Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2017, 00:42   #21
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Hier nog eens de studie in kwestie:

https://www.uantwerpen.be/popup/nieu...NDP54&n=101317
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 00:51   #22
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Vlaamse, Waalse, en Belgische unitaristen zullen het niet graag horen, maar dit onderzoek is een pleidooi voor meer provinciale en gemeentelijke autonomie. Het is zelfs een pleidooi om de gewestbevoegdheden over te hevelen naar de provincies, en zo van die provincies deelstaten naar het model van Zwitserse kantons te maken. Provincies met veel dunbevolkte landelijke gebieden hebben een ander beleid nodig dan provincies met veel dichtbevolkte stedelijke gebieden.

Omgekeerd mogen voor mijn part de federale bevoegdheden op termijn worden afgestaan aan een BeNeLux-federatie met provinciale deelstaten naar Zwitsers model en zichzelf organizerende gemeenschappen: de Verenigde Provincies en Gemeenschappen van de Lage Landen.
Als het mij geen inwoner meer maakt van vlaanderen...I am all for it.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 03:05   #23
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als het mij geen inwoner meer maakt van vlaanderen...I am all for it.
Wat de gemeenschappen betreft: de huidige erkende taalkundige en godsdienstige gemeenschappen met hun voorrechten zouden worden geprivatizeerd tot een soort private vzw's (gemeenschaps-stichtingen) die zich met persoonsgebonden aangelegenheden bezighouden (kultuur, onderwijs, welzijn, gezondheid, sport, taal) en waaraan belastingbetalers een deel van hun belastingsgeld mogen schenken. Verschil met de huidige taalgemeenschappen zou zijn dat men zelf zou kunnen bepalen van welke gemeenschappen men lid kan worden, men er altijd uit kan stappen, en de basis van die gemeenschap (identiteit, taal, overtuiging, levenswijze,...) er niet meer toe doet.

Zo zou er naast een Vlaamse, Franse, en Duitse gemeenschap bijvoorbeeld ook een Belgische, Westvlaamse, Limburgse, Luxemburgse, Nederlandse,... gemeenschap kunnen zijn.
Of naast een katolieke, protestantse, islamitische gemeenschap,... ook een agnostische, ateïstische, paganistische, satanistische,... gemeenschap.
Er zouden zelfs gemeenschappen op basis van levenswijze (vegetariërs, motorrijders,...), van interesses (hobbyklubs), muzikale voorkeur (metalheads, punks, hiphoppers, rastafaris,...) kunnen zijn.
Alle gemeenschappen zouden op gelijke voet worden behandeld, en men zou zelf kunnen kiezen van welke men lid wordt en aan welke men een deel van zijn/haar belastingsgeld schenkt.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 30 november 2017 om 03:17.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 05:44   #24
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Men houdt geen rekening met de mensen die verhuizen (omwille van de files). Je moet maar eens elke dag de Kennedytunnel door bvb.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 09:17   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ik heb geen peperdure gouverneur nodig, en al evenmin een bestendige dupuatie en provincieraadsleden, om te gaan werken, te vrijen, te recreëren of wat dan ook, in een verder gelegen gemeente.

Neem een voorbeeld aan de provinciale wegen van destijds. Op 99.8 procent van die wegen is niet te zien dat ze nu politiek bemeesterd worden door ofwel een schepen van een gemeente, ofwel de Vlaamse minister.

De directeur van een provinciaal recreatiedomein kan evengoed rekenschap afleggen aan de Vlaamse minister, als aan de gouverneur.
Die minister zou zelfs makkelijker kunnen opleggen dat er meer samengewerkt moet worden tussen twee van die centra, als die quasi buren zijn, maar toch met een provinciegrens er tussen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 09:31   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Men houdt geen rekening met de mensen die verhuizen (omwille van de files). Je moet maar eens elke dag de Kennedytunnel door bvb.
Inderdaad, dit heb ik ondertussen al aangebracht, maar Doomy blijft er doof voor. Het past niet in zijn ideologisch kader waarbij provinciegrenzen samenvallen met onveranderbare sociologische gehelen. Hij weigert te erkennen dat de eigen Westhoek een uitstroom kent en dat die vooral richting Oost-Vlaanderen gaat. Jonge mensen zoeken daar hun heil, bouwen daar een professioneel en gezinsleven uit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 09:34   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb geen peperdure gouverneur nodig, en al evenmin een bestendige dupuatie en provincieraadsleden, om te gaan werken, te vrijen, te recreëren of wat dan ook, in een verder gelegen gemeente.
Dat is een belangrijk onderscheid dat hier niet wordt gemaakt: er zijn de structuren en de invulling ervan maar er is ook het werkterrein van die structuren. Moet een provincie zich bijvoorbeeld bezighouden met Noord-Zuidproblematiek (ontwikkelingshulp)? Moet een provincie zich bezig houden met de vergroening van de scholen? Met programma's voor vegetarische maaltijden op school?

