Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zou u voor of tegen de grondwet gestemd hebben?
voor 21 23,60%
tegen 68 76,40%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2005, 11:08   #21
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Hebt u mij zien beweren dat ze ja zouden stemmen?
Ik weet het niet & ik doe dus ook geen uitspraken in die richting.
Op de VTM was er een poll waar overwegend tegen gestemd werd,maar die is ondertussen verdwenen.
Zolang het slecht gaat in Europa en men de mensen overal in het ongewisse laat zal er tegenstand zijn tegen een Europese grondwet,zeker omdat we niet echt beter geworden zijn van ons Europa is het niet?
Minder werk,minder inkomsten,meer regels,economisch deficit en verhuis naar lage loonlanden doen mensen eens nadenken nietwaar!
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2005, 11:29   #22
Eternity
Parlementsvoorzitter
 
Eternity's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Op de VTM was er een poll waar overwegend tegen gestemd werd,maar die is ondertussen verdwenen.
Zolang het slecht gaat in Europa en men de mensen overal in het ongewisse laat zal er tegenstand zijn tegen een Europese grondwet,zeker omdat we niet echt beter geworden zijn van ons Europa is het niet?
Minder werk,minder inkomsten,meer regels,economisch deficit en verhuis naar lage loonlanden doen mensen eens nadenken nietwaar!
En een poll op INTERNET op de site van VTM is representatief ...
__________________
- Get all the fools on your side and you can be elected to anything. -

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2005, 11:32   #23
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

We zullen het nooit weten. Aangezien onze 'democratische' politici geen referendum aandurven zal er tot in de eeuwen der eeuwigheid over gediscusieerd worden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2005, 23:27   #24
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Altijd fijn om een representatieve poll te zijn, post hem anders gewoon op de VB-site.
Geef mij 1 reden waarom ik dat zou doen. Wat heb ik met het VB te maken?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2005, 23:40   #25
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Ik weet niet waar de topic gebleven is maar er ging mij nog iemand (volgens mij parcifal) nog effe uitleggen wat er in zijn dagdagelijks leven merkbaar is veranderd op positieve manier door de Eu.

PS: sinds wanneer verwijderd men zomaar topics, of heb ik nu zo mis gekeken?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2005, 23:50   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Noorwegen en Zwitserland hebben nooit deel uitgemaakt van de Europese Unie. Het licht is er niet uitgegaan, die landen zijn niet straatarm geworden.
Noorwegen : Heeft het duurste export-product in huis. Het heeft zijn eigen aardgas en dus energie. Door het op zijn eentje te redden op die manier, is hun interne markt beperkt tot de zaken die ze zelf kunnen maken. Fris fruit dat ietsje meer zon nodig heeft dan de gemiddelde fjord kan opbrengen, ga je er dus niet vinden. Export van goederen of diensten is voor Noorwegen totaal uitgesloten. Ze zijn steeds minstens twee keer zo duur dan het duurste land van de EU. En zeggen dat het goedkoopste land van de EU het moeilijk heeft met import van China.

Zwitserland : sprookje doorprikken. Zwitserland leeft van zijn bankgeheim. Het is een staat die leeft van :
1. toerisme
2. misdaad
3. twee bovenstaande gecombineerd.
Feit is dat Zwitserland leeft van de miljarden op rekeningen van dictators, maffia-bazen, vakbonden, politiekers en bedrijven. Het lijkt de heilige graal qua bestaansvorm : leven van de misdaad zonder die zelf te moeten begaan en zonder die misdaad überhaupt op je grondgebied te hebben (enkel de boekhouders ervan).

