Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 7 december 2013, 14:47   #8761
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Belgian kurd is goed op dreef.
BonBon is offline  
Oud 7 december 2013, 14:50   #8762
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Belgian kurd is goed op dreef.
Naja het maakt me gewoon boos dat iemand over zaken praat waar hij helemaal niks van afweet.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 7 december 2013, 14:54   #8763
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Naja het maakt me gewoon boos dat iemand over zaken praat waar hij helemaal niks van afweet.
Ik ben daar ook bij vrees ik, het behoort niet tot ons studie pakket. Gelukkig ben jij er nog.
BonBon is offline  
Oud 7 december 2013, 15:10   #8764
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Tuurlijk dat we een verenigd volk zijn. Het enige wat ik zeg is dat je het werk van twee stammen niet op een heel volk kunt steken. De Koerdische autoriteiten voelden zich verantwoordelijk voor het werk van 0,0001% van de Koerden, dus boden ze ook hun excuus aan en erkenden de genocide. Als je nu eens de ballen had om tegen een Turk te zeggen dat ze verantwoordelijk waren voor de Armeense genocide.
Als twee Koerdische stammen een stuk van Irak kunnen overnemen dan spreken jullie wel van "de koerden hebben zus en zo".
Nietzsche is offline  
Oud 7 december 2013, 15:11   #8765
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Naja het maakt me gewoon boos dat iemand over zaken praat waar hij helemaal niks van afweet.
Iets met pot en ketel.
Nietzsche is offline  
Oud 7 december 2013, 15:39   #8766
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Als twee Koerdische stammen een stuk van Irak kunnen overnemen dan spreken jullie wel van "de koerden hebben zus en zo".
De tijd van de stammen is voorbij. De enige drie stammen zitten tussen de grens van Irak en Iran. Het zijn de Mezuri's(Die staan bekend om hun blauwe ogen en blond haar), De Bewari's en de Barzani's.
De enige strijdkrachten in Koerdistan zijn de Peşmerga , Asayaş (Inlichtingendienst) en Diji Terror (Anti-Terreureenheden). Als de Peşmerga een stuk van "Irak" veroveren dan zijn dat alleen de gebieden met een Koerdische meerderheid, zoals Kerkûk in november vorig jaar.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 7 december 2013, 15:41   #8767
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Ach, wij hebben een koning die verantwoordelijk was voor 3 miljoen doden in Congo toen dat zijn privé domein was, nu proberen ze die schuld collectief op 'alle Belgen' te steken, ik begrijp het maar al te goed.
BonBon is offline  
Oud 7 december 2013, 15:58   #8768
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ach, wij hebben een koning die verantwoordelijk was voor 3 miljoen doden in Congo toen dat zijn privé domein was, nu proberen ze die schuld collectief op 'alle Belgen' te steken, ik begrijp het maar al te goed.
Ik dacht dat de bevolking onder zijn bewind daalde van 20 miljoen tot 8 miljoen. Maar goed schandalig dat er in Oostende een standbeeld staat van deze moordenaar. En dat ze het op alle 'Belgen' willen steken; Dat zijn vaak de Congolezen die om het minst 'racist' roepen.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 7 december 2013, 16:19   #8769
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Ik dacht dat de bevolking onder zijn bewind daalde van 20 miljoen tot 8 miljoen. Maar goed schandalig dat er in Oostende een standbeeld staat van deze moordenaar. En dat ze het op alle 'Belgen' willen steken; Dat zijn vaak de Congolezen die om het minst 'racist' roepen.
De schatting van de aantallen lopen uit elkaar, ik denk dat het afhankelijk is van de doodsoorzaak. Een bevolkingsafname lijkt me inderdaad wel het duidelijkst voor de algemene sterftecijfers.

De Congolezen hier noemen de Belgen niet bepaald racisten hiervoor, dat doen de blanke poco's zelf wel in een soort van zelf-kastijding. Al vind ik zelf wel dat we een soort schuld hebben aan oud-belgisch-congo, het is alleen niet makkelijk om die op een goeie manier af te lossen.

