Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2002, 21:15   #1
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Geachte Discussiegenoten,

Ik was even "virtueel" afwezig door (al wéér) een computer storing. Vannacht las ik via een mailing dat onze gastheren voornemens zijn om twee extra fora in te stellen voor respectievelijk links- en rechts denkenden. Ik loop al ruim zes decennia op deze aardkloot rond en heb mij al heel vaak verbaasd over bepaalde zaken en vergun mij zelve het recht een selectie van die signaleringen - onder het motto van vrije(??) meningsuiting - onder de aandacht te brengen. Daarbij staat het respect voor elkanders ideologie hoog in het vaandel. Zonder het scheppen van de mogelijkheid om verschillende meningen tegenover elkaar te mogen stellen, zullen mensen nimmer tot elkaar kunnen komen. Discussiefora zijn mede een facet in het scala van faciliteiten. Dus een schakel in de keten van het scheppen van grondslag voor gesprekken.

In veel van mijn betogen poneer ik mijn mening dat "men" zich als gast moet gedragen. Derhalve ligt het niet voor de hand dat ik kritiek mag uiten op het initiatief van onze gastheren van deze site, om via het instellen van een linkse en rechtse sectie de spreekwoordelijke bokken van de schapen te scheiden. Die stonden immers ooit vriendschappelijk naast elkaar in de stal van Bethlehem. Ik beperkt mij daarom tot het slechts uitspreken van mijn grote verbazing.....

Ik heb mijn daarvoor inmiddels wel geregistreerd, doch ik begrijp eigenlijk achteraf niet waarom.....
Cor Schorel.
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2002, 14:40   #2
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Als men linbks en rechts gaat scheiden, mist dit forum natuurlijk net dat wat het zo interessant maakt.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2002, 16:00   #3
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde
 
FMisplon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Locatie: (kot) Leuven | (thuis) Koolskamp
Berichten: 896
Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

Links wordt niet van rechts gescheiden...
Ik ga het hier nog één keer posten hé:

Het doel van de links-rechts fora is drieledig
1. Onze forumsoftware verder uittesten
2. Uitwerking van een artikel waaraan we momenteel werken.
3. Experiment om te zien wat er mogelijk is met een besloten denkgroep of -club.

In het laatste geval zouden we een debatvereniging bvb een gesloten forum kunnen aanreiken, indien zij dat willen.


Voil�*... "t is dus een experiment. Bovendien kan iedereen lid worden van beide fora... We willen helemaal niet aan "apartheid" doen en de andere fora zullen altijd blijven bestaan.

Nog vragen?
__________________
Met vriendelijke groet,
Frederik Misplon
[size=2]Oprichter & Algemeen coördinator Politics.be[/size]
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]
FMisplon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2002, 21:54   #4
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Zeer geachte gastheer Frederik, cum suis,

Hartelijk dank voor uw uitleg, waar ik overigens niets van snap. Daarmede bedoel ik dat ik niet begrijp dat het instellen van een links en rechts forum u antwoord kan geven op de "het uittesten van de software" en het uitwerken van een artikel waaraan u momenteel werkt".

De verklaring voor mijn (onterechte?) verbazing zal simpel zijn. U weet dat ik onder meer werkzaam was in de commercie met betrekking tot promotie van bedrijven via audio-visuele communicatie, inclusief het medium Internet, doch dat ik van de techniek daarachter totaal niets weet.

.....(citaat) "Experiment om te zien wat er mogelijk is met een besloten denkgroep of -club".
Met alle respect voor beslissingen van mijn gastheren, ben ik - in het licht van het feit dat ik tegen beslotenheid ben - zo vrij mij af te vragen of een "besloten denkgroep" kan ressorteren onder een open discussie forum, zij het als apart segment. Ook in de periode dat ik ooit lid was van de gemeenteraad heb ik mij ook altijd tegen beslotenheid verzet. Het komt namelijk nog al eens voor dat vergaderingen van commissies en raad, dan wel delen daarvan, niet openbaar zijn. Ingevolge de Gemeentewet is men strafbaar als men het besprokene ter kennis van anderen brengt.

