Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2023, 11:47   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.655
Standaard Intussen op de heetste plek ter wereld: dicht bij record van 56,7 graden

onderwerp
Intussen op de heetste plek ter wereld: dicht bij record van 56,7 graden

analyse
1) Ja, 56,7 graden Celsius is echt gloeiend heet, ik was vorig jaar twee weken in Karol Bagh, INdia, New Delhi, waar het buiten dus 44 C was en ik kon het nog net uithouden, omdat ik een dunne huid heb en van het Tropische zonneras ben uit oude Aryawart, kinderen van de Zon, RA he. Wel flink gezweet daar, had ijskoud en grotendeels bevroren water in de tas uit vriesvakje met ijs erin.

2) De huidige hitte heeft te maken met de zonnevlammen van onze zon die nu overaktief zijn, en onze hele dampkring is nu aangetast en beschadigd door de milieuvervuiling. HEt zeewater is vervuild aan de oppervlakte en kan niet meer goed reflecteren dus de zonnewarmte wordt hierom geabsorbeerd door het zeewater en dit warmt de oceanen razendsnel op.

3) Ik ga toch werken aan echte snelle oplossingen, oa er moet een hele grootschalige aktie komen internationaal met een budget van minstens 100 miljard euro om woestijnen en savanne gebieden razendsnel te herbebossen oa via grootschalige zoetwater produktie UNits uit het zoute zeewater met zout produktie erbij, in vele kustgebieden.

4) In theorie kunnen alle asielzoekers dan in punt 3) hier lekker werken en settelen en rijk worden ism INDiase Leger en industrie, ja ik moet dit mondiaal reddingsplan in India starten, want dat zijn mijn hindoe RASgenoten die mij gaan accepteren en serieus nemen. Hier in superieure Blank / Arisch Nederland ben en blijf ik een vuile bruine koelierat met kleine lul, untermensch van apenkleur dus het is zinloos om hier verder te vechten tegen de superieure duivelse, lange, grootgeschapen, sterkere, superintelligente, superpotente, Blank/ Arische Rakshats van Kali Yuga. Beste is harde KKK Apartheidswet legaliseren in Arisch Nederland, met zachte, doch verplichtende en humane Zelfdeportatie en verplichte seksuele assimilatie wetten voor alle Untermenschen van kleur.


==================================

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...a-death-valley

Wereldwijd probleem
Intussen op de heetste plek ter wereld: dicht bij record van 56,7 graden
17 juli 2023 08:28
Aangepast 17 juli 2023 10:55


Terwijl grote delen van de wereld zuchten onder extreme hitte, komen de temperaturen op de allerheetste plek ter wereld in de buurt van de hoogste temperatuur ooit op aarde gemeten. In Death Valley in de Amerikaanse staat Nevada is het ruim 53 graden.

De hoogste temperatuur ooit gemeten op aarde was 56,67 graden Celsius in juli 1913 in Furnace Creek bij Death Valley, zegt Randy Ceverny van de World Meteorological Organization, het weerinstituut dat wereldwijd alle cijfers bijhoudt. "Met de opwarming van de aarde komen dergelijke temperaturen steeds vaker voor", zegt Ceverny tegen persbureau AP.

In Furnace Creek is het bezoekerscentrum van Death Valley gevestigd. Gistermiddag verzamelden tientallen mensen zich bij de thermometer, sommigen voor de grap in een bontjas, om een foto te maken met de bizar hoge temperatuur.

Die digitale thermometer kwam op een gegeven moment boven de 56 graden Celsius, maar dit is geen officiële meting. De National Weather Service zei dat de hoogste officiële temperatuur die op zondag werd geregistreerd 128 graden Fahrenheit (53,3 graden Celsius) was.
Op de heetste plek

William Cadwallader, die gisteren ook in Furnace Creek was, woont in Las Vegas, waar 46,7 graden werd gemeten, net iets minder dan de hoogste temperatuur in de gokstad ooit.

Cadwallader zei dat hij Death Valley al jaren in de zomer bezoekt, alleen maar om te kunnen zeggen dat hij op de heetste plek op aarde is geweest. "Een beetje zoals bij de Mount Everest, dat je kunt zeggen dat je die beklommen hebt."
Warmste
Lees ook:
Warmste dag ooit in warmste week ooit: 'Dit loopt uit de hand'

De extreme temperaturen in Death Valley staan in de VS niet op zichzelf. Overal in het zuiden van de VS, van Californië tot Florida, worden hitterecords verbroken.

