Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2005, 13:28   #1
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard Koranschool in Brussel

In Brussel gaan verschillende kinderen 6 dagen op 7 naar school. Naast de gebruikelijke schooldagen, volgen ze op zondag de Koranschool.

Is religieus onderwijs naast de gebruikelijke schooldagen niet overdreven. Moet hiertegen opgetreden worden ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 14:03   #2
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Krijgt dat handeltje subsidie van den één of den andere Geertje?
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 14:06   #3
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Krijgt dat handeltje subsidie van den één of den andere Geertje?
Geen idee. Ik hoor enkel van mijn collega's die in Brussel wonen ,dat er na de schooltijd geen doorkomen aan is vanwege het grote succes. Hoe ze werken is mij niet duidelijk.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 14:10   #4
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Tja,persoonlijk heb ik met religie helemaal gaan problemen,zolang het maar op vrijwillige basis blijft.

Als er één ding is wat we van de moslims kunnen leren dan is het wel hun geestelijke gedrevenheid.

Nu kunnen we natuurlijk wel een discussie starten over de vraag of de Islam wel of niet een vredelievende godsdienst is hé om de klein mannen ermee vol te rammen.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 14:24   #5
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

In de koranscholen in Brussel leren de kinderen, zoals in de madrassa's in Pakistan bvb., koranverzen blindelings van buiten opdreunen.
De gebruikte methodes laten vaak te wensen over, straffen worden vaak lijfelijk gegeven en écht iets bijleren gebeurt er niet (misschien is het enige voordeel het geheugen oefenen).

Jonge kinderen raken op school soms achterop, vooral in de beginjaren van de lagere school, omdat ze last krijgen met "lateraliseren", arabisch leest van rechts naar links en wij dus omgekeerd. Vooral dyslexie- en aanverwante storingen verergeren daardoor.

Het gaat in de koranscholen puur en alleen om "brainwashing" en het vormen van de dweëe moslims van morgen, diegenen die ons zullen moeten binnenleiden in darul islam, wanneer we allemaal zullen moeten kiezen : moslims worden of vechten voor onze vrijheid...
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 15:31   #6
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
In Brussel gaan verschillende kinderen 6 dagen op 7 naar school. Naast de gebruikelijke schooldagen, volgen ze op zondag de Koranschool.

Is religieus onderwijs naast de gebruikelijke schooldagen niet overdreven. Moet hiertegen opgetreden worden ?


Neen liever niet .....want in dit conservatief land heeft men moeite dat er zelfs iemand een hoofd doekje draagt; een pet,broek,kleur,geur,haar,ethniciteit,rokje,kleed man of vrouw is ...enz.


Goed dat men dus niet het goede werk volk vindt in vele sectoren als ook het onderwijs wie weet leert men er ooit van .

Waarschijnlijk niet als men kijkt wie of wat het land regeert.
20 jaar terug toen ik 10 was toen was men iets socialer en opener dan nu in deze indivuduele maatschapij.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 15:48   #7
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
In Brussel gaan verschillende kinderen 6 dagen op 7 naar school. Naast de gebruikelijke schooldagen, volgen ze op zondag de Koranschool.

Is religieus onderwijs naast de gebruikelijke schooldagen niet overdreven. Moet hiertegen opgetreden worden ?
Ik ging vroeger zaterdag en zondag naar de Koranschool. Dat was dus 7/7

Maja, ik compenseerde het wel

Het hangt eigenlijk af van de leraars/profs/imams ...
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 16:11   #8
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ik ging vroeger zaterdag en zondag naar de Koranschool. Dat was dus 7/7

Maja, ik compenseerde het wel

Het hangt eigenlijk af van de leraars/profs/imams ...
Mooie opmerking van iemand die voeling heeft met deze materie
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 16:27   #9
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Zo erg is dat niet,hoor.

Ik kreeg 100 frank per keer ik moskee bezocht, dus 200 frank, extra zondag

De imam vertelde verhaaltjes en verhaaltjes, daarna was het papegaaienwerk, paar blz int Arabisch leren en op het einde was het bidden ...

De rol van de moskee moet je niet onderschatten,éh. Ze deden echt iets voor jou. Ze probeerden meesten op het juiste pad te brengen. Ze vroegen ook of je op school of thuis problemen had .. Ze deden alles om de jeugd te redden van de buitenwereld.

+

Ze hadden biljarttafels,spelconsoles,pin pongtafels,flipperkast,shotterkast .. Slimme leerlingen kregen zelfs prijzen zoals: gratis pretparktickets, boeken, geld, .. De moskee had ook een voetbalploeg ..

Dat was dus véél meer dan alleen een Koranschool
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 16:29   #10
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Zo erg is dat niet,hoor.

Ik kreeg 100 frank per keer ik moskee bezocht, dus 200 frank, extra zondag

De imam vertelde verhaaltjes en verhaaltjes, daarna was het papegaaienwerk, paar blz int Arabisch leren en op het einde was het bidden ...

De rol van de moskee moet je niet onderschatten,éh. Ze deden echt iets voor jou. Ze probeerden meesten op het juiste pad te brengen. Ze vroegen ook of je op school of thuis problemen had .. Ze deden alles om de jeugd te redden van de buitenwereld.

