Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 14 januari 2015, 17:41   #21
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Inderdaad En 24 januari = zaterdag en op een zaterdag werk ik niet. Dan zijn er leukere dingen te doen en even in een betoging gaan meestappen is daar niet bij
PORSCHE is offline  
Oud 14 januari 2015, 17:42   #22
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Inderdaad En 24 januari = zaterdag en op een zaterdag werk ik niet. Dan zijn er leukere dingen te doen en even in een betoging gaan meestappen is daar niet bij
Is 26 januari hoor
Drukazz is offline  
Oud 14 januari 2015, 17:43   #23
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
In een andere draad heb ik reeds geschreven wat ik van zulke uitspraken denk.
Ook al zijn ze ironisch of sarcastisch bedoeld, ze kunnen enkel in een bepaalde context zodat ze niet verkeerd kunnen worden opgepakt.
Ook de ervaring met bepaalde individuen speelt een rol.
Meestal zijn echter dit soort grappen? dom en overbodig !
Daarom vind ik ze geen opwinding waard.
Wie is er opgewonden?
Another Jack is offline  
Oud 14 januari 2015, 17:44   #24
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Dan is het centen verdienen. Of ze moeten mij royaal gaan vergoeden om een wandeling mee te doen Wie gaan ze dan op 26 januari hebben? Werkmensen al niet. Werklozen en huismoeders dan? Misschien wat jeugd dat aan het brossen is? Het zal geen vette zijn
PORSCHE is offline  
Oud 14 januari 2015, 17:52   #25
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dan is het centen verdienen. Of ze moeten mij royaal gaan vergoeden om een wandeling mee te doen Wie gaan ze dan op 26 januari hebben? Werkmensen al niet. Werklozen en huismoeders dan? Misschien wat jeugd dat aan het brossen is? Het zal geen vette zijn
om 20 uur
Drukazz is offline  
Oud 14 januari 2015, 17:55   #26
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Ja dan worden de beste contracten besproken. Bij lekker eten en drank (en soms mag er een vrouw bij zijn). Het leven van een zelfstandige is geen 9 tot 5 job maar 24/24 zien waar je iets kunt verdienen
PORSCHE is offline  
Oud 14 januari 2015, 17:57   #27
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ja dan worden de beste contracten besproken. Bij lekker eten en drank (en soms mag er een vrouw bij zijn). Het leven van een zelfstandige is geen 9 tot 5 job maar 24/24 zien waar je iets kunt verdienen
Ze willen eenheid onder de Pegida aanhangers met Duitsland neem ik aan
Drukazz is offline  
Oud 14 januari 2015, 18:04   #28
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150114_01473462


Is het al zover? Kan wat drukdoenerij zijn van één of andere islamonnozelaar maar kan ook meer zijn... Komt ervan als men die adders (een niet kleine groep uit de moslimgroep) hier vrij en ongestoord hun gangetje laat gaan!
Men is zelfs zo idioot of laf of beide om Syriëstrijders weer op te nemen en verder te onderhouden! Het was toch te voorzien dat "de islam" ook hier in actie zou komen op een dag!
Is het straks die dag? Bedankt, politici...
Uiteraard wisten onze politici dat. vrijheidsbeperkende voorstellen terzake lagen reeds lang klaar op landelijk en Europees niveau.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 14 januari 2015, 18:15   #29
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

De zelfgekozen neutrale houding van vele Vlamingen kan ik duidelijk merken op mn FB profiel . Alhoewel ik daar vele mensen ken die mn mening delen (als we onder vrienden praten) . Waagt bijna niemand er zich aan om anti-islam stellingen te liken .
De islam-knuffelaars hebben zoveel macht dat niemand ze openlijk durft tegen te spreken . Bang om als islamofoob, nazi ,racist bestempeld te worden .
Zo een beschuldiging zal zeker je werkzekerheid en je sociaal leven beinvloeden .
De stempel van kritische persoon zal zeker gelezen worden in je sportclub , oudervereniging en je werkplaats . Mensen zwijgen om hun kinderen of partner niet in de discussie te betrekken .
De mainstream sossen zijn er in geslaagd om de afwijkende meningen stil te krijgen .
vlaams realist is offline  
Oud 14 januari 2015, 18:18   #30
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Is 26 januari hoor
Niet dat ik uw agenda wil regelen, maar volgens dit persbericht gaat het om zaterdag 24 januari 2015. Het zou spijtig zijn als je daar op 26 januari staat, helemaal alleen met uw dadendrang. Of is er al bij aanvang sprake van twee rivaliserende groupuscules?

