Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2023, 10:04   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Straks ga je ook zeggen dat het oké is dat jouw trui in Bangladesh is gemaakt door kinderen die 1 euro per dag verdienen. Ze zijn immers zo onbekwaam dat ze willen verhongeren, werkend voor de onderbetaler.
Wel, waarom doen ze het anders ? Toch omdat dat nog veruit het beste is dat ze kunnen hebben ?

Stel dat al die kinderen die voor 1 euro die trui maken, gewoon geen trui meer mogen maken. Denk je dat ze dan beter af zijn ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 12:27   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.448
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Gaan bekwame arbeiders dan ook niet doorgroeien of zich herscholen?
Die kunnen dat, maar dat ze het ook doen is een ander verhaal.
Een hele hoop kiesvee zal wel zagen en klagen, maar uiteindelijk is het meeste wel naar hun goesting, en is er geen wil om meer te doen.
Citaat:
Uiteindelijk blijven dus nog enkel onbekwame poetshulpen of arbeiders over?
Neen, natuurlijk niet. Er is instroom, en in die instroom zitten mensen die wel vooruit willen in het leven. Is dat nu omdat ze het materiele nastreven -net die grotere TV, net die duurdere auto, enzoverder, of omdat ze ambitie hebben, of omdat ze gewoon kennis en kunde willen vergaren, dat kan allemaal.

Sommmigen gaan het kunnen, anderen gaan het gewoon pakken, en nog anderen, dat zullen sukkelaars blijven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 12:32   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.448
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik kan mij permitteren om wat meer te betalen, dat is het probleem niet.
Ik vrees dat "wat meer betalen", niet meer met dienstencheques gaat lukken.
Citaat:
Maar het is de professionele kennis van die Afro-inboorlingen die ze naar ons sturen. Die betrokken black ladies zijn weliswaar van goede wil maar ze kennen gewoon niets.
Die goeie wil is een noodzakelijk begin.
Onwetendheid is op te lossen. Kennis is te vergaren (al was het maar de gebruiksaanwijzing van de producten begrijpend lezen).
Bekwaamheid komt met inzet en ervaring.




Maar domheid (of luiheid/gemakzucht), daar is geen kruid tegen opgewassen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 13:59   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Is daar eens niet iets geweest op tv over 'de huishoudster van Gert Verhulst'?

Die zal wel iets meer kunnen dan een onopgeleide Afrikaanse jongedame.
En ook wel iets meer rapen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 15:42   #45
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
hoeveel uren wil die klopppen , en wat vervoert hij/zij ? op welke bestemming.

Ene die met pakskes om 6 uur s morgens vertrekt en om 15:00 gedaan heeft, ga je minder moeten betalen dan ene die alle dagen onderweg is met ADR spul naar t zuiden van Italie of t noorden van Noorwegen he, ... Die zeggen zondagavond tegen moeder de vrouw saluut en zijn misschien vrijdagavond thuis.
Maximaal 8 uur, dan rustperiode.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 15:53   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.448
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Maximaal 8 uur, dan rustperiode.
Is dat niet veel te lang naar uw normen?

Hier iets meer duidelijke uitleg.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 25 augustus 2023 om 15:54.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 16:24   #47
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is daar eens niet iets geweest op tv over 'de huishoudster van Gert Verhulst'?

Die zal wel iets meer kunnen dan een onopgeleide Afrikaanse jongedame.
En ook wel iets meer rapen.
Gert Verhulst kennende, zal ze wel goed kunnen pijpen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 12:39   #48
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, waarom doen ze het anders ? Toch omdat dat nog veruit het beste is dat ze kunnen hebben ?
Omdat ze in die positie zijn gezet door een corrupte regering die hen geen eerlijke kansen geeft. Vaak zijn het de grote corporaties waar wij onze kleren van kopen, die met het grote geld politici in die landen in hun zak steken en slavenarbeid of kinderarbeid organiseren. Vaak een inbreuk op de lokale wetgeving, die gedoogd wordt om wille van het geld. En een mens die een moreel kompas heeft, zou zich daartegen moeten verzetten ipv te argumenteren dat we die kinderen helpen door zo'n truien te kopen (het is toch het beste dat ze kunnen hebben?) en dat systeem in stand te houden. Analoog aan het idee dat we een huishoudhulp zouden helpen door haar te laten werken aan een loon dat niet volstaat om in het bestaansminimum te voorzien.

