Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2010, 21:00   #41
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

De monarchie is idd een instituut in België maar instituties zijn veranderlijk, net zoals het institutie gezin aantoont.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2010, 21:22   #42
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Aangezien ik niet geloof in jullie Monarchie, wordt ik ook niet bepaald geboeid door het wel en wee van dat Instituut.

Maar als ik dan toch een Instituut moet verduren omdat jullie die Monarchie van je niet willen opgeven, geef mij dan maar Maxima.

Ze mag voor mijn part trouwen met Mathilde, als ze maar de lakens uitdeelt.
djimi, 't is niet omdat 't vakantie is, dat ge zo'n domme fouten moet beginnen maken, hé!
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 07:37   #43
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
djimi, 't is niet omdat 't vakantie is, dat ge zo'n domme fouten moet beginnen maken, hé!
nie mee inzitten... na de derde whisky overkomt mij dat ook wel eens!
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 20:19   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
nie mee inzitten... na de derde whisky overkomt mij dat ook wel eens!
Ja, maar ik had niet eens een halve Orval binnen, en bovendien ben ik leraar Nederlands

Ik verdien strafstudie
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 20:21   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja, maar ik had niet eens een halve Orval binnen, en bovendien ben ik leraar Nederlands

Ik verdien strafstudie
Denk daaraan de volgende keer dat je leerlingen in het gezicht slaat omdat ze dt-fout maakten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 20:24   #46
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Denk daaraan de volgende keer dat je leerlingen in het gezicht slaat omdat ze dt-fout maakten.
Ik sla geen leerlingen in het gezicht, Xenophon.

Nu verdien jij strafstudie
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2010, 20:04   #47
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Ik verwacht nog 10 kg extra dewever , zo kan hij nog wat meer gewicht in de schaal gooien .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2010, 20:41   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik sla geen leerlingen in het gezicht, Xenophon.

Nu verdien jij strafstudie
Ik weet niet meer hoe dat werkt, het is bijna 40 jaar geleden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2010, 22:19   #49
Glenneke
Provinciaal Statenlid
 
Glenneke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 716
Standaard

Citaat:
Nobel dat je wil geloven dat het mogelijk is om Belziek en eerlijk te laten rijmen, maar ik zie geenszins de noodzaak om mij aan te sluiten bij die mening al was het maar alleen al omdat in die 180 jaar belziek er nooit in geslaagd is eerlijk te zijn tov de Vlamingen.

Tijd genoeg gehad me dunkt, tijd genoeg verkwist me dunkt.
neen hoor niet nobel want ik geloof het namelijk niet maar met de huidige omstandigheden zullen we niet verder kunnen gaan dan te proberen

Ik geloof alleen nog in plan B en dat is dus B opdoeken maar kan nog ni in die richting stemmen wegens te jong
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 07:10   #50
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja, maar ik had niet eens een halve Orval binnen, en bovendien ben ik leraar Nederlands

Ik verdien strafstudie

en monarchie moet dat met een hoofdletter ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 07:25   #51
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja, maar ik had niet eens een halve Orval binnen, en bovendien ben ik leraar Nederlands

Ik verdien strafstudie
Laat me raden... In het gezelschap van een donkerharige schone, compleet met zweepje en hoge laarzen ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 07:46   #52
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja, maar ik had niet eens een halve Orval binnen, en bovendien ben ik leraar Nederlands

Ik verdien strafstudie
So? Een leraar Nederlands mag geen fouten maken of wat?
Ik ben dan wel geen leraar, maar toch dagelijks professioneel bezig met taal en ook ik betrap mezelf soms op fouten waarvan ik denk: hoe kun je die in godsnaam nu, na al die jaren, nog maken? Leren mee leven en denken dat de perfecte in de hemel zitten! En vooral: uwen Orval niet te koud drinken anders gaat hij te vlug naar "uwen kop"! Santé!
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 10:23   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
en monarchie moet dat met een hoofdletter ?
Ik stel voor dat we voor echt lelijke begrippen ook een hoofdletter gaan invoeren.
Op het einde van het woord dan wel.

Vlug sterve de monarchiE.
Lang leve de Republiek.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 11:03   #54
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
So? Een leraar Nederlands mag geen fouten maken of wat?
Ik ben dan wel geen leraar, maar toch dagelijks professioneel bezig met taal en ook ik betrap mezelf soms op fouten waarvan ik denk: hoe kun je die in godsnaam nu, na al die jaren, nog maken? Leren mee leven en denken dat de perfecte in de hemel zitten! En vooral: uwen Orval niet te koud drinken anders gaat hij te vlug naar "uwen kop"! Santé!
Ik schrijf nooit fauten. Overigens vind ik strafstudie een eigenaardig woord. Hoe kan studie ooit een straf zijn ?

Maar ter zake.

Opnieuw blijken de onderhandelingen in het slop te zitten. Kennelijk dachten de Franstaligen dat het (ook door een enkeling op dit forum) in de hemel geprezen accord de principe inzake de financieringswet een einde zou maken aan elke mogelijke eis vanwege De Wever en zijn N-VA.

Anderzijds stellen we vast dat de besprekingen, na het min of meer vastleggen van de grote lijnen, in het stadium zijn beland van het om beurten (al dan niet kleine) toegevingen doen om de kloof tussen die grote lijnen aan beide zijden van de tafel wat kleiner te maken.

Ook Dewever ontkomt daar niet aan.

