Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2021, 08:32   #401
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

MLK kwam tegen onderdrukking na de slavernij op en zette in die strijd de HEERE Voor zijn volk. In feite was MLK een Mozes-figuur voor zijn volk.
De Heilige Geest staat altijd aan de kant van de rechtvaardigen die onderdrukt worden.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 25 maart 2021 om 08:33.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 09:05   #402
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
God heeft de slavernij afgeschaft via Zijn verkondiger Marthin Luther King.
1 man ging op de knietjes, 1 man keerde naar de essentie van het Woord en 1 man onderging wat de Bijbel hem onderwees.
Laten we deze geschiedenis niet loochenen.
Straf, aangezien slavernij al zo'n 65 jaar voor MLK's geboorte afgeschaft was.
God zijn moraal loopt een beetje achter...
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 09:11   #403
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Straf, aangezien slavernij al zo'n 65 jaar voor MLK's geboorte afgeschaft was.
God zijn moraal loopt een beetje achter...
Ja dat is waar. Ik heb dat nog voor uw reactie ingezien met een frisse ochtendgeest. Daarom dat ik naar harrie schreef dat hem “na de slavernij” tegen de onderdrukking opkwam.

Maar het is waar dat ik dat gisteren wat minder helder zag Fouten maken is menselijk en goed, we zijn geen robotten.

__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 10:53   #404
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
MLK kwam tegen onderdrukking na de slavernij op en zette in die strijd de HEERE Voor zijn volk. In feite was MLK een Mozes-figuur voor zijn volk.
De Heilige Geest staat altijd aan de kant van de rechtvaardigen die onderdrukt worden.
Dan heeft MLK er niet veel van begrepen en gelooft hij blijkbaar in een andere God dan in de Bijbel staat die de slavernij predikt dat de slaven hun meesters moeten gehoorzamen en ook om een slaaf van Jezus te zijn,

En de negers zelf bovendien door de christelijke blanken als slaven werden verkocht van Afrika in Amerika.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 19:28   #405
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dan heeft MLK er niet veel van begrepen en gelooft hij blijkbaar in een andere God dan in de Bijbel staat die de slavernij predikt dat de slaven hun meesters moeten gehoorzamen en ook om een slaaf van Jezus te zijn,

En de negers zelf bovendien door de christelijke blanken als slaven werden verkocht van Afrika in Amerika.
Neen. We zijn 1 in Christus. Dat is nu eenmaal zo. Je kan niet geloven op welke schaal het geloof -zoals dat in ons testament gebundeld is- DE verlossing is.
Voor sommige is geld drugs, voor de ene is het wijzer high te worden op de goedertierenheid die uit het welbehagen van onze lieve Heer komt.

Er was overvloed tot de imitatie kwam. Nu is er de dood.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 11:19   #406
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen. We zijn 1 in Christus.
Dan zijn we allemaal dezelfde dwaas.
Maar neen: alle mensen zijn verscheiden en verschillend om tezamen deze wereld te vormen en ook in de hemel is het zo.
Wel is iedereen welkom om een eenheid te zijn in de waarheid van mijn nieuwe Bijbel.
Citaat:
Dat is nu eenmaal zo.
Dan heb je niks van Jezus begrepen waarom hij gestorven is.
Citaat:
Je kan niet geloven op welke schaal het geloof -zoals dat in ons testament gebundeld is- DE verlossing is.
De wedergeboorte is de verlossing in Mij.
Citaat:
Voor sommige is geld drugs, voor de ene is het wijzer high te worden op de goedertierenheid die uit het welbehagen van onze lieve Heer komt.