In bepaalde gevallen komt het zelfs voor dat alleen de fractie-voorzitters bijeen worden geroepen., hetgeen hier seniorenconvent wordt genoemd. Besproken onderwerpen mag men dan zelfs niet aan de eigen fractieleden kenbaar maken.

=

Ik begrijp echter dat in dit geval iedereen zich kan inschrijven, hetgeen dus in wezen successsievelijk toch weer in een open forum betekent, tenzij u alsnog een ballotage-commisie gaat instellen. Ik wacht met belangstelling de ontwikkeling af.
Cor.
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2002, 22:12   #5
FMisplon
Provinciaal Gedeputeerde
 
FMisplon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Locatie: (kot) Leuven | (thuis) Koolskamp
Berichten: 896
Stuur een bericht via MSN naar FMisplon
Standaard

Hey cor,
blij u nog eens terug te zien... waar is de tijd van de eerste jvd-site hé...

De mogelijkheden van gesloten fora testen wij omdat we in de toekomst ook bijv. aan politieke partijen de mogelijkheid willen bieden om gebruik te maken van dit medium zonder dat ze daarvoor dure it-bedrijven moeten inschakelen...

Even een vrijblijvende denkoefening...
Stel partij x wil een congres organiseren en wil daarvoor vooraf over enkele thema debatteren... dan zouden wij hen een forum kunnen aanbieden waarop bijv. die mensen die zich via partij x inschrijven kunnen deelnemen aan debatten ter voorbereiding van congressen... Een forum dat volledig kan geïntegreerd worden op hun website.
Politics.be zou dit dus voor hen kunnen realiseren...

We zullen echter altijd open fora blijven hebben hé... gesloten fora zouden alleen maar een dienstverlening zijn voor politieke partijen (waarbij we geen enkele partij uitsluiten om van onze dienstverlening gebruik te maken). Op langere termijn zouden we daar misschien zelfs in beperkte mate wat geld kunnen aan verdienen waarmee we de kosten van deze site zouden kunnen dekken en nieuwe iniatieven mee zouden kunnen lanceren... want nu moeten wij daarvoor nog uit eigen zak testen.

Enfin, dit zijn volledig losse ideeën dat ik hier lanceer hé. Er is nog niks concreet of zo... maar mede daarom dat we eerst willen testen of alles technisch wel mogelijk is...

Maar één ding is zeker: wij blijven open fora aanbieden waarin iedereen kan discussiëren.
Die andere zaken zijn nevenprojecten die nog in experimentele fase zijn.
__________________
Met vriendelijke groet,
Frederik Misplon
[size=2]Oprichter & Algemeen coördinator Politics.be[/size]
[size=1]Gegarandeerd 100% vrijwilligerswerk, Gegarandeerd 100% onafhankelijk
[/size]
FMisplon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2002, 21:13   #6
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Mijn waarde Frederik,

.....(citaat) "Blij u nog eens terug te zien... "
Dat is geheel wederzijds.

.....(citaat) "waar is de tijd van de eerste jvd-site hé... "
Zeg dat wel. Uit die tijd onderhoud ik nog steeds een zeer hartelijke "virtuele" vriendschap, die via het "achterkamertje" van e-mail is gecontinueerd.

.....(citaat) "Maar één ding is zeker: wij blijven open fora aanbieden waarin iedereen kan discussiëren".
Waarvan ik met genoegen kennis neem.

Heel veel succes bij alle initiatieven van u en de uwen.
Hartelijke groet,
Cor.
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 13:18   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik ben even een week afwezig geweest, en plots blijkt hier al sprake van grootse uitbreiding, links- en rechtsfora etc.

Aparte gesloten fora zijn misschien interessant voor gelijkgestemden om samen een gezamenlijke strategie te zoeken, info te delen,... Ik sta er achter, maar ik sta nog meer achter het gewone forum zoals dat nu bestaat.

Overigens, ik ben zelf ook al bezig van in de goeie ouwe jvd-tijd (toen onder de naam Gandalf) en langs deze weg wil ik even de beheerders van dit forum proficiat wensen voor het werk dat ze de afgelopen jaren hebben gedaan. Ik heb hier zelf interessante mensen en ideeën ontmoet.
Doe zo voort!
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be