Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2016, 00:19   #121
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Hebben de massamoordenaars in naam van Allah zich iets aangetrokken van de Duitse, Belgische of Europese wapenwet?

Gebruikte ook maar één van hun slachtoffers een vuurwapen, mes of bommengordel?

Als de nazi's back zijn dan komen ze niet uit Duitsland, het VB, of Europa, maar uit moslimlanden.

De nieuwe nazi's zijn dus MOSLIMS.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 augustus 2016, 00:42   #122
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hebben de massamoordenaars in naam van Allah zich iets aangetrokken van de Duitse, Belgische of Europese wapenwet?

Gebruikte ook maar één van hun slachtoffers een vuurwapen, mes of bommengordel?

Als de nazi's back zijn dan komen ze niet uit Duitsland, het VB, of Europa, maar uit moslimlanden.

De nieuwe nazi's zijn dus MOSLIMS.
De nazi's waren (en zijn) uiterst racistisch. Zijn alle Duitsers dus extreem racistisch, ik dacht het niet.

Nice try, but fail.
bembem is offline  
Oud 22 augustus 2016, 00:49   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb wel op de vraag beantwoord. En ik kan er niet aan doen dat het vermeldde trio tot eenzelfde soort politieke partij behoort als Petry. Ze hebben het toch ook maar mooi over deportaties enz. Tja.
Noppes! Je negeerde mijn vragen ééns te meer.

Dat het trio dat ik opnoemde tot "eenzelfde soort politieke partij" behoort als degene die jij als nazi's bestempelt is géén antwoord. Als je hen verwijt dat ze het "toch maar mooi over DEPORTATIES hebben" moet je dat bewijzen. De Joden werden gedeporteerd door de nazi's. Illegalen en criminele allochtonen worden uitgewezen of gerepatrieerd=terug naar hun eigen land gestuurd. NIET naar de gaskamers.

Ik vraag het je dus opnieuw.

Heeft er al één VB-politicus iemand vermoord, de keel overgesneden, met bomgordels in stukken gereten of naar de gaskamer gestuurd?

Het zijn stuk voor stuk MOSLIMS die dat WEL doen. Maar die noem jij om één of andere reden geen nieuwe nazi's. Waarom niet, bembem?

Ik kan er ook niet aan doen dat jij behoort tot hetzelfde soort dat in heel Europa moorddadige aanslagen pleegt in naam van hun moslimgod. Tja.

Besef héél goed dat JIJ een nazi bent als ik jouw beschuldigingen aan het adres van mensen die nooit één vinger naar iemand uitstaken, overdraag op moslims die effectief massamoorden pleegden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:12   #124
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee ik heb het over hate crimes, over heethoofden die zomaar onschuldige burgers zullen aanvallen, omdat ze in wezen geen mensen uit andere oorden dulden, cf. wat nu reeds aan gang is in de UK post Brexit:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=234277
Nogal een geluk dat allochtonen en moslims geen onschuldige burgers aanvallen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 augustus 2016 om 01:12.
daiwa is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:14   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
De nazi's waren (en zijn) uiterst racistisch. Zijn alle Duitsers dus extreem racistisch, ik dacht het niet.

Nice try, but fail.
Nice try but fail.

Afleidingsmaneuvers pakken bij mij niet, bembem.

De titel van je draad is: Duitse tegenhanger van Vb ijvert om wapenwet op te heffen: de nazi's zijn back.


Om te beginnen LIEG je. Die Duitser is er niet op uit om de wapenwet op te heffen maar om ze te versoepelen.

Het VB heeft geen enkel voorstel gedaan in die zin. Je had dus geen reden om het VB en die Duitser aan elkaar te linken.

Het nazisme ging niet over de wapenwet maar over het opruimen van Joden.

Géén van beide partijen die jij aan het nazisme linkt hebben massamoorden op hun geweten, noch hebben ze plannen in die zin. Je had dus ook geen reden om ze aan de nazi's te linken.

