Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2012, 00:08   #21
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is al meer dan een maand aan de gang, man, als het je zou interesseren, zou je het volgen. En dan zou je weten dat ze niet betogen voor meer subsidies. Een keertje uit je theoretische schema's treden, is te moeilijk, zeker?
Je hebt niet helemaal ongelijk. Ze betogen tegen de vermindering van subsidies
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 00:17   #22
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Is dat een shemale-mijnwerker?
waar gaan we dit soort onzin plaatsen in uw romantische koninginnenliefhebber poëzie ?

de naam is "solidariteit". een begrip dat misschien moeilijk te vatten is in uw droomwereld van prinsesjes en koninginnen.

en over het uiterlijk van iemand zo plat gaan lachen gaan we pas doen als jij een foto van jouw smoel hier eens zet. "
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 02:57   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is al meer dan een maand aan de gang, man, als het je zou interesseren, zou je het volgen. En dan zou je weten dat ze niet betogen voor meer subsidies. Een keertje uit je theoretische schema's treden, is te moeilijk, zeker?
De enige informatie die ik vind is dat ze betogen tegen de vermindering van subsidies; of, het omgekeerde: voor (terug) meer subsidies.

Wat is het dan nog? Wat is het anders dan ordinair profiteren van de rest van de bevolking? Is er ook iets bij waar ik effectief respect voor zou moeten hebben?

Voor alle duidelijkheid: zo belangrijk wordt het in de wereld niet geacht. Derhalve is er niet echt veel informatie over beschikbaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 12 juli 2012 om 03:00.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 06:54   #24
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoals overal elders waar verlieslatende mijnen die nog op kosten van de staat draaiden, gesloten werden. Met veel brokken.

Thatcher heeft dat gedaan in Engeland heel lang geleden, we hebben ook de Borinage en de Kempense steenkoolmijnen gekend, in het Noorden van Frankrijk weten ze ervan....
Er is geen alternatief. De kolenmijnen moeten dicht. Het is niet alleen een Spaans probleem.
Helaas.

Je moet de economie in breed Europees perspectief zien.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 12 juli 2012 om 06:56.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 08:06   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Er is geen alternatief. De kolenmijnen moeten dicht. Het is niet alleen een Spaans probleem.
Helaas.

Je moet de economie in breed Europees perspectief zien.
Inderdaad. Wat niet wegneemt dat het een drama is voor die mensen, die alles opgeofferd hebben aan mijnwerker zijn, en waarschijnlijk niet veel anders kunnen of willen doen.

Het valt ginder ook heel slecht dat het net nu is dat die sanering er komt, want ze hebben ginder geen rooie duit meer voor begeleidende maatregelen.

Infeite is dit drama grotendeels de schuld van zij die destijds (toen het goed ging) beslist hebben om verlieslatende koolmijnen gaan te subsidieren. Het was het vooruitschuiven van een tijdbom, en ze erger maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 08:58   #26
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Wat niet wegneemt dat het een drama is voor die mensen, die alles opgeofferd hebben aan mijnwerker zijn, en waarschijnlijk niet veel anders kunnen of willen doen.

Het valt ginder ook heel slecht dat het net nu is dat die sanering er komt, want ze hebben ginder geen rooie duit meer voor begeleidende maatregelen.

Infeite is dit drama grotendeels de schuld van zij die destijds (toen het goed ging) beslist hebben om verlieslatende koolmijnen gaan te subsidieren. Het was het vooruitschuiven van een tijdbom, en ze erger maken.
Het probleem in België dan is, dat elke werknemer wel voor iets of wat gesubsidieerd is. Je bent gehandicapt, allochtoon, laaggesschoold, 50+ en met als toppunt het dienstenchequesysteem. Ik hou mijn hart vast voor als dat ooit instort.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 09:03   #27
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Wat niet wegneemt dat het een drama is voor die mensen, die alles opgeofferd hebben aan mijnwerker zijn, en waarschijnlijk niet veel anders kunnen of willen doen.

Het valt ginder ook heel slecht dat het net nu is dat die sanering er komt, want ze hebben ginder geen rooie duit meer voor begeleidende maatregelen.