Citaat:
Stel dat al die kinderen die voor 1 euro die trui maken, gewoon geen trui meer mogen maken. Denk je dat ze dan beter af zijn ?
Dat is een verkeerde vraag. Stel dat er een globale ethische commissie ontstaat die geen enkele werknemer laat werken voor minder dan het equivalent van het Belgische minimumloon. Die uitbuiting (een begrip dat opzettelijk wordt uitgehold) bij wet verbiedt en zwaar bestraft. Ik denk dat veel Belgen akkoord zouden zijn. Ze stellen dan wel vast dat hun trui 3 keer duurder is geworden, maar ik ga er vanuit dat dit geen argument moet zijn om kinderarbeid/slavenarbeid te gedogen.

Wat als het hier ooit naar de kloten gaat -we zijn goed op weg- en de overheid dit soort taferelen organiseert met Belgische kinderen? Ik denk dat het moreel kompas van velen hier dan ineens wel tilt slaat.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 27 augustus 2023 om 12:45.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 13:07   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.448
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Omdat ze in die positie zijn gezet door een corrupte regering die hen geen eerlijke kansen geeft. Vaak zijn het de grote corporaties waar wij onze kleren van kopen, die met het grote geld politici in die landen in hun zak steken en slavenarbeid of kinderarbeid organiseren. Vaak een inbreuk op de lokale wetgeving, die gedoogd wordt om wille van het geld. En een mens die een moreel kompas heeft, zou zich daartegen moeten verzetten ipv te argumenteren dat we die kinderen helpen door zo'n truien te kopen (het is toch het beste dat ze kunnen hebben?) en dat systeem in stand te houden. Analoog aan het idee dat we een huishoudhulp zouden helpen door haar te laten werken aan een loon dat niet volstaat om in het bestaansminimum te voorzien.



Dat is een verkeerde vraag. Stel dat er een globale ethische commissie ontstaat die geen enkele werknemer laat werken voor minder dan het equivalent van het Belgische minimumloon. Die uitbuiting (een begrip dat opzettelijk wordt uitgehold) bij wet verbiedt en zwaar bestraft. Ik denk dat veel Belgen akkoord zouden zijn. Ze stellen dan wel vast dat hun trui 3 keer duurder is geworden, maar ik ga er vanuit dat dit geen argument moet zijn om kinderarbeid/slavenarbeid te gedogen.

Wat als het hier ooit naar de kloten gaat -we zijn goed op weg- en de overheid dit soort taferelen organiseert met Belgische kinderen? Ik denk dat het moreel kompas van velen hier dan ineens wel tilt slaat.
Leuk betoog.

Maar ethiek en moreel zijn dingen die eigenlijk persoonlijke smaak zijn.

Als we gaan zeveren over de kostprijs van een trui.
Het moet lukken dat mijn echtgenote wol spint op traditionele wijze.
Indien ze niet moet betalen voor de wol die van het schaap geschoren is (er zijn forumleden die weten waarover dit gaat), en voor de rest de investeringen in spinnewiel en kaardmolen bekijken over decennia (ja, die apparaten gaan eeuwen mee, indien goed verzorgd), alswel de betrekkelijke kost van bruikbaar water en zeep negeert, dan is ze 2 weken full time aan't wassen, kaarden, spinnen en twijnen om genoeg bollen wol te maken om 1 trui (of broek) te kunnen breien (of weven voor laken).
Het met de hand breien van een trui is nog eens een week full time.

En dat is dan met een ervaren maker.... het is geen ongeschoolde arbeid, maar ook geen ingenieurswerk waar jaren leergeld voor betaald moet worden aan onderwijzers die hun kennis goed kunnen doorgeven.
Het is "ervaringsdeskundig werk" om goeie kwaliteit af te leveren.

Laat het ons in de €2000 netto/maand categorie steken. Da's € 25/u (met een lage overheids-afroming) .
Dan kost een puur natuur, Groen! goedkeurde trui €3000 aan de klant....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 13:21   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Omdat ze in die positie zijn gezet door een corrupte regering die hen geen eerlijke kansen geeft.
Wat zijn die eerlijke kansen ? De eerlijke kansen van een kind dat moet werken om een T shirt te maken voor 1 euro zijn eerlijk gezegd van in de goot te kreperen. Er zijn gewoon veel te veel van die kinderen gemaakt.

De normale, eerlijke manier is dat daar veruit het gros van dood gaat van onbering he. Tot hun aantallen terug overeenkomen met wat de armoedige lokale economie te bieden heeft.

Als men nu verschillende van die kinderen een tijdje extra laat overleven door Tshirts te maken die ongeveer opbrengen wat nodig is om die kleine nog tot de volgende dag laten te overleven, dan zie ik daar het probleem niet mee.

