Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 april 2002, 15:38   #1
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Ik ben op zoek naar een tekst of scheam van de politieke partijen in Vlaanderen. Dus de afscheuringen, hergroeperingen van de belangrijkste Vlaamse politiek partijen. Kan iemand mij hierbij helpen? Graag snel een antwoord op [email protected].
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2002, 15:38   #2
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Ik ben op zoek naar een tekst of scheam van de politieke partijen in Vlaanderen. Dus de afscheuringen, hergroeperingen van de belangrijkste Vlaamse politiek partijen. Kan iemand mij hierbij helpen? Graag snel een antwoord op [email protected].
Anonymous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2002, 12:28   #3
Timothy
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 april 2002
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous
Ik ben op zoek naar een tekst of scheam van de politieke partijen in Vlaanderen. Dus de afscheuringen, hergroeperingen van de belangrijkste Vlaamse politiek partijen. Kan iemand mij hierbij helpen? Graag snel een antwoord op [email protected].
Ik heb snel even rondgekeken op het WWW, maar heb niet direct iets gevonden dat een dergelijk overzicht geeft.

Wat ik wel weet, is dat het boek "Politieke Geschiedenis van België" (Els Witte e.a., uitgegeven door de VUB) ongetwijfeld die informatie bevat die je zoekt. En nog veel meer dan dat!

Een andere mogelijkheid: schuim alle websites van de Begische politieke partijen af (voor de adressen, zie de links-pagina van politics.be).

Misschien zit hier wel iets in voor een "dossier". Als we de tijd vinden, komt dat er wel. Alleen vrees ik dat dat voor jouw specifieke vraag te laat zal zijn.

Vriendelijke groeten,
Timothy
__________________
Timothy Vermeir
medewerker politics.be
Timothy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2002, 12:28   #4
Timothy
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 april 2002
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous
Ik ben op zoek naar een tekst of scheam van de politieke partijen in Vlaanderen. Dus de afscheuringen, hergroeperingen van de belangrijkste Vlaamse politiek partijen. Kan iemand mij hierbij helpen? Graag snel een antwoord op [email protected].
Ik heb snel even rondgekeken op het WWW, maar heb niet direct iets gevonden dat een dergelijk overzicht geeft.

Wat ik wel weet, is dat het boek "Politieke Geschiedenis van België" (Els Witte e.a., uitgegeven door de VUB) ongetwijfeld die informatie bevat die je zoekt. En nog veel meer dan dat!

Een andere mogelijkheid: schuim alle websites van de Begische politieke partijen af (voor de adressen, zie de links-pagina van politics.be).

Misschien zit hier wel iets in voor een "dossier". Als we de tijd vinden, komt dat er wel. Alleen vrees ik dat dat voor jouw specifieke vraag te laat zal zijn.

Vriendelijke groeten,
Timothy
__________________
Timothy Vermeir
medewerker politics.be
Timothy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 11:42   #5
jeanpierre
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Berichten: 17
Standaard

Nuttig om eens door te nemen dit dossierhttp://www.politicsinfo.net/articles...0ec064ae28.xml
jeanpierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 11:46   #6
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde
 
FMisplon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Locatie: (kot) Leuven | (thuis) Koolskamp
Berichten: 896
Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

U hoeft daarvoor zelfs niet meer naar de commerciële concurrentie te surfen. Ook politics.be heeft een dossier over de geschiedenis van de politieke partijen. Je kan het nalezen op: http://www.politics.be/modules.php?o...105&page=1
__________________
Met vriendelijke groet,
Frederik Misplon
[size=2]Oprichter & Algemeen coördinator Politics.be[/size]
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]
FMisplon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 18:38   #7
Leo Delcroix
Burger
 
Geregistreerd: 8 juli 2002
Berichten: 171
Standaard

U moet beslist eens contact opnemen met de heren professoren Reynaert en Gaus van de Universiteit Gent. Zij doceren vakken over de politieke geschiedenis van België. Hun e-mail-adressen: [email protected] en [email protected]
Leo Delcroix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 18:49   #8
Kevin Devos
Lokaal Raadslid
 
Kevin Devos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Berichten: 349
Standaard

Leo, ken jij prof Herwig Reynaert? Dat is een kennis van me. Hij woont ook in Torhout. Ik ken hem van het lopen. Ik speel vaak als haas voor zijn vrouw tijdens de wedstrijd (een haas is iemand die een ander loper begeleid tot de finish).
__________________
Midden de Mensen met de Kracht van Mensen! Samen gaan we voor de Toekomst van Vlaanderen! CD&V - Christen-Democratisch & Vlaams alternatief
Kevin Devos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 19:28   #9
Leo Delcroix
Burger
 
Geregistreerd: 8 juli 2002
Berichten: 171
Standaard

Ik ken Reynaert, maar niet persoonlijk (toch niet op privé-vlak). Hij schrijft wijze dingen als het op lokale politiek aankomt.
Sport hij zelf ook nog? 't is alleszins een zeer aimabel persoon. Welke politieke kleur heeft hij eigenlijk? In Gent zijn de meesten rood en in mindere mate blauw, maar van Reynaert weet ik het niet.
Leo Delcroix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2002, 08:24   #10
Linus
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Ik speel vaak als haas voor zijn vrouw
Wat een geluk dat je "haas" verduidelijkte.... Ik kreeg euh... onreine gedachten

Linus
__________________
I'm a bee with a deadly sting!
Frank'n' Furter
Linus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2002, 08:35   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Ik speel vaak als haas voor zijn vrouw
Wat een geluk dat je "haas" verduidelijkte.... Ik kreeg euh... onreine gedachten

Linus
Terecht
Onkuyscheid begint vaak met een onschuldig potje sporten. Eerst haas spelen, en dan, hop, als konijnen aan de slag, opgehitst door de bronstigmakende geur van mekaars verse sportzweet. Leer mij de boeiende wereld der vettigheden kennen.........
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2002, 08:39   #12
Linus
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Ik speel vaak als haas voor zijn vrouw
Wat een geluk dat je "haas" verduidelijkte.... Ik kreeg euh... onreine gedachten

Linus
Terecht
Onkuyscheid begint vaak met een onschuldig potje sporten. Eerst haas spelen, en dan, hop, als konijnen aan de slag, opgehitst door de bronstigmakende geur van mekaars verse sportzweet. Leer mij de boeiende wereld der vettigheden kennen.........
En daarom sport ik niet, en veracht ik ieder die sport. Het is hen door Satan zelve ingegeven, het rondhuppelen in een nietsverhullend pakje...

Linus

PS En? Hoe vond je mijn Godfried-immitatie?
__________________
I'm a bee with a deadly sting!
Frank'n' Furter
Linus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be