Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2017, 23:13   #1
1000 miles
Burger
 
Geregistreerd: 22 februari 2017
Locatie: Aalst
Berichten: 172
Standaard In Wallonië 90 en in Vlaanderen 70..in Brussel 30

Ik ben nogal veel op de baan...en heb enkele rare, grappige gewoontes

1. tellen van de verschillende snelheidszones in Belgie op 10 km. Ik geef toe...soms raak ik de tel kwijt want het is gewoon niet foutloos te doen...

2. Waar gaan we over een Binnenlandse grens...? Juist..als de snelheidsborden er staan van vlaanderen (70) en wallonië (90). Desondanks we in "België" leven heeft elk scheetje zijn eigen geur.
6500 snelheidsboetes per dag....dat moet je verdienen

3. tellen van het aantal borden dat "iets" (meestal nutteloos en overbodig) aangeven als je over de grens rijdt vanuit gelijk welk ander land.
Een gemiddelde bloemlezing:
1.Snelheidsbeperking
2.Snelheidsnormen in vlaanderen
3.provincie
4.gemeente
5.Wéér snelheidsbeperking
6.Het aantal strepen bij mist of regen of niet voorbijsteken in België
7.Wéér provincie
8.Wéér 2x snelheidsbeperking
...
Allemaal op 250 meter (overgang Terneuzen - Gent)!
Ik heb er dan nog enkele uitgelaten zoals viataks, camerabewaking,...
En er zijn er ergere...

En dan verschieten ze ervan dat die clown uit Lokeren die de borden levert met een helicopter zijn boodschappen doet...ik denk alleen al om zijn eigen borden niet te moeten respecteren....je word van minder depressief op onze "vla- wa- bru- be" wegen
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2017, 07:36   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik hoorde deze week dat er in België per dag iets van een 6500 bestuurders geflitst en beboet worden... Mensen, waar zijn we mee bezig vraag ik mij dan af. Zoals hierboven aangehaald zit er geen enkelelogica of éénduidigheid in de snelheidslimieten. Ik weet plaatsen zijn waar je vroeger zonder probleem 90 mocht terwijl ze eerst 70 van gemaakt hebben en onlangs 50, zonder ook maar iets aan de weg te veranderen. Dan is het natuurlijk gemakkelijk om daar mensen te flitsen want wie niet zeer goed oplet die rijdt zomaar veel sneller dan toegestaan.

En uit onderzoek is gebleken dat bestuurders zich meest van al ergeren aan linksrijders en bumperklevers. Waarom voert men dan de controles op deze zaken niet op? Ze kopen nu geavanceerder flitstoestellen die tot wel 8 rijvakken tegelijk kunnen bewaken en die zo goed als onzichtbaar opgesteld kunnen worden maar controles op essentiële zaken zoals gsmen achter het stuur, linksrijden, bumperkleven en het inhaalverbod voor vrachtwagens, ho maar.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be