Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2017, 09:18   #501
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad. Iedereen herhaalt hier al jaren hetzelfde verhaal. Vooral de Vlaams-nationalisten. Altijd hun zelfde gezaag: België dit en België dat. Alleen, Vlaanderen doet het nergens beter. Dat zeggen ze er nooit bij.
Zoals jij er niet bij zegt dat Vlaanderen het officieel niet beter mag doen en daar waar ze het toch beter doet de winst systematisch afgeroomd wordt door la Belgique...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:19   #502
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad. Iedereen herhaalt hier al jaren hetzelfde verhaal. Vooral de Vlaams-nationalisten. Altijd hun zelfde gezaag: België dit en België dat. Alleen, Vlaanderen doet het nergens beter. Dat zeggen ze er nooit bij.
Zoveel lichtzinnigheid had ik van jou nu toch ook weer niet verwacht. Op dit ogenblik zijn de groeicijfers 2e kwartaal van België ontgoochelend laag. De Nederlandse daarentegen behoren tot de hoogste in Europa.
http://www.tijd.be/politiek-economie...rozone/9923405

Maar die "Belgische" cijfers zijn een statistische leugen. Want de cijfers voor Vlaanderen worden in de Belgische molen samen gedraaid met die van het armlastige Wallonië en het al even sukkelachtige "Bruxelles". Het resultaat is een Zuid-Europees groeicijfer.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:20   #503
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
even een factcheck doen wie in BE juist muilkorfwetten invoerde?
Ik heb geen weet van muilkorfwetgeving in belgië.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:25   #504
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb geen weet van muilkorfwetgeving in belgië.
Negationisme, iemand?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:30   #505
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is een gemakkelijke vraag : je kunt niet aan cherry-picking doen wanneer je op partij X of Y stemt. Zowel N-VA als trouwens alle andere vlaamse partijen zijn duidelijk pro verderzetten van het cordon. Je weet dat als kiezer, en dus help je door op hen te kiezen het cordon verder behouden. (uiteraard hoeft dat niet te betekenen dat jij als individu er niet anders over denkt)
Oei, nu spreken ze ineens over cherry-picking terwijl heel ons verkiezingssysteem, heel de opbouw van onze wetgeving een cherrypicking blijkt te zijn en vreemd steeds in het voordeel van de francofonie, welke ze dan ook steeds in de grondwet inbetonneren, terwijl de enkele voordelen, die de Vlamingen, meestal tegen een zware prijs, bekomen, het steeds moeten doen met een wederzijdse handdruk die de franstaligen al verloochenen op het moment dat ze hem geven...

Cherry-picking... waar halen ze hunne zever toch en nog erger wanneer komen ze er telkens weer en opnieuw mee uit...

Eerst zelfs heel hun leven aan cherry-picking doen en dan ineens van verontwaardiging van hun stoel vallen wanneer hun tegenstanders het ook eens zouden willen doen of hen erop zouden aanspreken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:33   #506
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Negationisme, iemand?
Het is niet omdat een groep blokkers de anti negationismewet van '95 een koosnaampje geeft dat die daarom inhoudelijk enige waarde heeft hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:36   #507
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Niemand beheerst zo hard de kunst om een eigen blunder dood te zwijgen als Marie. Een volle dag zonder in te gaan op Vlaams minister Herman De Croo.
En niemand beheerst meer de truk om over 'niets ter zake doende onnozelheden' te blijven doordrammen dan zij die wat de kern van de zaak betreft met hun mond vol leugens achter blijven en geen enkel redelijk argument hebben om hun niet bestaande gelijk te halen...
Sinds wanneer moet men over een zo klare fout als het is niet minister maar gewoon parlementslid blijven doorrammen...
Iedereen, behalve onze trollen, enfin zij in eerste instantie, hadden dat al heel goed begrepen...
Maar zulke kleine onnozelheden zijn koren op de molen van de trollen...
Zwijgen is inderdaad het beste medicijn tegen al dat getrol...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:37   #508
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waar is de welbespraakte heer gebleven die wat meer gereserveerdheid, fijngevoeligheid en wat minder platitudes in de media wenste?
Verdien jij wel een publiek forum of oordeel je dat de anonimiteit de bagger spoorloos van uw verendek afglijdt?
Zegt de baggeraar...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:41   #509
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Marie herhaalt al jaren hetzelfde verhaal.
Uw eerste verhaal moeten we hier nog lezen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:41   #510
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heel subtiel, die muilkorf van u....
Ik had hem bijna niet opgemerkt.
Dat is geen muilkorf.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:43   #511
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Als je over Herman De Croo iets wil zeggen, zonder te weten wat hij juist doet, dan maak je jezelf totaal ongeloofwaardig en is iedere verdere analyse waardeloos.
Een minimum aan basiskennis is noodzakelijk in ieder debat om jezelf niet keer op keer voor schut te zetten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:45   #512
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

België doet het economisch goed.



