Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2017, 12:30   #41
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
trololo
Dat is Marie's manier om toe te geven dat ik er boenk op zit!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 april 2017 om 12:31.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 12:33   #42
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is Marie's manier om toe te geven dat ik er boenk op zit!
Neen, dat is ieders manier om toe te geven dat je aan het trollen bent en volledig naast de kwestie zit...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 12:46   #43
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, dat is ieders manier om toe te geven dat je aan het trollen bent en volledig naast de kwestie zit...
Ben je dan niet fier op je dagelijkse bezigheid?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 13:36   #44
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Blijkbaar niet...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 02:27   #45
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je mist hier toch een relevant nuance verschil. In principe kun jij nagenoeg alles zeggen wat je wil, maar dat wil niet zeggen dat dat in elke situatie verstandig is.

Jij mag je baas verrot schelden, je baas heeft daarentegen weer de vrijheid om je uit zijn bedrijf te trappen (figuurlijk).
M'n baas mag me dus broodroven omwille van m'n opinie. Tot zover "vrijheid van meningsuiting".
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 02:34   #46
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kijk naar de vluchtelingenstroom...
Die mensen willen geen Russische en Chinese toestanden.
Ze willen naar het Vrije Westen.
Niets met "vrij" te zien. Ze willen naar het Westen omdat de lonen hier nog steeds het hoogst liggen. EN ook omdat ze hier zich niet hoeven te integreren, wat in China en Rusland een vereiste is om te kunnen overleven. Ze kunnen hier in een parallelle structuur leven.
Al op gelet dat ze zo vlug mogelijk weg willen uit niet-Westerse EU-leden als Griekenland, Hongarije, etc.?
Maar Rusland kent heel wat migratie die voor de onze niet moet onderdoen (voornamelijk uit de ex-Sovjet landen) , alleen zijn de migranten een stuk cultureel aangepaster en spreken ze de taal vanaf dag één.
Wat China betreft, ook China kent toenemende migratie, een heel recent fenomeen want tot enkele decennia geleden behoorde China tot de armste landen ter wereld. Nu echter zie je Afrikanen, andere Aziaten, etc. naar China verhuizen. Dat fenomeen zal enkel toenemen, ondanks de strenge controle van de Chinese overheid.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 april 2017 om 02:37.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 02:39   #47
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Uw man zijn onderbroeken wassen en daarna wat stofzuigen is niet hard werken, Marie...
zit bezig over "westerse waarden" maar kan zelfs geen respect opbrengen voor vrouwen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 06:29   #48
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
M'n baas mag me dus broodroven omwille van m'n opinie. Tot zover "vrijheid van meningsuiting".
1) je kunt een andere job zoeken dus is het geen broodroof
2) hier bewijs je dat je niet snapt wat meningsvrijheid betekent. Meningsvrijheid betekent dat de staat je niet voor je mening in het werkkamp mag gooien, dat betekent niet dat elke medemens naar je onzin moet luisteren of lezen en er geen andere gevolgen kunnen zijn door je uitspraak. Ik doe me jouw onzinnig gelueter bv vrijwillig aan, doe ik me dat niet meer aan schendt ik je meningsvrijheid niet.

nu
de uitspraak:"m'n baas is een eikel' en de sanctie nieuwe job gelijkstellen met het Chinese werkkamp en doodstraf as ge iets slecht over de partij zegt?

kan het nog dommer?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 10:15   #49
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
1) je kunt een andere job zoeken dus is het geen broodroof
2) hier bewijs je dat je niet snapt wat meningsvrijheid betekent. Meningsvrijheid betekent dat de staat je niet voor je mening in het werkkamp mag gooien, dat betekent niet dat elke medemens naar je onzin moet luisteren of lezen en er geen andere gevolgen kunnen zijn door je uitspraak. Ik doe me jouw onzinnig gelueter bv vrijwillig aan, doe ik me dat niet meer aan schendt ik je meningsvrijheid niet.

nu
de uitspraak:"m'n baas is een eikel' en de sanctie nieuwe job gelijkstellen met het Chinese werkkamp en doodstraf as ge iets slecht over de partij zegt?

kan het nog dommer?
Tegenwoordig werkt het al lang niet meer zo in China. Ook daar word je ontslagen door je werkgever (dikwijls is dat de Chinese overheid) als je iets slechts zegt over hen, en mag je carriére wel op je buik schrijven.
Werkkamp krijg je enkel als je de stabiliteit van het land in gevaar brengt, bvb. als je oproept tot een gewapende revolte zoals gebeurde op Tien An Men. Sharia for Belgium vloog hier ook in de gevangenis omwille van hun mening.

Het enige verschil is dat een open discussie zoals hier in China niet toegestaan zou zijn. Ik begrijp dat ook, als je de geschiedenis van China bekijkt. Het land heeft bovenal nood aan stabiliteit, het heeft geen democratische traditie zoals West-Europa. Buurland Filippijnen heeft een "meerpartijen democratie" maar daar worden journalisten aan de lopende band vermoord.
Zoals ik zelf meegemaakt heb in Rusland heeft Glasnost de maatschappij volledig ontwricht.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2017, 10:53   #50
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Ik kijk soms naar CCTV de Chinese staatszender, te vergelijken met RT.

Ik zag een spelprogramma ondertiteld in het Engels, 2 teams uit 2 Chinese steden moesten vragen beantwoorden over de Chinese geschiedenis en cultuur. Het leuke was dat beide teams bestonden uit niet-Chinezen die in China wonen. (Latino's, westerlingen, Russen, Afrikanen, Filipino's, etc.). Alles in vloeiend Chinees. Geen idee om hier toe te passen?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be