Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2016, 16:35   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Bolle haar kopke zal moeten rollen.

Zoals het er nu naar uitziet, is het enkel de verbindingsman in Turkije die grovelijk nalatig was.
Maarrrr ... zijn baas in Brussel, dat moet dan wellicht een directe medewerker van Bolle zijn, laat begaan ...

Het is de belangrijkste taak van de grote chef, om ervoor te zorgen dat op sleutelfuncties er geen nalatigaards zitten of blijven zitten ...

Is er nu één hotspot belangrijker inzake Syrië-strijders, dan de grens Turkije-Syrië ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 16:47   #62
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
En de privé hoeft zich geen zorgen te maken voor concurrentie van overheidswege.
Voor de privé is het financieel onhaalbaar om nutteloze putten te graven die de volgende ploeg terug moet dichtgooien.
kijk ik veronderstel wel dat epolitiek slim genoeg is om gemeenschapsdienstjobs te installeren in knelpunten hé. Bvb: aanleg van wegen en bijbouwen van filestroken. Je kunt die gemeenschapdienst detacheren naar de bouwondernemingen, om zo efficient en rendabel tewerkgesteld te worden

Je kan ook werken aan de isolatie van overheidsgebouwen tot passiefniveau

Je kan ook helpen bij het gerecht aan de digitalisering van de databanken en het koppelen en verbinden van databanken bvb

Je kan ook helpen bij het informatiseren van de huurcontracten

Het cordon sanitaire rond BXL-Anderlecht-molenbeek en de opkuis van zou ook wel aardig wat gemeenschapdienstwerkuren kunnen opleveren

Het digitaliseren van de verkiezingen kan ook wel een tandje bijgestoken worden

Het concurentieel maken van het onderwijsnetwerk en het uitbouwen van een pluralistisch netwerk met elearning modules kan ook wel een goeie investering gebruiken

Laten we dan ook nog eens werken aan de integratie van overheidsdiensten zodat daar met meer IT en met minder mankracht gewerkt kan worden. De conversie vraagt dus een CRM waar mensen databanken moeten overzetten van hun spreadsheet naar computerplatformen..

Ja ik zie werk genoeg hoor, onze overheid is hopeloos achterlijk qua digitalisering en automatisering en eficienter maken vanhaar dienstverlening
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 16:54   #63
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Bedankt voor de nutteloze link!
Inderdaad: onmogelijk om iets te vernemen, naast de domme reklame.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 16:58   #64
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bolle haar kopke zal moeten rollen.
...
...
Bolle haar kopke moet NIET rollen.
Dat meiske doet haar best maar ze kan NIET toveren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 17:57   #65
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Na de uitleg van Minister van Binnenlandse Zaken,met een door feiten gestaafde verwijzing naar de TRAAGHEID van onze "verbindingsofficier in Istanboel" mag wel duidelijk zijn dat er een heel groot probleem is.

De ganse regio is,door de terreurdreiging en door de vluchtelingenstromen, al zowat een jaar de plaats waar we het meeste "voelsprieten" zouden moeten hebben.In plaats daarvan hebben we in Turkije een "slome ome",en in Brussel wat slakken.....

Want ook in Brussel zelf is er blijkbaar niemand die met een gloeiende pook die mensen die voor "voelspriet" mogen spelen aanport om een beetje op te schieten met hun gegevens.....

Dit is een fundamenteel probleem.Dit is een probleem voor Buitenlandse Zaken,Justitie én Binnenlandse Zaken tesamen....

En het kost mensenlevens....

We hebben echt geen behoefte aan "slome omes" in de ambtenarij,waardoor onze Ministers en Staatssecretarissen echt alles,tot in detail,zelf moeten omschrijven,reglementeren en gebieden.Zo horen volwassen mensen niet "samen" te werken aan het project "Bescherming van de burgers"...

Laatst gewijzigd door kelt : 25 maart 2016 om 17:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 18:36   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik had de gewoonte om wat meer tekst uit het betalend gedeelte van De Standaard te knippen en plakken, maar ik kreeg daar banpunten voor.

Dus moet ik me beperken tot de link alleen. Al was het maar om aan te tonen welke gedeelten ik uit mijn duim zuig, en welke niet.

.
Open je link zelf eens, Schoof.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 18:47   #67
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Doorgaans lopen vossen vrij rond in de natuur
En Moslims wonen in Dar-al-Islam.

Door moslims te importeren naar Dar-al-Harb vraag je om problemen.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 20:03   #68
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als één iemand die puzzels kan oplossen, dan moet hij ineens ook politionele bevoegdheden krijgen.