Het echte probleem ontstaat pas als die kleine zodanig veel Tshirts maakt dat die de leeftijd van volwassene bereikt, en zelf ook gaat meedoen aan de kweek, terwijl die volgens de eerlijke kansen allang dood had moeten zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 13:23   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Stel dat er een globale ethische commissie ontstaat die geen enkele werknemer laat werken voor minder dan het equivalent van het Belgische minimumloon. Die uitbuiting (een begrip dat opzettelijk wordt uitgehold) bij wet verbiedt en zwaar bestraft. Ik denk dat veel Belgen akkoord zouden zijn. Ze stellen dan wel vast dat hun trui 3 keer duurder is geworden, maar ik ga er vanuit dat dit geen argument moet zijn om kinderarbeid/slavenarbeid te gedogen.
Het punt is dan dat die truien ginder niet meer gemaakt worden. De strikt enige reden om ginder iets te laten doen is dat het ginder goeiekoop kan gedaan worden. Als dat voordeel weg is, dan is er niet de minste reden meer om U al die ambras van verre productie mee aan te trekken. Dat er ginder gewoon niks meer gebeurt. Want wat die kinderen kunnen doen, is gewoon niet voldoende om dat loon voor op te hoesten. Die gaan dus gewoon dood van honger en ontbering. En je hebt gelijk dat na een tijdje, het probleem van de baan is.

Het enige wat de arbeid van die kinderen waard is, is een paar euro's he. Meer zijn die hun daden niet waard. Kunnen we die niet kopen voor een paar euro, dan kopen we die gewoon niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 augustus 2023 om 13:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 23:15   #52
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat zijn die eerlijke kansen ?
Mijns inziens de kans op onderwijs, wat vaak een manier is om uit de vicieuze cirkel der armoede te ontsnappen.

Trouwens met de enorme boost van robots en van AI, verwacht ik dat binnen minder dan 20 jaar helemaal geen kinderen of goedkope arbeidskrachten meer nodig zijn voor dat werk. In feite verwacht ik dat robots al dat werk gaan overnemen. Zeker zodra ze met AI in staat zijn om zelf beslissingen te nemen.
Ook de huishoudhulp wordt dan overbodig. Veel geschoold werk wordt dan ook overbodig omdat robots het beter kunnen (diagnostiek huisdokter, operatieve ingreep in het ziekenhuis..) Ik ben heel benieuwd wat het moreel kompas van al die geschoolden dan gaat zeggen, wanneer ze overbodig blijken. Moeten we ze dan ook geen salaris meer geven? Of zegt het kompas dan ineens dat ze allemaal recht hebben op een menswaardig leven, ook als ze niet meer nodig blijken.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 27 augustus 2023 om 23:17.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2023, 05:56   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Trouwens met de enorme boost van robots en van AI, verwacht ik dat binnen minder dan 20 jaar helemaal geen kinderen of goedkope arbeidskrachten meer nodig zijn voor dat werk.
Dat machines het gaan overnemen en dat de mensheid dan aan haar einde komt lijkt mij voor de hand liggend. Of dat al binnen 20 jaar is lijkt mij een beetje vroeg. Ik zou denken een halve eeuw tot een eeuw voor de laatste mens door een machine getermineerd wordt.

Alle politieke discussies over een mensenmaatschappij gaan dus over het bestek VOOR de mens uitgeschakeld wordt he. Het heeft geen zin om te discussieren over wat er nadien gebeurt, we gaan daar toch niks over te zeggen hebben, we zullen toch de dominante soort niet meer zijn en waarschijnlijk uitgeschakeld worden. Dat is niet meer aan ons om daarover na te denken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 augustus 2023 om 05:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2023, 06:02   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Mijns inziens de kans op onderwijs, wat vaak een manier is om uit de vicieuze cirkel der armoede te ontsnappen.
Waarom hebben hun ouders dan niet voor hun onderwijs gezorgd ?

Ah, omdat ze zelf miserabele sukkelaars waren.

Waarom hebben ze dan kinderen gemaakt ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 augustus 2023 om 06:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2023, 10:16   #55
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Omdat poetsen de laatste maanden te zwaar begon te worden (Albeir en ik invalide) hebben we hulp in het huishouden. Dit voor 3u / week.
Doch niet met dienstencheques want die hulpen worden serieus onderbetaald.

Hier komt één van Albeir zijn nichtjes poetsen.
Wij betalen haar daarvoor 55 euro en ze mag zelf haar uren bepalen.
De ene week komt ze om 10u en een andere week komt ze om 11u30 bv. Dat maakt ons niks uit.

Ze poetst héél grondig, echt in alle hoekjes en kantjes.

Ze is echt een schat en doet er nog kleine dingen bij die we haar niet gevraagd hebben.
Voordeel is ook dat we haar sinds haar geboorte kennen en we haar voor 100% vertrouwen. We laten haar gerust poetsen als we even wegzijn.

