Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

 
 
Discussietools
Oud 24 juni 2005, 20:39   #21
superoccitanman
Vreemdeling
 
superoccitanman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2004
Berichten: 24
Standaard

ge kunt ze altijd komen pikken in lokaal 47, collegestraat 12, 9100 Sint-Niklaas
nee serieus, ik denk nie da ge die nog gaat vinden.
superoccitanman is offline  
Oud 30 juni 2005, 15:51   #22
Tömmchen
Partijlid
 
Tömmchen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Locatie: Vlaanderen (Dietsland)
Berichten: 279
Standaard

ik vind dat de etnische Duitser niet in 1 land zitten
__________________
Tömmchen is offline  
Oud 30 juni 2005, 18:29   #23
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tömmchen
ik vind dat de etnische Duitser niet in 1 land zitten
inderdaad; een mankement;
(in Polen, Tsjechië, Oostenrijk.. toch?)
Ambiorix is offline  
Oud 2 augustus 2005, 19:34   #24
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

De streek van Nice en Monaco horen eigenlijk bij Italiaans gebied, of deelgebeid indien er in die streek ook een separatistische beweging is.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 2 augustus 2005, 19:36   #25
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Volkeren moeten ook hun grenzen zelf kunnen bepalen. Dat vergeet men wel eens bij de VN. Daar zitten er nog teveel unionisten die denken:smaller is lesser. We moeten eens dringend zelf contacten gaan aanleggen met die andere volkeren.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 4 augustus 2005, 10:30   #26
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Helaas doe je dat niet zomaar. De meeste van de nationalistische organisaties zijn door de 'moederstaat' buiten de wet gesteld (zie bvb Baskenland, Koerden, Tibet, ...). Bijgevolg zit je al half in de illegaliteit, zeker met het waakzame fascistoïde oog van 'Europa' allom aanwezig is dat niet zo veilig.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 4 augustus 2005, 13:48   #27
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Misschien eens proberen een actie te organiseren van allerhanden separatistische partijen uit de EU, en niet-EU landen in Europa, in Brussel of Straatsburg? Media-aandacht verzekerd hoor.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 4 augustus 2005, 16:45   #28
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superoccitanman
ge kunt ze altijd komen pikken in lokaal 47, collegestraat 12, 9100 Sint-Niklaas
nee serieus, ik denk nie da ge die nog gaat vinden.
Ik kan me niet herinneren dat die er in mijn tijd al hing (1991-7)... en ik kan me evenmin inbeelden wie die kaart daar zou gehangen hebben, de leraars aardrijkskunde daar kennende... Misschien een ijverige leerling?
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 4 augustus 2005, 17:15   #29
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Aha, twee streekgenoten precies.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 5 augustus 2005, 11:59   #30
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Misschien eens proberen een actie te organiseren van allerhanden separatistische partijen uit de EU, en niet-EU landen in Europa, in Brussel of Straatsburg? Media-aandacht verzekerd hoor.
Interessant idee, eigenlijk. Moest je daar meer specifieke ideeën rond hebben mag je het altijd zeggen, ik denk dat mijn collega's van Meervoud daar wel aan zouden willen meewerken.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 9 augustus 2005, 20:02   #31
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Interessant idee, eigenlijk. Moest je daar meer specifieke ideeën rond hebben mag je het altijd zeggen, ik denk dat mijn collega's van Meervoud daar wel aan zouden willen meewerken.
Vraag is: hoe en met wie zet je zoiets op poten?
Jong N-VA'er is offline  
Oud 11 augustus 2005, 14:33   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Tja, onze prioriteit is voorlopig om al te beginnen met in eigen land een actieve kern te hebben, dus momenteel gaan wij ons nog niet echt bezighouden met de pan-europese nationalistische revolutionair uit te hangen
N-VA heeft daarentegen toch al een structuur weten uitbouwen en heeft politieke connecties neem ik aan? Hebben jullie niet de middelen om zoiets te doen?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 14 augustus 2005, 22:53   #33
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tömmchen
ik vind dat de etnische Duitser niet in 1 land zitten
Idd.
En het tweede probleem situeert zich mbt die islamwormen op de Balkan, vooral Albanië, de Servische provincie Kosovo, het Bosnië-gebied en een deel van Thracië.
Guderian is offline  
Oud 14 augustus 2005, 23:01   #34
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Ik denk trouwens dat er noord-Italianen zijn die het ook niet eens gaan zijn met u.
U zegt het: Noord-Italianen. En niet die flauwekul van Padanen (familie van varanen en leguanen?) Dat Padania is een verzinsel van Bossi en zijn negerbende dat als legitmiatie moet dienen voor puur economisch egoïsme, namelijk niet willen solidair zijn met het arme Italiaanse zuiden. En de vergelijking met het apenland belgiek gaat in deze niet op omdat het ginder om 1 volk gaat, in de belgiek zoals geweten tussen twee volkeren.
Guderian is offline  
Oud 14 augustus 2005, 23:03   #35
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Die kaart is op zich interessant op voorwaarde dat ze geïnterpreteerd wordt als etnische samenstelling van Europa dat kan dienen voor de uitbouw van een organisch-federaal Europees Rijk. We moeten af van dat staatjes-denken.
Guderian is offline  
Oud 14 augustus 2005, 23:07   #36
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Die kaart is op zich interessant op voorwaarde dat ze geïnterpreteerd wordt als etnische samenstelling van Europa dat kan dienen voor de uitbouw van een organisch-federaal Europees Rijk. We moeten af van dat staatjes-denken.
Wel, als volk en staat samenvallen moet je niet meer 'staatjes-denken'?