Citaat:
d) De EU wil wel een schild vormen tegen de nadelige gevolgen van de globalisering (delokalisaties, social dumping en dies meer), maar biedt geen oplossing, alleen een zalfje.
Bovenal blijft Europa vaag... heel vaag. En dat is tot nu toe bewust zo geweest. Europa, daar stuurde je politici naartoe die het op nationaal qua verloning niet hoger konden schoppen en die tegen hoger loon wat wilden uitbollen. Dank voor bewezen diensten en tot hoors. Europa was openlijk gekonkel dat even openlijk de doofpot inkon. Iedereen hier heeft ooit artikels gelezen over fraude schandalen op mega-niveau in de EU commissie. Zeer openlijk eigenlijk, maar geen mens weet nog waarover ze gingen omdat de media op ons niveau er slechts in die twee hoogdagen over hebben bericht. Europa is een richtlijn die roken wil verbieden in eet- en drankgelegenheden maar Europa is ook een gigantisch zak subsidies aan boeren die tabak verbouwen. Europa is het terugfluiten van Derk Jan Eppink door Bolkestein omdat Verhofstadt dat vroeg. Europa is de boeman die onpopulaire dingen vraagt als nationale politici niet zelf hun eigen wetten willen verdedigen.

Europa is nog zoveel erger als nationale politici met een EU carriere in het achterhoofd besluiten dat het volk van de EU er geen zeg mag in hebben. De PS, niet vies van achterkamers, die zegt dat je 'de mensen' toch zomaar hun mening niet kan vragen over iets belangrijks als Europa. Ik vervloek het domme federale establishment dat zich nu verheugt dat België tenminste wel 'voor' stemde. Ze doen net als Europa... betuttelen en onderdrukken. Geen vrijheid, alleen propaganda. Veel beter zou het zijn had elk land een referendum gehad. Een duidelijk NEE tekent zich af in de landen die er wel een hadden en dat is allesbehalve een teken dat men in Europa niet voor europese integratie is. Het is wel een teken dat men het huidige Europese systeem haat.

Ik ga akkoord met Dehaene die pleit voor een pauze. De opties bekijken en gaan onderhandelen. Klinkt zoveel beter dan die "wat jullie ook stemmen, er wordt NIET gesleuteld aan die grondwet" van de JA campagnes die Europa teisterden.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 08:03   #27
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
1. In België bestaat er geen bindend referendum, indien u wilt dat dit er komt, stem dan op partijen die voor deze maatregel zijn (oa de vld ...)
Die hebben het na 6 jaar regeren nog niet ingevoerd.
Wat moet ik daaruit besluiten?
Hen nog eens voor 4 jaar aan de macht helpen?
12 jaar in totaal zonder enig vooruitzicht op beterschap lijkt me lang.
dat is voor iemand van 42 reeds de helft van zijn politieke leven.......... (18+(2*12))

Citaat:
2. Ik ben blij dat u zo'n vooruitziende blik heeft. Fantastisch gewoon dat u de onbestaande toekomst kunt voorspellen.
Met evenveel recht als de Gucht loopt te pronken dat hij en zijn maat wél een JA hadden kunnen forceren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 10:51   #28
la_Principessa
Banneling
 
 
la_Principessa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 2.331
Standaard

voor.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 11:06   #29
Sergei
Burgemeester
 
Sergei's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2005
Berichten: 581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Zwitserland : sprookje doorprikken. Zwitserland leeft van zijn bankgeheim. Het is een staat die leeft van :
1. toerisme
2. misdaad
3. twee bovenstaande gecombineerd.
Feit is dat Zwitserland leeft van de miljarden op rekeningen van dictators, maffia-bazen, vakbonden, politiekers en bedrijven. Het lijkt de heilige graal qua bestaansvorm : leven van de misdaad zonder die zelf te moeten begaan en zonder die misdaad überhaupt op je grondgebied te hebben (enkel de boekhouders ervan).
Typisch de klassieke gedachtengang. Banken die betrapt kunnen worden on witwaspraktijken (want daar gaat het eigenlijk om) worden volgens wet dan ook bestraft. Ten tweede zijn banken geen staatsbedrijven dus in dat opzicht staan ze los daarvan.

