Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2012, 11:41   #41
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Separatisme trekt zich niets aan van economie of welvaart.


Wat moet het leven toch makkelijk zijn wanneer je met ongefundeerde slogans kan smijten.

Citaat:
Separatisme is per definitie zelfmoord.
Kan je even uitleggen welk deel van de definitie van "separatisme" verwijst naar zelfmoord?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 12:19   #42
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Het is wat moelijk voor je he...

Wat bevestigt wordt door een Waals politicus, niet hetzelfde dus... De krant was zelf al eerder tot die conclusie gekomen.
"Ik heb gelijk, want ik heb gelijk. Laat mij het nog eens zeggen, het zal nog meer waar zijn".
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 12:23   #43
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Separatisme trekt zich niets aan van economie of welvaart. Separatisme is per definitie zelfmoord.
U verwijst naar een situatie die uitgetrokken is tot in het extreme, het onrealistische. Niemand die voor separatisme is gaat zich op zijn gat gaan zetten tot ze hun goesting krijgen, al die tijd niks doend, wat inderdaad financiële zelfmoord zou zijn.

Doet het zoveel pijn, dat mensen die uw landje willen eindigen geen onbeschaafde wilden zijn die mensen op straat aanvallen? Dat je ze niet op die manier kunt demoniseren? Dat ze respect vragen voor een mening die u niet deelt? Is dat waarom ge nonsens zit te verkondigen en liever mensen zwart maakt dan iets te doen om uw land er boven op te helpen?
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 15 november 2012 om 12:24.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 12:36   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het Belgisch separatisme was dus zelfmoord? je hebt gelijk.
Welke zelfmoord?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 13:47   #45
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het Belgisch separatisme was dus zelfmoord? je hebt gelijk.
Het Belgische separatisme van 1830 was misschien geen zelfmoord, maar het leidde wel tot een nachtmerrie.

Het separatisme van de Unie van Atrecht een paar eeuwen vroeger leidde eveneens tot een nachtmerrie, maar nog steeds niet tot zelfmoord.

Het separatisme van "Bruxelles région �* part entière" leidde tot dusver evenmin tot zelfmoord, maar wél tot een nachtmerrie.


Alles welbeschouwd heeft de draadstarter zijn titeltje niet slecht gekozen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:03   #46
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het Belgische separatisme van 1830 was misschien geen zelfmoord, maar het leidde wel tot een nachtmerrie.

Het separatisme van de Unie van Atrecht een paar eeuwen vroeger leidde eveneens tot een nachtmerrie, maar nog steeds niet tot zelfmoord.

Het separatisme van "Bruxelles région �* part entière" leidde tot dusver evenmin tot zelfmoord, maar wél tot een nachtmerrie.


Alles welbeschouwd heeft de draadstarter zijn titeltje niet slecht gekozen.
"Een nachtmerrie" voor Vlamingen zoals u die niet kunnen accepteren in een land te leven waar verschillende gemeenschappen en talen bestaan, misschien maar toch bestaat België wel en dit dat u het graag of niet hebt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:11   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Welke zelfmoord?
Zelfmoord voor de Nederlandstaligen in het Belgisch gedeelte. zelfs nu, na meer dan 180 jaar, zijn er nog steeds voorrechten voor de Franstaligen in Nederlandstalig gebied, rechten die de Nederlandstaligen in Franstalig gebied niet hebben.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:14   #48
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
"Een nachtmerrie" voor Vlamingen zoals u die niet kunnen accepteren in een land te leven waar verschillende gemeenschappen en talen bestaan, misschien maar toch bestaat België wel en dit dat u het graag of niet hebt.
maar de vraag is 'voor hoe lang nog zal België bestaan'

de meer schandalen door uw Franstalige politieke accolieten, de meer Vlamingen een degout krijgen van België en Vlaams (N-VA) gaan stemmen.
het Franstalige rijk BelZiek nadert wel degelijk haar einde.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:14   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Zelfmoord voor de Nederlandstaligen in het Belgisch gedeelte. zelfs nu, na meer dan 180 jaar, zijn er nog steeds voorrechten voor de Franstaligen in Nederlandstalig gebied, rechten die de Nederlandstaligen in Franstalig gebied niet hebben.
En dan? Verhindert die situatie u te slapen?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:17   #50
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En dan? Verhindert die situatie u te slapen?
het is het bewijs dat dit land geen democratie is, maar een Franstalige dictatuur waarin het Nederlands enkel wordt gedoogd.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 november 2012 om 14:18.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:19   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
maar de vraag is 'voor hoe lang nog zal België bestaan'

de meer schandalen door uw Franstalige politieke accolieten, de meer Vlamingen een degout krijgen van België en Vlaams (N-VA) gaan stemmen.
het Franstalige rijk BelZiek nadert wel degelijk haar einde.
Nog heel lang, geen probleem ermee!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:20   #52
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
"Een nachtmerrie" voor Vlamingen zoals u die niet kunnen accepteren in een land te leven waar verschillende gemeenschappen en talen bestaan, misschien maar toch bestaat België wel en dit dat u het graag of niet hebt.
Oh, maar ik ben net héél content dat ik in een land mag leven waar ik mijn kennis van de verschillende in het land gesproken talen in praktijk kan brengen.