En over Europa in z'n geheel: dat is nu bezig met de EU, maar zoals we allen weten is dat NIET goed bezig. Turkije dat zal toegelaten worden is daar het meest duidelijke teken van.
Een Europese volkerenbond in een confederaal verband is het doel. Máar, en dat is waarschijnlijk het verschil met uw 'Rijk', het zullen soevereine volkeren zijn(!) , die samenwerken op basis van onderlinge versterking op bepaalde vlakken bijvoorbeeld buitenlands beleid of defensie.
Ambiorix is offline  
Oud 14 augustus 2005, 23:10   #37
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Die kaart is op zich interessant op voorwaarde dat ze geïnterpreteerd wordt als etnische samenstelling van Europa dat kan dienen voor de uitbouw van een organisch-federaal Europees Rijk. We moeten af van dat staatjes-denken.
We moeten vooral af van dat Rijksdenken, want dat heeft net in het verleden veel oorlogen en miserie veroorzaakt en de volkeren hun soevereiniteit ontnomen.

Rijksdenken is voor sukkels die indruk proberen te maken op het andere geslacht en voor mensen met grootheidswaanzin, wat op hetzelfde neerkomt.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 14 augustus 2005, 23:15   #38
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Wel, als volk en staat samenvallen moet je niet meer 'staatjes-denken'?
Het idee "elk-volk-zijn-staatje" deugt niet. Het is jacobinistisch geïnspireerd en leidt tot excessen die het etnisch nationalisme in een slecht daglicht plaatsen. Culturele, sociale, economische, natuurlijke,... grenzen kunnen nooit samenvallen. Het grens-principe in het staatsdenken is altijd arbitrair. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik uiteraard voorstander ben van een onafhankelijke Vlaamse staat, maar het is niet mijn ideaal. Ik denk dat het wel een goed middel is om de Vlaamse identiteit te beschermen binnen de huidige context (internationale politiek en geopolitiek, heersende ideologie,...)
Citaat:
En over Europa in z'n geheel: dat is nu bezig met de EU, maar zoals we allen weten is dat NIET goed bezig. Turkije dat zal toegelaten worden is daar het meest duidelijke teken van.
Na de refernda van Frankrijk en Nederland is het enthousiasme om de Turken erbij te halen op z'n zachtst gezegd sterk bekoeld. Gelukkig maar.
Citaat:
Een Europese volkerenbond in een confederaal verband is het doel. Máar, en dat is waarschijnlijk het verschil met uw 'Rijk', het zullen soevereine volkeren zijn(!) , die samenwerken op basis van onderlinge versterking op bepaalde vlakken bijvoorbeeld buitenlands beleid of defensie.
Neen, omdat het confederaal is, zullen er staten nodig zijn die fungeren als vertegenwoordigers. Confederale opvattingen mbt Europa leggen te veel macht bij nationale staten en dat is schadelijk voor Europa en haar volkeren.
Guderian is offline  
Oud 14 augustus 2005, 23:17   #39
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
We moeten vooral af van dat Rijksdenken, want dat heeft net in het verleden veel oorlogen en miserie veroorzaakt en de volkeren hun soevereiniteit ontnomen.

