Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wilt U liever een belgische staat, een onafhankelijk vlaanderen of een hereniging met Nederland?
onafhankelijk vlaanderen 234 34,41%
de huidige belgische staat 190 27,94%
een hereniging met Nederland 256 37,65%
Aantal stemmers: 680. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2004, 13:54   #741
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
ik heb geschreven dat ik geen artificieel Belgie¨wil vervangen zien door een ander artificieel "Vlaanderen"...
daarenboven had je moeten duidelijk worden in de discussie over "identiteit" dat voor mij identiteit niet verbondenheid met een staat betekende...
intussen heb ik ingezien dat ik eht begrip identiteit verkeerd geïnterpreteerd had...
Alles woorden voor de vaak: ga eens in op de kern van de zaak, nl. u beweert dat Vlaanderen iets "artificieels" is. Welnu, ik vroeg u dat even te verklaren. Wat is er zo "artificieel" aan? En kunt u ons voorbeelden geven van door de staat erkende regio's of staten niet dan niet "artificieel" zijn.

Natuurlijk heeft identiteit niet altijd te maken met een of andere verbondenheid met een staat. Er wonen Basken in Frankrijk en Spanje, en aan beide zijden van die staatsgrens voelen ze zich evenveel en even sterk Bask. In Noord-Ierland vindt men een veel uitgesproken Iersnationalisme en Ierse identiteit dan in de Republiek, alhoewel Noord-Ierland bij het VK hoort. Armeniërs die op Cyprus wonen (en ze vormen daar een inheemse minderheid sedert vele eeuwen), identificeren zich als "Armeniër".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 13:59   #742
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Eurregio daarenboven is voor mij een regio in Europa waar mensen socio-economisch hetzelfde nastreven... en dat socio-economische biedt voor Limburg meer dan Vlaanderen ooit deed.
Dat is natuurlijk, daar de "eurregio" niet over alle staatkundige instrumenten beschikt waarover het Vlaams Gewest kan beschikken. Uw stelling zou u trouwens moeten kunnen onderbouwen met cijfermateriaal, maar ik vrees dat dit waarschijnlijk niet zal kunnen. Kortom, u zegt maar iets.

Ik denk dat mensen overal in Europa sociaal-economisch hetzelfde nastreven: welvaart en stabiliteit. Dat is nu eenmaal geen kenmerk van "uw" eurregio.

De eurregio's zijn daarvoor trouwens niet in het leven geroepen, maar wel om grensverleggend te werken. Om dus nijverheid en handel te stimuleren door in economische opzichten de grens te laten vervagen. Kortom, om bedrijven het gemakkelijker te maken de grens over te steken. Dat is de bedoeling in de eerste plaats.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 14:02   #743
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
vandaar mijn redenering dat wij hier beter terug aanknopen met Luik, de relatie met NL-Limburg en het Rijnland aanzwengelen...
en mag dat niet???
Hahahaha. Dat vind ik hier wel schitterend. Om het economisch beter te hebben zou Limburg bij Luik moeten aansluiten. Luik, de provincie waar de economie bijna volledig in het slop zit. En daar moet Limburg alle heil van verwachten.

Ja, het Rijnland. Natuurlijk. Maar ook Antwerpen vaart goed bij het Rijnland, heus niet alleen Limburg. In de EU kunnen we trouwens met iedereen vlot en gemakkelijk economische banden aanknopen. We doen dat het best met regio's die economisch iets te bieden hebben. U kiest er schijnbaar voor om uit een soort ideologische redenering voor Luik te kiezen... waar er economisch bijna niets meer te beleven valt. Even goed zou u kunnen stellen dat het nijverheidsarme Heuvelland in West-Vlaanderen aanknoping moet zoeken met Henegouwen, waar er, afgezien van de streek van Moeskroen, ook niets meer te beleven valt. Het is daar ook een economische puinhoop.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 14:03   #744
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
jouw Vlaanderen kent Limburg alleen als wingewest voor allerlei vanalles... maar wij krijgen er te weinig voor terug...
Wingewest? Kunt u uw bewering met cijfers onderbouwen?

Ik denk het niet. Dus, ook hier: u kletst uit uw nek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 15:47   #745
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100%VLAMING
Steenbok 66 heeft wel gelijk als hij zegt dat Vlaanderen en België Limburg "wel eens" vergeten. Ze zijn al k weet niet hoelang aan het zeveren over de ontsluiting van Noord-Limburg die voor de Noord-Limburgse bedrijfen heel belangrijk is. Ook de Ijzeren Rijn zou heel goed zijn voor de Limburgse economie. Al is dit niet alleen de schuld van Vlaanderen of België dat dit uitblijft. Maar toch er mocht wel eens wat terug komen naar Limburg.