Trouwens, denk je dat het zo eenvoudig is om bankgegevens in België te bekomen?
Daar gaat heel wat paparassenwerk aan vooraf hoor.

terug naar zwitserland : U vergeet dat dit land troeven heeft gehad.;en nog steeds heeft. Zoutmijnen, asfaltmijnen, bergedelstenen... en kijk eens naar de waterkrachtcentrales. Neem daarbij dat het dagelijk leven daar duurder is, dus ook de lonen zijn navenant.

natuurlijk zal er altijd wel gesjoemel blijven bestaan maar het risico bestaat altijd
dat een referendum kan leiden tot een flexiebeler bank kontrole als het tenminste over
witwaspraktijken gaat.

En denk even aan de KBlux affaire. Denk je dat dit echt een zwitsers probleem alleen is? Dat is naïef denken hoor.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 11:12   #30
Sergei
Burgemeester
 
Sergei's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2005
Berichten: 581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ik weet niet waar de topic gebleven is maar er ging mij nog iemand (volgens mij parcifal) nog effe uitleggen wat er in zijn dagdagelijks leven merkbaar is veranderd op positieve manier door de Eu.

PS: sinds wanneer verwijderd men zomaar topics, of heb ik nu zo mis gekeken?
Wel, de verdubbeling van de garantieperiode bvb.
Goedkopere Europese bankoverschrijvingen...via IBAN/BIC te werken.
Betere bescherming van internet aankopen.
Geen BTW korrektie tussen de landen in de eurozone ondanks dat er
nog altijd verschillen zijn. (tenminste binnen wel bepaalde beperkingen)

Topics verwijderen? T'minste wat de moderator in kwestie kan doen is
een PM zenden zeker. Ik weet wel, interne keuken..maar toch....
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 12:49   #31
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei
Wel, de verdubbeling van de garantieperiode bvb.
Goedkopere Europese bankoverschrijvingen...via IBAN/BIC te werken.
Betere bescherming van internet aankopen.
Geen BTW korrektie tussen de landen in de eurozone ondanks dat er
nog altijd verschillen zijn. (tenminste binnen wel bepaalde beperkingen)

Topics verwijderen? T'minste wat de moderator in kwestie kan doen is
een PM zenden zeker. Ik weet wel, interne keuken..maar toch....
Ik vind dit geen overtuigende punten die mijn leven hebben verbeterd in positieve zin hoor. Ik vind deze punten dus absoluut niet overtuigend genoeg om te zeggen dat europa iets positiefs is geweest in mijn dagdagelijkse bezigheden. Vooral niet als ik kijk hoe hard de prijzen zijn gestegen van zowat alle producten sinds de euro. Zowiezo, hadden we europa niet nodig om dergelijke dingen te verwezelijken.
Vind jij dit zo'n positieve verandering in je leven elke dag dat je europa zulk een goede zaak vind?
Garantie periode...sorry maar daar vind ik europa niet goed voor.
overschrijvingen...doe ik zogoed als nooit naar het buitenland.
internet aankopen...doe ik nooit.
BTW korrectie...geen invloed bij mij.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 13:04   #32
Fonske
Gouverneur
 
Fonske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door BitterSweet
Op de VTM was er een poll waar overwegend tegen gestemd werd,maar die is ondertussen verdwenen.
Zolang het slecht gaat in Europa en men de mensen overal in het ongewisse laat zal er tegenstand zijn tegen een Europese grondwet,zeker omdat we niet echt beter geworden zijn van ons Europa is het niet?
Minder werk,minder inkomsten,meer regels,economisch deficit en verhuis naar lage loonlanden doen mensen eens nadenken nietwaar!

En een poll op INTERNET op de site van VTM is representatief ...

Onderzoek heeft uitgewezen dat er groot verband bestaat tussen wantrouwen ( verzuring) en populaire media. Need i say more.
Let wel op: dit wil enkel zeggen dat er een verband is, kan hier geen oorzaak gevolg conclusies uit trekken.
__________________
"Het gezag van duizend personen weegt niet op tegen de bescheiden redenering van één individu" (Galileo Galilei, 1632).
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:21   #33
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Het is natuurlijk wel een feit dat het volk een regering kan afstraffen op de moment van het referendum. Het onderwerp van het referendum is niet altijd de oorzaak van een "ja" of een "nee".