http://www.gva.be/cnt/dmf20150114_01...g-in-antwerpen

Laatst gewijzigd door dalibor : 14 januari 2015 om 18:18.
dalibor is offline  
Oud 14 januari 2015, 18:44   #31
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
De zelfgekozen neutrale houding van vele Vlamingen kan ik duidelijk merken op mn FB profiel . Alhoewel ik daar vele mensen ken die mn mening delen (als we onder vrienden praten) . Waagt bijna niemand er zich aan om anti-islam stellingen te liken .
De islam-knuffelaars hebben zoveel macht dat niemand ze openlijk durft tegen te spreken . Bang om als islamofoob, nazi ,racist bestempeld te worden .
Zo een beschuldiging zal zeker je werkzekerheid en je sociaal leven beinvloeden .
De stempel van kritische persoon zal zeker gelezen worden in je sportclub , oudervereniging en je werkplaats . Mensen zwijgen om hun kinderen of partner niet in de discussie te betrekken .
De mainstream sossen zijn er in geslaagd om de afwijkende meningen stil te krijgen .
Zou het niet stilaan zo zijn dat de sossen meer en meer hun mond moeten beginnen houden en aan invloed verliezen sinds de verkiezingen ze naar het verdomhoekje heeft gestuurd? Onze sossenmedia doet natuurlijk lekker verder met de mensen te manipuleren en te doen alsof "de meerderheid van de bevolking" denkt zoals hen!
andev is offline  
Oud 14 januari 2015, 18:47   #32
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Niet dat ik uw agenda wil regelen, maar volgens dit persbericht gaat het om zaterdag 24 januari 2015. Het zou spijtig zijn als je daar op 26 januari staat, helemaal alleen met uw dadendrang. Of is er al bij aanvang sprake van twee rivaliserende groupuscules?

http://www.gva.be/cnt/dmf20150114_01...g-in-antwerpen
Want roddelgazetten zijn altijd juist? De enige betrouwbare bron is de facebook van Pegida Vlaanderen en daar ist 26 januari
Drukazz is offline  
Oud 15 januari 2015, 08:35   #33
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zou het niet stilaan zo zijn dat de sossen meer en meer hun mond moeten beginnen houden en aan invloed verliezen sinds de verkiezingen ze naar het verdomhoekje heeft gestuurd? Onze sossenmedia doet natuurlijk lekker verder met de mensen te manipuleren en te doen alsof "de meerderheid van de bevolking" denkt zoals hen!
De gazet drukte een printscreen af van de twitteraccount van de organisatoren zelf. Waarop sprake is van 24 januari. Dus schuif het geklungel van uw groupuscule niet in de schoenen van de pers.

Goe bezig
dalibor is offline  
Oud 15 januari 2015, 09:13   #34
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Met de vestigingen van de NATO en de EU in Brussel is het voor iedere Jihadist toch een natte droom om er een aanslag te plegen. Ik vrees dus dat het maar een kwestie van tijd is.
JBM is offline  
Oud 15 januari 2015, 11:05   #35
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
De dader heeft wellicht een slechte jeugd gehad en weinig kansen gekregen, maar het heeft niets met de Islam te maken want dat is vrede.

Next.
'T kan ook iemand van SPa zijn eh
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 januari 2015, 11:13   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

En niet alleen in Brussel ...



Dreigementen voor Antwerpse en Brusselse dagbladhandels dag voor uitkomen magazine in België
“Verkoop Charlie Hebdo en het zal branden”


http://www.gva.be/cnt/dmf20150114_01...9b8264a540a05c


Citaat:
Verschillende Antwerpse dagbladhandelaars zijn woensdag bedreigd naar aanleiding van het uitkomen van Charlie Hebdo in België. “Als je het krantje verspreidt, steek ik uw zaak in brand”, klonk het via de telefoon. Ook in Brussel werden dagbladhandels bedreigd.

“Leuk is dit allerminst, maar ik ga me niet laten bang maken”, vertelt Anita Stessels (47), die een dagbladhandel heeft op het Kiel. Ze kreeg woensdag in de voormiddag telefoon van een onbekende man. De winkel stond op dat moment vol klanten. “Hij begon meteen te praten, zonder begroeting”, vertelt Anita. “Je moet eens goed luisteren, ik heb een belangrijke mededeling, zei hij. Ik vroeg of ik mocht weten met wie ik sprak. Bent u dom?, vroeg hij. Ik schoot in de lach. Luister, ik ben van de grootste Borgerhoutse moskee. Als u zo’n krantje verspreidt, dan steek ik uw zaak in brand. Daarna heb ik ingehaakt. Hij belde nog eens terug. U beseft toch dat het belangrijk is?, vroeg hij nogmaals. Ik heb opnieuw opgehangen.”