Ik verwijs derhalve andermaal naar mijn openingspost : verwacht niet van De Wever dat hij een akkoord uit de brand kan slepen zonder toegevingen te doen aan de Franstaligen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 15:50   #55
winnezele
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik kan al niet teleurgesteld worden in Bart.
Mijn verwachtingen waren niet groot.
Is ondertussen goed bezig frituur Henri.
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 11:33   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Lang leve N-VA in de oppositie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 11:37   #57
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Lang leve N-VA in de oppositie.
Lang leve rikske met zijn sterke argumenten.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 12:10   #58
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Goed dat deze draad nog eens opgehaald is geworden.
Van de Vlaamse verwachtingen, zelfs de meest minimale is niets in huis gekomen. Met de meest minimale bedoel ik dan de borrelnootjes van 2007. Van een echt federalistische aanzet met duidelijke verantwoordelijkheidsgebieden is geen sprake zelfs niet van coherente deelpakketten binnen het raam van de bestaande kaduuke en fraudebevorderende financieringswet.
De franstaligen waren geen vragende partij maar hebben nu eigenlijk strategisch en financieel meer bekomen dan wat zij hadden in de vroegere situatie en dit voor een feitelijk voortzetten in een licht gewijzigde vorm van de ongrondwettelijke toestand.
Men zou er goed aandoen een en ander goed te analyseren en uit te vinden wat nu fout is gelopen zowel bij zichzelf als bij de andere betrokkenen.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2011, 10:51   #59
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Dat hij volgende titel zou dragen was onvoorzien:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...0022734838.htm
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2011, 11:34   #60
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Als ik zo de commentaren en meningen lees in diverse draden op dit forum, heb ik de stellige indruk dat velen selectief blind blijken te zijn voor de realiteit van zaken, en meer in het bijzonder, dat diverse forumdeelnemers véél te veel verwachten van Bart De Wever.

Kennelijk neemt men graag aan dat De Wever bezig is de Franstaligen een onsmakelijk poepje te laten ruiken middels aandringen op het invoeren van een confederaal staatsverband en/of zelfs op het punt staat de onafhankelijkheid van Vlaanderen uit te roepen.

Het volstaat nochtans de realiteit onder ogen te zien om te weten dat één en ander niets méér is dan wishful thinking.

Wat De Wever wél doet, daarbij in zekere mate geholpen door de CD&V en in even grote mate tegengewerkt door beide andere zogenaamd Vlaamse partijen, is méér onderwerpen van discussie op tafel gooien dan een Vlaams politicus ooit aandurfde, en het been veel duidelijker en langer stijfhouden dan Franstaligen van de gemiddelde Vlaamse politicus gewend zijn.

De Wever kan zich dergelijke houding veroorloven gezien de onverwacht grote verkiezingsoverwinning van zijn partij. Enkel de vroegere CVP en in mindere mate de PVV hebben ooit een gelijkaardige machtspositie gehad, maar die waren veel te belgicistisch om daar in onderhandelingen met de Franstaligen gebruik van te maken. De Wever doet dat dus wel, en daardoor alleen al ruiken de Franstaligen meer poepjes dan hen lief is.

Verwacht echter niet méér dan wat De Wever in de huidige omstandigheden maximaal kan bereiken.

Vergeet het confederaal staatsverband, vergeet de Vlaamse onafhankelijkheid : daar is het op dit ogenblik duidelijk nog te vroeg voor. Als De Wever cq. het N-VA ooit twintig �* dertig procent méér haalt bij federale verkiezingen, of bij gebreke daaraan middels een coalitie met een andere Vlaamsvoelende partij een gelijkaardige overweldigende meerderheid in Vlaanderen kan halen, dan is het koekenbak en kunt u uw huidige wensdromen in vervulling zien gaan. Maar voorlopig is het zaak geduld te hebben en de nodige realiteitszin aan de dag te leggen.

Overdreven veel van De Wever verwachten op dit ogenblik, kan er slechts toe leiden dat velen (onterecht) immens ontgoocheld zullen zijn in die jongen, zelfs als hij het momenteel maximaal haalbare binnenhaalt. Dat dit vanzelfsprekend zeer ontmoedigend zou zijn voor De Wever en voor elkeen die na hem de fakkel overneemt, hoeft geen betoog.

U mag zelf overwegen hoe bevorderend dit uiteindelijk zou zijn voor de Vlaamse zaak...
Ik ben het grotendeels met u eens.
Maar één ding zou ik toch even onder de schijnwerpers willen brengen.
Er wordt mijns inziens veel te veel uitgegaan van: "wij stemmen wit om daarna zwart te kunnen bereiken".
Dat heeft als gevolg dat veel mensen op de NVA stemmen met het inzicht: "wij stappen in de Belgische logica om die dan te....tja te wat?...te veranderen?...":
Ondanks het feit dat ik enige sympathie en begrip heb voor deze strathegie heb ik daar de grootste twijfels bij omdat wij Vlamingen met deze werkwijze al honderd jaar keer op keer elke veldslag verliezen.
Dat heeft ons grond, geld, democratisch gewicht én zelfrespect gekost.
Ikzelf reken mezelf echter tot dat kleine groepje dat stemt: "ik vind dat Vlaanderen onafhankeljk moet worden omdat dit voor Vlaanderen, Wallonië én de democratie een weldaad zou zijn op alle niveaus".

De slangenkuil van de politiek waar de verkozenen met mijn stem moeten werken is zo geperverteerd dat mijn groepje op dit ogenblik te klein is om beslissende veranderingen teweeg te brengen. Dat is niet goed voor "de mensen" maar het is nu eenmaal zo.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be