Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2017, 08:09   #21
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ze hebben die idd op burgerdoelen geworpen omdat ze anders de oorlog niet zouden gewonnen hebben of anders, met enorm veel verliezen.
Eigenlijk is dat wel een beetje een 'vuile pagina' in onze geschiedenis.
De VS moest die bommen inderdaad gooien, maar waarom niet gewoon op een militaire haven in Tokyo Bay, in het zicht van Hirohito en de japanse regering?

Je gaat mij niet vertellen dat die 140 000 dode japanse burgers het verschil hebben gemaakt....
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2017, 09:11   #22
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En ja, Japan heeft die atoombommen wel verdiend, maar het is nog altijd een schande dat de VS die op burgerdoelen heeft geworpen en niet op puur militaire doelen.
De keuze voor burgerdoelwitten in het geval van de twee kernbommen kan niet los gezien worden van de "conventionele" bombardementen met brandbommen op de Japanse grote steden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Air_ra...ombing_attacks

http://www.forcesofgeek.com/2012/07/...9-bombers.html

Citaat:
“We scorched and boiled and baked to death more people in Tokyo on that night, 9th-10th March, than went up in vapour at Hiroshima and Nagasaki combined,” LeMay later boasted.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 16:22   #23
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De VS moest die bommen inderdaad gooien, maar waarom niet gewoon op een militaire haven in Tokyo Bay, in het zicht van Hirohito en de japanse regering?

Je gaat mij niet vertellen dat die 140 000 dode japanse burgers het verschil hebben gemaakt....
Na Nagasaki hebben ze zich over gegeven. Het doel was bereikt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 17:43   #24
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regor Bekijk bericht
De USA is het land dat de nucleaire bom heeft uitgevonden, en het al twee maal heeft gebruikt tegen weerloze burgers. Van wie moeten we logischerwijze schrik hebben ?
"Weerloze burgers"??? De USA was reeds vier jaar in een zware oorlog met Japan gewikkeld en had reeds heel veel manschappen verloren. Ondanks zware bombardementen wilde Japan van geen overgave weten. De bommen op Hiroshima en op Nagasaki hebben weliswaar veel burgerlevens gekost maar ook tegelijkertijd veel soldatenlevens gespaard.

Ik ben véél meer ongerust over nukes in handen van fanatieke landen zoals Pakistan en Iran. Wanneer in een onstabiel land zoals Pakistan de Jihadi's de macht in handen krijgen zullen ze geen ogenblik aarzelen om de "islamic bomb" daadwerkelijk te gebruiken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2017, 17:46   #25
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De VS moest die bommen inderdaad gooien, maar waarom niet gewoon op een militaire haven in Tokyo Bay, in het zicht van Hirohito en de japanse regering?

Je gaat mij niet vertellen dat die 140 000 dode japanse burgers het verschil hebben gemaakt....
De enigste reden die ik zie, is de druk op de regering toen.
Burgerslachtoffers zijn erger dan militairen die sneuvelen.
Een 'vuile pagina' uit onze geschiedenis had ik al gepost..
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 14:53   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.826
Standaard

Er komen al een paar dagen berichten door dat er in de "knal-boem-berg" van meneer Kim een instorting geweest is .


Dit accident zou wel eens een ernstiger vertraging voor de ontwikkeling van Noord-Korea's nucleaire potentieel kunnen zijn dan alle Twitters van President trump bij elkaar.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 1 november 2017 om 14:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 11:04   #27
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Japan heeft dood, vernieling en van de grootste gruwelen uit de geschiedenis gepleegd op Aziatische volkeren. Zelfs na één atoombom zijn ze niet gestopt er was een tweede nodig. Opportunisten met hun agenda janken op Hiroshima en Nagasaki maar nooit op de Japanse gruwelen zoals in Nanjing.

https://www.google.be/search?q=nanji...w=1536&bih=726

In één Chinese stad alleen werden 200.000 mensen vermoord, verkracht en de buik opgesneden, gefolterd, geexecuteert, onthoofd, kinderen op bajonetten gestoken etc.

Men had beter Japan weggevaagd van de wereldbol in plaats van te janken over de 2 atoombommen die wel verdiend op hun raap zijn gevallen.
Of de Japanners de bom wel of niet verdiend hadden is naast de kwestie .
De Amerikanen durfden de bom gebruiken. Wat tot op heden, gelukkig, geen enkel land hen nadeed. Reden genoeg voor ongerustheid.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 11:16   #28
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Zoals ik dat al eerder zag, de 'raketten tests' zijn goed bevonden geweest.

NK haalde zijn plaats naast alle andere 'grote' atoomarsenaal in bezit hebbende landen.

Of het een eervolle plaats is daar zal verschil van mening over zijn.

Mocht die Kim menen wat hij zegt dan is het best slim spel geweest. (dat valt nog af te wachten natuurlijk)

Ik ben ook wel van mening dat, als de Noord-Koreaanse bevolking er in 'vrede' met kan leven met die Kim zijn beleid dat men zich daar vanuit andere hoeken van de wereld niemand zich met hoeft te moeien.

Als die mensen niet met zijn beleid om kunnen dan moeten ze maar tegen hun eigen leider ingaan. (ver gezocht waarschijnlijk)

Laat die mensen leven zoals zij het zien of moeten we die gaan opdringen wat er in de EU op huidig ogenblik aan het gebeuren is, de EU overspoeld wordt door mensen die het hier eens allemaal willen komen veranderen.


p.s.

Misschien zie ik qua NK nog wel enkele dingen over het hoofd ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 april 2018 om 11:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2018, 16:45   #29
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er komen al een paar dagen berichten door dat er in de "knal-boem-berg" van meneer Kim een instorting geweest is .


Dit accident zou wel eens een ernstiger vertraging voor de ontwikkeling van Noord-Korea's nucleaire potentieel kunnen zijn dan alle Twitters van President trump bij elkaar.....
we zijn vandaag een half jaar later -> https://www.wsj.com/articles/north-k...say-1524643948

https://www.thedailybeast.com/north-...-has-collapsed
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2018, 16:55   #30
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Er zijn ca. 200 doden te betreuren bij dat ingestorte berg ongeluk in N. Korea. Vraag ik mij af of en hoeveel cruciale technici bij zaten.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be