De moslimterroristen die massamoorden plegen zijn wél, net als de nazi's, Jodenhaters. Net als de nazi's vermoorden ze onschuldige mensen, maar ipv Joden zoals Hitler vermoorden zij Europeanen .

Die moslims ijveren niet om de wapenwet te versoepelen zoals de man die jij om die reden voor nazi uitscheldt. Zij HEBBEN namelijk wapens, ook al verbiedt de HUIDIGE wapenwet het.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:15   #126
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Links krapuul is nog veel groter uitschot.
Zonder twijfel !!
daiwa is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:20   #127
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Noppes! Je negeerde mijn vragen ééns te meer.

Dat het trio dat ik opnoemde tot "eenzelfde soort politieke partij" behoort als degene die jij als nazi's bestempelt is géén antwoord. Als je hen verwijt dat ze het "toch maar mooi over DEPORTATIES hebben" moet je dat bewijzen. De Joden werden gedeporteerd door de nazi's. Illegalen en criminele allochtonen worden uitgewezen of gerepatrieerd=terug naar hun eigen land gestuurd. NIET naar de gaskamers.

Ik vraag het je dus opnieuw.

Heeft er al één VB-politicus iemand vermoord, de keel overgesneden, met bomgordels in stukken gereten of naar de gaskamer gestuurd?

Het zijn stuk voor stuk MOSLIMS die dat WEL doen. Maar die noem jij om één of andere reden geen nieuwe nazi's. Waarom niet, bembem?

Ik kan er ook niet aan doen dat jij behoort tot hetzelfde soort dat in heel Europa moorddadige aanslagen pleegt in naam van hun moslimgod. Tja.

Besef héél goed dat JIJ een nazi bent als ik jouw beschuldigingen aan het adres van mensen die nooit één vinger naar iemand uitstaken, overdraag op moslims die effectief massamoorden pleegden.

Nogmaals: niet alle migranten noch moslims wensen Europeanen uit te moorden, dat zijn die terroristen. Maar dat is wel de algemene gedachte die Vb & co er van trachten te maken. En dat is diezelfde extreme polarisering van xenofobisch geïnspireerd denken die Petry aanhangt.

Ze speelt dat zelfs vrij handig uit door de angst voor terroristische wandaden uit te buiten i.e. vrije wapendracht promoten, vluchtelingen systematisch demoniseren alsook hun religie, doch ze vergeet dat een deel van de bevolking niet van gisteren is en dat spelletje doorziet als zijnde een excuus om haar ware agenda doorgedrukt te krijgen namelijk een van ethnic/social cleansing zoals oa. reeds bezig is op de Filipijnen.

Wel voor zo'n toestanden bedank ik alsook ieder rechtlijnig mens dat het Vb liever in het cordon ziet. Als dat van mij hetzelfde soort maakt die aanslagen pleegt in heel Europa in naam van hun moslimgod, dan heb je er niets van begrepen of wilt het niet begrijpen, het is daarbovenop zelfs een grove leugen.

Laatst gewijzigd door bembem : 22 augustus 2016 om 01:22.
bembem is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:25   #128
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nice try but fail.

Afleidingsmaneuvers pakken bij mij niet, bembem.

De titel van je draad is: Duitse tegenhanger van Vb ijvert om wapenwet op te heffen: de nazi's zijn back.


Om te beginnen LIEG je. Die Duitser is er niet op uit om de wapenwet op te heffen maar om ze te versoepelen.

Het VB heeft geen enkel voorstel gedaan in die zin. Je had dus geen reden om het VB en die Duitser aan elkaar te linken.

Het nazisme ging niet over de wapenwet maar over het opruimen van Joden.

Géén van beide partijen die jij aan het nazisme linkt hebben massamoorden op hun geweten, noch hebben ze plannen in die zin. Je had dus ook geen reden om ze aan de nazi's te linken.

De moslimterroristen die massamoorden plegen zijn wél, net als de nazi's, Jodenhaters. Net als de nazi's vermoorden ze onschuldige mensen, maar ipv Joden zoals Hitler vermoorden zij Europeanen .

