Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2016, 15:32   #61
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Veel interessanter dan dit bedrag is te weten aan welke aanslagvoet AB InBev in België wordt belast. Als ik me niet vergis, maakt AB InBev een van de bedrijven uit waarmee de Belgische fiscus een zogenaamde deal heeft afgesloten.
Ze halen een mondiale omzet van 44 miljard dollar en een netto winst van 8 miljard. Het is nogal evident dat de hoofdzetel van zo een groep in alle landen welkom is. Indien Belgie lastig doet wordt de hoofdzetel gewoon bv naar Geneve verplaatst. Laat ons niet romantiseren, als ze gekloot worden doen ze het.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 17:09   #62
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Je mag nog altijd aangeven waar de tegenspraak zit hoor
Als je hard genoeg probeert, lukt het je misschien zelfs.
Om het simpel te houden
De huidige meerderheid probeert de minderheid te doen geloven dat de rijken teveel belastingen moeten betalen tov de niet rijken !
Klopt het dan zo ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 17:34   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Op $ 10.000 in de maand $ 8.000 verzekeringen? Wie heeft u dat wijsgemaakt?
De werkgever betaald niets aan de sociale zekerheid, ook de belastingen moet je volledig zelf betalen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 17:42   #64
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Om het simpel te houden
De huidige meerderheid probeert de minderheid te doen geloven dat de rijken teveel belastingen moeten betalen tov de niet rijken !
Klopt het dan zo ?
Probeer het nog eens
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 18:28   #65
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ze halen een mondiale omzet van 44 miljard dollar en een netto winst van 8 miljard. Het is nogal evident dat de hoofdzetel van zo een groep in alle landen welkom is. Indien Belgie lastig doet wordt de hoofdzetel gewoon bv naar Geneve verplaatst. Laat ons niet romantiseren, als ze gekloot worden doen ze het.

Idd. Ik heb nog een tijdje voor AB Inbev gewerkt. België is minder dan 1% van hun markt en ook al geen groeimarkt. An sich is het een absoluut mirakel dat ze de hoofdzetel nog niet verplaatst hebben.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 18:36   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Om het simpel te houden
De huidige meerderheid probeert de minderheid te doen geloven dat de rijken teveel belastingen moeten betalen tov de niet rijken !
Klopt het dan zo ?
Zoals altijd maak jij dat ervan.

De huidige meerderheid probeert zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen en te houden. Door de laatste grote bedrijven het land uit te jagen omdat ze elders meer winst kunnen maken zal dat niet lukken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 18:45   #67
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maw, 0% aan belastingen is voor jouw nog niet voldoende, de overheid moet daarbovenop nog eens extra subsidies geven aan die bedrijven om hier de poorten van de fabrieken open te houden !
Daar komt je reactie eigenlijk op neer
Als je met alles de duurste bent, sociale wetten, loonkost, belastingen, taxen en pestwetjes naast onredelijke vakbonden moet je wel "iets" doen om bedrijven te lokken.
We gaan dan nog niet spreken over de 4 maandelijkse veranderingen in de fiscale wetgeving die alsmaar meer verlangt van de midden en bovenlaag van de bevolking.
Men vergeet wel eens dat er ook investeerders die risico nemen nodig zijn om een economie te laten draaien en wie risico neemt ziet dat ook graag vergoed. Of men er jaloers van is of niet.
Het boven en onder segment hebben mekaar nodig.
Het bovensegment weet dat maar kan verhuizen.
Het onder segment beseft dat minder mede door de vakbonden maar zij zijn wel de dupe als bedrijven weg trekken.
Met steuntrekkers, vakbonden en een regering op z'n Belgisch laat je geen economie draaien, dat is ondertussen wel duidelijk genoeg.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 19:02   #68
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De werkgever betaald niets aan de sociale zekerheid, ook de belastingen moet je volledig zelf betalen.
Dank u voor de tip. Ik ga morgen tegen mijn boekhoudster zeggen dat ze geen patronale bijdrages meer moet storten. Mijn dag is goed!
Eindelijk verdien ik nog iets aan dit forum van top experten.
Ik heb al geleerd hoe ik interessant failliet kan gaan van onze onbetaalbare Paul en nu nog reservespeler die zegt dat ik geen patronale bijdrages meer moet betalen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 23 oktober 2016 om 19:08.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 19:25   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ze halen een mondiale omzet van 44 miljard dollar en een netto winst van 8 miljard. Het is nogal evident dat de hoofdzetel van zo een groep in alle landen welkom is. Indien Belgie lastig doet wordt de hoofdzetel gewoon bv naar Geneve verplaatst. Laat ons niet romantiseren, als ze gekloot worden doen ze het.
Wat verstaat u dan onder "gekloot worden"? Komt dat niet neer op "geen voorrechten op belastinggebied meer?"
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 19:43   #70
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat verstaat u dan onder "gekloot worden"? Komt dat niet neer op "geen voorrechten op belastinggebied meer?"
Een bedrijf dat méér dan 8 miljard winst in Belgie aangeeft kan veronderstellen aanspraak maken op voorrechten op belastingsgebied. Ik vind het al mooi dat daarop 1.4 miljard in de Belgische staatskas wordt gestort. Dat bedrijf zou dan natuurlijk kunnen denken dat ze de Belgen daarmee ongelukkig maken gezien de hetze daar rond. Waarom dan niet gaan kijken naar een land waarmee ze daar wel gelukkig met zijn. Die bedrijven hebben echt een klein hartje en maken liever niemand ongelukkig.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 19:49   #71
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

[

Laatst gewijzigd door Gipsy : 23 oktober 2016 om 20:02.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 20:01   #72
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De werkgever betaald niets aan de sociale zekerheid, ook de belastingen moet je volledig zelf betalen.