In Phoenix bijvoorbeeld werd gisteren een temperatuur van 46 graden Celsius bereikt. Het is daar al 17 dagen achter elkaar boven de 40 graden. Bij Miami is zelfs het zeewater boven de 36 graden.
Extreme hitte Zuid-Europa

Maar ook veel andere delen van de wereld hebben te maken met weerextremen. Zo zucht ook het zuiden van Europa onder de warmte. In Spanje geldt in grote delen van het land code rood. Het wordt op veel plekken warmer dan veertig graden.
Bloedheet in Spanje en Italië: 'Dit is niet te harden'
01:10
Bloedheet in Spanje en Italië: 'Dit is niet te harden'

Wetenschappers zeggen dat er een behoorlijke kans is dat 2023 wereldwijd de boeken ingaat als het warmste jaar ooit. Juni was al de warmste juni ooit gemeten.

In Nederland hebben we ook een paar hete dagen gehad, maar juist in ons land is het de komende week goed te doen met gemiddelde zomerse temperaturen van vlak boven de 20 graden.
Geen
Lees ook:
Geen zin in zweten in Zuid-Europa? Hier kun je nog wél 'lekker' op vakantie
Bron: RTL Nieuws
Meer over
Hittegolf
Link in bio
Verenigde Staten








https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...a-death-valley
=====================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 12:27   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.506
Standaard

In juli 2009 was ik in Death Valley bij temperaturen tot 52 graden.

En dat is een heeeeel rare ervaring.

Het is er gloeiend heet maar je zweet geen druppel. Althans, zo lijkt het.
De lucht is er immers zo droog dat elke druppel zweet die op je huid verschijnt onmiddellijk verdampt.

Roken (deed ik destijds nog) lukte niet wegens gewoonweg te hete lucht die je inademt.

Parkeerplekken die bestaan uit asfalt worden bij zo'n temperaturen afgezet. Enerzijds omdat de asfalt te zacht wordt om een auto te dragen, anderzijds omdat het risico bestaat dat je banden gaan smelten.

En het is moeilijk om uit te leggen maar heel je lichaam voelt 'raar' aan. Waarschijnlijk omdat het alle moeite van de wereld moet doen om af te koelen. In ieder geval; ik had me voordien nog nooit zo gevoeld.

En dikke week later waren we in Lake Havasu City en daar flirtte de temperatuur toen ook met 50 graden.

Voor mij hoeft dat niet meer maar het was toch eens tof om dat te ervaren.
Heel speciaal. Je voelt daar gewoon dat die hitte je binnen de kortste keren fataal kan worden.

Maar eigenlijk valt bij zo'n temperaturen gewoon rondwandelen nog wel mee. Vooral omdat de lucht er kurkdroog was denk ik. Een paar jaar later was ik in Florida bij amper 35 graden maar daar was rondlopen veeel vermoeiender. Omdat de luchtvochtigheid daar zo enorm hoog was. Je bent daar dan ook continu kletsnat van het zweet.

Ja, speciaal gevoel die extreme temperaturen.
Al speelt volgens mij bij zulke temperaturen de luchtvochtigheid een zeker zo belangrijke rol als de temperatuur op zich.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 12:35   #3
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
In juli 2009 was ik in Death Valley bij temperaturen tot 52 graden.

En dat is een heeeeel rare ervaring.

Het is er gloeiend heet maar je zweet geen druppel. Althans, zo lijkt het.
De lucht is er immers zo droog dat elke druppel zweet die op je huid verschijnt onmiddellijk verdampt.

Roken (deed ik destijds nog) lukte niet wegens gewoonweg te hete lucht die je inademt.

Parkeerplekken die bestaan uit asfalt worden bij zo'n temperaturen afgezet. Enerzijds omdat de asfalt te zacht wordt om een auto te dragen, anderzijds omdat het risico bestaat dat je banden gaan smelten.

En het is moeilijk om uit te leggen maar heel je lichaam voelt 'raar' aan. Waarschijnlijk omdat het alle moeite van de wereld moet doen om af te koelen. In ieder geval; ik had me voordien nog nooit zo gevoeld.

En dikke week later waren we in Lake Havasu City en daar flirtte de temperatuur toen ook met 50 graden.