Gisteren op de Radio 1 (Belgische radio) kwam de een economische expert uitleggen dat de groeicijfers van Nederland eigenlijk niets speciaals waren. Nederland doet gewoon een inhaalbeweging. België kende nooit een echte recessie. Zelfs niet in de crisisperiode in de tijd de regering Di Rupo. Nederland ging toen zwaar onderuit. Nederland ging pas vooruit toen men de bezuinigen opgaf. En dat is niet alleen zo in Nederland, maar een fenomeen dat men waarneemt in gans Europa. Voor België zijn de economische prognoses vrij goed.


Dus de loftrompet over Nederland? Met een grote korrel zout te nemen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:45   #513
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat is geen muilkorf.
Jij ziet inderdaad geen muilkorf.
Dat komt echter omdat jij subtiliteit zelfs niet eens zou herkennen, moest het in uw gat bijten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 10:19   #514
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is niet omdat een groep blokkers de anti negationismewet van '95 een koosnaampje geeft dat die daarom inhoudelijk enige waarde heeft hoor.
een vakje is altijd makkelijker dan inhoudelijk argumenteren natuurlijk.

zijn bepaalde uitspraken door die wetgeving gecriminaliseerd of niet?


fyi noch negationisme noch racisme zijn mijn ding, maar dat weerhoudt mij niet om te kunnen vaststellen dat er beperkingen zijn toegevoegd door die wetgeving, indien niet, was ze overbodig uiteraard.

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 augustus 2017 om 10:22.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 10:21   #515
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Rare jongens, die nationalisten... nierika wil de pers muilkorven, schoofzak wil leraars muilkorven...
Het Legioen voor Fatsoen is bijzonder actief.
Muilkorven ?
Mensen in hoge functies betitelen als mensen met een voorbeeldfunctie, dat is muilkorven ?

Ik ga je een voorbeeld geven.
In jouw gemeente is er een onderwijzende geweest die de wet overtrad. Een wet die al redelijk lang ingevoerd was in ons onland.
Is een veroordeling voor iets dergelijks, een poging van muilkorven ? Of is een veroordeling voor iets dergelijks de bevestiging dat betrokkene zijn vuile voeten veegde aan een democratisch tot stand gekomen wet ?

Nog een voorbeeld: er is zo'n gezegde: de minister zwijgt, of hij neemt ontslag. Wordt de minister gemuilkorfd tegenover de grotere vrijheid van kritiek leveren die een parlementslid, zelfs een van de meerderheid, heeft ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 10:26   #516
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een vakje is altijd makkelijker dan inhoudelijk argumenteren natuurlijk.

zijn bepaalde uitspraken door die wetgeving gecriminaliseerd of niet?


Als je een poging om een krant te beletten om een politicus te interviewen, of een forumlid dat te horen krijgt dat zijn bijdrages ongepast zijn omdat hij leraar is wil gaan afwegen tegenover een wettelijk verbod op schromelijke minimalisatie of ontkenning van een genocide, dan laat ik dat volkomen voor jouw rekening.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 10:29   #517
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als je een poging om een krant te beletten om een politicus te interviewen, of een forumlid dat te horen krijgt dat zijn bijdrages ongepast zijn omdat hij leraar is wil gaan afwegen tegenover een wettelijk verbod op schromelijke minimalisatie of ontkenning van een genocide, dan laat ik dat volkomen voor jouw rekening.
lol, jij en Jacques kwamen met dat "muilkorven" af hoor!

en wilden het als vlaams nationalistisch wegzetten ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 augustus 2017 om 10:30.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 10:31   #518
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Muilkorven ?
Mensen in hoge functies betitelen als mensen met een voorbeeldfunctie, dat is muilkorven ?

Ik ga je een voorbeeld geven.
In jouw gemeente is er een onderwijzende geweest die de wet overtrad. Een wet die al redelijk lang ingevoerd was in ons onland.
Is een veroordeling voor iets dergelijks, een poging van muilkorven ? Of is een veroordeling voor iets dergelijks de bevestiging dat betrokkene zijn vuile voeten veegde aan een democratisch tot stand gekomen wet ?

Nog een voorbeeld: er is zo'n gezegde: de minister zwijgt, of hij neemt ontslag. Wordt de minister gemuilkorfd tegenover de grotere vrijheid van kritiek leveren die een parlementslid, zelfs een van de meerderheid, heeft ?
Ik heb gezegd: een poging tot muilkorven.

Ik vind uw tweede voorbeeld zo mogelijk een nog subtielere poging tot muilkorven, je insinueert (je laat uiteraard de mogelijk tot kontdraaien open...) dat je weet in welke gemeente ik woon.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 10:33   #519
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol, jij en Jacques kwamen met dat "muilkorven" af hoor!

en wilden het als vlaams nationalistisch wegzetten ...
Eén vraagje, Anna:
Heb je de intellectuele eerlijkheid om eens na te gaan hoeveel scheldwoorden en beledigingen ik alleen al in deze discussie naar mijn hoofd kreeg?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 10:34   #520
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Eén vraagje, Anna:
Heb je de intellectuele eerlijkheid om eens na te gaan hoeveel scheldwoorden en beledigingen ik alleen al in deze discussie naar mijn hoofd kreeg?
Meer als van je leerlingen in je school?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be