Infeite is dit drama grotendeels de schuld van zij die destijds (toen het goed ging) beslist hebben om verlieslatende koolmijnen gaan te subsidieren. Het was het vooruitschuiven van een tijdbom, en ze erger maken.
Is het juist om windmolens en andere technologie te subsidiëren voor schone energie en de steenkoolmijnen niet? Vergelijk de werkelijke prijs per eenheid product van beide energiebronnen. Bovendien, wat kosten 8000 werklozen met hun gezinnen?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 09:24   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Het probleem in België dan is, dat elke werknemer wel voor iets of wat gesubsidieerd is. Je bent gehandicapt, allochtoon, laaggesschoold, 50+ en met als toppunt het dienstenchequesysteem. Ik hou mijn hart vast voor als dat ooit instort.
Dat kan niet, zulle. Niet IEDEREEN kan gesubsidieerd worden, aangezien die subsidies ergens vandaan moeten komen. Er zijn er dus die dat allemaal puur moeten ophoesten (de productieven).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 09:27   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Is het juist om windmolens en andere technologie te subsidiëren voor schone energie en de steenkoolmijnen niet? Vergelijk de werkelijke prijs per eenheid product van beide energiebronnen. Bovendien, wat kosten 8000 werklozen met hun gezinnen?
We gaan ervan uit dat steenkool een bijzonder vervuilende manier van produceren is. Maar ik ben het met U eens: windmolens en zonnepanelen zouden ook niet gesubsidieerd moeten worden. Niks zou systematisch gesubsidieerd moeten worden. Als iets gesubsidieerd wordt, wil dat zeggen dat het waardevernietigend is en dat we het toch in stand willen houden.
Als iets gesubsidieerd wordt "omdat het morgen zal opbrengen" dan was het niet nodig om het te subsidieren want dan was het een investering met positieve RoI.

Subsidies dienen enkel om waarde te vernietigen maar er zijn natuurlijk wel enkele mensen die geld kunnen verdienen op die waardevernietiging: hun verrijking komt extra op de rekening van de waardevernietiging, maar dat neemt niet weg dat zij zelf er beter van worden ; het is de politieke motivering voor subsidies.

Maw, subsidies dienen enkel om veel waarde te vernietigen, maar ondertussen vrienden zich te laten verrijken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 09:30   #30
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Is het juist om windmolens en andere technologie te subsidiëren voor schone energie en de steenkoolmijnen niet? Vergelijk de werkelijke prijs per eenheid product van beide energiebronnen. Bovendien, wat kosten 8000 werklozen met hun gezinnen?
De subsidies op grote schaal voor windmolens zijn eveneens weggeblazen geld.

Maar subsidies voor experimenten op kleine schaal om alternatieve energiebronnen verder te ontwikkelen zijn een ander chapiter. Als we niet wilden investeren in experimenten, zaten we nog in het stenen tijdperk.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 09:36   #31
tschoon verdiep
Burgemeester
 
tschoon verdiep's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 oktober 2010
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Mijnwerkers hebben zwarte smoelen.
Maar zwarte piet ook.

Ik hoop dat ze niet de verkeerde in den amigo gooien want anders moet die brave oude man in de schouwen kruipen en dan is zijn mooi kostuum naar de vaantjes.
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 10:00   #32
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Zoals ik zei:

Heel spijtig voor de betrokken mensen, en ik hoop dat ze iets vinden om te doen hierna.

Maar steenkoolmijnen moeten overal dicht. Steenkool verbranden is vreselijk vervuilend.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 11:06   #33
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De subsidies op grote schaal voor windmolens zijn eveneens weggeblazen geld.

Maar subsidies voor experimenten op kleine schaal om alternatieve energiebronnen verder te ontwikkelen zijn een ander chapiter. Als we niet wilden investeren in experimenten, zaten we nog in het stenen tijdperk.
Maar als de zakenwereld er geen brood in ziet dan deugt de investering niet. Waarom zouden politici het beter weten dan het bedrijfsleven? Er wordt heel wat gelobbyd om geld van de gemeenschap los te peuteren. Philips krijgt jarenlang subsidie voor innovatie. Is dat goed besteed geld? Als het zo uitkomt gaat de productie naar lage lonen landen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 11:40   #34
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De subsidies op grote schaal voor windmolens zijn eveneens weggeblazen geld.

