Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2017, 13:23   #41
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat zegt de stadsbouwmeester ? :
https://www.demorgen.be/binnenland/a...bouw-beee7f16/

Citaat:
Antwerpen is Manhattan niet, maar volgens Rapp is er in de stadskern wel ruimte voor bijkomende torens. “Nu steken de kathedraal, de Oudaan en de Boerentoren er bovenuit. Ik kan me voorstellen dat er daar nog een vierde, vijfde of zesde naald bijkomt”, zegt hij. Met zijn 'naaldstrategie' brengt hij Antwerpen terug naar de roots. “Ooit was Antwerpen al een torenstad.”
Dat ze dan maar eens beginnen met de projecten af te werken die nooit voltooid zijn geraakt.

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 13:31   #42
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah ok, omdat je iets schreef van "dat belooft niet veel goeds".

Ik vraag me trouwens af waarom men zoveel problemen heeft met de hoogbouw op de tunnelplaats. Dat is daar toch allemaal hoogbouw? Als je van tunnelplaats naar de Noorderlaan gaat dan staan daar toch blokken die hoger zijn dan 16 bouwlagen? Waarom was dat advies dan eigenlijk negatief?
Het is afschuwelijk, Fox. Die spuuglelijke zwarte toren aan de noorderplaats.
Weer een tower.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 13:32   #43
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Het is afschuwelijk, Fox. Die spuuglelijke zwarte toren aan de noorderplaats.
Weer een tower.
Mijn punt is dat heel die buurt uit hoogbouw bestaat, waarom dan negatief advies geven om die lijn door te trekken?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 13:41   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Het is afschuwelijk, Fox. Die spuuglelijke zwarte toren aan de noorderplaats.
Weer een tower.
je hebt gelijk over die toren, maar niet alle torens zijn spuuglelijk.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  rotterdam.jpg‎
Bekeken: 47
Grootte:  38,1 KB
ID: 107881  

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 13:42   #45
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Zoiets moois kunnen ze niet meer bouwen, Vanderzapig.
De tweede toren kwam er niet wegens geldgebrek.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 13:58   #46
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je hebt gelijk over die toren, maar niet alle torens zijn spuuglelijk.
.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 november 2017 om 14:13.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 14:11   #47
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
.
ok op die foto wel, toegegeven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 14:42   #48
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dat ze dan maar eens beginnen met de projecten af te werken die nooit voltooid zijn geraakt.

Dat die tweede toren uit geldgebrek nooit werd afgewerkt moet wel een van de meest verspreide fabeltjes zijn die toeristen worden wijsgemaakt.

De bouw van de zuidertoren werd omstreeks 1475 gestaakt omdat de stad dringend een uitkijktoren nodig had (belfortfunctie), waardoor de voorkeur werd gegeven om de noordertoren zo snel mogelijk af te werken. Dat er zo maar één steiger moest worden opgetrokken maakte de zaak er praktisch en financieel eenvoudiger op.

Aansluitend op de inhuldiging van de kerk, toen nog geen kathedraal, werd in 1521 begonnen aan het "nieuwe werck". De kerk werd reeds te klein bevonden en er werd begonnen aan de transformatie van een zevenbeukig naar elfbeukig kerkschip.

Een verwoestende brand in 1533 gooide roet op de uitgewerkte plannen.

De bouw van de nieuwe stadsmuren, de beeldenstorm en de daaropvolgende troebelen gaven de fatale doodsteek aan verdere uitbreiding.

Het is dus maar wat men onder "nooit voltooid" verstaat.

https://www.topa.be/nl/antwerp/kerke...wgeschiedenis/
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 27 november 2017 om 14:48.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 15:00   #49
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Zie je wel. Ik dacht het al. We worden altijd voorgelogen.
Dank je, Stultitae.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 06:48   #50
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Ik ben zelf voorstander van hoogbouw. En de tunnelplaats is er geschikt voor. Die hele omgeving bestaat uit hoogbouw. Ik vind de Londontower trouwens niet lelijk. Waar het mij om gaat is dat één specifieke bouwer plots veel meer geld bood voor een grond omdat hem (en hem alleen) blijkbaar al verzekerd was dat hij er hoger ging mogen bouwen dan de tot dan toe geldende regels. Er is gewoon geen andere redelijke verklaring waarom hij zoveel kon bieden.

Wat me ook tegen de borst stoot maar dat doet in feite niet ter zake. Tunnelplaats is een toren voor investeerders, niet voor de inwoners van Antwerpen. Ik denk dat in Antwerpen de helft van de nieuwe hoogbouwtorens voor investeerders zijn ipv voor mensen die een koopflat zoeken. Hoogbouw studentenkoten, hoogbouw serviceflats, ... . Allemaal voor de rijken en de gewone mensen blijven op hun honger zitten en betaalbare nieuwbouw blijft uit of op plaatsen waar niemand wil wonen. De mensen dienen zich krom te lenen of het eten uit hun mond te sparen om huur te betalen.

