Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2017, 17:45   #1
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.198
Standaard kieskartel groen + n-va in de maak in Horebeke

Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen is n-va er niet in gelukt de blauwe dominantie in deze kleine oost vlaamse gemeente te breken, ze hebben daar een volstrekte meerderheid. Om het in 2018 hopelijk iets beter te doen, zit de lokale sterke man van n-va Dieter Verscheure in de luwte te onderhandelen om een kieskartel met Groen te maken. Want Groen is nooit uit de startblokken geraakt in dat donkerblauwe dorpje in de achtertuin van De Croo. Daarvoor zit Dieter nu te onderhandelen met Petra De Sutter van Groen.

Een kartel groen + N-VA, dat gaat vonken geven
Ik vraag me af hoe deze nieuwe progressieve lijst gaat noemen en hoe lang het gaat duren tot ze slaande ruzie maken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 20:05   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

In Mechelen zitten de blauwen met de groenen; dat lijkt me even "straf" als wat gij nu beweert over Horebeke.
En hoe lang is het geleden dat er een regering was met blauwsels en sossen, zonder tsjeven ?
Welke meerderheden zijn er in de Antwerpse districten? Daar zitten ook enkele 'verrassingen'.

Meer ga ik niet zeggen over Horebeke. Dat klein onooglijk boerengat.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 21:07   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een kartel groen + N-VA, dat gaat vonken geven
Ik vraag me af hoe deze nieuwe progressieve lijst gaat noemen en hoe lang het gaat duren tot ze slaande ruzie maken.
Over welke plaatselijke onderwerpen zullen de mogelijke partners het volgens sowieso dan niet eens geraken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 21:08   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In Mechelen zitten de blauwen met de groenen; dat lijkt me even "straf" als wat gij nu beweert over Horebeke.
En hoe lang is het geleden dat er een regering was met blauwsels en sossen, zonder tsjeven ?
Welke meerderheden zijn er in de Antwerpse districten? Daar zitten ook enkele 'verrassingen'.

Meer ga ik niet zeggen over Horebeke. Dat klein onooglijk boerengat.
In kleine gemeenten bestaan er vaak vriendschapsbanden tussen mensen van verschillende partijen. Ze kennen elkaar. Ze weten waarvoor ze staan. Daardoor is het soms veel gemakkelijker om op lokaal vlak de partijgebonden ideologie op nationaal vlak te overstijgen. Vaak spelen die thema's in kleine gemeenten trouwens maar zelden een rol.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 21:56   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Over welke plaatselijke onderwerpen zullen de mogelijke partners het volgens sowieso dan niet eens geraken?
Over het gebruik van biologische hop in de brouwerij van Roman ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 21:58   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Over het gebruik van biologische hop in de brouwerij van Roman ?
De Roman is gevestigd op grondgebied Oudenaarde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 22:05   #7
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Ja, maar wie weet waar hij zijn hop teelt ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 16 december 2017 om 22:24.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 22:17   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

[quote=De schoofzak; groenen; dat lijkt me even "straf" als wat gij nu beweert over Horebeke.
En hoe lang is het geleden dat er een regering was met blauwsels en sossen, zonder tsjeven ?
Welke meerderheden zijn er in de Antwerpse districten? Daar zitten ook enkele 'verrassingen'.

Meer ga ik niet zeggen over Horebeke. Dat klein onooglijk boerengat.[/QUOTE]

U woont daar blijkbaar niet ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 22:25   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U woont daar blijkbaar niet ?
U ook niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 23:37   #10
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In Mechelen zitten de blauwen met de groenen; dat lijkt me even "straf" als wat gij nu beweert over Horebeke.
En hoe lang is het geleden dat er een regering was met blauwsels en sossen, zonder tsjeven ?
Welke meerderheden zijn er in de Antwerpse districten? Daar zitten ook enkele 'verrassingen'.

Meer ga ik niet zeggen over Horebeke. Dat klein onooglijk boerengat.


