Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2002, 11:39   #1
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Grootste luchtaanval in vier jaar tijd op Irak
LONDEN 06/09 (BELGA/AG) = Een 100-tal Britse en Amerikaanse vliegtuigen heeft de grootste luchtaanval in vier jaar tijd uitgevoerd op een luchtverdedigingsinstallatie in Irak. Dat meldt de BBC vrijdag op gezag van militaire bronnen. Doelwit was het belangrijkste commandocentrum voor luchtverdediging in het westen van Irak.De aanval had plaats om de door de Verenigde Naties ingestelde no-fly zones veilig te stellen. In het noorden en zuiden van Irak handhaven de Britten en Amerikanen sinds het eind van de Golfoorlog in 1991 een vliegverbod voor de Iraakse luchtmacht. Geregeld worden Iraakse luchtafweerbases aangevallen die een bedreiging vormen voor geallieerde toestellen in de zones. Het gaat om een strategische regio. Het westen is een mogelijke invasieroute voor geallieerde troepen en een uitvalsbasis voor operaties door "special forces". (DWM).

Graag had ik jullie mening hierover gekend!

J.N.
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2002, 14:46   #2
jimmyl
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 juli 2002
Berichten: 231
Standaard

bwa is eigenlijk heel simpel. Alhoewel bush jr blijft beweren dat nog niets is beslist over irak proberen ze nu saddam onder druk te zetten en zich al voor te bereiden op een oorlog onder het mom van de nofly zone.

jimmyl
jimmyl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2002, 16:24   #3
de moralist
Partijlid
 
de moralist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 254
Standaard

De agressie is losgelaten. Als dit een voorbode is voor de komende nieuwe Golfoorlog vrees ik dat de Amerikanen en Britten hun eigen massagraf beter beginnen te graven. De economische armoede staat in de steigers. Dit allemaal om kontrole uit te voeren in die streek en een vreigeleide voor petroleum(lees een artikel in de "Morgen" omtrent intrest belangen van een Amerikaans bedrijf in die komende oorlog)
de moralist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2002, 17:06   #4
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Grote schande!
Europa laat zich weer eens doen. Europa moet Irak steunen tegen het Empire of evil dat als een octopus overal haar tentakels voor machtsverwerving wil spreiden.

Het regime van Hoessein is het beste wat op dit ogenblik in Irak mogelijk is. Het "alternatief" is het moslimfundamentalisme.
Die smerige zionistische yanks moeten dringen weer eens een lesje geleerd worden.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2002, 19:35   #5
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het regime van Hoessein is het beste wat op dit ogenblik in Irak mogelijk is. Het "alternatief" is het moslimfundamentalisme.
Ge kunt het inderdaad bezwaarlijk een fundamentalist noemen, maar misschien wel een nogal verregaand nationalist: wat anders te denken van de manier waarop hij de Koerden behandelt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Die smerige zionistische yanks moeten dringen weer eens een lesje geleerd worden.
En nu oppassen dat ge niet aangeklaagd wordt door het centrum van pater Leman , zoals Aboe Jahjah verging.

Mijn persoonlijke, zeer bescheiden mening:
Het gezamenlijk buitenlands beleid in Europa staat nog nergens. Ik heb grote tegenstanders gekend van een sterker buitenlands beleid, vooral - dacht ik - pacifistisch ingestelde mensen die vreesden dat we te maken zouden krijgen met een "Fort Europa", een nieuwe militaire supermacht tegen de rest van de wereld. Op dit eigenste moment blijkt echter heel hard hoe zo'n toestand handig gemanipuleerd kan worden door de Amerikanen. Europa is een grabbelbak. Paar bondgenoten nodig voor een grote oorlog? Grabbel maar in de bak, altijd prijs. De VN kan je gerust negeren, in Europa vind je altijd nog wel een paar cow boys, partners in crime voor de stars & stripes.

Men mag dan nog zo'n stoere taal gebruiken in het Europees Parlement, in de praktijk blijft alles bij het oude en schuimen de VS gewoon de oude staten 1 voor 1 af (GB, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië,...). Dat is niet alleen de schuld van de VS vind ik, maar ook van al die landen die naar buiten toe *blijven* egotrippen en eigenzinnige koersen varen. Ik vind dat we opgezadeld zitten met een Europa van ijdele "koppen" en dan denk ik vooral aan Berlusconi en Blair, die er ogenschijnlijk veel belang bij hebben om bij de Amerikanen op een goed blaadje te staan. Waarom? Om gebruikt te worden in het interne machtsspel binnen Europa (Het psychologisch voordeel van internationale vriendjes) ? Ik heb de indruk dat het stille zwaartepunt van Europa echter in Duitsland en Frankrijk ligt. En dat zij verder betere mechanismes moeten uitwerken om al te dissidente staten in de toekomst terug te fluiten.
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2002, 21:39   #6
de moralist
Partijlid
 
de moralist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 254
Standaard

Hopelijk zijn de woorden van Verhofstadt geen holle woorden wanneer hij beweerd dat België zich niet in dergelijk avontuur stort. Ik vrees wat Vivant007 beweerdt dat we net zoals de anderen zullen doen wanneer de groten zich toch (economisch belang) in het Amerikaans avontuur zullen storten.Duitsland protesteert maar dadelijk kwamen de yanks met eventuele byocotmaatregels.Men heeft te veel macht gegeven aan die cowbyos en een Europees leger had al veel eerder moet bestaan om een soort tegenwicht te zijn voor het Amerikaans leger. Jammer maar die Britten liggen steeds dwars,om maar te zwijgen van de Fransen.
de moralist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be