Er was overvloed tot de imitatie kwam. Nu is er de dood.
De dood bestaat niet werkelijk, wel het leven en het sterven is alleen een overgang in een ander leven.
Het heelal is vol leven als het werkelijke element ervan, met name in de microkosmos bij de microgoden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 11:25   #407
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

De Bijbel, het boek van slavernij:

Kolossenzen 3:22 Slaven, gehoorzaamt uw Heren.....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 12:59   #408
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dan zijn we allemaal dezelfde dwaas.
Maar neen: alle mensen zijn verscheiden en verschillend om tezamen deze wereld te vormen en ook in de hemel is het zo.
Wel is iedereen welkom om een eenheid te zijn in de waarheid van mijn nieuwe Bijbel.
Dan heb je niks van Jezus begrepen waarom hij gestorven is.
De wedergeboorte is de verlossing in Mij.
De dood bestaat niet werkelijk, wel het leven en het sterven is alleen een overgang in een ander leven.
Het heelal is vol leven als het werkelijke element ervan, met name in de microkosmos bij de microgoden.
Jezus is aan het kruis gestorven om de duivel te verslagen. De hele erfzonde werd van ons uitgestort op Christus en we waren vergeven.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 10:22   #409
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Jezus is aan het kruis gestorven om de duivel te verslagen. De hele erfzonde werd van ons uitgestort op Christus en we waren vergeven.
Geen één enkele zonde is ooit verdwenen door het kruis van Jezus.

En zoiets als een eenzijdige erfzonde bestaat helemaal niet.
De mens leerde goed en kwaad kennen, zoals ook God dat kent, en wat ook niet meer dan normaal is om dat te weten.

En wat ook in de Bijbel staat geschreven:
Genesis 3:22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad!

Het hoort bij het leven, reeds bij de dieren, die nog nooit van het appeltje hebben gesnoept.

De mens erft het kwade en het goede beide van God die ook zelf beide is.

En wat het kwade betreft staat dat zelfs in de Bijbel geschreven.

Jesaja 45:7
Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

Maar wel is boven goed en kwaad de heilige geest verheven, die geopenbaard wordt in mijn nieuwe Bijbel.
Dit om te kunnen begrijpen dat het goede en het kwade een eenheid zijn en het kwade het goede dient, uit de duisternis het licht verschijnt.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 14:39   #410
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Bold faith
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 15:26   #411
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Jezus is aan het kruis gestorven om de duivel te verslagen. De hele erfzonde werd van ons uitgestort op Christus en we waren vergeven.
Nog steeds niet wakker Guust Flater ? Jezus is terecht gesteld omdat hij de Romeinen wou verjagen en in de tijd van Jezus bestond er nog geen erfzonde.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Erfzonde
Ook nooit de eerste van de klas geweest of zit je nog steeds op de schoolbanken ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 15:39   #412
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nog steeds niet wakker Guust Flater ? Jezus is terecht gesteld omdat hij de Romeinen wou verjagen en in de tijd van Jezus bestond er nog geen erfzonde.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Erfzonde
Ook nooit de eerste van de klas geweest of zit je nog steeds op de schoolbanken ?
Citaat:
Het begrip erfzonde komt zelf niet in de Bijbel voor, maar is volgens de christelijke leer gevolg van de zondeval.[3] In het Bijbelverhaal van de zondeval waren Adam en Eva de eerste paradijsbewoners, aan wie het door God verboden was te eten van de Boom van de kennis van goed en kwaad. Op aanraden van een slang - die traditioneel door de christenen in navolging van de rabbijnen gelijk wordt gesteld aan Satan[4] - aten zij toch van die boom. Hierdoor verwierven ze kennis van goed en kwaad en werden zij onderworpen aan zonde en dood. Door deze eerste zonde werd de gehele mensheid sterfelijk en behept met een zondige natuur.[5] Deze zondige en sterfelijke aard wordt, volgens het christendom, door ieder mens in de lijn van de geslachten 'geërfd' van de eerste voorouders.

Het leerstuk is naast de geschiedenis van de zondeval ook gegrond op andere bijbelteksten, bijvoorbeeld Psalm 51:7[6] en Romeinen 5:12-19.[7]
De erfzonde is een gevolg van de zondeval. Dat is wat de christelijke doctrine leert en wat Christus op zich nam aan het kruis.

Dat gij dat anders wilt zien, heeft geen autoriteit iets aan de dogma’s te veranderen. Hoe hoogmoedig ge dat ook wenst aan te pakken.
Ge kunt mensen als u van mijn hielen schrapen.
Trolt wat oneliners anders...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 01:35   #413
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De erfzonde is een gevolg van de zondeval. Dat is wat de christelijke doctrine leert en wat Christus op zich nam aan het kruis.

