Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2016, 16:11   #1
Pol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 966
Standaard politieke partij liegt voor perceptie

In een interview (De Morgen) legt Vuye de vinger op de wond van de particratie : “Als partijlid zit je bij de N-VA, en ook bij andere partijen neem ik aan, in een carcan”, zegt hij. “De communicatie wordt door de partijtop aangestuurd: die laat als het ware de druppeltjes vallen die iedereen geacht wordt te verspreiden, zelfs als je weet dat het druppeltje pure nonsens is. Je krijgt die communicatie kant en klaar aangereikt. Daarom hoort u verschillende politici op dezelfde vragen precies hetzelfde antwoorden.” "Hoe vaak heb ik niet moeten horen dat mijn juridische opmerkingen niet relevant waren omdat het over politiek ging".

"Daar gaat het om: partijen zijn alleen nog maar bezig met perceptie, voor individuele parlementariërs die op inhoud willen werken, wordt het hoe langer hoe moeilijker om zich in zo’n partij staande te houden. Een vicieuze cirkel: hoe sterker de particratie, hoe kleiner de kans dat je als partij nog sterke persoonlijkheden kunt aantrekken die tegen de stroom durven in te gaan.”

Politici staan blijkbaar boven de wet. Anders zaten ze allang achter slot en grendel. Ieder kamerlid moet een eed afleggen waarin ze onder eed beloven dat ze als volksvertegenwoordiger zonder enige druk van derden, dat is dus ook hun partij, hun stem zullen gebruiken naar eer en geweten. Als een fractie voorzitter zegt dat ze hun stem moeten uitbrengen op een wet volgens partij doctrine dan is dat een zware wetsovertreding. Helaas zijn er blijkbaar weinig politici die schijnbaar die eed serieus nemen. Anders worden ze op korte termijn monddood gemaakt.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 16:36   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.870
Standaard

Het probleem ontstaat natuurlijk al van voor de stemming.In Belgie kan in principe enkel een partij zich registreren via een LIJST.

Ik verwijs,bijvoorbeeld,naar het Vlaams Parlement,voor het Belgisch,Waals,Brussels....is het gelijkaardig..
https://www.vlaamsparlement.be/over-...-zetels-partij


Dat betekent dat een kandidaat politicus onmogelijk als ECHTE onafhankelijke kan deelnemen aan het verkiezingsproces.

Zelfs lijsten die ontstonden onder een duidelijke voorman(ik denk aan ROSSEM,LDD,...) waren uiteindelijk partijen waarbinnen er een duidelijke chef en "onderdanigen" waren.....


Ondergetekende zou het rechtvaardig vinden dat bij verkiezingen er altijd een lijst "onafhankelijken" mag zijn.Mensen die in die lijst staan worden niet "genummerd",er zijn geen opvolgers,en ze hebben verder niks met elkaar te maken.


En overigens,ongeldige stemmen zouden moeten verrekend worden als lege zitjes.(partij BLANKO)Want niet geldig stemmen is ook een stem uitbrengen...!!!!

Laatst gewijzigd door kelt : 5 november 2016 om 16:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 17:05   #3
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het probleem ontstaat natuurlijk al van voor de stemming.In Belgie kan in principe enkel een partij zich registreren via een LIJST.

Ik verwijs,bijvoorbeeld,naar het Vlaams Parlement,voor het Belgisch,Waals,Brussels....is het gelijkaardig..
https://www.vlaamsparlement.be/over-...-zetels-partij


Dat betekent dat een kandidaat politicus onmogelijk als ECHTE onafhankelijke kan deelnemen aan het verkiezingsproces.

Zelfs lijsten die ontstonden onder een duidelijke voorman(ik denk aan ROSSEM,LDD,...) waren uiteindelijk partijen waarbinnen er een duidelijke chef en "onderdanigen" waren.....


Ondergetekende zou het rechtvaardig vinden dat bij verkiezingen er altijd een lijst "onafhankelijken" mag zijn.Mensen die in die lijst staan worden niet "genummerd",er zijn geen opvolgers,en ze hebben verder niks met elkaar te maken.


En overigens,ongeldige stemmen zouden moeten verrekend worden als lege zitjes.(partij BLANKO)Want niet geldig stemmen is ook een stem uitbrengen...!!!!
2

Ik wil terug op mensen stemmen waarvan ik weet waarvoor ze staan ipv voor partijpolitieke apparaten die dmv enquetes proberen zoveel mogelijk naar de wind te hangen.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 11:53   #4
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
2

Ik wil terug op mensen stemmen waarvan ik weet waarvoor ze staan ipv voor partijpolitieke apparaten die dmv enquetes proberen zoveel mogelijk naar de wind te hangen.
Wat belet je dit dan ook te doen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be