Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2015, 10:25   #41
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.076
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hebt gij al door dat de belastingen die rijke Franstaligen in Linkebeek betalen om hun armere Franstalige vrienden uit Wallonië te steunen statistisch Vlaamse transfers naar Wallonië zijn?

Zijt gij ooit al eens in Linkebeek geweest? Zijt gij van de situatie ter plaatse zo goed op de hoogte?
Het zijn dan ook transfers van Vlaanderen naar Wallonie, statistiek heeft daar niks mee te maken. Ze wonen simpelweg in Vlaanderen, de taal die ze thuis spreken is daarbij compleet irrelevant. Als ik als Vlaming in Wallonie ga wonen, zullen mijn bijdrages ook daar verrekend worden. Dat is de logica zelve, maar blijkbaar gelden er andere regels in Vlaanderen als je wat dichter tegen de Waalse of Brusselse grens begint aan te leunen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 10:25   #42
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hier zie: we hebben een nieuwe spellingscommissaris op het forum.

(maar dan nog wel ene die zijn thee verkeerd drinkt)

.
Absoluut niet. Alleen aanvaard ik niet dat een 'echte Vlaming' die mij een keer gaat uitleggen hoe het allemaal zou moeten, de werkwoorden in zijn/haar eigen taal nog niet eens correct kan vervoegen. Van dat soort onnozeliteiten gaan mijn tenen krullen. En dat wil ik liever niet.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 10:37   #43
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Absoluut niet. Alleen aanvaard ik niet dat een 'echte Vlaming' die mij een keer gaat uitleggen hoe het allemaal zou moeten, de werkwoorden in zijn/haar eigen taal nog niet eens correct kan vervoegen. Van dat soort onnozeliteiten gaan mijn tenen krullen. En dat wil ik liever niet.
Gij zijn hier nochtans al verschillende keren gigantisch afgegaan.
Als een gieter zou men zeggen maar het was erger.
Je kan ook geen twee posts na mekaar doen zonder extreem uit de hoogte te doen, zonder reden want er zijn er hier een pak die hun standpunt een stuk beter kunnen verwoorden dan gij.

PS: het was maar zoals ik het zie hé, gelieve nu niet te ontploffen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 10:38   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Gij zijn hier nochtans al verschillende keren gigantisch afgegaan.
Als een gieter zou men zeggen maar het was erger.
Je kan ook geen twee posts na mekaar doen zonder extreem uit de hoogte te doen, zonder reden want er zijn er hier een pak die hun standpunt een stuk beter kunnen verwoorden dan gij.

PS: het was maar zoals ik het zie hé, gelieve nu niet te ontploffen.
Pas op Pericles, hij gaat dat niet aanvaarden...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 10:41   #45
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Pas op Pericles, hij gaat dat niet aanvaarden...
Ik veeg daar mijn kloten aan.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 10:55   #46
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"De gemeenteraad van faciliteitengemeente Linkebeek heeft vorige week de beslissing van 4 mei bevestigd om Damien Thiéry aan te stellen als waarnemend burgemeester.
Linkebeek reageert hiermee op de beslissing van Homans om dit raadsbesluit te vernietigen.
Homans vroeg de voordracht van een nieuwe burgemeester en in afwachting de aanstelling van een andere waarnemend burgemeester.

Sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 heeft de Vlaamse regering al twee keer de voordracht van Thiéry als burgemeester van Linkebeek geweigerd wegens overtredingen van de taalwetgeving.


'Deze toestand kan niet blijven aanslepen.
We moeten echt iets ondernemen', zei Homans dinsdag.
'Op den duur komt men dan wel bij de filosofie: wie niet horen wil, moet voelen.
We moeten al sinds 2007 ingrijpen, we zijn nu 2015.
Het heeft echt wel lang genoeg geduurd.'

Het voorstel van decreet ligt klaar, maar er is geen consensus in de meerderheid.
'Ik ga ervan uit dat er over een week wel een akkoord is over het voorstel van decreet. Is dat er niet, dan zal ik onmiddellijk en onverwijld een regeringscommissaris naar Linkebeek sturen', besloot de minister. (Belga)"


http://www.knack.be/nieuws/belgie/ho...al-585439.html

Het wordt stilletjes aan tijd dat de Franstaligen beseffen dat ze zich in Vlaanderen zullen moeten onderwerpen aan de Vlaamse overheid.