Nu zitten we met een bijzonder zware structuren waar zowat alles fragmentarisch ook weer eens aan bod komt op andere niveaus.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 09:39   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als er nu een provincie is die geen sociologische eenheid vormt, dan is het wel West-Vlaanderen. Het Kortrijkse heeft weinig van doen met bijvoorbeeld Brugge en omstreken. Dat heeft indertijd zelf geleid tot de oprichting van twee aparte regionale zenders. Later dan weer (gedeeltelijk) versmolten, maar de spanning blijft.
Dat verbaast me niet. Uit mijn jonge jaren, toen ik inwoner van W-Vl. was, herinner ik mij nog zeer goed dat er een opvallend mentaliteitsverschil was tussen de kust-regio en andere West-Vlaamse oorden zoals Torhout, Roeselare, Kortrijk en zelfs Brugge.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 11:36   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Was de provinciehoofdplaats niet de stad die bereikt moest kunnen worden met een paardenkoets op maximaal één dag ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 13:22   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Was de provinciehoofdplaats niet de stad die bereikt moest kunnen worden met een paardenkoets op maximaal één dag ?
Dan liggen bepaalde provinciehoofdsteden alvast niet echt logisch. Brugge als hoofdplaats voor West-Vlaanderen is een volkomen ongerijmdheid, net als Antwerpen. En hebben we het nog niet over Aarlen, volledig weggedrongen aan de oostgrens van de provincie en ver afgelegen voor wie in het noorden van Luxemburg woont.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 13:23   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat verbaast me niet. Uit mijn jonge jaren, toen ik inwoner van W-Vl. was, herinner ik mij nog zeer goed dat er een opvallend mentaliteitsverschil was tussen de kust-regio en andere West-Vlaamse oorden zoals Torhout, Roeselare, Kortrijk en zelfs Brugge.
In Kortrijk en omgeving wordt er ook vaak neergekeken op de rest van de provincie. En in Brugge kan je nog altijd scoren door te lachen met "Bachten de Kupe".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 20:53   #32
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Wat de gemeenschappen betreft: de huidige erkende taalkundige en godsdienstige gemeenschappen met hun voorrechten zouden worden geprivatizeerd tot een soort private vzw's (gemeenschaps-stichtingen) die zich met persoonsgebonden aangelegenheden bezighouden (kultuur, onderwijs, welzijn, gezondheid, sport, taal) en waaraan belastingbetalers een deel van hun belastingsgeld mogen schenken. Verschil met de huidige taalgemeenschappen zou zijn dat men zelf zou kunnen bepalen van welke gemeenschappen men lid kan worden, men er altijd uit kan stappen, en de basis van die gemeenschap (identiteit, taal, overtuiging, levenswijze,...) er niet meer toe doet.

Zo zou er naast een Vlaamse, Franse, en Duitse gemeenschap bijvoorbeeld ook een Belgische, Westvlaamse, Limburgse, Luxemburgse, Nederlandse,... gemeenschap kunnen zijn.
Of naast een katolieke, protestantse, islamitische gemeenschap,... ook een agnostische, ateïstische, paganistische, satanistische,... gemeenschap.
Er zouden zelfs gemeenschappen op basis van levenswijze (vegetariërs, motorrijders,...), van interesses (hobbyklubs), muzikale voorkeur (metalheads, punks, hiphoppers, rastafaris,...) kunnen zijn.
Alle gemeenschappen zouden op gelijke voet worden behandeld, en men zou zelf kunnen kiezen van welke men lid wordt en aan welke men een deel van zijn/haar belastingsgeld schenkt.
Ook scholengemeenschappen, sportfederaties, en voetbalklubs zouden zo'n gemeenschaps-stichtingen mogen vormen. Voor supporters van voetbalklubs is hun voetbalklub een belangrijk deel van hun identiteit. Waarom zouden alleen taal, godsdienst, etnie, staat, regio,.. de basis voor een identitaire gemeenschap mogen vormen? Waarom zouden die een voorkeursbehandeling moeten krijgen tegenover andere identitaire gemeenschappen?
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 21:23   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ook scholengemeenschappen, sportfederaties, en voetbalklubs zouden zo'n gemeenschaps-stichtingen mogen vormen. Voor supporters van voetbalklubs is hun voetbalklub een belangrijk deel van hun identiteit. Waarom zouden alleen taal, godsdienst, etnie, staat, regio,.. de basis voor een identitaire gemeenschap mogen vormen? Waarom zouden die een voorkeursbehandeling moeten krijgen tegenover andere identitaire gemeenschappen?
Mogen? Niemand houdt u toch tegen om een of andere identitaire groep te vormen met gelijkgezinden?

