Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2023, 08:25   #161
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Mbt het "hedendaagse feminisme" waarnaar De morgen verwijst. Dat trans inclusieve feminisme wil vrouwen verplichten van penissen te houden op straffe van als TERF gecanceld te worden. Dat hedendaagse feminisme is vrouwonvriendelijk.


Mbt vrouwen aan de haard'. Ik denk dat heel wat vrouwen dat zouden verkiezen boven alleenstaande moeder te zijn of twee jobs te moeten doen om de kinderen naar school te kunnen sturen. Uiteraard dient het een vrije keuze te zijn. Vrouwen zijn geen slaven. Is er iemand die anders beweert? Niet dat ik weet.

Laatst gewijzigd door Bach : 19 augustus 2023 om 08:28.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2023, 08:27   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat woke met haar gecancel en transideologie een even virulente anti woke beweging aan het oproepen is lijkt me duidelijk. Ik denk echter niet dat het in de eerste plaats een 'vrouwen aan de haard' tegenbeweging is.
Inderdaad, of die vrouw aan de haard nu een baard heeft en een lul of niet, dat maakt in de grond niet uit he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2023, 12:11   #163
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Vroeger als de mensen nog nodig waren, kregen wij fatsoen en respect mee.
Afgelopen decennia worden wij in een tijdsgeest gepropt die ons vies maakt van wat onze voorouders voor ons opbouwden, onder de traditionele normen en waarden.

Nu mensen politiek, seks en gebruik tot God maakten, gaat het in sneltempo achteruit....

By design omdat mensen niet meer nodig zijn en de plannen van een technocratie zich voltooien.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 19 augustus 2023 om 12:12.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2023, 16:39   #164
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prieel Bekijk bericht
Een vrouw moet de keuze hebben, maar het hedendaagse tweeverdienersmodel is eerder een noodzaak om ons te voorzien van de levenskwaliteit die we willen of nodig hebben.

Nu moeten de kinderen na 3 maand naar de crèche. Als ze naar school gaan moeten ze naar de voor- en na-opvang en in de vakanties sturen we ze naar kampen want er is geen opvang anders.

We doen beroep op een kuisvrouw en/of een strijkdienst, en wie er dan nog niet komt laat zijn eten leveren door een Hello Fresh.

Is dat dan allemaal zoveel beter?

Ook wel typisch voor De Morgen dat dit concept nu plots slecht en discutabel is omdat het van "extreemrechts" komt. Dat bij de moslims bijna geen enkele vrouw werkt en amper mag buiten komen wordt niet vernoemd. De bewuste westerse huismoeder die uit idealistische overwegingen er wil zijn voor haar echtgenoot en kinderen, dat is uiteraard slecht en verwerpelijk.
dikke 2
Waar is de tijd dat De Strangers over sleutelkinderen zongen: "De sleutel van de deur ligt onder de mat", want moe en va waren gaan werken.
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 19 augustus 2023 om 16:42.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 10:21   #165
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Vroeger als de mensen nog nodig waren, kregen wij fatsoen en respect mee.
Afgelopen decennia worden wij in een tijdsgeest gepropt die ons vies maakt van wat onze voorouders voor ons opbouwden, onder de traditionele normen en waarden.

Nu mensen politiek, seks en gebruik tot God maakten, gaat het in sneltempo achteruit....

By design omdat mensen niet meer nodig zijn en de plannen van een technocratie zich voltooien.
Hoe lang houden ze het vol tegenwoordig onze grote relatie makers, vrouwen? 1 jaar en ze willen al naar de volgende. 70-80% van scheiding ingezet door vrouwen. Ze willen altijd weg.

Nu, vroeger ze konden niet weg. De kerk hielp de man. Ze konden nergens heen. Ik heb het geld en bakkes.

Nu, tegenwoordig ik wil niet in een situatie komen waarbij ik al heel de dag in een soort van oorlogszone / gekkenhuis zit, namelijk de werkvloer. En je komt thuis en je zit weer in een oorlogszone / gekkenhuis.

1 van die 2 moet gewoon leefbaar zijn. Vrouwen die thuis zitten, kunnen de hele dag hun batterijen laden voor bullshit of het bloed onder je nagels te halen.

Tenzij ze meer als 3 kinderen hebben, dat is een fulltime job.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be