Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juni 2007, 22:28   #21
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Inderdaad. Maar met verschillende software geregeld eens scannen kan geen kwaad (alhoewel daar meestal ook geen behoefte aan is.)
waar is het goed voor?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 22:29   #22
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
waar is het goed voor?
Als je denkt een virus te hebben maar de software die je PC monitort geen waarschuwingen geeft of dat wel doet maar het probleem niet opgelost krijgt. Dan zou je eens je andere software kunnen laten draaien (of een online virusscan proberen.)
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 22:29   #23
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
neem bvb Avast, de gratis editie, met wat kan je dat probleemloos kombineren?
?
Heb ik gezegd dat avast een lichtgewicht is??? Ik neem antivir en avg en die gaan perfect samen!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 23:41   #24
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
ik had vorige week en de week daarvoor PLOTS een slechtere en tragere verbinding dus ik wist hoe laat het was .

Na enkele scans zag ik ne keylocker ...afkomstig van pharma bedrijven die ik bezocht ...iemand die ik kende had deze trojan ook via mail ontvangen & ook met nare gevolgen .

Ik hoop dat die veiligheid diensten snel de juiste ip vinden en persoon(en) oppakken .

Deze week vond ik geen virusjes en betere connectie moh t'is wel straf ja .

Had je ook nen keylog trojan ?

www = safe say's the president of us pffff yeah right
Via surfgedrag lijkt het mij bijzonder sterk dat je een trojaans paard hebt binnengehaald. T'is niet dat uwe browser, zelfs al is dat explorer, zonder uw interventie een executabel afhaalt en stilletjes uitvoert. Ooit was dat anders, maar thans werkt dat in zijn eigen "zandbak". O.a. voor java applets enz.

Zijde zeker dat het niet via Kazaa hebt binnengehaald
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 07:01   #25
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Heb ik gezegd dat avast een lichtgewicht is??? Ik neem antivir en avg en die gaan perfect samen!
wat is volgens jou het beste: één "zwaargewicht" of meerdere "lichtgewichten"?
Avast vind ik wel goed werken, maar toch laat het soms virussen binnen, er zijn er zo veel.Nu maakt men reklame voor Avast!Proffesional, maar dat is dan weer eens betalen...
In elk geval, welk is de beste anti-virus momenteel op de markt, al dan niet gratis? De meningen lopen nogal uitéén daarover...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 07:04   #26
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Via surfgedrag lijkt het mij bijzonder sterk dat je een trojaans paard hebt binnengehaald. T'is niet dat uwe browser, zelfs al is dat explorer, zonder uw interventie een executabel afhaalt en stilletjes uitvoert. Ooit was dat anders, maar thans werkt dat in zijn eigen "zandbak". O.a. voor java applets enz.

Zijde zeker dat het niet via Kazaa hebt binnengehaald
E-Mule is vergeven van virussen...De strijd tegen Internet-piraten is genadeloos...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 08:27   #27
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat is volgens jou het beste: één "zwaargewicht" of meerdere "lichtgewichten"?
Avast vind ik wel goed werken, maar toch laat het soms virussen binnen, er zijn er zo veel.Nu maakt men reklame voor Avast!Proffesional, maar dat is dan weer eens betalen...
In elk geval, welk is de beste anti-virus momenteel op de markt, al dan niet gratis? De meningen lopen nogal uitéén daarover...
Kijk lichtgewicht of zwaargewicht gaat vooral over hoe zwaar ze voor je pc zijn vermoed ik...
Over dat laatste weet ik het antwoord niet maar ik heb zo goed als nooit last gehad van een virus, ja één keer...
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 10:12   #28
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Heb ik gezegd dat avast een lichtgewicht is??? Ik neem antivir en avg en die gaan perfect samen!

Ik ook dezelfde en antivir draait bij mij + nen oude avg ....andere scans staan verstopt op men pc maar steeds als ik op deze site ben ....heb ik problemen met connectie - server database + hmmm neej laat maar lol .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 10:15   #29
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Via surfgedrag lijkt het mij bijzonder sterk dat je een trojaans paard hebt binnengehaald. T'is niet dat uwe browser, zelfs al is dat explorer, zonder uw interventie een executabel afhaalt en stilletjes uitvoert. Ooit was dat anders, maar thans werkt dat in zijn eigen "zandbak". O.a. voor java applets enz.

Zijde zeker dat het niet via Kazaa hebt binnengehaald



Misschieb via den jippii game site dan das ook mé java ...denk k....neenee ik hem geenen kazaa of genapsterde napster ofzo iet .

Khem wel ook iets van goren Al mor das al verwijdert .

Ik zen proper zenne nu ....misschien kwam het van diegeene waar ik internet van af snoep wie wet
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 10:20   #30
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.392
Standaard

ik als Unix gebruiker blijf gelukkig gespaard voor 99 % van het totaal aantal virussen en andere rotzooi.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 10:33   #31
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Heet doet zich ook s'avonds voor op politics want nu overdag zoals andere dagen werkt deze politics.be héél goed ik heb al vree veel gepost zonder probs .