Maar subsidies voor experimenten op kleine schaal om alternatieve energiebronnen verder te ontwikkelen zijn een ander chapiter. Als we niet wilden investeren in experimenten, zaten we nog in het stenen tijdperk.
DE carbonindustrie heeft geen toekomst meer.
De mijnwerkers vechten voor een verloren zaak.
Het enige wat ze kunnen bereiken, is een goed gesubsidieerde overstap.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juli 2012 om 11:41.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 12:24   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
DE carbonindustrie heeft geen toekomst meer.
De mijnwerkers vechten voor een verloren zaak.
Het enige wat ze kunnen bereiken, is een goed gesubsidieerde overstap.
Gezien de snellere denucleairisering gaan we nogal wat hercarbonisatie mee maken hoor.

Het enige probleem is dat Spaanse mijnwerkers veel te duur zijn vergeleken met Chinese mijnwerkers.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 12:57   #36
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Zoals ik zei:

Heel spijtig voor de betrokken mensen, en ik hoop dat ze iets vinden om te doen hierna.

Maar steenkoolmijnen moeten overal dicht. Steenkool verbranden is vreselijk vervuilend.
Akoord maar niet op deze manier als nu in Spanje gebeurt.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 15:20   #37
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoals overal elders waar verlieslatende mijnen die nog op kosten van de staat draaiden, gesloten werden. Met veel brokken.

Thatcher heeft dat gedaan in Engeland heel lang geleden, we hebben ook de Borinage en de Kempense steenkoolmijnen gekend, in het Noorden van Frankrijk weten ze ervan....

Mijnwerkers zijn geen doetjes. Daar komen dus brokken van. Onvermijdelijk.

Maar het sluiten van verlieslatende mijnen is ook onvermijdelijk.
Maar verlieslatende banken moeten wel vol geld gepompt worden, natuurlijk.
Niet dat ik zo pro kolen ben.
Maar 't is toch weer frappant;
de gewone werkende man kan zijn plan maar trekken en wordt veroordeeld tot de bedelstaf,
de dikke bankdirecteur wordt financieel met miljarden -waardoor het land an sich zelf in moeilijkheden komt,- gesteund.

Politie heeft met rubberkogels geschoten?
Men moest met een miljoen op straat komen en tegen die kerels zeggen;
"Geef uw wapens nu aan ons, of we maken jullie -samen met het regime dat jullie verdedigen- �*llemaal kapot."
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 15:23   #38
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
waar gaan we dit soort onzin plaatsen in uw romantische koninginnenliefhebber poëzie ?

de naam is "solidariteit". een begrip dat misschien moeilijk te vatten is in uw droomwereld van prinsesjes en koninginnen.

en over het uiterlijk van iemand zo plat gaan lachen gaan we pas doen als jij een foto van jouw smoel hier eens zet. "
Haha!
Scherp!
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 15:43   #39
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gezien de snellere denucleairisering gaan we nogal wat hercarbonisatie mee maken hoor.

Het enige probleem is dat Spaanse mijnwerkers veel te duur zijn vergeleken met Chinese mijnwerkers.
Ik vraag me af of ze in Spanje al eens van reconversie gehoord hebben?
Ze werkloos maken en ze na een half jaar op halve dop zetten, dat gaat hier niet pakken. Die gaan zich terecht doodvechten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 16:30   #40
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
waar gaan we dit soort onzin plaatsen in uw romantische koninginnenliefhebber poëzie ?

de naam is "solidariteit". een begrip dat misschien moeilijk te vatten is in uw droomwereld van prinsesjes en koninginnen.

en over het uiterlijk van iemand zo plat gaan lachen gaan we pas doen als jij een foto van jouw smoel hier eens zet. "

Ik ben veel meer solidair dan gij je zou kunnen voorstellen.
En ik ga mn uiterlijk hier niet plaatsen, want als er een iets is wat men bij het aanschouwen van mijn uiterlijk niet zal doen, dan is dit lachen. Enkel verzuchten van het benijden of van het hunkeren.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be