Laat de Leeuw maar klauwen op 11 Juli,

713 jaar na de Slag der Gulden Sporen
Persoonlijk vind ik dat de NVA hier niet krachtdadig genoeg is opgetreden.
Die regeringscommissaris had er al lang moeten zijn, of geldt ook hier de diepvries politiek van de NVA?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 10:57   #47
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wie in de meerderheid houdt de aanpassing van het decreet tegen en waarom?
Goede vraag.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 10:59   #48
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Zulke gebeurtenissen zijn zeer snel vergeten bij de gemiddelde Vlaming, maar blijft enkel in het geheugen gegrift van enkele ingewijden.
Daarom is het juist goed dat dit regelmatig herhaald wordt.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 11:01   #49
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
een wet maken voor 1 gemeente is moeilijk hé.

in ieder geval, ik zou toch ook willen weten wie er tegen is en waarom.

De OVLD die hun vrienden van de MR niet teveel tegen de schenen wil schoppen? Want het zal de MR zijn die dit op hun boterham zullen krijgen in de Franstalige pers. "collaborateurs! trahison!" ik zie het zo al staan..
In de tijd van Nols werd er toch ook en regeringscommissaris gestuurd; wat toen kon moet ook nu kunnen vooral met NVA mee aan de macht.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 11:03   #50
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Er is ooit een blokker opgekomen maar of die ook ooit verkozen is betwijfel ik. Heb je daar een bron van ?
Via apparentering was hij verkozen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 11:08   #51
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Schandalig, hé, burgemeesters die rechtstreeks door de kiezers worden verkozen?
Neen toch niet; maar wel dat die burgemeesters zich niet aan de wet houden! En daartegen moet worden opgetreden.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 11:10   #52
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De echte kern van het probleem is dat de Vlamingen in Linkebeek hun eigendommen tegen een hoge prijs verkocht hebben aan de (meest biedende) Franstaligen. De kleine groep overblijvende Nederlandstaligen zijn alzo een minderheid geworden. De belangen en wensen van de democratische meerderheid komen niet overeen met die van het gewest waartoe deze gemeente behoort.

Wat is de wettelijke basis om de benoeming van Thiéry te weigeren?
Je hebt gelijk; vele Vlamingen hebben hun eigendommen verkocht aan Franstaligen maar dit wil nog niet zeggen dat die dan de wetten aan hun laars mogen lappen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 11:15   #53
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De echte kern van het probleem is dat de Vlamingen in Linkebeek hun eigendommen tegen een hoge prijs verkocht hebben aan de (meest biedende) Franstaligen. De kleine groep overblijvende Nederlandstaligen zijn alzo een minderheid geworden. De belangen en wensen van de democratische meerderheid komen niet overeen met die van het gewest waartoe deze gemeente behoort.

Wat is de wettelijke basis om de benoeming van Thiéry te weigeren?
In de jaren zestig en zeventig verkochten sommige Vlamingen in de rand stukken grond, maar dan vooral aan portefeuillemaatschappijen. Geen van die mensen had er een idee van dat dit de verfransing in de hand zou werken.
Als we uw logica toepassen worden grote stukken van Limburg plots Nederlands grondgebied.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 11:16   #54
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Denk je nu werkelijk dat het de Kleine Vlaamse man is die zijn eigendom verkocht die de verfransing in de hand werkt???
Ik dacht dat in la Belgique wereldkundig is gemaakt dat het de Vlamingen zijn die rijk zijn en dat zijzelf, de franstaligen vooral niet verder mogen verarmen?
Waarom zouden dan de rijken met veel geld in Linkebeek dan plots allemaal franstalig zijn?
Moeten die hun Eigen taalgenoten niet helpen ipv dat van de Vlamingen, die rijk zijn te eisen.
Heb je nog niet door dat je zever in pakjes zit te vertellen. Als de Vlamingen door hun grond te verkopen aan de rijke franstaligen heel Vlaams Brabant aan het verfransen zijn, denk je dan niet dat het hoog en meer dan tijd wordt dat de transfers van richting veranderen en/of dat die transfers onmiddellijk stopgezet worden???
Waarom gebeurt dat niet???
Zou la Belgique er voor iets tussen zitten?

