Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 19 december 2007, 17:15   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Niet Verafstoot of Leterme maakten deze regering

Niet Verafstoot of Leterme maakten deze regering.

De waarheid die al langer bekend was, is blijkbaar nog altijd geldig, ongeacht de verkiezingsuitslag.

Het is Di Pupo die de echte keizer is van dit onland.

Hij trok aan het draadje via Milket om Leterme te beletten suksesvol te zijn;
Hij trok aan een ander draadje via Verafstoot om niet alleen een regering te hebben, maar wel degelijk een regering naar zijn goesting te hebben.

Reinders mag balen: hij maakt het niet waar, zijn staatshervorming van �* la "een rekering in Wallonie sans PS is een staatshervormink reeds".

Heel dit gegeven maakt me nog meer flamingant, want zoals het nu nog steeds gaat, wordt Vlaanderen niet door Vlamingen bestuurd, en is onze overheid niet het gevolg van een verkiezingsuitslag.

Afspraak met Pasen, als het al niet vroeger misloopt.
Tweede afspraak in 2009.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 december 2007, 17:48   #2
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet Verafstoot of Leterme maakten deze regering.

De waarheid die al langer bekend was, is blijkbaar nog altijd geldig, ongeacht de verkiezingsuitslag.

Het is Di Pupo die de echte keizer is van dit onland.

Hij trok aan het draadje via Milket om Leterme te beletten suksesvol te zijn;
Hij trok aan een ander draadje via Verafstoot om niet alleen een regering te hebben, maar wel degelijk een regering naar zijn goesting te hebben.

Reinders mag balen: hij maakt het niet waar, zijn staatshervorming van �* la "een rekering in Wallonie sans PS is een staatshervormink reeds".

Heel dit gegeven maakt me nog meer flamingant, want zoals het nu nog steeds gaat, wordt Vlaanderen niet door Vlamingen bestuurd, en is onze overheid niet het gevolg van een verkiezingsuitslag.

Afspraak met Pasen, als het al niet vroeger misloopt.
Tweede afspraak in 2009.
De keizer Di Rupo en de koning hebben Belgie gered.
En Verhofstadt gaat graag met de eer strijken
I amsterdam is offline  
Oud 19 december 2007, 17:52   #3
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is Di Pupo die de echte keizer is van dit onland.
Zou het nu echt zo'n zeer doen om eens 'Di Rupo' te schrijven? Rust er soms een (extreem-rechts Vlaams-nationalistisch) fatwa op zijn naam?

Soms lijkt het wel of Di Rupo 'degene wiens naam niet gesproken mag worden' is.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 19 december 2007 om 17:53.
Geert C is offline  
Oud 19 december 2007, 17:58   #4
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zou het nu echt zo'n zeer doen om eens 'Di Rupo' te schrijven? Rust er soms een (extreem-rechts Vlaams-nationalistisch) fatwa op zijn naam?

Soms lijkt het wel of Di Rupo 'degene wiens naam niet gesproken mag worden' is.
Kont stinkt toch
__________________
NV-A Bart De Bever
Koos een plaatje van 2000Euro opbrengst van hun loterij Highway to hell
EXTREEM is offline  
Oud 19 december 2007, 18:03   #5
Superlux
Partijlid
 
Superlux's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Locatie: Bruxsel
Berichten: 295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zou het nu echt zo'n zeer doen om eens 'Di Rupo' te schrijven? Rust er soms een (extreem-rechts Vlaams-nationalistisch) fatwa op zijn naam?

Soms lijkt het wel of Di Rupo 'degene wiens naam niet gesproken mag worden' is.
Ze doen in hun broek als de naam van Di Rupo valt. Wat een ironie dat de PS opnieuw in de regering zit. Ik denk dat de Vlaamse rechterzijde zich dringend moet bezinnen over hun strategie. Met een stijf been loop je niet ver.
Superlux is offline  
Oud 19 december 2007, 19:11   #6
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet Verafstoot of Leterme maakten deze regering.

De waarheid die al langer bekend was, is blijkbaar nog altijd geldig, ongeacht de verkiezingsuitslag.

Het is Di Pupo die de echte keizer is van dit onland.

Hij trok aan het draadje via Milket om Leterme te beletten suksesvol te zijn;
Hij trok aan een ander draadje via Verafstoot om niet alleen een regering te hebben, maar wel degelijk een regering naar zijn goesting te hebben.

Reinders mag balen: hij maakt het niet waar, zijn staatshervorming van �* la "een rekering in Wallonie sans PS is een staatshervormink reeds".

Heel dit gegeven maakt me nog meer flamingant, want zoals het nu nog steeds gaat, wordt Vlaanderen niet door Vlamingen bestuurd, en is onze overheid niet het gevolg van een verkiezingsuitslag.