Ik ben nog altijd verwonderd over uw grote mate luiheid. U pleit voortdurend voor dit en voor dat, maar ik heb u al meermaals de raad gegeven dat dan ook te doen in de praktijk. Richt iets op. Start een beweging. Desnoods een politieke partij. Een drukkingsgroep.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2017, 16:52   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan liggen bepaalde provinciehoofdsteden alvast niet echt logisch. Brugge als hoofdplaats voor West-Vlaanderen is een volkomen ongerijmdheid, net als Antwerpen. En hebben we het nog niet over Aarlen, volledig weggedrongen aan de oostgrens van de provincie en ver afgelegen voor wie in het noorden van Luxemburg woont.
Dan waren het misschien de hoofdplaatsen van de arrondissementen. Ik herinner me zoiets van een schoolmeester of regent gehoord te hebben in vervlogen tijden.

En dat is nu net het punt: de politieke provincies zijn dingen uit vervlogen tijden. Sociologische realiteiten kunnen niet wettelijk afgeschaft worden: dingen als Limburg, het Pajottenland, de Kempen, Bachten de Kupe, de Vlaamse Ardennen, Heuvelland ... de driehoek van Texas ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 22:36   #35
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb geen peperdure gouverneur nodig, en al evenmin een bestendige dupuatie en provincieraadsleden, om te gaan werken, te vrijen, te recreëren of wat dan ook, in een verder gelegen gemeente.
En ik heb daar evenmin een peperdure minister-president en premier voor nodig.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 2 december 2017 om 22:41.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2017, 22:43   #36
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En dat is nu net het punt: de politieke provincies zijn dingen uit vervlogen tijden. Sociologische realiteiten kunnen niet wettelijk afgeschaft worden: dingen als Limburg, het Pajottenland, de Kempen, Bachten de Kupe, de Vlaamse Ardennen, Heuvelland ... de driehoek van Texas ...
Voor veel inwoners ervan zijn ook West-Vlaanderen en Limburg sociologische realiteiten. Die kun je evenmin wettelijk afschaffen.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:49   #37
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat verbaast me niet. Uit mijn jonge jaren, toen ik inwoner van W-Vl. was, herinner ik mij nog zeer goed dat er een opvallend mentaliteitsverschil was tussen de kust-regio en andere West-Vlaamse oorden zoals Torhout, Roeselare, Kortrijk en zelfs Brugge.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Kortrijk en omgeving wordt er ook vaak neergekeken op de rest van de provincie. En in Brugge kan je nog altijd scoren door te lachen met "Bachten de Kupe".
Maar als ze elkaar buiten West-Vlaanderen tegenkomen voelen ze zich toch Westvlaming. Kijk maar naar de Westvlaaamse studenten in Gent en Leuven.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 3 december 2017 om 18:49.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:51   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Maar als ze elkaar buiten West-Vlaanderen tegenkomen voelen ze zich toch Westvlaming. Kijk maar naar de Westvlaaamse studenten in Gent en Leuven.
En ze voelen zich zo West-Vlaams dat een niet onaardig aantal - vooral uit de Westhoek - in Gent of Leuven blijven plakken. Definitief.

U wil dat echt niet onder ogen zien, nietwaar?! U negeert het en blijft het negeren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:52   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Voor veel inwoners ervan zijn ook West-Vlaanderen en Limburg sociologische realiteiten. Die kun je evenmin wettelijk afschaffen.
Sociologische realiteiten hoeven niet noodzakelijk gelijk te lopen met een zwaar en log uitgebouwde overheidsinstellingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 18:53   #40
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Sociologische realiteiten hoeven niet noodzakelijk gelijk te lopen met een zwaar en log uitgebouwde overheidsinstellingen.
Dan heb je ook geen Vlaamse, Waalse, of Belgische staat nodig.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be