Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 23 december 2007, 15:35   #281
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Voor de meeste VL is staatshervoming = regionalisering

De omgekeerde richting kan niet.

Dat is al een slecht uitgangspunt om een discussie te starten.
Uitgangspunten zijn niet slecht omdat jij of Didier Reynders dat beweren.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 december 2007 om 15:37.
Kortaf is offline  
Oud 23 december 2007, 16:04   #282
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Wat jou persoonlijk betreft ben ik tamelijk zeker dat je dit niet zult blijven slikken en dat er een eind komt aan je geduld.

Wat de meerderheid van de Vlamingen betreft, heb ik echter op dit punt niet genoeg aanwijzingen om te oordelen. Jij wel?
Het gaat in deze niet over mijn persoontje, wel over het radertje dat ik ben in de groeiende groep mensen van diverse partijen die van mening zijn dat de grenzen van het politiek fatsoen zijn overschreden.
robert t is offline  
Oud 23 december 2007, 17:48   #283
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dag Knuppel,

mag ik u vriendelijk vragen mij uit te leggen waarom u zo'n pessimistische houding aanneemt ?

Of begrijp ik u verkeerd ?


Dank bij voorbaat voor uw antwoord,

djimi
Het is geen pessimistiche houding maar een realistische. Gepuurd uit 177 Belgique en bevestigd het laatste half jaar.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 december 2007 om 17:54.
Knuppel is offline  
Oud 23 december 2007, 17:49   #284
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is geen pessimistiche houding maar een realistische.
Dat zeggen de pessimisten altijd.
straatrue is offline  
Oud 23 december 2007, 17:52   #285
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Wat jou persoonlijk betreft ben ik tamelijk zeker dat je dit niet zult blijven slikken en dat er een eind komt aan je geduld.

Wat de meerderheid van de Vlamingen betreft, heb ik echter op dit punt niet genoeg aanwijzingen om te oordelen. Jij wel?
Komaan Kortaf.
Je beweert zélf al maanden dat de mentalteit bij de Vlamingen aan het veranderen is. Dit juist door de onverzettelijke houding van de Franstaligen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 december 2007, 17:56   #286
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Voor de meeste VL is staatshervoming = regionalisering

De omgekeerde richting kan niet.

Dat is al een slecht uitgangspunt om een discussie te starten.
Enkel een mening, geen onderbouwde argumentatie
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 23 december 2007, 17:58   #287
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Komaan Kortaf.
Je beweert zélf al maanden dat de mentalteit bij de Vlamingen aan het veranderen is. Dit juist door de onverzettelijke houding van de Franstaligen.
Ik zeg dat ook al een tijdje, soms heb ik die indruk. Ik denk dat we zullen moeten wachten tot 2009 om te zien of het waar is.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 23 december 2007, 18:02   #288
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik zeg dat ook al een tijdje, soms heb ik die indruk. Ik denk dat we zullen moeten wachten tot 2009 om te zien of het waar is.
Kortaf is er heel zeker van dat er een klik heeft plaastgevonden waardoor het nooit meer zal zijn zoals voorheen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 december 2007, 18:04   #289
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
Jullie probleem is dat jullie denken dat separatistische partijen of programma's nodig zijn om België te splitsen. Dat is niet het geval, de onmogelijkheid om nog samen een regering te vormen zal volstaan.

België is ontstaan om de Vlaamse meerderheid te onderwerpen, het was een koloniaal project. Wat je nu ziet is dat de Vlaamse meerderheid die onderwerping begint af te gooien. Dat is voor de Franstalige heersers du jamais vu. De verbijsterde, soms hysterische reacties van hun politici en media doen wat denken aan de verbijstering op het gezicht van Ceausescu toen er boegeroep opsteeg tijdens zijn toespraak. Ze begrijpen het gewoon niet: waar is de Vlaamse "compromiscultuur", lees onderwerping, naar toe?

Dit fenomeen zal verder groeien, rustig maar zeker. Als de francofonen niet in staat zijn zich aan te passen, en daar ziet het naar uit, zal België verdwijnen. Ook zonder Vlaamsnationalisten.

De enige manier om België te laten overleven, is het einde van de Franstalige suprematie en de overname van België door de Vlaamse meerderheid.


http://forum.politics.be/showthread....=1#post2905159
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 december 2007 om 18:05.
Knuppel is offline  
Oud 23 december 2007, 18:35   #290
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Komaan Kortaf.
Je beweert zélf al maanden dat de mentalteit bij de Vlamingen aan het veranderen is. Dit juist door de onverzettelijke houding van de Franstaligen.
Heu... volgens mij beweer ik dat de houding van de Franstaligen veranderd is door de besliste houding van het kartel.

Maar ik kan me vergissen natuurlijk, met jouw citatenbank in de buurt ben ik altijd voorzichtig.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 december 2007 om 18:35.
Kortaf is offline  
Oud 23 december 2007, 19:26   #291
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Het kartel heeft geen Vlaamse meerderheid.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 december 2007, 19:28   #292
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Dit komt ook van jou en het slaat echt niet alleen op het kartel:

Citaat:
Alleen zijn we in Vlaanderen nog lang niet van het minderheidsdenken af. We zijn zo lang platgeslagen geweest dat we onszelf als een verdrukte minderheid beschouwen, en zelfs als het volk daar nu blijkbaar stilaan genoeg van krijgt (wat me uitermate verwondert en boeit), dan zal het nog enkele generaties in de hoofden blijven nazinderen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be