Indien men op dit moment een referendum zou organiseren in dit apeland dan ben ik er vrij sterk van overtuigd dat onze regering zware klappen zal ontvangen...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zwarte Spion on 10-06-2005 at 16:22
Reason:
--------------------------------

Het is natuurlijk wel een feit dat het volk een regering kan afstraffen op de moment van het referendum. Het onderwerp van het referendum is niet altijd de oorzaak van een "ja" of een "nee".

Indien men op dit moment een referendum zou organiseren in dit apeland dan ben ik er vrij sterk van overtuigd dat onze regering zware klappen zal ontvangen...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Het is natuurlijk wel een feit dat het volk een regering kan afstraffen op de moment van het referendum. Het onderwerp van het referendum is niet altijd de oorzaak van een "ja" of een "nee".

Indien men op de moment een referendum zou organiseren in dit apeland dan ben ik er vrij sterk van overtuigd dat onze regering zware klappen zal ontvangen...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 10 juni 2005 om 15:22.
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:26   #34
Franz Ritter Von Epp
Banneling
 
 
Franz Ritter Von Epp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Het is natuurlijk wel een feit dat het volk een regering kan afstraffen op de moment van het referendum. Het onderwerp van het referendum is niet altijd de oorzaak van een "ja" of een "nee".

Indien men op dit moment een referendum zou organiseren in dit apeland dan ben ik er vrij sterk van overtuigd dat onze regering zware klappen zal ontvangen...
Men voelde de nattigheid al in Frankrijk vandaar dat men een referendum nooit zou hebben toegestaan. En uiteraard zou ik radikaal "NEEN" hebben gestemd.
Franz Ritter Von Epp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:42   #35
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Ik stem dan ook Vlaams Belang.


De vraag is 'voor' of 'tegen', niet 'Vlaams Belang' of 'niet Vlaams Belang'.

Partijegocentrisme !
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 21:43   #36
phoebe
Parlementsvoorzitter
 
phoebe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 2.190
Standaard

Ik ben tegen de Eu wet daar ik niet eens weet wat er allemaal instaat tjeins en er daardoor ook moeilijk voor kan zijn
tegen dus
__________________
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 22:22   #37
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Ik ken er niet genoeg van om zomaar 'ja' of 'neen' te stemmen.

Net zoals iedereen heb ik een haat-liefde verhouding met Europa. Enerzijds een goede zaak door het vrije verkeer van goederen en diensten, de eenheidsmunt, etc etc anderzijds een lijkt de Europese inmenging te ver te gaan op sommige vlakken.

Dat Europa een lappendeken van nationaliteiten en meningen is en zelden of nooit eensgezin naar buiten treedt, pleit ook al niet in haar voordeel.