Ik snap het ook niet hoor.
In de vroegere gemeente waar ik woonde was er voor de laatste verliezingen ook een coalitie getekend waarvan drie partijen deel uitmaakten; zijnde dus O-VLD; CD&V en de SPA.
Geen probleem dus voor Panda. Als ik het over het reilen en zeilen in die gemeente had op dit forum verscheen er bij Panda steeds een mombakkes met daaronder de slagzin :"Nobody gives a shit"
Maar als er samenwerking is onder sommige partijen tegen de OVLD in een boerengat slaat de paniek toe bij Panda en moet de hele omgeving weten hoe smerig dat wel is. Er klopt iets niet bij die vent.
Dat Jack; zijn dienstkecht die steeds ter plaatse kwam als Panda voor de zoveelste keer heibel verkocht is mij ook steeds opgevallen.
Vandaag liet hij op het forum weten dat Jack het slachtoffer is van een niet gerechtelijke dwaling. Het slachtoffer van de moderatie op dit forum dus.
Goed. Ik betrouw die vent niet. Telkens er voor mij op het alarmsignaal gedrukt wordt/werd is Panda steeds in de omgeving geweest. Meer nog; hij had het aan de stok met ondergetekende.
Regelmatig begint hij ook wind te maken als alles kalm is.
Vandaag had hij het over mijn kleine piemel. En de reden van zijn verzinsel is te vinden in he feit dat ik mij liet ontvallen dat je moet opletten voor dokters want eenmaal je onder narcose zit kun je het hospitaal verlaten voor een futiliteit zoals een besneden Jood.
En zo blijft die vent zijn gang gaan op dit forum.
Telkens maar ambras zoeken en nadien lachen als hij iemand buiten gewerkt heeft. Er is dus iets niet pluis met dit forum.
Het kan mij dus geen bal schelen mocht ik er af vliegen.
Dan zal ik zeker geen moeite meer zelf hebben om hier weg te blijven.
Gebeurt het? Wel dan gebeurt het maar. Ik ben het trouwens beu.
Gisteren nog vertelde er iemand op dit forum dat niemand mij belette van het af te trappen. Gelijk heeft zij. Maar ik veeg hier ferm mijn kloten aan het feit dat men een zwaard van Damocles boven mijn kop wil hangen.
Als er aangevallen wordt door wie dan ook dan zal ik in verdediging gaan.
Een gewezen Vlaamse Leeuw zal men niet te vlug temmen.
Het wordt dood schieten ofwel uit mijn buurt blijven.
Zelfs 10 Panda's zullen alleen maar in de weg lopen.
Een grom en een beet en ze janken eens en je ziet ze een tijd niet.
En dat ze regelmatig eens van achter het hoekje komen piepen om ellende te verbeelden weet ik reeds lang. Daarom grol ik eerst eens en als dat niet helpt wordt er gebeten. Met plezier zelfs. Hij mag zelfs zijn legioenen oproepen. Het zal niet helpen. Wie oorlog wilt zal oorlog krijgen.
Alhoewel; oorlog voeren is nooit mijn intentie geweest. Ik heb het liever kalm. Maar dat schijnt hier niet te lukken.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 23:41   #11
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.863
Standaard

Iets wat ik me afvraag: Horebeke telt zowat 2000 inwoners. Als je de kaart van Vlaanderen bekijkt, merk je dat die uithoek veel kleinere gemeenten kent dan de rest van het land. Hoe komt het dat ze daar niet dezelfde gemeentefusies hebben gekend dan elders?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 23:55   #12
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Iets wat ik me afvraag: Horebeke telt zowat 2000 inwoners. Als je de kaart van Vlaanderen bekijkt, merk je dat die uithoek veel kleinere gemeenten kent dan de rest van het land. Hoe komt het dat ze daar niet dezelfde gemeentefusies hebben gekend dan elders?

Je begint best niet met fusies als je toch al een burgemeester hebt van eigen partij. Het kan dan lelijk tegen vallen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 01:24   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Iets wat ik me afvraag: Horebeke telt zowat 2000 inwoners. Als je de kaart van Vlaanderen bekijkt, merk je dat die uithoek veel kleinere gemeenten kent dan de rest van het land. Hoe komt het dat ze daar niet dezelfde gemeentefusies hebben gekend dan elders?
Effen aan Marnic Demeulemeester vragen?
Misschien speelt de VLD haar "blauwe dominantie" kwijt in gefuseerde gemeentes? Dat zou Panda niet leuk vinden, hoor!