De werkloosheid beperken in de tijd had ook wat in het laatje kunnen brengen.



Heeft KBC die lening niet terugbetaald?
BTW, ik denk dat ons gezin een veelvoud betaalt.

Ik ben voorstander om te snoeien in heel wat subsidies, uitkeringen en uitgaven waar de overheid niet zou voor moeten instaan.
Ik geloof echter niet dat dit strookt met uw overtuiging.
Gewoonweg de profiteurs strenger aanpakken. Hoeveel IGO trekkers zijn er hier in België en hoeveel daarvan hebben het grootste deel van hun leven dik verdiend in het zwart en natuurlijk geen kloten afgedragen. Laat die nu ook eens hun eigen erwtjes doppen.

En al degene die geen cent bewaard hebben maar er alles doorgedraaid en/of gezopen, moeten we daar allemaal kompassen mee hebben? Stuk voor stuk redeneerde die van ," Pfff ik zal het gehad hebben", juist zoals mijn schoonmoeder, die sprak ook altijd zo en nu woont ze in een appartement op den dijk in Middelkerke en krijgt meer IGO dan dat haar broer, die heel zijn leven heeft afgedragen als zelfstandige, pensioen trekt.

Ik vind dat allemaal goed hoor al dat solidair zijn, maar waar zaten zij toen ze moesten afdragen voor die solidariteit? Waren zij toen solidair?

Dat ze nu ook maar in het zwart gaan werken, van mij part tot dat ze 110 zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 25 maart 2016 om 20:06.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 21:00   #69
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

"EZELSOOR"

Remerber het hoofd van de admin Fin (deze dienst vergiste zich met 1,60 miljard... maar dat was geen fout, dat was enkel niet fijnmazig genoeg ).
Nochtans werkte werkman daar niet meer.



Dat heb jij alleen niet gevonden! Heeft mamaatje weer moeten helpen met uw huistaak?

Laatst gewijzigd door werkman : 25 maart 2016 om 21:01.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 21:12   #70
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gewoonweg de profiteurs strenger aanpakken. Hoeveel IGO trekkers zijn er hier in België en hoeveel daarvan hebben het grootste deel van hun leven dik verdiend in het zwart en natuurlijk geen kloten afgedragen. Laat die nu ook eens hun eigen erwtjes doppen.

En al degene die geen cent bewaard hebben maar er alles doorgedraaid en/of gezopen, moeten we daar allemaal kompassen mee hebben? Stuk voor stuk redeneerde die van ," Pfff ik zal het gehad hebben", juist zoals mijn schoonmoeder, die sprak ook altijd zo en nu woont ze in een appartement op den dijk in Middelkerke en krijgt meer IGO dan dat haar broer, die heel zijn leven heeft afgedragen als zelfstandige, pensioen trekt.

Ik vind dat allemaal goed hoor al dat solidair zijn, maar waar zaten zij toen ze moesten afdragen voor die solidariteit? Waren zij toen solidair?

Dat ze nu ook maar in het zwart gaan werken, van mij part tot dat ze 110 zijn.
In dit land wordt niet in het zwart gewerkt! Men laat in het zwart werken.
Dat is wel heel iets anders hoor.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 21:46   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Open je link zelf eens, Schoof.....
Ja en dan?
Dat werkt perfect.
Ik betaal natuurlijk voor mijn gazet. (enkel digitaal, papier buiten gegooid).

Hebkij en propleem ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 21:59   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja en dan?
Dat werkt perfect.
Ik betaal natuurlijk voor mijn gazet. (enkel digitaal, papier buiten gegooid).

Hebkij en propleem ?

.
Ik heb er idd een probleem mee dat er links worden gepost naar artikels die enkel kunnen gelezen worden door abonnee's.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 22:08   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Bovendien wijst komt men via je link bij een artikel terecht waar de naam "Bolle" niet in voorkomt.

Het artikel gaat wel over "De nacht dat Jambon en Geens de blunders niet meer uitgelegd kregen".
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 22:12   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik de krant lees, namelijk

dan moet ik dat besluiten.

http://www.standaard.be/plus/20160325/ochtend/3

.
Dit is het artikel dat je bedoelde, mét de juiste link, en ook leesbaar voor niet-abonnees.

Citaat:
Politie drie keer in de fout
25 maart 2016

Drie zwakke plekken in het verhaal wijzen in de richting van de federale politie.

Wat is er nu eigenlijk precies foutgelopen in de opvolging van de latere zelfmoordterrorist Ibrahim El Bakraoui? De doorstroming van informatie is slecht verlopen, zoveel is zeker. De bevoegde ministers geven vanmiddag meer uitleg over de zaak, maar volgens bronnen dicht bij het onderzoek wijzen alvast drie elementen in het verhaal in de richting van de federale politie.