Maar het is ook grotendeels de schuld van de Limburgse politici die genoeg in regeringen gezeten hebben maar blijkbaar vergeten dat ze uit het land van het bronsgroene eikenhout komen.
Mij zal je dit niet horen ontkennen. Ik klaagde die toestand zelf meermaals aan.

Verder kan je maar beter niet alle Limburgse politici over dezelfde kam scheren. Stevaert en Dewael blijven, als Limburgse toppolitici, het zwaarst in gebreke. Niemand kan dat beweren van Frieda Brepoels die het NMBS-dossier als haar broekzak kende én er iets aan probeerde te doen. Zonder veel resultaat. Als Limburg op dit ogenblik nog altijd stiefmoederlijk behandeld wordt dan kan dat dus vooral op rekening van Paars geschreven worden.

Geen haar op mijn hoofd denkt er echter aan om als 'achtergestelde Limburger' aansluiting te gaan zoeken bij Luik inplaats van bij Vlaanderen. De jarenlange verplichting om via Luik van Belgisch Limburg naar Nederlands Limburg te reizen heeft mij niet in het minst aan Luik kunnen binden. Als Steenbok die banden wél heeft dan zijn die te danken aan zijn rechtstreekse familiebanden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 15:50   #746
Trotse Vlaming
Vreemdeling
 
Trotse Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Locatie: Vlaaaanderen(wat dacht ge)
Berichten: 17
Standaard

Samen met Holland zouden wij best een sterk economisch land zijn.
__________________
NON,NON,NON zei Elio Di Rupo tegen de Vlaming
Trotse Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 15:57   #747
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Vandaag nog verscheen in HBvL een artikel dat Limburg 10 % armer is dan de rest van jouw "Vlaanderen"... een één van deredenen is dat Limburg in de kontekst Vlaanderen niet voor vol aanzien wordt...
vandaar mijn redenering dat wij hier beter terug aanknopen met Luik,
Als ik mag kiezen knoop ik toch liever aan bij het 10% rijkere Vlaanderen dan bij de armoezaaiers van 'l etat PS.
Jullie misschien wel bij het rijkere Vlaanderen, maar het armere Limburg niet want vandaag in de pers dat Limburg 10 % armer is dan de rest van Vlaanderen. En nu gij
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 16:02   #748
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
jouw Vlaanderen kent Limburg alleen als wingewest voor allerlei vanalles... maar wij krijgen er te weinig voor terug...
Wingewest? Kunt u uw bewering met cijfers onderbouwen?

Ik denk het niet. Dus, ook hier: u kletst uit uw nek.
Ja vandaag in de kranten = Limburg 10 % armer dan de rest van je Vlaanderen. Hoe zou dat komen denk je????
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 16:05   #749
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trotse Vlaming
Samen met Holland zouden wij best een sterk economisch land zijn.
waren dat "de Walen" of de Franstalige bourgeoisie, noblesse en cléricaux???? die België uitvanden???

en zoals bij BENELUX voor de Hollanders de Lux en voor de Vlamingen de Bene(n)...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 16:07   #750
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Wingewest? Kunt u uw bewering met cijfers onderbouwen?

Ik denk het niet. Dus, ook hier: u kletst uit uw nek.
Ja vandaag in de kranten = Limburg 10 % armer dan de rest van je Vlaanderen. Hoe zou dat komen denk je????
Niet noodzakelijk aan een of andere leegzuimpolitiek vanuit de Vlaamse Regering. Ik denk bijvoorbeeld aan de recente fabriekssluitingen in Limburg, zaken die ergens ver van Vlaanderen werden beslist.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 16:10   #751
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100%VLAMING
Steenbok 66 heeft wel gelijk als hij zegt dat Vlaanderen en België Limburg "wel eens" vergeten. Ze zijn al k weet niet hoelang aan het zeveren over de ontsluiting van Noord-Limburg die voor de Noord-Limburgse bedrijfen heel belangrijk is. Ook de Ijzeren Rijn zou heel goed zijn voor de Limburgse economie. Al is dit niet alleen de schuld van Vlaanderen of België dat dit uitblijft. Maar toch er mocht wel eens wat terug komen naar Limburg.

Maar het is ook grotendeels de schuld van de Limburgse politici die genoeg in regeringen gezeten hebben maar blijkbaar vergeten dat ze uit het land van het bronsgroene eikenhout komen.
Mij zal je dit niet horen ontkennen. Ik klaagde die toestand zelf meermaals aan.

