allochtone criminaliteit.
Dat is niet wat de cijfers zeggen.

De witste en meest autochtone buurten en gebieden van Vlaanderen zijn de allergoedkoopste van het land in euro per m2. Nergens zo goedkoop als op dit platteland.

Mensen willen daar kennelijk gewoon liever niet wonen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 juli 2012 om 20:02.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be