Die moslims ijveren niet om de wapenwet te versoepelen zoals de man die jij om die reden voor nazi uitscheldt. Zij HEBBEN namelijk wapens, ook al verbiedt de HUIDIGE wapenwet het.
Ik heb alle redenen om het Vb & co aan neo-nazi Petry te linken.
Ze zitten niet voor niets in het cordon. Natuurlijk houden ze zich koest, ze weten maar al te goed dat ze zonder maatregelen waar Petry nu voor aan het ijveren is, niks te koeken hebben. En maar goed ook. Ik denk niet dat men zit te wachten op zelfverklaarde rambo's die via privé-milities en wat weet ik nog allemaal het recht in eigen handen zullen nemen. Over my dead body.
bembem is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:26   #129
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Je hebt nog altijd geen énkele vraag beantwoord, noch iets ontkend van wat ik schreef, bembem.

Ik herhaal:

De titel van je draad is: Duitse tegenhanger van Vb ijvert om wapenwet op te heffen: de nazi's zijn back.

Om te beginnen LIEG je. Die Duitser is er niet op uit om de wapenwet op te heffen maar om ze te versoepelen.

Het VB heeft geen enkel voorstel gedaan in die zin. Je had dus geen reden om het VB en die Duitser aan elkaar te linken.

Het nazisme ging niet over de wapenwet maar over het opruimen van Joden.

Géén van beide partijen die jij aan het nazisme linkt hebben massamoorden op hun geweten, noch hebben ze plannen in die zin. Je had dus ook geen reden om ze aan de nazi's te linken.

De moslimterroristen die massamoorden plegen zijn wél, net als de nazi's, Jodenhaters. Net als de nazi's vermoorden ze onschuldige mensen, maar ipv Joden zoals Hitler vermoorden zij Europeanen.

Die moslims ijveren niet om de wapenwet te versoepelen zoals de man die jij om die reden voor nazi uitscheldt. Zij HEBBEN namelijk wapens, ook al verbiedt de HUIDIGE wapenwet het.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 augustus 2016 om 01:28.
Knuppel is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:27   #130
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dan heeft zonbron zijn hond wel een hele speciale opleiding gekregen....
Mijn ouders hadden vroeger een Mechelse scheper en die beet zonder speciale opleiding. Die had zelfs helemaal geen opleiding. Wij hadden die gewoon als huisdier.

Zo kreeg mijn moeder ooit een leurder aan de deur die agressief zijn voet tussen de deur stak toen zij de deur wou sluiten. Onze hond die altijd mee naar de deur kwam telkens iemand aanbelde hapte gretig toe...... zonder opleiding.

Een hond voelt dat als zijn baasje min of meer bedreigd wordt.
daiwa is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:30   #131
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt nog altijd geen énkele vraag beantwoord, noch iets ontkend van wat ik schreef, bembem.

Ik herhaal:

De titel van je draad is: Duitse tegenhanger van Vb ijvert om wapenwet op te heffen: de nazi's zijn back.


Om te beginnen LIEG je. Die Duitser is er niet op uit om de wapenwet op te heffen maar om ze te versoepelen.

Het VB heeft geen enkel voorstel gedaan in die zin. Je had dus geen reden om het VB en die Duitser aan elkaar te linken.

Het nazisme ging niet over de wapenwet maar over het opruimen van Joden.

Géén van beide partijen die jij aan het nazisme linkt hebben massamoorden op hun geweten, noch hebben ze plannen in die zin. Je had dus ook geen reden om ze aan de nazi's te linken.

De moslimterroristen die massamoorden plegen zijn wél, net als de nazi's, Jodenhaters. Net als de nazi's vermoorden ze onschuldige mensen, maar ipv Joden zoals Hitler vermoorden zij Europeanen .