Rijksdenken is voor sukkels die indruk proberen te maken op het andere geslacht en voor mensen met grootheidswaanzin, wat op hetzelfde neerkomt.

Hahahahaha...

Weer zo ene die wanneer hij het woordje Rijk leest, onmiddelijk aan het Derde Rijk en de Napoleontische tijd denkt.

Het Rijksdenken is nét dé oplossing voor Europa om broederoorlogen te vermijden. Het staatsdenken leidt tot conflicten, kortzichtige politiek ten koste van Europese buren,...
Guderian is offline  
Oud 14 augustus 2005, 23:24   #40
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het idee "elk-volk-zijn-staatje" deugt niet. Het is jacobinistisch geïnspireerd en leidt tot excessen die het etnisch nationalisme in een slecht daglicht plaatsen. Culturele, sociale, economische, natuurlijke,... grenzen kunnen nooit samenvallen. Het grens-principe in het staatsdenken is altijd arbitrair. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik uiteraard voorstander ben van een onafhankelijke Vlaamse staat, maar het is niet mijn ideaal. Ik denk dat het wel een goed middel is om de Vlaamse identiteit te beschermen binnen de huidige context (internationale politiek en geopolitiek, heersende ideologie,...)
On attribue aux Jacobins la volonté de dominer le territoire français depuis Paris. Or, les rois de France depuis Philippe le Bel se sont efforcés de construire l’unité nationale en s’appuyant sur leur capitale. Ce sont surtout les siècles « modernes » (XVIe, XVIIe et XVIIIe) qui ont tenté d’affaiblir le « régionalisme » en promouvant le « centralisme » : héroïsation de la personne du roi, amélioration de l’administration, surtout celle chargée de la collecte de l’impôt et de la répression des révoltes. Même si la monarchie a dû composer avec les institutions locales, comme le montre l’historiographie récente, la volonté et le discours monarchiques de centralisation existaient bel et bien. Les Jacobins puis Napoléon n’ont donc fait que réaliser une volonté politique ancienne.

Jacobinisme impliceert toch centralisme? en dus afwijzen van de regionale tendenzen die zich voordoen.

Citaat:
Neen, omdat het confederaal is, zullen er staten nodig zijn die fungeren als vertegenwoordigers. Confederale opvattingen mbt Europa leggen te veel macht bij nationale staten en dat is schadelijk voor Europa en haar volkeren.
Bedoelt u met 'staten' de staat-OVERHEDEN? Want als ik zeg een volk dan bedoel ik ook het vólk, en niet zij die denken in haar naam te spreken, dwz een Europa bestaande uit diverse volksdemocratiën verenigd in een Europese vergadering met éen afgevaardigde van elk volk.
Het zou allemaal zo simpel kunnen moest er niet zoiets zijn als macht, geld, en belangenvermenging.
Ambiorix is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be