Men dwingt gewoon iedereen en alles langs het grote kapitaal te passeren, langs de Beveks, de pensioenfondsen, ... In Antwerpen staan 1/3 van de vroegere studentenkoten leeg. Gezinnen hokken bijeen. ... en toch is er veel leegstand. De hele vastgoedsector zit er scheef. In heel België trouwens. Bij de een is er teveel geld, bij de ander te weinig.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 07:17   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik ben zelf voorstander van hoogbouw. En de tunnelplaats is er geschikt voor. Die hele omgeving bestaat uit hoogbouw. Ik vind de Londontower trouwens niet lelijk. Waar het mij om gaat is dat één specifieke bouwer plots veel meer geld bood voor een grond omdat hem (en hem alleen) blijkbaar al verzekerd was dat hij er hoger ging mogen bouwen dan de tot dan toe geldende regels. Er is gewoon geen andere redelijke verklaring waarom hij zoveel kon bieden.

Wat me ook tegen de borst stoot maar dat doet in feite niet ter zake. Tunnelplaats is een toren voor investeerders, niet voor de inwoners van Antwerpen. Ik denk dat in Antwerpen de helft van de nieuwe hoogbouwtorens voor investeerders zijn ipv voor mensen die een koopflat zoeken. Hoogbouw studentenkoten, hoogbouw serviceflats, ... . Allemaal voor de rijken en de gewone mensen blijven op hun honger zitten en betaalbare nieuwbouw blijft uit of op plaatsen waar niemand wil wonen. De mensen dienen zich krom te lenen of het eten uit hun mond te sparen om huur te betalen.

Men dwingt gewoon iedereen en alles langs het grote kapitaal te passeren, langs de Beveks, de pensioenfondsen, ... In Antwerpen staan 1/3 van de vroegere studentenkoten leeg. Gezinnen hokken bijeen. ... en toch is er veel leegstand. De hele vastgoedsector zit er scheef. In heel België trouwens. Bij de een is er teveel geld, bij de ander te weinig.
manmanman wat een armtierig jaloers communistisch gewauwel
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 07:24   #52
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
manmanman wat een armtierig jaloers communistisch gewauwel
Het is niet omdat ik het slecht weet te verwoorden dat het communistisch is. Ben jij voor 'crony capitalism' misschien ? Want dat is wat je hier ziet. De vrije markt die scheef trekt omdat enkel ondernemers en politici alles naar zich toe trekken en kleine ondernemers, zelfstandigen en particulieren amper het hoofd boven water kunnen houden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 07:29   #53
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Is er in Antwerpen ergens een straat die wel gezelligheid uitstraalt ?
De Handschoenmarkt. Maar ja, dat is eigenlijk een plein.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 07:31   #54
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Allemaal naar Leuven
Dat is zowat qua grootte het maximum dat Vlaanderen aankan. Te grote steden zijn te vervreemdend voor de Vlaming. Maar een groot dorp als Leuven kan nog wel.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 07:35   #55
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De Handschoenmarkt. Maar ja, dat is eigenlijk een plein.
Staat de helft van de etablissementen daar dan niet meer leeg ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 07:37   #56
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Staat de helft van de etablissementen daar dan niet meer leeg ?
Eerlijk gezegd ben ik er al 15 jaar niet meer geweest. Geen idee wat er intussen is veranderd. Enkel herinneringen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 08:09   #57
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het is niet omdat ik het slecht weet te verwoorden dat het communistisch is. Ben jij voor 'crony capitalism' misschien ? Want dat is wat je hier ziet. De vrije markt die scheef trekt omdat enkel ondernemers en politici alles naar zich toe trekken en kleine ondernemers, zelfstandigen en particulieren amper het hoofd boven water kunnen houden.
zever in pakskes, er is vraag naar die nieuwbouwtorens, die appartementen zijn verkocht nog voor de bouw af is. meer zelfs, zo'n bedrijf begint niet te bouwen als niet 60% al verkocht is.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 08:10   #58
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat is zowat qua grootte het maximum dat Vlaanderen aankan. Te grote steden zijn te vervreemdend voor de Vlaming. Maar een groot dorp als Leuven kan nog wel.
ga af en toe eens op citytrip.

alsof Antwerpen, Gent en Brussel geen dorpen zijn in vgl met Parijs, Madrid, Rome, Amsterdam zelfs
...

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 november 2017 om 08:11.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 09:21   #59
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ga af en toe eens op citytrip.

alsof Antwerpen, Gent en Brussel geen dorpen zijn in vgl met Parijs, Madrid, Rome, Amsterdam zelfs
...
Dank u voor de tip. Ik zal zeker nog eens een keer New York, Parijs, Londen en Berlijn bezoeken.

Maar wat maakt dat in feite uit?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 11:39   #60
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Het New York aan de Schelde.

De stadsbouwmeester van Antwerpen zegt letterlijk dat Boerentoren én Oudaan mooie gebouwen vindt.
De bank noemt het de KBC toren.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be