Hoerebeke is geen Oijlst hé? Daar verloren de blauwen na j�*renlange dominantie de macht. Daarna werd een christelijke toerenpoepster bugemeesterin, en daarna een blauwe overloper die meer opportuniteiten zag bij de N-VA dan bij de VLD. De SP.a verloor er een aantal mandatarissen, waarmee de huidige coalitie werd gevormd. Veel herrie heb ik daar nog niet over opgevangen. Het is bijgevolg logisch dat Panda meer interesse toont in wat er in het gat van de Oost-Vlaamse nul staat te gebeuren dan in een stad waar de blauwen werden uitgerangeerd. En JJ was zo graag burgemeester geworden. Ondertussen is JJ ocharme ook zijn madam kwijt gespeeld.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 02:05   #14
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

afval + afvalopruimers op één lijst? Dat zal wat geven!

Laatst gewijzigd door Eduard Khil : 17 december 2017 om 02:06.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 02:13   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In Mechelen zitten de blauwen met de groenen; dat lijkt me even "straf" als wat gij nu beweert over Horebeke.
En hoe lang is het geleden dat er een regering was met blauwsels en sossen, zonder tsjeven ?
Welke meerderheden zijn er in de Antwerpse districten? Daar zitten ook enkele 'verrassingen'.

Meer ga ik niet zeggen over Horebeke. Dat klein onooglijk boerengat.
Dat klein onooglijk boerengat moet om één of andere reden zeer belangrijk zijn voor Panda.

Binnenkort vallen we weer over de in de maak zijnde kieskartels. Ook in grotere steden en gemeentes dan in Hoerbeke.
In Westerlo, om maar een voorbeeld te noemen, probeerde de VLD vorige keer de tsjeven uit het zadel te lichten door kartel te vormen met de rooien. Het lukte niet. De tsjeven verkozen de N-VA.

In Antwerpen gaan de rooien en de groenen het "samen" proberen.
Wat het in Gent, Oostende, Brugge, Hasselt, Genk, enz. gaat worden valt af te wachten, maar dat er heel wat "nieuws" te verwachten valt is heel waarschijnlijk.

In Kortrijk slaagde blauwe Quicky er in om de tsjeven de burgemeesterssjerp te ontfutselen. Zijn postje als minister van financien beviel de blauwe tafelspringer blijkbaar niet erg goed. Met de hulp van de rooien en de....N-VA wipte hij Stefaan De Clerck. Die bevindt zich intussen in de dezelfde leeftijdscategorie als Bourgeois en Di Rupo (hallo dalibor!) maar hij geeft de pijp nog niet aan Maarten. Rarara, welke partij(en) gaan Stefaan opnieuw aan de macht helpen? Dezelfde partijen die hem met de hulp van Quicky nekten? Met de groenen? De PVDA?

Je ziet. Niet alleen in Hoerebeke zitten er leuke events in de pijplijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 06:23   #16
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

De Sutter weet haar weg wel met moeilijke bevallingen. Maar dat is nog geen garantie tegen een miskraam.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 09:34   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Roman is gevestigd op grondgebied Oudenaarde.
Gij zijt verdomme nog een grotere dronkenlap dan ik ben.
Nu, ik verkies wel dat spul uit Bellegem hoor.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 09:41   #18
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij zijt verdomme nog een grotere dronkenlap dan ik ben.
Nu, ik verkies wel dat spul uit Bellegem hoor.
ik denk dat het Balegem is
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 09:56   #19
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik denk dat het Balegem is
Bellegem = brouwerij vanderginste.
Bockor en Omer en zo van die dingen
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 10:01   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Bellegem = brouwerij vanderginste.
Bockor en Omer en zo van die dingen
ah ok, ik dacht aan Balegemse Oude Jenever
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be