Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 27 maart 2015, 10:16   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard Nieuwe mythe of doffe ellende: zelfmoord co-piloot was islam-bekeerling ?

In beide gevallen: walgelijk.

link: https://ejbron.wordpress.com/2015/03...n-de-berg-aan/
titel: Copiloot van Airbus was islambekeerling. Hij stuurde het vliegtuig bewust tegen de berg aan.

Citaat:
(Door: Michael Mannheimer – Vertaling: E.J. Bron)

Alle aanwijzingen duiden erop dat de copiloot van het ongeluksvliegtuig zich in zijn halfjarige pauze tijdens zijn pilotenopleiding bij Germanwings bekeerde tot de islam en daarna of de opdracht van de kant van “radicale”, d.w.z. gelovige moslims kreeg om deze massamoord uit te voeren, of de opdracht zelf uit het boek van de terreur, de koran, haalde.

Omdat echter een radicale moskee in Bremen in het middelpunt van het onderzoek staat, waar de bekeerling zich vaker ophield, kunnen we er van uitgaan dat hij – net zoals Mohammed Atta bij de aanslag op New York – zijn aanwijzingen rechtstreeks uit het directe milieu van deze moskee ontving. Bekeerlingen zijn al lang het belangrijkste wapen van de islam. Want aan hen kan men noch uiterlijk nog gezien hun levensloop herkennen dat het om moslims, vaak tot geweld bereide moslims gaat.

Daarmee heeft Duitsland zijn eigen 9/11, ook al is het in kleinere vorm. En daarmee wordt duidelijk dat de islam een terroristische organisatie is, die volgens §129a van het Duitse Wetboek van Strafrecht verboden en diens ondersteuners vervolgd moeten worden. Maar niets van dit alles zal gebeuren. Ik wil wedden dat de islam-appeasers (media, politiek, “islamwetenschappers”) het erover eens zullen worden deze daad toe te dichten aan een “psychisch labiele” man, en ik wil bovendien wedden dat we nu opnieuw overspoeld gaan worden door de mantra van de zogenaamd vredelievende islam. En erger nog: de aanvallen van de linkse meute op diegenen die altijd al voor de islam waarschuwden, zullen nog woedender, nog genadelozer worden. Want nu staan de Duitse islamondersteuners met de rug tegen de muur als nooit tevoren.

Bron:
http://michael-mannheimer.net
Auteur: Michael Mannheimer

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 maart 2015, 10:37   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Link Mannheimer onbereikbaar. Het zal wel zo zijn redenen hebben zeker?
DewareJakob is offline  
Oud 27 maart 2015, 10:43   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Link Mannheimer onbereikbaar. Het zal wel zo zijn redenen hebben zeker?
Reken maar dat dit niet zonder reden is!

We zullen hoe dan ook gauw genoeg weten in hoeverre de "aanbevelingen voor de media" in eigen land een rol spelen in de geheimen van deze tragedie.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 maart 2015, 10:48   #4
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Link Mannheimer onbereikbaar. Het zal wel zo zijn redenen hebben zeker?
Is DDOS attack.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 27 maart 2015, 10:50   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
DE bron die zich niets gelegen laat aan de "aanbevelingen" voor de media, en die om die reden wordt verguisd door "weldenkend links" en haar vazallen.

De Schoofzak laat zich deze keer (toevallig?) niets gelegen aan van de "extreem-rechtse" Bron waaruit hij heeft geput om deze draad te kunnen opstarten....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 maart 2015, 10:59   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
DE bron die zich niets gelegen laat aan de "aanbevelingen" voor de media, en die om die reden wordt verguisd door "weldenkend links" en haar vazallen.

De Schoofzak laat zich deze keer (toevallig?) niets gelegen aan van de "extreem-rechtse" Bron waaruit hij heeft geput om deze draad te kunnen opstarten....
Ik geef de bron, en zowel in titel als in de tekst, laat ik alles open.

In beide gevallen, walgelijk. Staat er letterlijk.

Als iemand zo'n bericht als leugen de wereld instuurt, dan is dat zelfs meer dan walgelijk. Dat is misbruik van de vrije meningsuiting.