+

Ze hadden biljarttafels,spelconsoles,pin pongtafels,flipperkast,shotterkast .. Slimme leerlingen kregen zelfs prijzen zoals: gratis pretparktickets, boeken, geld, .. De moskee had ook een voetbalploeg ..

Dat was dus véél meer dan alleen een Koranschool

Weet ik zenne maar altijd mooi om te horen als blanke belg w8 ff nadenken ahja gevonden.....insha'lah
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 17:06   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
In de koranscholen in Brussel leren de kinderen, zoals in de madrassa's in Pakistan bvb., koranverzen blindelings van buiten opdreunen.....................écht iets bijleren gebeurt er niet................
Citaat:
Het gaat in de koranscholen puur en alleen om "brainwashing"
Als verzen puur acoustisch worden aangeleerd, dan kunnen ze uw 'brain' niet 'washen'
Om iemand te brainwashen behoort hij te verstaan wat je hem zegt, of doet nazeggen.
Zoniet is het onophoudelijk draaien van dezelfde liedjes op MTV-JIM-TV-en TMF evengoed brainwashing.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 17:14   #12
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als verzen puur acoustisch worden aangeleerd, dan kunnen ze uw 'brain' niet 'washen'
Om iemand te brainwashen behoort hij te verstaan wat je hem zegt, of doet nazeggen.
Zoniet is het onophoudelijk draaien van dezelfde liedjes op MTV-JIM-TV-en TMF evengoed brainwashing.
Ze vertelden redelijk veel verhaaltjes, eigenlijk is dat een schitterende manier om iets aan te leren.

Paar jaar geleden kwamen er verlichte imams, en zeiden dat we het int Turks moesten leren, maar ja, toen was ik al afgebold
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 17:30   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ze vertelden redelijk veel verhaaltjes, eigenlijk is dat een schitterende manier om iets aan te leren.
Dat hangt van individu tot individu af.
Sommigen leren auditief snel, anderen dan weer visueel, en zelfs motorisch kan je bepaalde zaken erin rammen.
Ook combinaties brengen af en toe succes.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 17:43   #14
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Zo erg is dat niet,hoor.

Ik kreeg 100 frank per keer ik moskee bezocht, dus 200 frank, extra zondag

De imam vertelde verhaaltjes en verhaaltjes, daarna was het papegaaienwerk, paar blz int Arabisch leren en op het einde was het bidden ...

De rol van de moskee moet je niet onderschatten,éh. Ze deden echt iets voor jou. Ze probeerden meesten op het juiste pad te brengen. Ze vroegen ook of je op school of thuis problemen had .. Ze deden alles om de jeugd te redden van de buitenwereld.

+

Ze hadden biljarttafels,spelconsoles,pin pongtafels,flipperkast,shotterkast .. Slimme leerlingen kregen zelfs prijzen zoals: gratis pretparktickets, boeken, geld, .. De moskee had ook een voetbalploeg ..

Dat was dus véél meer dan alleen een Koranschool
idd, maar dat zeggen velen er niet bij natuurlijk.

Het doet me altijd denken aan Hamas. Het heeft politieke doelstellingen, maar haar sociaal werk geeft de meesten hoop.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!

Laatst gewijzigd door Raven : 24 oktober 2005 om 17:44.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 21:06   #15
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
idd, maar dat zeggen velen er niet bij natuurlijk.

Het doet me altijd denken aan Hamas. Het heeft politieke doelstellingen, maar haar sociaal werk geeft de meesten hoop.
De Palestijnen zijn hopeloos, zich opblazen is het ergste ...
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 21:16   #16
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

sommige blanke zijn hopeloos, zich vermaken met andermans onheil om te provoceren en imago ellites te vormen om zo economie een duwtje te geven.

http://www.freewebs.com/duncan-calanman

Laatst gewijzigd door duncan : 24 oktober 2005 om 21:16.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 08:31   #17
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
In Brussel gaan verschillende kinderen 6 dagen op 7 naar school. Naast de gebruikelijke schooldagen, volgen ze op zondag de Koranschool.

Is religieus onderwijs naast de gebruikelijke schooldagen niet overdreven. Moet hiertegen opgetreden worden ?
Schrikschijter.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 16:26   #18
myrdjinn
Burgemeester
 
myrdjinn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Locatie: leuven
Berichten: 573
Standaard

Citaat:
Is religieus onderwijs naast de gebruikelijke schooldagen niet overdreven. Moet hiertegen opgetreden worden ?
oh nee! ik ga 5 op 7 naar school en een zesde kan ik vullen met gevechtssport/fitness.

sjit! moet hiertegen opgetreden worden?
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 22:56   #19
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn
oh nee! ik ga 5 op 7 naar school en een zesde kan ik vullen met gevechtssport/fitness.

sjit! moet hiertegen opgetreden worden?


lol houwe zo
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 00:39   #20
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn
oh nee! ik ga 5 op 7 naar school en een zesde kan ik vullen met gevechtssport/fitness.

sjit! moet hiertegen opgetreden worden?
__________________
Lutifer maakt werk van Het Mysterie !
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be