Die moslims ijveren niet om de wapenwet te versoepelen zoals de man die jij om die reden voor nazi uitscheldt. Zij HEBBEN namelijk wapens, ook al verbiedt de HUIDIGE wapenwet het.
Herlees mijn vorige post please, en nu we toch bezig zijn: geen van de migrantengemeenschappen is hier de plaatselijke bevolkingen in de EU aan het extermineren. Doch wenst Frau Petry ze wel aan te pakken as such. Wel dat is een primaire xenofobe geïnspireerde aka nazi-reflex en dient imo. in de kiem gesmoord te worden namelijk via cordon of niet-stemming op dat soort partijen. Zij zijn het werkelijke gevaar. Niet de migrant.

Laatst gewijzigd door bembem : 22 augustus 2016 om 01:30.
bembem is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:31   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Mechelaars zij niet toevallig de meest gegeerde politiehonden.
Honden zijn niet alleen meesters in het herkennen van lichaamstaal, het ligt in hun aard om hun territorium te verdedigen. En daar hoort ook hun baasje bij.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:33   #133
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie knalt wie af?

Wie snijdt wie de keel over?

Wie pleegt massamoorden met bommengordels?
Moslims !
daiwa is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:42   #134
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Herlees mijn vorige post please, en nu we toch bezig zijn: geen van de migrantengemeenschappen is hier de plaatselijke bevolkingen in de EU aan het extermineren. Doch wenst Frau Petry ze wel aan te pakken as such. Wel dat is een primaire xenofobe geïnspireerde aka nazi-reflex en dient imo. in de kiem gesmoord te worden namelijk via cordon of niet-stemming op dat soort partijen. Zij zijn het werkelijke gevaar. Niet de migrant.

Je liegt dat je zwart ziet.

Het werkelijk gevaar zit niet bij mensen die nog nooit wie dan ook hebben vermoord maar bij hen die in het in heel Europa op "ongelovigen" gemunt hebben.

Het zijn moslims die massamoorden plegen. ZIJ zijn, net als de nazi's, Jodenhaters. Net als de nazi's vermoorden ze onschuldige mensen, maar ipv Joden zoals Hitler vermoorden zij Europeanen .

Die moslims ijveren niet om de wapenwet te versoepelen zoals de man die jij om die reden voor nazi uitscheldt. Zij HEBBEN namelijk wapens, ook al verbiedt de HUIDIGE wapenwet het.

Zij zijn het werkelijke gevaar. Niet de Europeanen die hen in hun land binnenlaten omdat het in geen énkel moslimland deugt. HUN nazi-reflex moet in de kiem gesmoord worden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:47   #135
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je liegt dat je zwart ziet.

Het werkelijk gevaar zit niet bij mensen die nog nooit wie dan ook hebben vermoord maar bij hen die in het in heel Europa op "ongelovigen" gemunt hebben.

Het zijn moslims die massamoorden plegen. ZIJ zijn, net als de nazi's, Jodenhaters. Net als de nazi's vermoorden ze onschuldige mensen, maar ipv Joden zoals Hitler vermoorden zij Europeanen .

Die moslims ijveren niet om de wapenwet te versoepelen zoals de man die jij om die reden voor nazi uitscheldt. Zij HEBBEN namelijk wapens, ook al verbiedt de HUIDIGE wapenwet het.

Zij zijn het werkelijke gevaar. Niet de Europeanen die hen in hun land binnenlaten omdat het in geen énkel moslimland deugt. HUN nazi-reflex moet in de kiem gesmoord worden.
Nee, je veralgemeent. Again: niet alle moslims zijn terroristen.
bembem is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:50   #136
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je liegt dat je zwart ziet.

Het werkelijk gevaar zit niet bij mensen die nog nooit wie dan ook hebben vermoord maar bij hen die in het in heel Europa op "ongelovigen" gemunt hebben.

Het zijn moslims die massamoorden plegen. ZIJ zijn, net als de nazi's, Jodenhaters. Net als de nazi's vermoorden ze onschuldige mensen, maar ipv Joden zoals Hitler vermoorden zij Europeanen .

