Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2017, 09:01   #41
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat Canada hetzelfde is als de US voor wat betreft sociale zekerheid en verzekering. Er zijn wel minder inwoners en dus ook minder 'uitvallers'.
Nieuw-Zeeland en Australie weet ik zo niet, maar ik denk dat het een beetje hetzelfde is: goeie job dan zit je goed anders pech.

Scandinavie? Dat is toch erg koud

Ik ben best gelukkig hier, behalve met het weer soms.
Valt wel mee hoor, is een heel ander koude dan dat wij hier kennen.
In de zomer een mooie 25 graden, meer hoeft het voor mij niet te zijn.
In begin mei (dit jaar) , vanaf 12h00 zit je aan 0 graden Celcius, maar als er zon is heb je geen last om te gaan wandelen, pas op je zit op 700 a 800 meter hoogte in de bergen. Dus om 06 h00 in de ochtend vroor het daar -6 graden, in huis loop je met je t-shirt aan, en savonds voor de gezelligheid even een blokje hout op het vuur...ja isoleren kunnen ze daar wel
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 09:06   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Valt wel mee hoor, is een heel ander koude dan dat wij hier kennen.
In de zomer een mooie 25 graden, meer hoeft het voor mij niet te zijn.
In begin mei (dit jaar) , vanaf 12h00 zit je aan 0 graden Celcius, maar als er zon is heb je geen last om te gaan wandelen, pas op je zit op 700 a 800 meter hoogte in de bergen. Dus om 06 h00 in de ochtend vroor het daar -6 graden, in huis loop je met je t-shirt aan, en savonds voor de gezelligheid even een blokje hout op het vuur...ja isoleren kunnen ze daar wel
maar dat gebrek aan zonlicht ... :s
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 10:31   #43
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Maar dat noorderlicht !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 10:35   #44
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als u een zeer nuttig mens bent, is dat allemaal niet nodig in de usa. De verzekeringen die werknemers betalen aan zeer nuttige mensen zijn zeer goed.
Valt te bezien van werkgever tot werkgever. Tot voor een paar jaar gaven niet alle werkgevers noodzakelijk een verzekering.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 10:36   #45
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tis spijtig want de VS heeft prachtige natuur en veel ruimte.
Volkomen juist.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 10:37   #46
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet het. Maar er zijn ook veel trailer parks.
Ze zijn er wel maar ze zijn ook gemakkelijk te negeren.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 10:41   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik ben eigenlijk erg pro de VS.

Mooie natuur, en ook vriendelijke mensen, en veel te zien en te doen.

Maar dat politieke klimaat daar is volledig om zeep, wat het zelfs niet interessant meer genoeg maakt om op verlof te gaan. En dan spreek ik over hoe ze daar omgaan met de burgerrechten en de almacht van de politie.

Nu wilt sessions blijkbaar een systeem van "use it or loose it" bij voting rights. Ze doen er alles aan om minorities en jongeren maar niet te laten stemmen. Ze delen districten in zodat democraten nooit kunnen winnen (gerrymandering). Kwa senatoren hebben kleine staten met weinig inwoners evenveel senatoren als bvb een grote staat zoals Californie met 10 keer zoveel inwoners. Presidenten worden gekozen door kiesmannen en niet door het volk en hebben buitenproportioneel veel macht.

Democratisch gezien is dat land zo ziek als een hond en in mijn inzicht zelfs terminaal. Ik vraag mij af of dit nog goedkomt ? Door de manier waarom de VS is ingedeeld en georganiseerd gaat er een minderheid (GOP) de meerderheid (DEM) kunnen regeren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 10:46   #48
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ze moeten dringend af van dat oubollige kiessysteem. Maar ik heb tot nu toe nooit echt een impact ondervonden van de politiek in mijn persoonlijke sfeer.

Met de flikken ga je daar best niet discussieren maar als je normaal doet doen zij dat ook. Ik kon beroepshalve vaak politiemensen tegen. Er zitten eikels tussen maar evengoed schappelijke mensen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 10:50   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

In sommige landen moet je zelf en op eigen initiatief meer investeren in je veiligheid of je sociale zekerheid.
Voor de rest zie ik hier erg veel platitudes en vooringenomenheden in deze draad.

Behalve voor één ding: het klimaat.
Dat moet je wel bevallen.
Niet over gans het betrokken land, maar wel degelijk de brede streek waar je gaat.
Bijvoorbeeld: als je iets noordelijker gaat in Noorwegen, hou je dan vast aan de takken van de bomen, wat betreft de periode tussen zonsopgang en zonsondergang.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 11:00   #50
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk erg pro de VS.

Mooie natuur, en ook vriendelijke mensen, en veel te zien en te doen.

Maar dat politieke klimaat daar is volledig om zeep, wat het zelfs niet interessant meer genoeg maakt om op verlof te gaan. En dan spreek ik over hoe ze daar omgaan met de burgerrechten en de almacht van de politie.