Eens kijken op een loon fiche van New York
SEPTEMBER 2016
PAYROLL - REGULAR $9,879
HOSPITAL & WELFARE $1,864.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 23 oktober 2016 om 20:11.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 20:10   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een bedrijf dat méér dan 8 miljard winst in Belgie aangeeft kan veronderstellen aanspraak maken op voorrechten op belastingsgebied. Ik vind het al mooi dat daarop 1.4 miljard in de Belgische staatskas wordt gestort. Dat bedrijf zou dan natuurlijk kunnen denken dat ze de Belgen daarmee ongelukkig maken gezien de hetze daar rond. Waarom dan niet gaan kijken naar een land waarmee ze daar wel gelukkig met zijn. Die bedrijven hebben echt een klein hartje en maken liever niemand ongelukkig.
Waarom vindt u het normaal dat een grote speler procentueel minder belastingen moet betalen dan een hardwerkende KMO? Ik loop heus niet onnadenkend achter de PvdA aan, maar op dat vlak hebben ze wel een punt als ze die ongelijke belastingdruk aankaarten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 20:28   #74
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom vindt u het normaal dat een grote speler procentueel minder belastingen moet betalen dan een hardwerkende KMO? Ik loop heus niet onnadenkend achter de PvdA aan, maar op dat vlak hebben ze wel een punt als ze die ongelijke belastingdruk aankaarten.
De meeste KMO's kunnen zomaar niet vertrekken en hebben individueel geen onderhandelingspositie. INBEV dat trouwens het leeuwenaandeel van zijn winst buiten Belgie maakt is gaan samenzitten met de belastingen en politieke verantwoordelijken. IPV +-2.7 miljard betalen ze 1.4 miljard.
Als ze vertrekken moet elke Belg (babies inbegrepen) 120 € extra per jaar betalen om het verlies te dekken. Zonder de collateral damage van werkgelegenheid.

Was die gefrustreerde zeikerd van een Peeters niet dwars gaan liggen tijdens de laatste budget onderhandelingen dan hadden alle bedrijven trouwens minder betaald.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 23 oktober 2016 om 20:35.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 20:42   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dank u voor de tip. Ik ga morgen tegen mijn boekhoudster zeggen dat ze geen patronale bijdrages meer moet storten. Mijn dag is goed!
Eindelijk verdien ik nog iets aan dit forum van top experten.
Ik heb al geleerd hoe ik interessant failliet kan gaan van onze onbetaalbare Paul en nu nog reservespeler die zegt dat ik geen patronale bijdrages meer moet betalen.
Zonder personeel dat moet betaald worden hoeven er ook geen patronale bijdragen betaald te worden.
Het is zoals met onze elektriciteitsrekening. Wat we betalen voor onze elektriciteit is maar een fractie van wat we aan kilowatt verbruiken, maar de stroomverbruiker betaalt de hele eindafrekening, dus ook alles wat vadertje staat buiten de heffing per kilowatt aan de stroomverbruiker verdient.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 20:46   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De meeste KMO's kunnen zomaar niet vertrekken en hebben individueel geen onderhandelingspositie. INBEV dat trouwens het leeuwenaandeel van zijn winst buiten Belgie maakt is gaan samenzitten met de belastingen en politieke verantwoordelijken. IPV +-2.7 miljard betalen ze 1.4 miljard.
Als ze vertrekken moet elke Belg (babies inbegrepen) 120 € extra per jaar betalen om het verlies te dekken. Zonder de collateral damage van werkgelegenheid.
Kortom, u vindt het normaal dat grote bedrijven procentueel veel minder bijdragen. En blijkbaar vindt u het eveneens ok dat de overheid slechts een aalmoes krijgt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 20:58   #77
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, u vindt het normaal dat grote bedrijven procentueel veel minder bijdragen. En blijkbaar vindt u het eveneens ok dat de overheid slechts een aalmoes krijgt.
Ja, en 1,4 miljard een aalmoes noemen is voor uw rekening en hier stopt het want ik voel de JvdB marathon aankomen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 21:01   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja, en 1,4 miljard een aalmoes noemen is voor uw rekening en hier stopt het want ik voel de JvdB marathon aankomen.
Als je de belastingvoet bekijkt, komt de te betalen belastingen voor het bedrijf inderdaad neer op een aalmoes. Het blijf een bijzonder onrechtvaardig gegeven dat de internationale spelers door hun positie een veel lagere belastingdruk kunnen afdwingen (en dus nog veel sterker kunnen staan in de markt) ten opzichte van de veel kleinere spelers.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 21:15   #79
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, u vindt het normaal dat grote bedrijven procentueel veel minder bijdragen. En blijkbaar vindt u het eveneens ok dat de overheid slechts een aalmoes krijgt.
Vergeet niet dat de winst, als ze wordt uitgekeerd, een cumulatie van belastingen tegenkomt. Aan de 30% roerende voorheffing kan niemand ontsnappen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2016, 21:19   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Vergeet niet dat de winst, als ze wordt uitgekeerd, een cumulatie van belastingen tegenkomt. Aan de 30% roerende voorheffing kan niemand ontsnappen.
Goede boekhouders weten daar raad mee. Wat dacht je wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be