Kortom, ik ben blij dat ik niet heb hoeven stemmen, ik weet er gewoon niet genoeg van om een eerlijke stem te geven.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 22:28   #38
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ik vind dit geen overtuigende punten die mijn leven hebben verbeterd in positieve zin hoor. Ik vind deze punten dus absoluut niet overtuigend genoeg om te zeggen dat europa iets positiefs is geweest in mijn dagdagelijkse bezigheden. Vooral niet als ik kijk hoe hard de prijzen zijn gestegen van zowat alle producten sinds de euro. Zowiezo, hadden we europa niet nodig om dergelijke dingen te verwezelijken.
Vind jij dit zo'n positieve verandering in je leven elke dag dat je europa zulk een goede zaak vind?
Garantie periode...sorry maar daar vind ik europa niet goed voor.
overschrijvingen...doe ik zogoed als nooit naar het buitenland.
internet aankopen...doe ik nooit.
BTW korrectie...geen invloed bij mij.
Tja, het lot van Europa hé. Als er door een zure appel moet gebeten worden, is het klassieke antwoord: "Ja, maar het moet van Brussel." Dat her en der projecten met Europese steun verwezenlijkt worden, wordt dan gemakkelijkheidshalve vergeten, zoals de aanleg van wegen, gebouwen zoals de Ethias Arena in Hasselt en de Soeverein in Lommel,...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 10:14   #39
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Tja, het lot van Europa hé. Als er door een zure appel moet gebeten worden, is het klassieke antwoord: "Ja, maar het moet van Brussel." Dat her en der projecten met Europese steun verwezenlijkt worden, wordt dan gemakkelijkheidshalve vergeten, zoals de aanleg van wegen, gebouwen zoals de Ethias Arena in Hasselt en de Soeverein in Lommel,...
Hadden wij daar europa voor nodig?
Ik wist niet dat we europa nodig hadden om wegen te bouwen en wat evenementen hallen. Ga trouwens aan de Lommelaren maar eens vragen hoe sterk hun gemeente belastingen zijn gestegen door de aanleg van de soeverein en het nieuwe gemeentehuis (wat ze nog aan he bouwen zijn). Vraag dan meteen hun mening over de soeverein en hoe het komt dat bijna alle sportverenegingen van Lommel hun trainingen doen in de oude sporthal naast de soeverein. En hoe komt het dat men bijna niets organiseerd in de soeverein in lommel?
Komt zowiezo bij dat men 4 miljard euro betaald aan europa elk jaar...en wat krijgen we terug?

Maar nogmaals, vind jij het zulk merkbaar positief iets in jou leven deze evenementen hallen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by illwill on 18-06-2005 at 11:16
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Tja, het lot van Europa hé. Als er door een zure appel moet gebeten worden, is het klassieke antwoord: "Ja, maar het moet van Brussel." Dat her en der projecten met Europese steun verwezenlijkt worden, wordt dan gemakkelijkheidshalve vergeten, zoals de aanleg van wegen, gebouwen zoals de Ethias Arena in Hasselt en de Soeverein in Lommel,...
Hadden wij daar europa voor nodig?
Ik wist niet dat we europa nodig hadden om wegen te bouwen en wat evenementen hallen. Ga trouwens aan de Lommelaren maar eens vragen hoe sterk hun gemeente belastingen zijn gestegen door de aanleg van de soeverein en het nieuwe gemeentehuis (wat ze nog aan he bouwen zijn). Vraag dan meteen hun mening over de soeverein en hoe het komt dat bijna alle sportverenegingen van Lommel hun trainingen doen in de oude sporthal naast de soeverein. En hoe komt het dat men bijna niets organiseerd in de soeverein in lommel?
Komt zowiezo bij dat men 4 miljard euro betaald aan europa elk jaar...en wat krijgen we terug?

Maar nogmaals, vind jij het zulk merkbaar positief iets in jou leven deze evenementen hallen?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Tja, het lot van Europa hé. Als er door een zure appel moet gebeten worden, is het klassieke antwoord: "Ja, maar het moet van Brussel." Dat her en der projecten met Europese steun verwezenlijkt worden, wordt dan gemakkelijkheidshalve vergeten, zoals de aanleg van wegen, gebouwen zoals de Ethias Arena in Hasselt en de Soeverein in Lommel,...
Hadden wij daar europa voor nodig?
Ik wist niet dat we europa nodig hadden om wegen te bouwen en wat evenementen hallen. Ga trouwens aan de Lommelaren maar eens vragen hoe sterk hun gemeente belastingen zijn gestegen door de aanleg van de soeverein en het nieuwe gemeentehuis (wat ze nog aan he bouwen zijn). Vraag dan meteen hun mening over de soeverein en hoe het komt dat bijna alle sportverenegingen van Lommel hun trainingen doen in de oude sporthal naast de soeverein. En hoe komt het dat men bijna niets organiseerd in de soeverein in lommel?
Komt zowiezo bij dat men 4 miljard euro betaald aan europa elk jaar...en wat krijgen we terug?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 18 juni 2005 om 10:16.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 10:20   #40
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Ik zou tegen stemmen de grondwet is te Liberaal en zou onze eigen economie in gevaar brengen
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be