Dat gij dat anders wilt zien, heeft geen autoriteit iets aan de dogma’s te veranderen. Hoe hoogmoedig ge dat ook wenst aan te pakken.
Ge kunt mensen als u van mijn hielen schrapen.
Trolt wat oneliners anders...
Met andere woorden, deze doctrine is ketters tegenover de Bijbel. Je hangt een dwaalleer aan.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 05:54   #414
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Met andere woorden, deze doctrine is ketters tegenover de Bijbel. Je hangt een dwaalleer aan.
De enige die hier al op leugens is betrapt, ben jij.
Uw doctrine maakt u een trol. Niet moeilijk wanneer ze ons leren opkijken naar oude grijze white supremacisten met baard als,Darwin.

“Alleen mijn doctrine is juist dus gij zijt een loser”
Zooo Darwin, cliché, afgezaagd en meeloperij van gedrag zoals Dawkins en dien Nye die al helemaal niets nieuw aan het verhaal toevoegde. Meelopers van de vorige white supremacisten.
Zal ik wel met de waarheid lopen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 07:34   #415
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De enige die hier al op leugens is betrapt, ben jij.
Kan je me daar een voorbeeld van geven ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 07:41   #416
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Kan je me daar een voorbeeld van geven ?
Dat de erfzonde geen dogma was?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 08:20   #417
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat de erfzonde geen dogma was?
Kan je niks beters verzinnen trol ? Waar heb ik ooit beweerd dat erfzonde geen christelijk dogma is ? De erfzonde is een later verzinsel en tot dogma verklaard, en daar zit de dwaling. Te moeilijk voor je domme kop om te begrijpen ? De enige achterlijke leugenaar ben jij hier.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 10:14   #418
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De erfzonde is een gevolg van de zondeval. Dat is wat de christelijke doctrine leert en wat Christus op zich nam aan het kruis.
De zonde is van God geërfd, want ook Hij wist al wat zonde was.
Heel normaal, maar ook het goede hebben de mensen geleerd.
En dat is het wezenlijke waarom het gaat: God is wezenlijk goed en dat geldt ook voor de mensen.

Maar de christenen hebben het verhaal verkeerd geïnterpreteerd omdat zij zichzelf graag willen vernederen.
Maar jegens de ongelovigen op de troon van God zelf gaan zitten, alles wetende.

Maar pas echt goed als heilig zijn de microgoden en degene die hen vereert.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 10:17   #419
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Kan je niks beters verzinnen trol ? Waar heb ik ooit beweerd dat erfzonde geen christelijk dogma is ? De erfzonde is een later verzinsel en tot dogma verklaard, en daar zit de dwaling. Te moeilijk voor je domme kop om te begrijpen ? De enige achterlijke leugenaar ben jij hier.
Je zei eens dat meest kerken geen erfzonde belijden.
En dan heb ik u gecorrigeerd.
Als dat in een andere context stond, zoekt ge’t maar zelf uit want ik voel me te goed dat zelf op te zoeken deze keer.

De erfzonde is geen verzinsel. Adam en Eva aten van de vrucht, de dood kwam over hen en ze werden uit paradijs gezet.
Toen we deze discussie hadden de eerste keer wist je het verschil niet eens tussen de levensboom en boom van kennis. Dus aub houd uw analyses van den aldi bij, ik ben het moe kak van mijn hiel te schrapen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 10:20   #420
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat de erfzonde geen dogma was?
Volgens de christenen, maar komt in de Bijbel zelf niet voor.

De leer van de erfzonde is gebaseerd op het werk van de kerkvaders, onder wie Augustinus. Augustinus stelde dat de mens zo was geschapen dat hij kon zondigen (posse peccare). Door de zondeval kan de mens niet niet zondigen (non posse non peccare).

Zelfs zo dus dat alles wat de mens doet en dus ook zegt zondig is.
Augustinus dus zelf voorop, dat wat hij heeft beweerd onzin is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be