Ik vind het altijd een hele verademing 'fiere' landgenoten te mogen ontmoeten die ik in MIJN taal ongehinderd kan beledigen omdat ze er toch geen bal van snappen


Wat ik niet zo fijn vind is dat het politieke bestel van dat land erop gericht is één - en slechts één - minderheid d.m.v. excessieve 'beschermingsmaatregelen' een overdreven macht in handen te spelen, terwijl andere minderheden blijkbaar niet diezelfde bescherming verdienen.


Wees nu eens eerlijk: als er 3 'belangenconflict-procedures' nodig zijn om de Franstalige minderheid tegen de Nederlandstalige meerderheid te beschermen, waarom dient de Duitstalige minderheid zich met slechts één (1) 'belangenconflict-procedure' tevreden te stellen?

Alle verhoudingen min of meer in acht genomen zouden de Duitstaligen 'recht' hebben op minstens 20 van die 'beschermingsmechanismen'.

En de Nederlandstalige Brusselaars net iets minder. Laten we het op een 5-tal houden.

Tot hier kunt u me toch wel volgen, niet?



En wat doen we met de - per definitie 'eeuwige' - minderheid van de hoogbegaafden?

Die heeft zelfs helemaal géén 'alarmbel' waarmee ze het land op stelten kan zetten, terwijl ze - als we het principe van de 'gelijke rechten' consequent toepassen - er zovéél zou moeten hebben dat zo goed als élke hoogbegaafde met zijn/haar eigen hoogstpersoonlijke alarmbel op zak rond kan lopen.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 15 november 2012 om 14:21.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:21   #53
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het is het bewijs dat dit land geen democratie is, maar een Franstalige dictatuur waarin het Nederlands enkel wordt gedoogd.
Een dictatuur? U drinkt te veel, Shadowke!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:34   #54
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een dictatuur? U drinkt te veel, Shadowke!
Uiteraard, waarom wordt het land anders geleid door iemand waar ik nooit of te nimmer op zal kunnen stemmen?

Waarom wordt dit land gedomineerd door een communistische partijleider, terwijl Vlaanderen centrumrechts stemt?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:39   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht


Wat moet het leven toch makkelijk zijn wanneer je met ongefundeerde slogans kan smijten.



Kan je even uitleggen welk deel van de definitie van "separatisme" verwijst naar zelfmoord?
Misschien is hij aan het verwarren met seppuku.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:43   #56
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
"Ik heb gelijk, want ik heb gelijk. Laat mij het nog eens zeggen, het zal nog meer waar zijn".
Zucht, waarom heeft de financial times volgens u ongelijk?
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:44   #57
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard, waarom wordt het land anders geleid door iemand waar ik nooit of te nimmer op zal kunnen stemmen?

Waarom wordt dit land gedomineerd door een communistische partijleider, terwijl Vlaanderen centrumrechts stemt?
communistisch?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:45   #58
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard, waarom wordt het land anders geleid door iemand waar ik nooit of te nimmer op zal kunnen stemmen?

Waarom wordt dit land gedomineerd door een communistische partijleider, terwijl Vlaanderen centrumrechts stemt?
Franstaligen zouden zich ook zo'n vraag stellen als De Wever de leider was. Franstaligen hebben jarenlang een Vlaamse leider geaccepteerd. Nu hebben ze een Franstalige leider en Vlamingen zijn niet tevreden omdat het dit keer niet in hun voordeel draait. Waarom niet Di Rupo accepteren? Omdat hij Franstalig is?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 14:58   #59
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Franstaligen zouden zich ook zo'n vraag stellen als De Wever de leider was. Franstaligen hebben jarenlang een Vlaamse leider geaccepteerd. Nu hebben ze een Franstalige leider en Vlamingen zijn niet tevreden omdat het dit keer niet in hun voordeel draait. Waarom niet Di Rupo accepteren? Omdat hij Franstalig is?
Nee, hij wordt gehaat omdat hij kan wat de zwoerd niet kan: besturen en compromissen sluiten. Nu het idee van een separatist aan het hoofd van een federale regering is al met al een absurd idee maar in debatten toen(2010) hield hij vol dat hij België wou laten voortbestaan. Nu komt hij natuurlijk in een spreidstand terecht waar hij de radicale Vlaming en de Vlaming die België welgezind is moet paaien. Vandaar zijn belachelijke "confederalisme". het komt er nu op aan BDW te ontmaskeren als zijnde: 1) een volslagen lul
2) Een separatist
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 15:07   #60
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Franstaligen zouden zich ook zo'n vraag stellen als De Wever de leider was. Franstaligen hebben jarenlang een Vlaamse leider geaccepteerd. Nu hebben ze een Franstalige leider en Vlamingen zijn niet tevreden omdat het dit keer niet in hun voordeel draait. Waarom niet Di Rupo accepteren? Omdat hij Franstalig is?
Het interesseert me geen hol dat hij franstalig is. Wat me wel interesseert dat ik hem niet kan afstraffen voor het wanbeleid dat hij aan het voeren is. En wat de franstaligen accepteren interesseert mij ook geen hol. Ze mogen gerust accepteren dat ze geleid worden door een bende corrupte PS politici. Ze mogen er zelfs op stemmen. Wat niet acceptabel is, is dat die gasten dan ook nog eens gaan komen zeggen hoe het in Vlaanderen moet lopen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be