Wedden dat die virussen s'avonds werden verzonden naar anderen in den dag is er geenen moderator hé ...die ligt in zen bed dan denk ik ...vermoeddenlijk ...linux helpt inderdaad maar ook niet meer onfeilbaar .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 11:35   #32
Arnold
Minister
 
Arnold's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 maart 2004
Berichten: 3.201
Standaard

Mocht u ergens in een file attachment van een post op het forum een virus hebben gevonden, gelieve dat bericht dan te rapporteren. De enige manier waarop u een virus vanop dit forum te pakken zou kunnen krijgen is als iemand een geïnfecteerd bestand als attachment bij zijn post zet en jij dat bestand opent en uitvoert. (en dan alleen nog als het een .zip bestand is, want andere bestanden behalve afbeeldingen krijg je niet in de bijlages).
Gelieve het overzichtelijk te houden en dus enkel zo'n zaken hier te melden, de rest kunt u bespreken in K&K.
__________________
mvg,
Arnold.

www.verkiezingssite.be
Arnold is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 11:46   #33
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

http://forum.politics.be/showthread....02#post2711802

Dat bestand misschien? Het is een zip-bestand in bijlage.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 13:16   #34
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Beste vrienden,

Sinds vandaag krijg ik bij het openklikken van iedere pagina op Politics hier een Trojan Virus.

Het is heel hinderlijk omdat ik elke keer een waarschuwing krijg in het midden van mijn scherm, die ik dan moet wegklikken.

Zijn er nog andere mensen die dit geconstateerd hebben? Kan daar aub iets aan gedaan worden?

De Limburgse Leeuw.
Ik deel met Uw leed.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi

Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 13 juni 2007 om 13:16.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 14:18   #35
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Ik gebruik AVG en heb gisteren de hele namiddag deze Trojaan gehad toen ik op politics kwam, en enkel daar, ongeveer, zonder overdrijven, een honderd meldingen gehad.

C:\WINDOWS\TEMPORARY INTERNET FILES\CONTENT.IE5\U19UBALo\CSSQUERY-P[1].JS Trojan horse JS/Uniz.B -

Mijn AGV herkende hem wel, maar op google niks van te vinden. Het was in ieder geval deze site die er mee besmet was. Mijn virusscanner vond hem niet op mijn harde schijf.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 13 juni 2007 om 14:21.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 14:24   #36
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Bekijk bericht
Mocht u ergens in een file attachment van een post op het forum een virus hebben gevonden, gelieve dat bericht dan te rapporteren. De enige manier waarop u een virus vanop dit forum te pakken zou kunnen krijgen is als iemand een geïnfecteerd bestand als attachment bij zijn post zet en jij dat bestand opent en uitvoert. (en dan alleen nog als het een .zip bestand is, want andere bestanden behalve afbeeldingen krijg je niet in de bijlages).
Gelieve het overzichtelijk te houden en dus enkel zo'n zaken hier te melden, de rest kunt u bespreken in K&K.
Trojaanse Paarden van dit type (JS) kunnen makkelijk via internet verspreid worden en zich gewoon op een browser nestelen, in tegenstelling tot een virus, dat meestal per mail of in bijlagen wordt verstuurd.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 14:25   #37
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Idem
Raar, ik heb ook AGV en hij detecteerde het voortdurend. Jullie instellingen staan vast ergens verkeerd.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 14:46   #38
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Telkens ik zondagavond het forum opende of overschakelde naar een andere draad kreeg ik van mijn virusscanner-firewall de mededeling: "er werd een virus geblokkeerd, uw computer is niet geïnfecteerd"
Later op de avond was het forum niet meer te bereiken. Ik kreeg steeds de mededeling "Politics.be database error!"
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 14:55   #39
Arnold
Minister
 
Arnold's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 maart 2004
Berichten: 3.201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik gebruik AVG en heb gisteren de hele namiddag deze Trojaan gehad toen ik op politics kwam, en enkel daar, ongeveer, zonder overdrijven, een honderd meldingen gehad.

C:\WINDOWS\TEMPORARY INTERNET FILES\CONTENT.IE5\U19UBALo\CSSQUERY-P[1].JS Trojan horse JS/Uniz.B -

Mijn AGV herkende hem wel, maar op google niks van te vinden. Het was in ieder geval deze site die er mee besmet was. Mijn virusscanner vond hem niet op mijn harde schijf.
Bij welke threads kreeg u die meldingen?

Hou er ook rekening mee dat uw browser (IE 5) reeds op leeftijd is en bepaalde stukjes javascript/code mogelijkerwijze niet herkent en daarom aanduidt als een virus.
__________________
mvg,
Arnold.

www.verkiezingssite.be
Arnold is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 15:12   #40
Pieter Vandoorne
Coördinator
 
 
Pieter Vandoorne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2005
Berichten: 990
Standaard

Het gaat blijkbaar over http://forum.politics.be/clientscrip.../cssQuery-p.js (dit doet het)

Zoals u ziet is dat geen virus, noch een trojan, ik vermoed dat het eerder bij uw configuratie ligt.
Pieter Vandoorne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be