Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 december 2017, 07:25   #181
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Na de ‘ja’ van de SPD-partijbijeenkomst voor gesprekken over de vorming van een nieuwe regering, heeft de top van de CDU, CSU en SPD beslist om woensdagavond op zoek te gaan naar gemeenschappelijke grond. SPD maakt daarmee een bocht: eerst weigerde de partij weer met Merkel te regeren.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171208_03231713
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 07:55   #182
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Na de ‘ja’ van de SPD-partijbijeenkomst voor gesprekken over de vorming van een nieuwe regering, heeft de top van de CDU, CSU en SPD beslist om woensdagavond op zoek te gaan naar gemeenschappelijke grond. SPD maakt daarmee een bocht: eerst weigerde de partij weer met Merkel te regeren.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171208_03231713
Wie had dat nu verwacht dat sossen een bocht maken om toch mee te regeren? Ik alvast wel.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 16:26   #183
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het is tenslotte een traditionele regeringspartij. Die verantwoordelijkheid boven partijbelangen dient te stellen. Maar zover is het nog niet. De grote coalitie is niet populair...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 22:46   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is tenslotte een traditionele regeringspartij. Die verantwoordelijkheid boven partijbelangen dient te stellen. Maar zover is het nog niet. De grote coalitie is niet populair...
Geen partijbelangen? Dan was de regering nu al een feit. Dat het allemaal zo lang duurt, betekent juist dat er keihard onderhandeld wordt. En in dat spel is de mate waarin men als partij kan scoren, bijzonder belangrijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 06:52   #185
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard De 5de of 6de economie op deze planeet....

...Dat is Duitsland...

Maar zonder noemenswaardige militaire kracht..
Duitse defensie is al decennia onderhevig aan aanzienlijke besparingen,en onder "het blondje",parter in crime van Kanselier Merckel is men al lang bezig met te snijden in het been want het vlees is al lang weg....

Jammer dat ook bij de Moffen geleuld wordt over "Russische intimidaties" en zo terwijl de "fanfare van Hamelen"(vroeger bekend als de Duitse strijdkrachten) eigenlijk niet meer bestaan....

Na zielige operaties in Afghanistan en slapstick-toestanden in Mali kwam nog niet zo lang geleden (heb ik hier ook ergens gepost) door dat het inzetbare Duitse tankleger (Leopard 2's) hoop en al uit......95 stuks bestond.....Eigenlijk zouden dat er nominaal iets over de tweehonderd moeten zijn,maar ja,de rest is gewoon niet meer operationeel wegens allerlei redenen...

http://www.popularmechanics.com/mili...of-commission/

En nu komt ook door dat de 6 Duitse onderzeeboten nu,december 2017 niet operationeel zijn.EEn combinatie van gebrek aan onderdelen,bemanningsleden en het ongelukkig samenlopen van update-werkzaamheden hebben Duitsland,pionier in de duikboot-technologie,voor de eerste keer sedert enkele jaren na WO2 (!!) kompleet,100%,beroofd van zijn U-boot capaciteit.....

Op de Duitse werven zijn er nochtans vrijwel altijd hypermoderne oorlogschepen,ook duikboten,in aanbouw voor vreemde (en dus onbetrouwbare) landen.

Het land wordt overlopen door vreemdelingen,de irritatie bij de buren van Duitsland (om Polen en Hongarije niet te noemen) groeit,het leger is feitelijk ineengestort maar het geld stroomt vooralsnog binnen......

Moet er een tekeningetje bij?
De Duitse staat wordt van binnenuit uitgehold,zouden de Duitsers dat BESEFFEN?

Is het verwonderlijk dat,zonder noemenswaardige inspanningen,Rusland en Turlije het geostrategische voordeel aan het verwerven zijn in en om "Europa",ware het niet dat de Franse Militaire macht,als enige in West-Europa,nog inzetbaar is en de Amerikanen zich blijven engageren voor hun "oudoompjes"?
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 22 december 2017 om 06:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 13:07   #186
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Newspaper Bild reported that the breakthrough was reached after Merkel’s conservatives ceded to the demands of the SPD leader, Martin Schulz, for a equalisation of health-insurance contributions made by employers and employees.
https://www.theguardian.com/world/20...rathon-session


Merkel seems to be on track again.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 13:17   #187
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

http://www.bild.de/media/ergebnis-54...oad/1.bild.pdf



Maar de SPD achterban moet zijn toestemming nog geven
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 13:22   #188
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ah OK het is maar 28 blz, ik ben het aan het doornemen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 14:26   #189
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ah OK het is maar 28 blz, ik ben het aan het doornemen.
Het zijn de fn, vb, afd of pvv niet die maar één progammapunt hebben.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:09   #190
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Op het kanaal-Z nieuws 12 januari merkte een analyst op dat er nog veel losse eindjes moeten ingevuld worden om een Duitse Regering te vormen.