Die moslims ijveren niet om de wapenwet te versoepelen zoals de man die jij om die reden voor nazi uitscheldt. Zij HEBBEN namelijk wapens, ook al verbiedt de HUIDIGE wapenwet het.

Zij zijn het werkelijke gevaar. Niet de Europeanen die hen in hun land binnenlaten omdat het in geen énkel moslimland deugt. HUN nazi-reflex moet in de kiem gesmoord worden.
Bespaar je de moeite en weet waar je mee in "discussie" gaat, want dit wordt echt zielig, niet jij, maar;
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht

besides IQ testen da's allemaal relatief, ik scoorde eens amper 70, dus...
SDX is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:51   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Moslims !


Inderdaad.
Niet Dewinter.
Niet Annemans.
Niet Vangrieken.
Geen enkele VB-er heeft een terroristische aanslag gepleegd, of plannen om er een te plegen. Maar toch moeten ze achter een cordon. "Omdat ze gevaarlijk zijn".

Maar MOSLIMS hoeven van bembem niet achter een cordon.
MOSLIMS betekenen geen gevaar.
Nochtans zijn het zonder uitzondering MOSLIMS die terroristische aanslagen plegen.

Mijn grootje weet ook dat niet alle moslims terroristen zijn, maar alle terroristen zijn wel moslims.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:55   #138
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Bespaar je de moeite en weet waar je mee in "discussie" gaat, want dit wordt echt zielig, niet jij, maar;
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem


besides IQ testen da's allemaal relatief, ik scoorde eens amper 70, dus...
daiwa is offline  
Oud 22 augustus 2016, 01:55   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee, je veralgemeent. Again: niet alle moslims zijn terroristen.
Waar lees jij dat ik alle moslims terroristen noemde?

Wat jij doet is véél erger dan veralgemenen. Jij maakt onschuldigen voor nazi uit, en neemt het op voor de nazi's die effectief back zijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 augustus 2016, 02:03   #140
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee, je veralgemeent. Again: niet alle moslims zijn terroristen.
Lees eens wat meer, wordt je soms wat wijzer van.

Goede Duitsers

Mijn ouders hebben goede Duitsers gekend. Nog voor de oorlog begonnen was, hadden die goede Duitsers al voor het gevaar van Duitsland gewaarschuwd.

Die goede Duitsers zeiden niet dat je Hitlers Mein Kampf maar niet zo letterlijk moest nemen. Evenmin scholden ze op wie Duitsland kritiseerde, of uitten ze bedreigingen jegens zulke mensen.

Goede Duitsers beoordeelden Duitse gruweldaden niet als incidentele excessen. Zij veroordeelden daarentegen zulke gruweldaden als onvermijdelijk gevolg van de ideologie die Duitsland in zijn greep had gekregen. Zij waren niet van oordeel dat de nieuwe Duitse ideologie (afgezien van de excessen) voor het overige verder wel invoegbaar was in onze democratie.

Goede Duitsers zeiden niet dat zij tot in het diepst van hun hart geprovoceerd en gekwetst werden als Nederlanders bij hen navraag deden over Duitse gewelddadigheden. Zij stelden niet dat zij het ‘echte Duitsland’ waren, en dat Nederlanders de ogen maar moesten sluiten voor wat er verder in Duitsland omging.

Goede Duitsers namen het dan ook niemand kwalijk dat sceptische Nederlanders scherp op bleven letten wat voor plannen de niet-goede Duitsers aan het maken waren. Goede Duitsers hadden geen principiële bezwaren tegen huwelijken tussen Duitse vrouwen en Nederlandse mannen.

Goede Duitsers probeerden niet met overheidssubsidies projecten op te zetten om het Nederlandse volk op de hoogte te brengen van de goede kanten van Duitsland. Ze waren niet van oordeel dat Hollanders alleen zo bang waren voor Duitsland omdat ze er te weinig vanaf wisten: onbekend maakt onbemind.