Citaat:
De schattingen over het totaal aantal slachtoffers variëren aanzienlijk. De Britse diplomaat Roger Casement heeft het over drie miljoen doden tijdens een periode van twaalf jaar. Peter Forbath noemt ten minste vijf miljoen. Adam Hochschild spreekt van tien miljoen en de Encyclopædia Britannica spreekt van een totale bevolkingsafname van twintig tot dertig miljoen naar acht miljoen.
BonBon is offline  
Oud 7 december 2013, 21:17   #8770
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Belgian kurd is goed op dreef.
Ja, het is een toffe gast. Maar hij moet wel opletten op wie hij als trouwe bondgenoot kiest. Dat zou wel eens zuur kunnen opbreken.

Buiten dat kan hij op onvoorwaardelijke steun rekenen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 7 december 2013, 22:49   #8771
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

de Koerden hebben mijn volledige steun in hun strijd tegen assad en rebellen die hen aanvallen!
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 8 december 2013, 10:00   #8772
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
de Koerden hebben mijn volledige steun in hun strijd tegen assad en rebellen die hen aanvallen!
En tegen Turkije, die gaan zeker niet gewoon blijven toekijken naar een onafhankelijk Koerdistan met olievelden. Als alles voorbij is moeten de Koerden onderling dan nog overeenkomen maar daarvoor dient democratie of dat zou toch moeten.

Die Arabieren buiten krijgen is wel belangrijk want anders wordt het een herhaling van Irak waar in 'vredestijd' bijna evenveel doden vallen als in de Syrische oorlog.
BonBon is offline  
Oud 8 december 2013, 15:53   #8773
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Tenzij een goede regeling getroffen kan worden tussen de Turken en de Koerden.
Een soort van concessie.
g_z is offline  
Oud 8 december 2013, 15:55   #8774
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Maar ja, wie ziet dat nu gebeuren.
g_z is offline  
Oud 8 december 2013, 16:00   #8775
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
de Koerden hebben mijn volledige steun in hun strijd tegen assad en rebellen die hen aanvallen!
Zozo, wat een held ben jij.
Nietzsche is offline  
Oud 8 december 2013, 17:08   #8776
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
Tenzij een goede regeling getroffen kan worden tussen de Turken en de Koerden.
Een soort van concessie.
We hebben al genoeg van die "regelingen" gezien; telkens worden de Koerden tegen elkaar opgezet als ze teveel macht beginnen te krijgen. Onlangs probeerde Turkije de regerende partij in "Iraaks" Koerdistan KDP(Koerdische democratische partij) op te zetten tegen de PYD(Verenigde democratische partij, de overheersende partij in "Syrisch" Koerdistan) om zo een tweede Koerdische autonome gebied te voorkomen. Dit mislukte, daarna probeerden ze jihadisten af te sturen op "Syrisch" Koerdistan, maar dat mislukte nog harder. Islamisten werden in de pan gehakt. Turkse staat is sluw en onbetrouwbaar, net als Irak, Syrië en Iran. Er is een Koerdische gezegde die luid: “Wij Koerden hebben geen vrienden maar de bergen”. Zegt genoeg denk ik!
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 8 december 2013, 18:24   #8777
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
We hebben al genoeg van die "regelingen" gezien; telkens worden de Koerden tegen elkaar opgezet als ze teveel macht beginnen te krijgen. Onlangs probeerde Turkije de regerende partij in "Iraaks" Koerdistan KDP(Koerdische democratische partij) op te zetten tegen de PYD(Verenigde democratische partij, de overheersende partij in "Syrisch" Koerdistan) om zo een tweede Koerdische autonome gebied te voorkomen. Dit mislukte, daarna probeerden ze jihadisten af te sturen op "Syrisch" Koerdistan, maar dat mislukte nog harder. Islamisten werden in de pan gehakt. Turkse staat is sluw en onbetrouwbaar, net als Irak, Syrië en Iran. Er is een Koerdische gezegde die luid: “Wij Koerden hebben geen vrienden maar de bergen”. Zegt genoeg denk ik!


Lijkt haast alsof dit confict nog wreeder is dan die van Palestina.

Het zijn de machthebbers die aan de touwtjes trekken om geen vrede te bewerkstelligen om welke reden dan ook.