Zijn schatting was "pasen 2018"
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:33   #191
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Op het kanaal-Z nieuws 12 januari merkte een analyst op dat er nog veel losse eindjes moeten ingevuld worden om een Duitse Regering te vormen.

Zijn schatting was "pasen 2018"
We weten wat de waarde is van analysten ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 21:51   #192
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Op het kanaal-Z nieuws 12 januari merkte een analyst op dat er nog veel losse eindjes moeten ingevuld worden om een Duitse Regering te vormen.

Zijn schatting was "pasen 2018"
Ach op het einde staat Mutti Merkel terug aan het roer. Vandaag kreeg de € een boost
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 21:56   #193
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Op het kanaal-Z nieuws 12 januari merkte een analyst op dat er nog veel losse eindjes moeten ingevuld worden om een Duitse Regering te vormen.

Zijn schatting was "pasen 2018"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
We weten wat de waarde is van analysten ...

Ik hoorde op Radio, dat dat de schatting van de coalitie, van Merkel zelf was, had ik de indruk. Ik zal nog eens naluisteren op Radio Nacional.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 januari 2018 om 21:58.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 03:44   #194
serres
Schepen
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 446
Standaard

serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 12:35   #195
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Zij die de geschiedenisboeken in zal gaan als zijnde de persoon die de EU overhoop gezet heeft met haar zielige 'wir schaffen das' gedoe.

Weg met dat mens!

Kurz waarschuwt Merkel: ‘Migratiecrisis nog niet opgelost’

Citaat:
De Oostenrijkse bondskanselier Sebastian Kurz ziet niets in de geplande hervorming van de eurozone, die zowel de CDU als de SPD voor ogen heeft. Ook wil hij de buitengrenzen sluiten. Zijn bezoek aan bondskanselier Angela Merkel vandaag zal een krachtmeting zijn.
Oh ja, het ging weer om geld waarschijnlijk dat men ze de kans weer geeft

p.s.

Keer op keer, tot vervelens toe, zijn het weer de Duitsers die Europa op stelten zetten.

Blijkbaar heeft daar nooit iemand lessen uit getrokken?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 12:52   #196
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Dit is tenminste een politica die tegen de laagste gevoelens van het kiezerskorps durft in te gaan. Het exact tegengestelde van populisme.

Haar humanitaire houding op de piek van de vluchtelingencrisis heeft haar al voorgoed in de Geschiedenis gekatapulteerd als een uitzonderlijke Staatsvrouw.

Duitsland geeft het goede voorbeeld: geef de racisten en de fascisten nooit een kans meer....Nooit meer.

Merkel/CSU/CDU is en blijft 'incontournable'. Het is niet mijn politieke voorkeur, maar ze zorgen voor een kwalitatieve stabiliteit in huis en voor een meer dan noodzakelijke en welkome Europese impuls.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 januari 2018 om 12:54.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 13:16   #197
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik hoorde op Radio, dat dat de schatting van de coalitie, van Merkel zelf was, had ik de indruk. Ik zal nog eens naluisteren op Radio Nacional.
Goed dat ge niet keek!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 19 januari 2018 om 13:24.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 13:21   #198
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Ach ja de Oostenrijkers wiens enige prestatie tijdens de crisis was de vluchtelingen zo snel als mogelijk richting West-Europa te sluizen komt nu vertellen dat ze iets aan de grenzen moeten doen.

Merkel moet die gewoon op zijn plaats zetten en verklaren dat alles wat via zijn land binnenkwam terug moet naar zijn land, het hoog van toren blazen zou snel gedaan zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 14:45   #199
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 14:57   #200
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen partijbelangen? Dan was de regering nu al een feit. Dat het allemaal zo lang duurt, betekent juist dat er keihard onderhandeld wordt. En in dat spel is de mate waarin men als partij kan scoren, bijzonder belangrijk.
Het partijbelang van de SPD is in oppositie gaan. Regeringspartners van Merkel worden steevast gekannibaliseerd. Dan toch bestuursverantwoordelijkheid opnemen betekent boven het partijbelang uitstijgen en dit lijkt te zullen gebeuren tegen heug en meug. Dat daarbij de belangen van de SPD onderhandeld worden is niet meer dan logisch en niet meer dan het standaard spel van coalitievorming. Dat zal je wel bekend zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 januari 2018 om 15:24.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be