Als het bericht toch de waarheid is, dan zijn we akkoord over de aard van de daad. Veronderstel ik.

Nog iets aan toe te voegen Knuppel ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 maart 2015, 10:59   #7
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Ongelofelijk hoe hard sommige hier zoeken naar "bronnen" die hun fantasie bevestigen...
Another Jack is offline  
Oud 27 maart 2015, 11:02   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...Als iemand zo'n bericht als leugen de wereld instuurt, dan is dat zelfs meer dan walgelijk. Dat is misbruik van de vrije meningsuiting.
...
.
het zou makkelijk zijn he, vrije meningsuiting verdedigen, als we dat alleen maar zouden moeten doen met meningen die ons wel liggen, maar niet voor de meningen die we abject vinden ...

alleen schiet er dan niks over van het begrip natuurlijk.
Anna List is offline  
Oud 27 maart 2015, 11:08   #9
GZV
Provinciaal Statenlid
 
GZV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Link Mannheimer onbereikbaar. Het zal wel zo zijn redenen hebben zeker?
Misschien deze link

https://ejbron.wordpress.com/2015/03...n-de-berg-aan/
GZV is offline  
Oud 27 maart 2015, 11:08   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik geef de bron, en zowel in titel als in de tekst, laat ik alles open.

In beide gevallen, walgelijk. Staat er letterlijk.

Als iemand zo'n bericht als leugen de wereld instuurt, dan is dat zelfs meer dan walgelijk. Dat is misbruik van de vrije meningsuiting.

Als het bericht toch de waarheid is, dan zijn we akkoord over de aard van de daad. Veronderstel ik.

Nog iets aan toe te voegen Knuppel ?

.
Ja hoor.

Je hebt het allicht niet door, maar degene die een bericht helpt verspreiden dat (misschien) op leugens (of zelfs terechte vermoedens) is gebaseerd misbruikt even goed de "vrije meningsuiting". Hij veegt alleszins vierkant zijn voeten aan de "aanbevelingen voor de media".

Indien dit bericht door een Vlaams Belanger was gepost zouden alle linkse duivels zijn losgelaten, en ook de Schoofzak zou zich niet onbetuigd hebben gelaten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 maart 2015 om 11:22.
Knuppel is offline  
Oud 27 maart 2015, 11:11   #11
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In beide gevallen: walgelijk.

link: https://ejbron.wordpress.com/2015/03...n-de-berg-aan/
titel: Copiloot van Airbus was islambekeerling. Hij stuurde het vliegtuig bewust tegen de berg aan.
Ik geloof dit niet zomaar..even wachten welk nieuws hier nog over komt?
alice is offline  
Oud 27 maart 2015, 11:18   #12
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Mannheimer, is dat een unieke combinatie van twee WO II-groten?



__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 27 maart 2015, 11:21   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het zou makkelijk zijn he, vrije meningsuiting verdedigen, als we dat alleen maar zouden moeten doen met meningen die ons wel liggen, maar niet voor de meningen die we abject vinden ...

alleen schiet er dan niks over van het begrip natuurlijk.
Veeeeel te kort door de bocht, Anna List.

Wat denk je van het volgende:

Ook bij de uitoefening van je rechten, moet je je verantwoordelijk gedragen. En als het eens misloopt, je verantwoordelijkheid ook durven opnemen.

Die verantwoordelijkheid opnemen, zal vaak genoegzaam gebeuren met een toegeven of een verontschuldiging.
Maar ook soms met een formele veroordeling. Zelfs een veroordeling door een rechtbank.

Toets maar:
ik heb recht op fysieke integriteit. Als jij mij wil slaan, mag ik me verdedigen. Maar als jij die geen uiterlijk van een vechtsportmachine hebt, mij wil slaan met de blote hand, dan geeft mij dat niet het recht om jou dood te schieten.