In hoeveel Arabische landen is er nu oorlog, in vele toch?
Denk je nu echt dat vrede niet te bewerkstelligen valt tussen de Koerden en Turkye.
Denk je nu echt dat er geen vrede tussen hamas en fata3 valt te bewerkstelligen.
Denk je nu echt dat Iran en Irak geen vrede konden bewerkstelligen.
En wie zit er nu in Irak? En straks in Iran?

Oorlog tussen broeders onderling is een reden om een nog veel erger kwaad buiten de deur te houden, wanneer geboden niet meer gevolgd worden.

Maar met wie krijg je dan te maken, misschien wel met een tegenstander die nog veel wreder en inhaliger is.

En het is inderdaad zo dat de bevolking eronder lijd.

En waar ruzie is, daar komen anderen weer moeilijker tussen.

Er is een Arabisch gezegde: Bergen komen elkaar niet tegen maar betrouwbare mensen wel.

Het is een uitstel van executie!
g_z is offline  
Oud 8 december 2013, 18:24   #8778
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
We hebben al genoeg van die "regelingen" gezien; telkens worden de Koerden tegen elkaar opgezet als ze teveel macht beginnen te krijgen. Onlangs probeerde Turkije de regerende partij in "Iraaks" Koerdistan KDP(Koerdische democratische partij) op te zetten tegen de PYD(Verenigde democratische partij, de overheersende partij in "Syrisch" Koerdistan) om zo een tweede Koerdische autonome gebied te voorkomen. Dit mislukte, daarna probeerden ze jihadisten af te sturen op "Syrisch" Koerdistan, maar dat mislukte nog harder. Islamisten werden in de pan gehakt. Turkse staat is sluw en onbetrouwbaar, net als Irak, Syrië en Iran. Er is een Koerdische gezegde die luid: “Wij Koerden hebben geen vrienden maar de bergen”. Zegt genoeg denk ik!


Lijkt haast alsof dit confict nog wreeder is dan die van Palestina.

Het zijn de machthebbers die aan de touwtjes trekken om geen vrede te bewerkstelligen om welke reden dan ook.

In hoeveel Arabische landen is er nu oorlog, in vele toch?
Denk je nu echt dat vrede niet te bewerkstelligen valt tussen de Koerden en Turkye.
Denk je nu echt dat er geen vrede tussen hamas en fata3 valt te bewerkstelligen.
Denk je nu echt dat Iran en Irak geen vrede konden bewerkstelligen.
En wie zit er nu in Irak? En straks in Iran?

Oorlog tussen broeders onderling is een reden om een nog veel erger kwaad buiten de deur te houden, wanneer geboden niet meer gevolgd worden.

Maar met wie krijg je dan te maken, misschien wel met een tegenstander die nog veel wreder en inhaliger is.

En het is inderdaad zo dat de bevolking eronder lijd.

En waar ruzie is, daar komen anderen weer moeilijker tussen.

Er is een Arabisch gezegde: Bergen komen elkaar niet tegen maar betrouwbare mensen wel.

Het is een uitstel van executie!
g_z is offline  
Oud 8 december 2013, 21:13   #8779
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
Lijkt haast alsof dit confict nog wreeder is dan die van Palestina.
Met 20 miljoen Koerden en 10 miljoen Palestijnen en meer doden in het conflict kun je dat zeker stellen, maar ja, hier zijn de onderdrukkers moslims en blijkbaar vind de wereld dat dan normaal.
BonBon is offline  
Oud 8 december 2013, 22:17   #8780
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Met 20 miljoen Koerden en 10 miljoen Palestijnen en meer doden in het conflict kun je dat zeker stellen, maar ja, hier zijn de onderdrukkers moslims en blijkbaar vind de wereld dat dan normaal.
Er wordt geschat dat er rond de 50 miljoen Koerden zijn. En sorry maar de Palestijnenprobleem is echt overdreven. Ik ben iemand die graag opkomt voor de waarheid en de onderdrukten, maar het is hun eigen schuld.
Kijk deze video en je zult me snappen.
http://youtu.be/_ZY8m0cm1oY
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be