Verder kan je maar beter niet alle Limburgse politici over dezelfde kam scheren. Stevaert en Dewael blijven, als Limburgse toppolitici, het zwaarst in gebreke. Niemand kan dat beweren van Frieda Brepoels die het NMBS-dossier als haar broekzak kende én er iets aan probeerde te doen. Zonder veel resultaat. Als Limburg op dit ogenblik nog altijd stiefmoederlijk behandeld wordt dan kan dat dus vooral op rekening van Paars geschreven worden.

Geen haar op mijn hoofd denkt er echter aan om als 'achtergestelde Limburger' aansluiting te gaan zoeken bij Luik inplaats van bij Vlaanderen. De jarenlange verplichting om via Luik van Belgisch Limburg naar Nederlands Limburg te reizen heeft mij niet in het minst aan Luik kunnen binden. Als Steenbok die banden wél heeft dan zijn die te danken aan zijn rechtstreekse familiebanden.
Hoezo Paars???
Wie heeft Limburg meer dan een eeuw lomp en arm gehouden???
Juist de CVP en haar voorgangers!!!!
Voor 1970 waren er nauwelijks andere verkozenen dan CVP'ers...
En je Frieda, buiten het feit dat het een knappe madam is heb ik buietn woorden nog niet veel van haar gezien...
en als ze zo goed was, dan was ze wel verkozen geweest bij de 2 laatste verkiezingen...
Hugo Olaerts van Genk was veel beter dan zij en ging naar het parlement waar hij gensters sloeg... maar de leiding van dat VU zootje dat het voor het zeggen had maakte dat hij de volgende keer niet meer mocht op de lijst komen...

maar ja... 't is een knappe madam, dat moet ik toegeven...

en verder, het was ook zo dat ik in Waremme en Luik de kans kreeg mij te ontplooien door mijn studies... de Limburgse VNV'ers hadden mijn jeugd vergald door wat ze mij en mijn familie aandeden in '43-'44...

op De Post te Luik kreeg ik de kans mijn studiegeld te verdienen met 's nachts sorteren van post, in de morgen studeren en in de dag kursus te volgen...
dit alles heeft voor mij de kans gegeven te studeren en dank zij mij doordrijving in een multinational carriere te maken...

van eigens dat ik Luik prefereer en dat ik nadien een beter Limburg mocht leren kennen...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 16:11   #752
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Verder kan je maar beter niet alle Limburgse politici over dezelfde kam scheren. Stevaert en Dewael blijven, als Limburgse toppolitici, het zwaarst in gebreke. Niemand kan dat beweren van Frieda Brepoels die het NMBS-dossier als haar broekzak kende én er iets aan probeerde te doen. Zonder veel resultaat. Als Limburg op dit ogenblik nog altijd stiefmoederlijk behandeld wordt dan kan dat dus vooral op rekening van Paars geschreven worden.
Naar ik in De Metro van vandaag las dat over enkele jaren de goederenspoorweglijn Lanaken-Maastricht weer opengaat, dankzij de investeringen van de... Vlaamse overheid.

Mr. Steenbok zal niet het graag horen. "... dankzij de Vlaamse overheid."
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 16:12   #753
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
En je Frieda, buiten het feit dat het een knappe madam is heb ik buietn woorden nog niet veel van haar gezien...
en als ze zo goed was, dan was ze wel verkozen geweest bij de 2 laatste verkiezingen...


Wat veronderstelt u dan wel? Dat een lid van de oppositie plotseling beslissingen doordrukt? Of dat ze zelf haar spaarpotje leegmaakte om een spoorlijn in Limburg aan te leggen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 16:13   #754
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Hugo Olaerts van Genk was veel beter dan zij en ging naar het parlement waar hij gensters sloeg... maar de leiding van dat VU zootje dat het voor het zeggen had maakte dat hij de volgende keer niet meer mocht op de lijst komen...
En wat heeft dat heerschap dan voor Limburg gerealiseerd?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 16:17   #755
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
En je Frieda, buiten het feit dat het een knappe madam is heb ik buietn woorden nog niet veel van haar gezien...
en als ze zo goed was, dan was ze wel verkozen geweest bij de 2 laatste verkiezingen...


