Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2005, 07:26   #1
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard SPa en allochtonen aan het werk helpen...

SP.A-senator Fatma Pehlivan heeft een nieuw wetsvoorstel klaar dat bedrijven moet ‘aanmoedigen’ meer allochtonen in dienst te nemen.

Een eerste deel van het voorstel voorziet in lagere werkgeverslasten bij de aanwerving van een allochtoon.

Bedrijven die voldoende allochtonen aanwerven zouden bovendien gemakkelijker werknemers mogen aanwerven uit de nieuwe EU-lidstaten.

Het volgende deel van het voorstel verplicht bedrijven tot het opstellen van een heus ‘actieplan’ (met concrete cijfers en engagementen) om tot ‘diversiteit’ op de werkvloer te komen.

Als toppunt is er het dreigement om quota in te voeren. Indien ‘de situatie tegen 2010 niet aanzienlijk is verbeterd’, zullen bedrijven verplicht worden om een vast aantal allochtonen aan te werven.

Leve de democratie en de vrijheid van ondernemen !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 07:50   #2
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Och,er is sowieso geen werk,voor welke bevolkingsgroep dan ook.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 07:53   #3
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Och,er is sowieso geen werk,voor welke bevolkingsgroep dan ook.
Als ik me niet vergis heeft U hier enkele weken geleden gedeponeerd dat U, als U ooit zonder werk zou vallen, onmiddellijk (bij manier van spreken) werk zou vinden... Of heb ik me vergist?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 07:57   #4
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Als ik me niet vergis heeft U hier enkele weken geleden gedeponeerd dat U, als U ooit zonder werk zou vallen, onmiddellijk (bij manier van spreken) werk zou vinden... Of heb ik me vergist?
Ja tuurlijk,daarom was mijn vorige opmerking ironisch bedoeld.Als je werk wil is er werk,aanwervingsverplichting of wat dan ook.De kwaliteit en de kwantiteit van het werk buiten beschouwing gelaten natuurlijk.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 13:24   #5
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
SP.A-senator Fatma Pehlivan heeft een nieuw wetsvoorstel klaar dat bedrijven moet ‘aanmoedigen’ meer allochtonen in dienst te nemen.

Een eerste deel van het voorstel voorziet in lagere werkgeverslasten bij de aanwerving van een allochtoon.

Bedrijven die voldoende allochtonen aanwerven zouden bovendien gemakkelijker werknemers mogen aanwerven uit de nieuwe EU-lidstaten.

Het volgende deel van het voorstel verplicht bedrijven tot het opstellen van een heus ‘actieplan’ (met concrete cijfers en engagementen) om tot ‘diversiteit’ op de werkvloer te komen.

Als toppunt is er het dreigement om quota in te voeren. Indien ‘de situatie tegen 2010 niet aanzienlijk is verbeterd’, zullen bedrijven verplicht worden om een vast aantal allochtonen aan te werven.

Leve de democratie en de vrijheid van ondernemen !
In % zou men dus rekening moeten houden dat men buitenlanders maar ook dat men Belgen niet discrimineerd.
Hoe gaat men dat in de praktijk omzetten?
En waarom lagere werkgeverslasten voor allochtonen,dat is ronduit discriminatie,op die manier zal men Autochtonen ontzien op de arbeidsmarkt.
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 16:40   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zelfs met die verlaagde werkgeverslasten gaan heel veel bedrijven nog steeds niet geneigd zijn allochtonen aan te pakken.

Want laat ons een kat eens een kat noemen. Het gaat hier voornamelijk over Noord Afrikanen. En nergens waar ik gewerkt heb waren deze mensen nog welkom, doordat er teveel "ramen" zijn ingegooid door de paar die er toch geweest zijn.

Ik heb nog niet snel een werkloze chinees gezien trouwens.
En zou mijn schoonbroer hier ook onder die verlaagde "allochtonen"tarieven mogen werken, Als nederlander?
Of gaan we kijken naar de "generatie" allochtoon? Als het 2de generatie is, dan ben ik zeker welkom bij veel bedrijven. Een goeie jobervaring, uitgebreid CV in technische toestanden, en dan nog goedkoper ook.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 18:34   #7
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Zoals ik is mijn vader een allochtoon. Hij is 53 jaar oud, hij is een roker, zijn nederlands is verre van perfect...
Maar hij heeft een uni diploma op zaak en jarenlang ervaring als programmeur. Als hij morgen zijn job verliest, zal hij overmorgen ergens anders beginnen, wekelijks krijgt hij e-mails van geintereseerden werggevers, en niemand kan het schelen dat hij van vreemde origine is.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 21:32   #8
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Zoals ik is mijn vader een allochtoon. Hij is 53 jaar oud, hij is een roker, zijn nederlands is verre van perfect...
Maar hij heeft een uni diploma op zaak en jarenlang ervaring als programmeur. Als hij morgen zijn job verliest, zal hij overmorgen ergens anders beginnen, wekelijks krijgt hij e-mails van geintereseerden werggevers, en niemand kan het schelen dat hij van vreemde origine is.
Ja, maar dat is omdat Vlaamse ondernemers racisten zijn
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be