Afspraak met Pasen, als het al niet vroeger misloopt.
Tweede afspraak in 2009.
Goede analyse. Onbegrijpelijk eigenlijk dat de CD&V leiding daarin nog meegaat. Hopelijk wordt die CD&V leiding vernederd morgenavond op het congres, want eerlijk, het ongenoegen over Verhofstadt III, is toch wel groot bij de basis.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 19 december 2007, 19:15   #7
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Goede analyse. Onbegrijpelijk eigenlijk dat de CD&V leiding daarin nog meegaat. Hopelijk wordt die CD&V leiding vernederd morgenavond op het congres, want eerlijk, het ongenoegen over Verhofstadt III, is toch wel groot bij de basis.
Wat zou U gedaan hebben?... In de echte wereld...
Graag of niet...
Chipie is offline  
Oud 19 december 2007, 19:31   #8
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Wat zou U gedaan hebben?... In de echte wereld...
Graag of niet...
Moest ik Leterme geweest zijn, zou ik:

- schriftelijke garanties eisen van alle partijen die meegingen in de (interim)regering dat ze voor een grote staatshervorming zullen stemmen. Ook de Franstaligen moesten via een stemming in het Waals parlement onmiddelijk het belangenconflict rond BHV stopzetten. Een aantal concrete en belangrijke zaken van staatshervorming moeten ook al in het regeerakkoord staan.

- een veto stellen tegen de figuur van Guy Verhofstadt, ook al wilde Di Rupo dat. Het is trouwens duidelijk van wie de zet van Albert gekomen is, van de keizer Di Rupo natuurlijk. Ofwel zelf het premierschap opeisen, ofwel een interimregering zonder eerste minister.

- en tenminste een interimregering met toch een basisprogramma, geen loutere postjesregering.

Zoniet oppositie.

En hetgeen ik zeg is werkelijk een minimum hé, voor zo'n noodregering.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 december 2007 om 19:33.
Max van Dietschland is offline  
Oud 19 december 2007, 19:34   #9
verten
Burger
 
verten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Ze doen in hun broek als de naam van Di Rupo valt. Wat een ironie dat de PS opnieuw in de regering zit. Ik denk dat de Vlaamse rechterzijde zich dringend moet bezinnen over hun strategie. Met een stijf been loop je niet ver.
Toch wel opvallend... N-VA gaat de verkiezingscampagne in met "Laat Vlaanderen niet verstrikken", maar uiteindelijk belanden ze met Di Rupo himself in de regering! Als de N-VA zich wat redelijker had opgesteld tijdens de formatie - dixit Etienne Schouppe - zat de PS nu in de oppositie.

Helaas... En ondertussen is BHV nog steeds niet gesplitst en een staatshervorming valt ook nog niet te bespeuren - welja, na 23 maart misschien, maar ik vrees dat de franstaligen toch andere definities hanteren voor een staatshervorming
verten is offline  
Oud 19 december 2007, 21:17   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verten Bekijk bericht
Toch wel opvallend... N-VA gaat de verkiezingscampagne in met "Laat Vlaanderen niet verstrikken", maar uiteindelijk belanden ze met Di Rupo himself in de regering! Als de N-VA zich wat redelijker had opgesteld tijdens de formatie - dixit Etienne Schouppe - zat de PS nu in de oppositie.

Helaas... En ondertussen is BHV nog steeds niet gesplitst en een staatshervorming valt ook nog niet te bespeuren - welja, na 23 maart misschien, maar ik vrees dat de franstaligen toch andere definities hanteren voor een staatshervorming

"Ze", de NVA, zit niet "met" Di Pupo in de regering.
Ten eerste niet omdat er geen regering is, wel een noodregering.
En ten tweede omdat de NVA zelfs niet in de noodregering zit.

Naar mijn vermoeden is er wel zoiets afgesproken in het kartel: NVA doet niet mee, onthoudt zich tijdens de vertrouwensstemming, en heeft zo meer de handen vrij om oppositietaal te spreken.

Bovendien wou ik hier reageren tegen dat geblaar over BHV dat al dan niet gesplitst is.
Vergelijk dat nu eens met eenderwelke andere wet die gestemd wordt in het parlement: zelfs nadat ie gestemd is, moet ie nog ondertekend worden door de edele franstalige in Laeken, verschijnen in het staatsblad, en dan nog vaak pas wat later wordt het echt een wet. Tussen stemming en inwerkingtreding is er dus "een prosedure".
Inzake BHV loopt de prosedure, die wettelijk voorzien is, die iedereen die een beetje vertrouwd is met die dingen al jaaaaren op voorhand wist dat ze gingen/moeten/zouden gebeuren.