Nu wilt sessions blijkbaar een systeem van "use it or loose it" bij voting rights. Ze doen er alles aan om minorities en jongeren maar niet te laten stemmen. Ze delen districten in zodat democraten nooit kunnen winnen (gerrymandering). Kwa senatoren hebben kleine staten met weinig inwoners evenveel senatoren als bvb een grote staat zoals Californie met 10 keer zoveel inwoners. Presidenten worden gekozen door kiesmannen en niet door het volk en hebben buitenproportioneel veel macht.

Democratisch gezien is dat land zo ziek als een hond en in mijn inzicht zelfs terminaal. Ik vraag mij af of dit nog goedkomt ? Door de manier waarom de VS is ingedeeld en georganiseerd gaat er een minderheid (GOP) de meerderheid (DEM) kunnen regeren.
Ik was vroeger ook voor de VS. En voor Reagan nog wel.

Een mens kan zich vergissen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 12:10   #51
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

15 punten voor een Olympische medaille... Belangrijker dan eender welk diploma blijkbaar.

Van verkeerde prioriteiten gesproken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 13:08   #52
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
15 punten voor een Olympische medaille... Belangrijker dan eender welk diploma blijkbaar.

Van verkeerde prioriteiten gesproken.
Die wet is geen ballen waard.

Dat men ongeschoolde geitenhouders buitenhoudt, 1000 % akkoord.

Maar een bachelor of master van 37 kan je toch moeilijk iemand die geen kansen heeft op de arbeidsmarkt in de VS noemen ? Een bachelor is in de VS veelal het einddiploma waarmee je gaat werken, Masters en PhD's zijn onderzoeksdiplomas en dus voor de meeste jobs overbodig.


En 77k dollar minimaal jaarsalaris. Het gemiddelde is 52k in de VS. Ook weer van de pot gerukt. Want voor die beter betaalde jobs heb je vaak eerst een toelating om te werken in de VS nodig en vaak zelfs een security clearance die je als buitenlander niet of nauwelijks krijgt.

SpaceX, Boeing, energiebedrijven, enz...alles wat iet of wat onderaanneming doet voor de aerospace & strategische sectoren, en dat zijn veel bedrijven, nemen eigenlijk nauwelijks buitenlanders aan.

Ik lees dit als een kloot google/facebook/Tesla/silicon valley wet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 14:07   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.422
Standaard

Ik mag binnen, maar zonder mijn Nobelprijs was ik geweigerd.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 14:12   #54
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik mag binnen, maar zonder mijn Nobelprijs was ik geweigerd.
- lol -
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 14:16   #55
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die wet is geen ballen waard.

Dat men ongeschoolde geitenhouders buitenhoudt, 1000 % akkoord.

Maar een bachelor of master van 37 kan je toch moeilijk iemand die geen kansen heeft op de arbeidsmarkt in de VS noemen ? Een bachelor is in de VS veelal het einddiploma waarmee je gaat werken, Masters en PhD's zijn onderzoeksdiplomas en dus voor de meeste jobs overbodig.


En 77k dollar minimaal jaarsalaris. Het gemiddelde is 52k in de VS. Ook weer van de pot gerukt. Want voor die beter betaalde jobs heb je vaak eerst een toelating om te werken in de VS nodig en vaak zelfs een security clearance die je als buitenlander niet of nauwelijks krijgt.

SpaceX, Boeing, energiebedrijven, enz...alles wat iet of wat onderaanneming doet voor de aerospace & strategische sectoren, en dat zijn veel bedrijven, nemen eigenlijk nauwelijks buitenlanders aan.

Ik lees dit als een kloot google/facebook/Tesla/silicon valley wet.
Ja maar je moet weten dat ze daar in de VS met een gigantisch probleem kampen dat afgestudeerden hier minder - tot niet - hebben, namelijk dat er een pak tussenzitten met torenhoge studieschulden die dan nog eens op de koop toe bijna nergens aan de bak geraken op hun niveau, dan is het ergens vind ik normaal dat ze buitenlandse professionals eerder weren dan aantrekken don't you think so?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 14:33   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik mag binnen, maar zonder mijn Nobelprijs was ik geweigerd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 14:34   #57
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik mag binnen, maar zonder mijn Nobelprijs was ik geweigerd.
ik probeer na 2020 nog eens.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 14:34   #58
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
15 punten voor een Olympische medaille... Belangrijker dan eender welk diploma blijkbaar.

Van verkeerde prioriteiten gesproken.
ze gaan dus vooral voor een gezonde mentaliteit, niet slecht gezien me dunkt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 14:49   #59
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja maar je moet weten dat ze daar in de VS met een gigantisch probleem kampen dat afgestudeerden hier minder - tot niet - hebben, namelijk dat er een pak tussenzitten met torenhoge studieschulden die dan nog eens op de koop toe bijna nergens aan de bak geraken op hun niveau, dan is het ergens vind ik normaal dat ze buitenlandse professionals eerder weren dan aantrekken don't you think so?
De VS heeft enorm veel buitenlands geschoold personeel nodig omdat hun eigen mensen, net zoals hier onvoldoende in STEM richtingen afstuderen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2017, 15:42   #60
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Ik mag er niet in
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be