Ik vind haar die 55 euro dubbel en dik waard ; ik vind dat ze dat verdient.
Ik zou echt niet graag een wildvreemde in mijn huis hebben!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2023, 11:01   #56
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Omdat poetsen de laatste maanden te zwaar begon te worden (Albeir en ik invalide) hebben we hulp in het huishouden. Dit voor 3u / week.
Doch niet met dienstencheques want die hulpen worden serieus onderbetaald.

Hier komt één van Albeir zijn nichtjes poetsen.
Wij betalen haar daarvoor 55 euro en ze mag zelf haar uren bepalen.
De ene week komt ze om 10u en een andere week komt ze om 11u30 bv. Dat maakt ons niks uit.

Ze poetst héél grondig, echt in alle hoekjes en kantjes.

Ze is echt een schat en doet er nog kleine dingen bij die we haar niet gevraagd hebben.
Voordeel is ook dat we haar sinds haar geboorte kennen en we haar voor 100% vertrouwen. We laten haar gerust poetsen als we even wegzijn.

Ik vind haar die 55 euro dubbel en dik waard ; ik vind dat ze dat verdient.
Ik zou echt niet graag een wildvreemde in mijn huis hebben!
In 't zwart?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2023, 11:25   #57
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Omdat poetsen de laatste maanden te zwaar begon te worden (Albeir en ik invalide) hebben we hulp in het huishouden. Dit voor 3u / week.
Doch niet met dienstencheques want die hulpen worden serieus onderbetaald.

Hier komt één van Albeir zijn nichtjes poetsen.
Wij betalen haar daarvoor 55 euro en ze mag zelf haar uren bepalen.
De ene week komt ze om 10u en een andere week komt ze om 11u30 bv. Dat maakt ons niks uit.

Ze poetst héél grondig, echt in alle hoekjes en kantjes.

Ze is echt een schat en doet er nog kleine dingen bij die we haar niet gevraagd hebben.
Voordeel is ook dat we haar sinds haar geboorte kennen en we haar voor 100% vertrouwen. We laten haar gerust poetsen als we even wegzijn.

Ik vind haar die 55 euro dubbel en dik waard ; ik vind dat ze dat verdient.
Ik zou echt niet graag een wildvreemde in mijn huis hebben!
€ 55 per uur of € 55 per 3 uur?

Als het € 55 per 3 uur is, gaat ze daar minder van overhouden dan wanneer je betaalt met dienstencheques. Tenzij ze in het zwart werkt natuurlijk, maar dat is een misdrijf.

Je beseft toch dat een poetshulp die met dienstencheques werkt MEER krijgt dan die € 9 per uur die je zelf voor de cheque betaalt?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2023, 12:20   #58
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
€ 55 per uur of € 55 per 3 uur?

Als het € 55 per 3 uur is, gaat ze daar minder van overhouden dan wanneer je betaalt met dienstencheques. Tenzij ze in het zwart werkt natuurlijk, maar dat is een misdrijf.

Je beseft toch dat een poetshulp die met dienstencheques werkt MEER krijgt dan die € 9 per uur die je zelf voor de cheque betaalt?
De dochter van een vriendin poetst met dienstencheques. Per uur houdt ze netto 13 euro over. Ik vind dat héél weinig!

Dus: ik betaal 55 euro per keer = 3u poetsen ( en een half uurtje pauze met een koekske en een chocolaatje en een babbeltje erbij) en me dunkt dat dat veel beter betaald is als een hulp die voor 3u werken netto 39 euro betaald krijgt.

Tenslotte wat dat in het zwart werken betreft: het is een familielid. Het staat mij nog altijd vrij om eenieder wie van onze familie een cash bedrag te geven.

Het gaat hier niet over 1000 euro he!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2023, 12:26   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Gert Verhulst kennende, zal ze wel goed kunnen pijpen.
U bent supporter van de Spaanse voetbalbond?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2023, 12:27   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
De dochter van een vriendin poetst met dienstencheques. Per uur houdt ze netto 13 euro over. Ik vind dat héél weinig!

Dus: ik betaal 55 euro per keer = 3u poetsen ( en een half uurtje pauze met een koekske en een chocolaatje en een babbeltje erbij) en me dunkt dat dat veel beter betaald is als een hulp die voor 3u werken netto 39 euro betaald krijgt.

Tenslotte wat dat in het zwart werken betreft: het is een familielid. Het staat mij nog altijd vrij om eenieder wie van onze familie een cash bedrag te geven.

Het gaat hier niet over 1000 euro he!
Mijn poetsvrouw krijgt 25€/uur, en rekening houdend met haar werk, niet overdreven.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be