Wat veronderstelt u dan wel? Dat een lid van de oppositie plotseling beslissingen doordrukt? Of dat ze zelf haar spaarpotje leegmaakte om een spoorlijn in Limburg aan te leggen?
Ze is député geweest maar verstikte in het communautair gezwam...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 16:20   #756
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Hugo Olaerts van Genk was veel beter dan zij en ging naar het parlement waar hij gensters sloeg... maar de leiding van dat VU zootje dat het voor het zeggen had maakte dat hij de volgende keer niet meer mocht op de lijst komen...
En wat heeft dat heerschap dan voor Limburg gerealiseerd?
de vinger in veel "wonden" gestoken... hij was een van de meest actieve parlementairen qua vragenstellen en dingen die scheef groeiden aanklagen... voor mij is dat de enige goede VU'er die ik ooit gekend heb... en uiteraard respecteer... maar de man is nu gelukkig slimmer geworden en redelijk... met communautair gedoe is niets te winnen...
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 16:21   #757
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe



Wat veronderstelt u dan wel? Dat een lid van de oppositie plotseling beslissingen doordrukt? Of dat ze zelf haar spaarpotje leegmaakte om een spoorlijn in Limburg aan te leggen?
Ze is député geweest maar verstikte in het communautair gezwam...
Een "député" is iemand die in het Frans Parlement zetelt. Ongetwijfeld bedoelt u "volksvertegenwoordiger". Maar dat is eigenlijk geen antwoord op de vraag. U stelde dat ze er niets van bakte. Welnu, dan vraag ik mij af wat u van een oppositielid dan wel verwacht?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 16:22   #758
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

En wat heeft dat heerschap dan voor Limburg gerealiseerd?
de vinger in veel "wonden" gestoken... hij was een van de meest actieve parlementairen qua vragenstellen en dingen die scheef groeiden aanklagen... voor mij is dat de enige goede VU'er die ik ooit gekend heb... en uiteraard respecteer... maar de man is nu gelukkig slimmer geworden en redelijk... met communautair gedoe is niets te winnen...
En ook de dame die u zo afkamt, heeft veel vragen gesteld over allerlei heikele thema's.

Maar u antwoordt weer niet op de vraag: wat heeft die man wel gerealiseerd naast vragen stellen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 15:35   #759
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Verder kan je maar beter niet alle Limburgse politici over dezelfde kam scheren. Stevaert en Dewael blijven, als Limburgse toppolitici, het zwaarst in gebreke. Niemand kan dat beweren van Frieda Brepoels die het NMBS-dossier als haar broekzak kende én er iets aan probeerde te doen. Zonder veel resultaat. Als Limburg op dit ogenblik nog altijd stiefmoederlijk behandeld wordt dan kan dat dus vooral op rekening van Paars geschreven worden.
Naar ik in De Metro van vandaag las dat over enkele jaren de goederenspoorweglijn Lanaken-Maastricht weer opengaat, dankzij de investeringen van de... Vlaamse overheid.

Mr. Steenbok zal niet het graag horen. "... dankzij de Vlaamse overheid."
Mijn waarde Jan... ik ken dat dossier heel goed... het is er een van Sappi, de NL staat en het Vlaams gewest...
voor wat de subsidie betreft... die is er niet zo maar gekomen, maar enkel omdat Sappi anders weg zou trekken...
uiteraard mag een Minister in de verkiezingstijd even erbij zijn...

voor de rest is de waarheid dat het Vlaams gewest aan de LRM de opdracht gaf een studie te doen... over de heropening en ook in relatie tot de tUL (Transnationale Universiteit Limburg) maar Vlaanderen liet de studie liggen en verklaarde nadien dat de zaak onrendabel is... uiteraard is dat zo voor een klassike verbinding, doch niet voor een Light Rail verbinding zoals in Eurregio verband... alsook tegelijk met de reacytivering van het kolenspoor dat nu toeristisch uitgebaat wordt door een VZW in As onder de auspiciën van Regionaal Landschap Kempen.

Wij van Eurregio willen echter meer en komen zelf met een globale studie.

Maar dat vraagt tijd en wij praten nog eens opnieuw daarover wanneer we een paar jaar verder zijn.
Intussen wordt een gedeelte gereactiveerd als goederenlijn voor Sappi en eventueel andere ondernemingen die uiteraard geïnteresseerd zijn.
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 15:38   #760
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
En je Frieda, buiten het feit dat het een knappe madam is heb ik buietn woorden nog niet veel van haar gezien...
en als ze zo goed was, dan was ze wel verkozen geweest bij de 2 laatste verkiezingen...


Wat veronderstelt u dan wel? Dat een lid van de oppositie plotseling beslissingen doordrukt? Of dat ze zelf haar spaarpotje leegmaakte om een spoorlijn in Limburg aan te leggen?
Neen ze was ook député tot aan de laatste provincieverkeizingen en de VU tuimelde van verschillende verkozenen naar een enkele. Zij was niet verkozen.
En bij de verkiezingen voor gemeenteraad in Hasselt tuimelde zij er ook uit zowel als voor de verkiezingen van vorig jaar.
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be