Relativiteit !!
Alle dingen zijn relatief !!!
Hèt modewoord van deze maand.
De kern van onze Westerse cultuur en beschaving.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 maart 2015, 11:22   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik geloof dit niet zomaar..even wachten welk nieuws hier nog over komt?
Dit gaat helemaal niet over geloven.
Hier is enkel "weten" of "niet weten" dat van pas is.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 maart 2015, 11:26   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Veeeeel te kort door de bocht, Anna List.

Wat denk je van het volgende:

Ook bij de uitoefening van je rechten, moet je je verantwoordelijk gedragen. En als het eens misloopt, je verantwoordelijkheid ook durven opnemen.

Die verantwoordelijkheid opnemen, zal vaak genoegzaam gebeuren met een toegeven of een verontschuldiging.
Maar ook soms met een formele veroordeling. Zelfs een veroordeling door een rechtbank.

Toets maar:
ik heb recht op fysieke integriteit. Als jij mij wil slaan, mag ik me verdedigen. Maar als jij die geen uiterlijk van een vechtsportmachine hebt, mij wil slaan met de blote hand, dan geeft mij dat niet het recht om jou dood te schieten.

Relativiteit !!
Alle dingen zijn relatief !!!
Hèt modewoord van deze maand.
De kern van onze Westerse cultuur en beschaving.

.
allemaal flauwekul Schoof : goedklinkende mistspuiterij maar gewoon fout.

er is vrije meningsuiting en er zijn 'laster en eerroof'
maar elke beperking op die vrije meningsuiting is een zaak voor een rechter.

dus ja, zolang er geen rechter aan te pas kwam, vrees ik dat wie consequent is, ook die abjecte mening in verdediging moet nemen.

ik zeg niet dat dat met enthousiasme gebeurt, maar het is nu wel eenmaal het juiste om te doen.
Anna List is offline  
Oud 27 maart 2015, 11:40   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik geloof dit niet zomaar..even wachten welk nieuws hier nog over komt?
Welk nieuws hier ook over zal komen, een depressie kan NOOIT een massamoord verklaren.

De co-piloot heeft, welbewust, onmiddellijk de daling ingezet nadat er niemand meer beschikbaar was om in te grijpen. Dat doet alleen een gek. En niet de eerste de beste gek maar een religieuze gek.
De gevaarlijkste religieuze gekken zijn bekeerlingen.
Zoals de fanatiekste niet-rokers ex.rokers zijn.

Iemand die depri is, en om die reden zelfmoord wil plegen, heeft aan een koord genoeg om uit het leven te stappen.
Deze misdadiger had als voornaamste bedoeling om in één klap zoveel mogelijk mensen te treffen. Niet alleen de passagiers van dat vliegtuig maar ook hun familie, vrienden, collega's, de vliegtuigmaatschappijen, de economie, de hele vrije wereld.

"Men" heeft de moordenaar van Pim Fortuyn ook proberen mooi te praten door hem niet toerekeningsvatbaar te verklaren. Het motief achter die moord is en blijft echter dat Fortuyn de Islam bekritiseerde. Dat was eveneens het motief voor de moord op Van Gogh.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 maart 2015, 11:46   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dit gaat helemaal niet over geloven.
Hier is enkel "weten" of "niet weten" dat van pas is.

.
Als het enkel over weten of niet weten gaat had je deze draad beter niet opgestart, want uit het artikel dat jij postte blijkt alles behalve twijfel.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 maart 2015, 11:54   #18
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Wat er ook van zou zijn, een rode draad in alle gewelddadige zaken is dat, als er geen kleur bekend wordt, heel vaak islam en zijn fanatieke volgelingen in het spel zijn.
DewareJakob is offline  
Oud 27 maart 2015, 12:19   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Wat er ook van zou zijn, een rode draad in alle gewelddadige zaken is dat, als er geen kleur bekend wordt, heel vaak islam en zijn fanatieke volgelingen in het spel zijn.
Hoe kan "men" de mensen blijven wijsmaken dat de islam vredelievend is indien er wél kleur zou worden bekend?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 maart 2015, 12:23   #20
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

In de mainstream media is hier in ieder geval nog niks over te lezen. Ze zullen het wel weer mooi inkleuren en inkleden als het zover komt.
Hypochonder is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be