Anita vertelde alles aan de politie. De dreigementen beperken zich niet tot Antwerpen. Ook vier dagbladhandels in de Brusselse gemeente Jette kregen brieven in de bus waarin wordt gewaarschuwd voor het verkopen van het satirische Franse magazine.

Zowel het Brusselse als het Antwerpse parket tilt zwaar aan de dreigementen. “De daders moeten er niet aan twijfelen dat ze zullen vervolgd worden”, zegt de Brusselse parketwoordvoerder Laurens Dumont.

“Alle mogelijke middelen zullen worden ingezet om de dader of daders te identificeren en te vervolgen”, valt zijn Antwerpse collega Ken Witpas bij.

*De Antwerpse moskeeën hebben naar eigen zeggen geen weet van de dreigtelefoons. “Iedereen kan de naam van een grote moskee laten vallen”, klinkt het bij de Moslimexecutieve, het vertegenwoordigende orgaan van de moslims in België. “Het is aan de politie om de identiteit te achterhalen van de beller(s). De moslimgemeenschap in Antwerpen heeft eerder al een duidelijk standpunt ingenomen tegen het geweld in Frankrijk.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 15 januari 2015, 12:00   #37
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.200
Standaard

Het is duidelijk dat nog niet alle extremistjes in Syrië zitten...
Drukazz is offline  
Oud 15 januari 2015, 12:36   #38
mettewie
Burgemeester
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 546
Standaard

België moet rekening houden met de komst van de Islamitische Staat. Patattenjihadist Lucas van Hessche heeft dat op Facebook aangekondigd.


Zijn bericht kon op minimaal vijftig positieve reacties uit Vlaanderen rekenen, schrijft Het Laatste Nieuws (foto) vandaag. "Dit is een bericht naar België toe en iedereen die strijdt tegen de Islamitische Staat. We zijn geen klein leger, zoals ze jullie daar wijsmaken. We zijn een staat die zich aan het uitbreiden is en die uiteindelijk ook in België zal aankomen. Of jullie dat nu willen of niet."

Zijn bericht kreeg bijval van enkele moslimextremisten, maar ook van tientallen niet-geradicaliseerde vrienden van Van Hessche. Een van hen zou fervent fan van de Rode Duivels zijn en kijkt naar het Vlaamse programma F.C. De Kampioenen. "Moge God je woorden zegenen", was zijn reactie.
geenstijl.

Grootspraak of toch niet?
mettewie is offline  
Oud 15 januari 2015, 13:24   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

In Vilvoorde, enkele dagen terug een racistische slogan op het sportstadion,
maar nu niet alleen bedreigingen maar fysieke daden van vandalisme in de krantenwinkel waar men Charlie Hebdo zal verkopen.

http://www.demorgen.be/binnenland/ra...ebdo-a2178115/

http://nieuws.vtm.be/binnenland/1242...en-al-bedreigd


De Schoof moet even de woorden van De Wever herhalen, niet letterlijk, maar in zijn eigen taaltje:
als ge het hier niet plezant kunt vinden, ga dan elders.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 15 januari 2015, 13:39   #40
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In Vilvoorde, enkele dagen terug een racistische slogan op het sportstadion,
maar nu niet alleen bedreigingen maar fysieke daden van vandalisme in de krantenwinkel waar men Charlie Hebdo zal verkopen.

http://www.demorgen.be/binnenland/ra...ebdo-a2178115/

http://nieuws.vtm.be/binnenland/1242...en-al-bedreigd


De Schoof moet even de woorden van De Wever herhalen, niet letterlijk, maar in zijn eigen taaltje:
als ge het hier niet plezant kunt vinden, ga dan elders.

.
En als ze dat niet doen ? Wat dan?
Hun uitkering zit hier hé, waarom zouden ze gaan ?
Nog eens rond de tafel zitten en vrolijke vrolijke vrienden zingen ?
Als er van onze kant al gewoon maar gesteld wordt dat de hoofddoek niet overal kan gedragen worden, zouden ze Brussel al in brand willen steken.
Met dat volk valt niet te klappen.
Wat gaat De Wever dan doen ?
Pericles is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be