Het niet toepassen van de taalwetten.
Toch is het zo; Linkebeek was overwegend Nederlandstalig met in der tijd een zeer actieven pastoor : EH Boon, zoon van in die tijd Boon van de BRT.
Langzaam maar zeker verkochten de Vlaamse Linkebekenaren hun onroerende goederen aan Franstaligen en het toenmalige FDF kreeg er de macht.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 11:20   #55
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Damien Thiéry wordt voorgedragen door de gemeenteraad, dat zelf verkozen wordt door het volk. Niemand dringt dus een eigen persoontje aan een ander op. Allé, behalve dan aan de kiezers die voor de oppositie hebben gekozen.

Blijkbaar heb jij daar problemen mee, met dat idee dat het volk zijn vertegenwoordigers kan kiezen.



bla bla bla. Antwoord eerst op de vragen die u gesteld worden, dat zou u goed doen.
Dat persoontje slaat niet op Thiéry, dat persoontje slaat op om het even welke franstalige persoon, die zijn franstalige geplogenheden komt opleggen in Vlaanderen want men kan toch niet verlangen van een francofoon dat hij rekening houdt met de Vlamingen ook niet als hij in Vlaanderen gaat wonen.

Het volk, zoals jij dat zo mooi zegt is een ingeweken volk dat enkel en alleen zweert bij de franstalige wetten die in dit onland, la Belgique alle sociale wetten van verdraagzaamheid, goed nabuurschap en elementaire beleefdheid aan zijn laarzen lapt, want la Belgique is een maatschappij die zijn anti-Vlaamse gevoelens hoog in het vaandel draagt en dus een maatschappij is die regelrecht steunt op een door en door racistisch gedachtengoed.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 11:20   #56
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Heb je nog niet door dat je zever in pakjes zit te vertellen. Als de Vlamingen door hun grond te verkopen aan de rijke franstaligen heel Vlaams Brabant aan het verfransen zijn, denk je dan niet dat het hoog en meer dan tijd wordt dat de transfers van richting veranderen en/of dat die transfers onmiddellijk stopgezet worden???
Waarom gebeurt dat niet???
Zou la Belgique er voor iets tussen zitten?

Het niet toepassen van de taalwetten.
En toch is het zo : kijk maar hoe het aan het verlopen is in Sint-Genesius -Rode. Ik blijf er bij dat de politiek van NVA nefast is.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 11:27   #57
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Gisteren hierover discussie in de commissie binnenlands bestuur van het Vlaams Parlement:

https://www.vlaamsparlement.be/commi...verslag/997553
Inderdaad de vraag uit dat verslag:

Maar wie van CD&V en/of Open Vld ligt dwars voor zo’n eenvoudige wijziging? Misschien is het nu het moment om kleur te bekennen?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 11:29   #58
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Wees misschien trots op wie je bent, wat je doet, hoe je omgaat met uw medemens, etc etc
Denk je niet dat die vraag al, sinds het bestaan van la Belgique aan de franstaligen mag gesteld worden ipv dat zij zich de hele tijd aan de andere, gesteund van bovenuit, opdringen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 11:34   #59
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik veeg daar mijn kloten aan.
Ooeehhh, kijk! Een alfamannetje!

SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2015, 11:35   #60
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Gij zijn hier nochtans al verschillende keren gigantisch afgegaan.
Als een gieter zou men zeggen maar het was erger.
Je kan ook geen twee posts na mekaar doen zonder extreem uit de hoogte te doen, zonder reden want er zijn er hier een pak die hun standpunt een stuk beter kunnen verwoorden dan gij.

PS: het was maar zoals ik het zie hé, gelieve nu niet te ontploffen.
De dag dat ik mij wat ga aantrekken van wat een blinde ziet, zal ik u een belletje geven. Zullen we dat afspreken, Guido?
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be