(Slechts in uiterst linkse en uiterst rechtse regimes (beide doorgaans "niet demokratisch" genoemd), of slechts bij karakters als Di Pupo en Verafstoot, leeft de wens dat hun persoonlijke oekazes �* la minute door iedereen vanzelfsprekend als volkomen legitiem wettelijk aanvaard worden.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 december 2007, 21:37   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zou het nu echt zo'n zeer doen om eens 'Di Rupo' te schrijven? Rust er soms een (extreem-rechts Vlaams-nationalistisch) fatwa op zijn naam?

Soms lijkt het wel of Di Rupo 'degene wiens naam niet gesproken mag worden' is.
Ik ben niet ekstreem rechts, tenzij je nva daartoe ook rekent, maar wees gerust, wat jij rekent kan me geen bal schelen.

Voorts ben ik van een leeftijd dat in mijn jonge tijd iedereen een bijnaam had, behalve diegenen die er echt geen verdienden. (en Di Pupo is één van de grootste politieke tegenstrevers, die alleen maar mijn simpatie heeft omdat ie homo is en er voor uit komt, en vals beschuldigd werd van met kleine jongens te foefelen)

En voorts heb je niet door dat hoe meer ik op die bijnamen aangesproken word, hoe plezanter ik dat vind, en dus hoe langer ik dat zal volhouden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 december 2007, 21:40   #12
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM Bekijk bericht
Kont stinkt toch
Oh, wat zijn we weer beschaafd..
filosoof is offline  
Oud 19 december 2007, 22:41   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zou het nu echt zo'n zeer doen om eens 'Di Rupo' te schrijven? Rust er soms een (extreem-rechts Vlaams-nationalistisch) fatwa op zijn naam?

Soms lijkt het wel of Di Rupo 'degene wiens naam niet gesproken mag worden' is.
Jij noemt de belgische particratie toch ook een democratie?

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=16
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 december 2007, 22:44   #14
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Jij noemt de belgische particratie toch ook een democratie?

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=16
Zonder me uit te spreken over de wenselijkheid: die twee zijn niet noodzakelijk onverenigbaar.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 19 december 2007, 22:48   #15
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is Di Pupo die de echte keizer is van dit onland.
Jaloers op Di Rupo?
Politieke baas = wie het politieke spel het best beheerst.
straatrue is offline  
Oud 19 december 2007, 22:57   #16
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zonder me uit te spreken over de wenselijkheid: die twee zijn niet noodzakelijk onverenigbaar.
Uiteraard wel:

parti-cratie = de partijen heersen.
demo-cratie = het volk heerst.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 december 2007, 23:01   #17
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Uiteraard wel:

parti-cratie = de partijen heersen.
demo-cratie = het volk heerst.
Probeer het vanuit een wetenschappelijk standpunt te benaderen. Particratie is gewoon een type democratie.

Nogmaals, ik spreek mij hier niet uit over de wenselijkheid.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 19 december 2007, 23:05   #18
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Probeer het vanuit een wetenschappelijk standpunt te benaderen. Particratie is gewoon een type democratie.

In een democratie is - zoals het woord zegt- het volk aan de macht. In een particratie zijn - zoals het woord zegt - de partijen aan de macht. En dus niet het volk.

Een andere benadering is er niet. Alleen al de manier waarop bvb het migrantenstemrecht is goedgekeurd terwijl alle peilingen wezen op een "njet" van de meerderheid der burgers, bewijst de tegenstelling.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 december 2007, 23:13   #19
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
In een democratie is - zoals het woord zegt- het volk aan de macht. In een particratie zijn - zoals het woord zegt - de partijen aan de macht. En dus niet het volk.

Een andere benadering is er niet. Alleen al de manier waarop bvb het migrantenstemrecht is goedgekeurd terwijl alle peilingen wezen op een "njet" van de meerderheid der burgers, bewijst de tegenstelling.
Dat "bewijst" toch niks. Dat is een feit dat je kan meenemen in je overpeinzingen, maar geen bewijs.
De meerderheid der burgers wil hogere uitkeringen, de meerderheid der burgers wil minder belastingen betalen. Soms kunnen alle wensen van de burgers niet ingewilligd worden. Ook niet door mensen die beloofd hebben dat ze dat gaan doen.
En de verkozene kiest dan die oplossing die voor zijn kiezers de beste is. En dan gaat er altijd een meerderheid zijn die roept "en waarom krijgen wij ons goesting niet?" Wel, het antwoord is: ge krijgt uw goesting niet omdat ge uw goesting krijgt.
__________________
Travis66 is offline  
Oud 19 december 2007, 23:19   #20
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Dattem maar oplet of hij heeft zelf een strop om zijn hals:

straatrue is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be