De eerste zwakke plek zit bij de verbindingsofficier van de federale politie in Istanbul. Hij zag een mail met de melding over het vliegtuig met El Bakraoui aan boord véél te laat, pas uren na de landing. Die ‘onzorgvuldigheid’ zou de zaak onwillekeurig vertraagd en – zo blijkt achteraf – geschaad hebben.

Vervolgens heeft diezelfde verbindingsofficier zijn oversten bij de federale gerechtelijke politie in België gebrieft over de informatie. Probleem: daar werd vervolgens niets mee gedaan, of toch niets dat leidde tot het opsporen van de man. Intussen was de vogel gaan vliegen. Een nalatigheid?

En toen de strafuitvoeringsrechtbank de voorwaardelijke invrijheidstelling van El Bakraoui in augustus 2015 introk, werd er ‘niet veel ijver aan de dag gelegd om hem op te sporen’, aldus Justitieminister Koen Geens (CD&V) in Terzake gisteravond. Daar is het FAST-team (Fugitive Active Search Team) van de federale politie dus mogelijk te laks geweest.

De kans is groot dat de politie niet de enige dienst is die steken heeft laten vallen in het opvolgen van El Bakraoui. Zo is het nog de vraag of ook de justitie-assistenten die hem opvolgden na zijn voorwaardelijke invrijheidstelling, meer hadden kunnen doen en of er een inschattingsfout gemaakt is door de strafuitvoeringsrechtbank of in andere geledingen van justitie.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160324_02201991
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 22:17   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Bijzonder leuk is dit:

FAST-team (Fugitive Active Search Team).

Ze zouden dat team beter ABAST noemen. Alles Behalve Active en Snel Team.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 22:18   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Moar Knuppel toch,
zoveel berichten voor te reclameren,
en dan komt ge met een link en tekst waar toch alles in staat ...

Luistert hé,
als ik iets lees in een digitale of in een papieren gazet,
en ik wil daarover zeveren,

dan zever ik daarover.

En als ik mijn zever wens te illustreren, dan doe ik dat.
Indien mogelijk (als het simpel is) met een link,
en indien niet mogelijk, dan met een verwijzing die tenminste toch iets zegt.

Staat het je niet aan, zet mij dan op je neger-lijst.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 22:23   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik had de gewoonte om wat meer tekst uit het betalend gedeelte van De Standaard te knippen en plakken, maar ik kreeg daar banpunten voor.

Dus moet ik me beperken tot de link alleen. Al was het maar om aan te tonen welke gedeelten ik uit mijn duim zuig, en welke niet.

.

Pfffft......
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 22:33   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bijzonder leuk is dit:

FAST-team (Fugitive Active Search Team).

Ze zouden dat team beter ABAST noemen. Alles Behalve Active en Snel Team.
De naam dekt inderdaad de lading niet.

Het zoveelste Belgische geklungel.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 22:34   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moar Knuppel toch,
zoveel berichten voor te reclameren,
en dan komt ge met een link en tekst waar toch alles in staat ...

Luistert hé,
als ik iets lees in een digitale of in een papieren gazet,
en ik wil daarover zeveren,

dan zever ik daarover.

En als ik mijn zever wens te illustreren, dan doe ik dat.
Indien mogelijk (als het simpel is) met een link,
en indien niet mogelijk, dan met een verwijzing die tenminste toch iets zegt.

Staat het je niet aan, zet mij dan op je neger-lijst.

.
Zet de fles nu maar weg schoof, morgen heb je spijt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 22:54   #80
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moar Knuppel toch,
zoveel berichten voor te reclameren,
en dan komt ge met een link en tekst waar toch alles in staat ...

Luistert hé,
als ik iets lees in een digitale of in een papieren gazet,
en ik wil daarover zeveren,

dan zever ik daarover.

En als ik mijn zever wens te illustreren, dan doe ik dat.
Indien mogelijk (als het simpel is) met een link,
en indien niet mogelijk, dan met een verwijzing die tenminste toch iets zegt.

Staat het je niet aan, zet mij dan op je neger-lijst.

.
Dat probleem had ik al opgelost in post 57.

Citaat:
Drie zwakke plekken in het verhaal wijzen in de richting van de federale politie. Dat moet ik dan besluiten.
Volgens Jambon was het de verbindingsofficier. Hij pleit zichzelf vrij. Uw bronnen zijn niet meer wat het geweest is.

Laatst gewijzigd door Jakko : 25 maart 2016 om 22:58.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be