Goede Duitsers ijverden er niet voor de Duitse wetgeving gedeeltelijk al vast maar in Nederland in te voeren om de spanningen in de wijken tussen Duitsers en Nederlanders onder controle te krijgen. Ze legden geen deftige verklaringen af dat het Duitse recht en het Nederlands recht toch al voor meer dan 95% identiek waren.

Goede Duitsers waren niet van oordeel dat hun landgenoten niet anders konden, vanwege de vele vernederingen die het Westen hen had aangedaan, en de onderdrukking die hen jarenlang van de zijde van de westerse wereld ten deel was gevallen. Dat, met alle respect maar toch, om het zo te zeggen, de niet-Duitsers het aan zichzelf te danken hadden. Aan hun eigen arrogantie.

Die goede Duitsers zouden het zorgelijk gevonden hebben als in sommige wijken de openbare orde niet meer gehandhaafd werd door de Nederlandse politie naar Nederlands recht, maar door een ongecontroleerde militie van Duitse rijpe huisvaders.

Die goede Duitsers zouden niet kunnen begrijpen hoe het mogelijk was dat in sommige straten en pleinen van Nederland de openbare orde bepaald werd door individuele jonge Duitsers die in vechtsporten waren getraind op kosten van de Nederlandse overheid.

Goede Duitsers betoogden niet dat je om het nieuwe Duitsland en Mein Kampf te begrijpen en te mogen beoordelen, wel heel erg goed Duits moest kennen. Die probeerden niet journalisten en (hoog)leraren die vraagtekens bij aspecten van het nieuwe Duitsland zetten, de mond te snoeren, te belasteren en ongeloofwaardig te maken. Of erger.

Goede Duitsers drongen er niet op aan dat ter wille van de dialoog er speciale Polderhoofdkwartieren ingericht werden. Die vroegen niet om overheidsgeld om rondreizende buitenlandse gematigde Duitsers Nederlandse jongeren te laten toespreken.

Goede Duitsers lieten geen fotografie in een krant plaatsen van zichzelf, met een deel van het verzameld werk van Goebbels op schoot. Die brachten hun vakantie niet in Duitsland door. Die gingen niet op audiëntie in Brechtesgaden. Die namen niet deel aan jaarlijkse, rituele partijbijeenkomsten in Neurenberg.

Goede Duitsers drongen er niet op aan dat iedereen die met de goede kanten van het nieuwe Duitsland sympathiseerde, in volle vrijheid in een Duits uniform over de Nederlandse straten zou moeten kunnen lopen, compleet met goed herkenbare Duitse hoofdbedekking.

Goede Duitsers maakten geen processen aanhangig tegen Nederlanders die de Duitse leider, het hoogste goede voorbeeld voor alle Germanen, beledigd hadden, of verondersteld werden dat gedaan te hebben. Die dienden geen klachten in bij Discriminatiebureaus tegen tekenaars, schrijvers en cabaretiers die iets negatiefs over de ideologie van het nieuwe Duitsland beweerd hadden.

Goede Duitsers vroegen er niet voortdurend aandacht voor dat niet alle Duitsers misdadigers waren. Goede Duitsers wezen er normaliter niet op dat de Duitse ideologie ook heus wel Duitse slachtoffers maakte: de Nederlanders moesten niet denken dat zij de enigen waren die van de wreedheden van de aanhangers van deze ideologie te lijden hadden.

Goede Duitsers plaatsten geen oproepen in de krant om met hen over de goede kanten van het nieuwe Duitsland te komen discussiëren. Die grepen niet elke gelegenheid aan om er op te wijzen dat de nieuwe Duitse heersersideologie toch ook een hele mooie spirituele kant had.

Tot slot twee raadseltjes. Wie heeft er gezegd: ‘Doodt elke Jodenman die in uw handen valt’? En wie: ‘De Joden zijn uw ergste vijand’? Goede Duitsers vonden het niet afgezaagd en flauw om zulke vragen te stellen en te beantwoorden.


HansJansen
SDX is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be