Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2015, 19:02   #41
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten is een advocaat niet schuldig aan de misdaad van zijn cliënt. Ik heb de indruk dat sommigen hier niet meer helder kunnen denken.
Voor één keer treed ik je volledig bij Jan, maar ik wil wel opmerken dat het NIET heldere denken niet alleen dit forum treft.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2015, 19:07   #42
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Ik vind dat die geen advocaat (lees: hij die ervoor zorgt dat wij er 'goed' uitgeraken) meer zouden mogen 'krijgen' zelfs.

The Devil's Advocate? Nee dat was een goeie film.

Na een 'bitsig' debat met BDW, seffens heeft BDW het weer gedaan want men schuift nogal veel in de 'nauwe' schoentjes van BDW tegenwoordig dus ...

wat de advocaat in kwestie ontving is een bedreiging, wellicht zelfs een doodsbedreiging. dergelijke handeling is strafbaar. u vindt dus dat er meer strafbare feiten gepleegd moeten worden. �* la bonheur.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 november 2015 om 19:12.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2015, 19:08   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De manier waarop Zure De Wever indertijd Kim Geybels heeft 'kaltgestellt' zijn we anders nog niet vergeten! En zullen we ook nooit vergeten. De man deugt niet.
De Wever????
Of
De Partijraad????
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2015, 19:11   #44
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1. Off topic
2. BDW is vrij allergisch aan alles wat met drugs te maken heeft. Uw goed recht om het daar niet mee eens te zijn, maar geen enkele reden om een afwijkende mening als "niet deugend" af te doen.
.. berbère de wévère is allergisch aan alles wat met drugs te maken heeft .. er schort nog wat meer aan hem .. wie de boekskes leest weet dat de man in kwestie een dwangneuroot is .. den grooten lijder leidt aan smetvrees en heeft een afkeer om mensen de hand te schudden .. de man in kwestie gaat door de rooie als hem een glas bruisend water voorgezet wordt ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 november 2015 om 19:13.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2015, 19:11   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
D�*t zal wel. Drinken kon hij anders als de beste. Hectoliters. En als hij nu niet meer drinkt, dan is het niet omdat hij 'allergisch' is aan het spul, maar omdat hij niet wil verdikken. Schandalig wat hij met Kim Geybels heeft aangevangen. De man deugt niet. En daarmee uit.

In ieder geval, met de NVA van De Wever (die altijd kritiek had op de traditio's) aan het bewind, gaat het niet veel beter. Zelden is de staatsschuld zo hoog geweest als nu met de NVA. Ook hier bakt hij er niets van. Een blaaskaak, die hele De Wever.

En van het recht heeft hij ook maar weinig kaas gegeten. Ieder heeft het recht op verdediging door een advocaat. Zelfs Dutroux of een Syriëstrijder. Zo werkt onze rechtstaat nu eenmaal. En dat is maar goed ook.
Ga eens diep in jezelf kijken en vraag je eens af waarom er zoveel schuld is.

Misschien moeten er schulden afbetaald worden?
Misschien moeten er nog steeds veel intresten betaald worden?
Misschien moeten er gebouwen gehuurd worden die verkocht werden door een liberaal?
Misschien is er in de hele wereld wel zoiets als een crisis?
Misschien, heel misschien moeten er vluchtelingen opgevangen worden?
Misschien ....
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2015, 19:13   #46
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dat een conservatieve partij zoiets vraagt, ok, maar als ook liberale partijen de vrijheid van meningsuiting gaan beperken op een manier dat op den duur alle meningen strafbaar kunnen zijn, zitten we echt met een probleem.

Ducarme is een wetsvoorstel aan het voorbereiden die zeer ver over de grenzen gaat.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151124_01988071
Ik ben liberaal, stem liberaal en stel mij inderdaad enorm veel vragen bij en aantal aangekondigde maatregelen en bij sommige voorstellen. Voor de eerste keer overweeg ik dan ook om een brief te schrijven naar mijn partij...

Ik ben heel bezorgd over wat er aan het gebeuren is...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2015, 19:50   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik ben liberaal, stem liberaal en stel mij inderdaad enorm veel vragen bij en aantal aangekondigde maatregelen en bij sommige voorstellen. Voor de eerste keer overweeg ik dan ook om een brief te schrijven naar mijn partij...

Ik ben heel bezorgd over wat er aan het gebeuren is...
Vraag er misschien tezelfdertijd eens bij om het bankgeheim terug in te voeren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2015, 19:59   #48
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panda's blaas Bekijk bericht
We zijn ver gekomen met die vrijheid van meningsuiting. Was jij trouwens geen voorstander van Het CS? Of geldt vrije meningsuiting enkel voor mensen die spotten met de rechten van vrouwen en homo's en die ons naar de pre-historie willen brengen?
best grappig hoor !
Men zou urenlang kunnen discussieren over het 'democratisch' gehalte ervan maar 't was wel puur vrije meningsuiting ... alleen konden de calimero's daar niet mee lachen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2015, 20:07   #49
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik reageerde op iemand die het had over de beperking van vrijheid van meningsuiting. Als dat geen beperking is op de vrijheid van meningsuiting weet ik het ook niet meer. Bij de les blijven jongen. Wel goed dat je toegeeft dat je maar wat aan het wauwelen was.
neen, (misschien) helaas, is dat het niet in context van de spelregels rond art. 443 en verder.
Het heeft geen enkele zin telke malen eenzelfde proces over te doen als er niks wezenlijk veranderd zou zijn.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2015, 20:07   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ons ge-recht is zo krom als een Russische sikkel.
Wees gerust: die cliënt zal aan het kortste eindje trekken.
De advokaat zal z'n zakken vullen (als hij lang genoeg wacht op zijn Pro Deo centen).
Bij mijn weten heeft iedere beklaagde recht op verdediging, ook al stapelen de bewijzen tegen die persoon zich torenhoog op. Of is dat plotseling niet meer van tel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2015, 20:08   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
best grappig hoor !
Men zou urenlang kunnen discussieren over het 'democratisch' gehalte ervan maar 't was wel puur vrije meningsuiting ... alleen konden de calimero's daar niet mee lachen
Het leuke is toch wel dat men die calimero's uiteindelijk veroordeeld heeft (men heeft er dan wel moeite voor moeten doen) voor uitspraken, die zeer duidelijk pure vrije meningsuiting waren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2015, 20:19   #52
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het leuke is toch wel dat men die calimero's uiteindelijk veroordeeld heeft (men heeft er dan wel moeite voor moeten doen) voor uitspraken, die zeer duidelijk pure vrije meningsuiting waren.
neen hoor... want er zijn beperking op die vrije meninngsuiting, zo blijkt

Maar het allerleukste ( of is het eerder een beraamde sluwe zet ? ) is misschien wel dit : ook het blok vond dat er niet zoiets als pure vrije meningsuiting was toen ze die wet ondertekende
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2015, 20:30   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
D�*t zal wel. Drinken kon hij anders als de beste. Hectoliters. En als hij nu niet meer drinkt, dan is het niet omdat hij 'allergisch' is aan het spul, maar omdat hij niet wil verdikken. Schandalig wat hij met Kim Geybels heeft aangevangen. De man deugt niet. En daarmee uit.

In ieder geval, met de NVA van De Wever (die altijd kritiek had op de traditio's) aan het bewind, gaat het niet veel beter. Zelden is de staatsschuld zo hoog geweest als nu met de NVA. Ook hier bakt hij er niets van. Een blaaskaak, die hele De Wever.

En van het recht heeft hij ook maar weinig kaas gegeten. Ieder heeft het recht op verdediging door een advocaat. Zelfs Dutroux of een Syriëstrijder. Zo werkt onze rechtstaat nu eenmaal. En dat is maar goed ook.
Zo! Dat heeft Het Oosten nog eens lekker gezegd! Het was overigens hoog tijd, het maagzuur begon reeds door oren en neus naar buiten te gutsen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2015, 20:40   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zo! Dat heeft Het Oosten nog eens lekker gezegd! Het was overigens hoog tijd, het maagzuur begon reeds door oren en neus naar buiten te gutsen.
Ik vind het toch heel merkwaardig dat hij in dat bericht geen enkele toespeling maakt op "Ollanders" of "prins pils" of zo. Zou hij een mindere dag hebben?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2015, 23:56   #55
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neen hoor... want er zijn beperking op die vrije meninngsuiting, zo blijkt

Maar het allerleukste ( of is het eerder een beraamde sluwe zet ? ) is misschien wel dit : ook het blok vond dat er niet zoiets als pure vrije meningsuiting was toen ze die wet ondertekende
Blijkbaar heeft men legale en illegale vrije meningsuiting. Zoiets gelijk met drugs.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 06:15   #56
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Ik vind dat die geen advocaat (lees: hij die ervoor zorgt dat wij er 'goed' uitgeraken) meer zouden mogen 'krijgen' zelfs.

The Devil's Advocate? Nee dat was een goeie film.

Na een 'bitsig' debat met BDW, seffens heeft BDW het weer gedaan want men schuift nogal veel in de 'nauwe' schoentjes van BDW tegenwoordig dus ...
Is het je niet opgevallen dat BDW minder in de politieke schijnwerper komt wanneer het over de vreemdelingen gaat?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 09:23   #57
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
waarschijnlijk een van BDW's groupies die not kon verkroppen dat die advokaat een andere mening had. er zijn er op dit forum ook zo'n paar extremisten en fanatiekelingen.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 09:27   #58
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
wat de advocaat in kwestie ontving is een bedreiging, wellicht zelfs een doodsbedreiging. dergelijke handeling is strafbaar. u vindt dus dat er meer strafbare feiten gepleegd moeten worden. �* la bonheur.
er is veel strafbaar, 130 mensen afmaken bijvoorbeeld.
Het zou misschien niet slecht zijn eens hun gebruiken van het OT met gelijke munt te betalen: oog om oog, tand om tand.

Heel de omgeving van de terrorist moet worden drooggelegd, incl. hun juridische bijstand, anders vindt men hem nooit.
Bijzondere gebeurtenissen vergen bijzondere maatregelen.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 09:45   #59
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Heel de omgeving van de terrorist moet worden drooggelegd, incl. hun juridische bijstand, anders vindt men hem nooit.
Bijzondere gebeurtenissen vergen bijzondere maatregelen.
dus idem met die nva'r die die doodsbedreiging heeft gestuurd?
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2015, 09:46   #60
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dus idem met die nva'r die die doodsbedreiging heeft gestuurd?
behoort die nva'er tot de kring van terroristen? Ik dacht het niet..
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be