Voor mij hoeft dat niet meer maar het was toch eens tof om dat te ervaren.
Heel speciaal. Je voelt daar gewoon dat die hitte je binnen de kortste keren fataal kan worden.

Maar eigenlijk valt bij zo'n temperaturen gewoon rondwandelen nog wel mee. Vooral omdat de lucht er kurkdroog was denk ik. Een paar jaar later was ik in Florida bij amper 35 graden maar daar was rondlopen veeel vermoeiender. Omdat de luchtvochtigheid daar zo enorm hoog was. Je bent daar dan ook continu kletsnat van het zweet.

Ja, speciaal gevoel die extreme temperaturen.
Al speelt volgens mij bij zulke temperaturen de luchtvochtigheid een zeker zo belangrijke rol als de temperatuur op zich.
Ik was daar ook eens toen het 50 graden was. 3 uur ervoor waren we nog bovenaan de tiogapass uitgestapt waar het 10 graden was of zo. Als je daarna uit de airco komt en tis plots 50...Precies een oven. Maar inderdaad, kurkdroog dus niet meteen een groot probleem vond ik.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 13:54   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik was daar ook eens toen het 50 graden was. 3 uur ervoor waren we nog bovenaan de tiogapass uitgestapt waar het 10 graden was of zo. Als je daarna uit de airco komt en tis plots 50...Precies een oven. Maar inderdaad, kurkdroog dus niet meteen een groot probleem vond ik.
Ik heb collega's die dagelijks wel 50 keer van -35°C naar +20°C gaan. Nog geen enkele doodgevallen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 14:11   #5
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.625
Standaard

Dus de hoogste temperatuur ooit gemeten op aarde was meer dan honderd jaar geleden en niet vorig jaar of zo?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 14:16   #6
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik heb collega's die dagelijks wel 50 keer van -35°C naar +20°C gaan. Nog geen enkele doodgevallen.
Ik veronderstel dat uw collega's daar toch een beetje op gekleed zijn en als dat het geval is, vallen die temperaturen en temperatuurverschillen binnen de limieten van wat hun menselijk lichaam zonder veel problemen aankan.

Ik weet niet welke kledij dat lichaam zou kunnen beschermen tegen temperaturen boven de 48° Celsius.


Een astronauten-uitrusting, misschien?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 15:29   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
...
Voor mij hoeft dat niet meer maar het was toch eens tof om dat te ervaren.
Heel speciaal.
...
Ik heb zo ook wel een paar toffe herinneringen aan enkele hete nachten.
Heel speciaal.
En ... lang geleden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 18:00   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.740
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb zo ook wel een paar toffe herinneringen aan enkele hete nachten.
Heel speciaal.
En ... lang geleden.
De zomer van 76....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 18:14   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.529
Standaard

In Florida is het zeewater 36°C. Geen afkoeling mogelijk.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 07:43   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik veronderstel dat uw collega's daar toch een beetje op gekleed zijn en als dat het geval is, vallen die temperaturen en temperatuurverschillen binnen de limieten van wat hun menselijk lichaam zonder veel problemen aankan.

Ik weet niet welke kledij dat lichaam zou kunnen beschermen tegen temperaturen boven de 48° Celsius.


Een astronauten-uitrusting, misschien?
Die zijn daar inderdaad op gekleed maar het blijft toch een aanslag op uw lichaam om dagelijks zo dikwijls over te schakelen. Maar inderdaad, tegen koude kan je u degelijk beschermen. Mijn schoonzus woonde een jaar in Ulan-Ude. In de winter tot -45. Maar ook dat went volgens haar.
Te warm lijkt me inderdaad een groter probleem om zich aan te passen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 juli 2023 om 07:47.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 07:46   #11
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik heb collega's die dagelijks wel 50 keer van -35°C naar +20°C gaan. Nog geen enkele doodgevallen.
Het menselijk lichaam kan dan ook behoorlijk wat hebben (als het in de basis gezond is).
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 10:16   #12
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In Florida is het zeewater 36°C. Geen afkoeling mogelijk.
Leugens! Momenteel in Key-West 30°. Het is niet echt slim om hier simpelweg de MSM te komen na-papegaaien.
__________________
Ik ben absoluut géén fan van Alex Jones!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 11:45   #13
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik was daar ook eens toen het 50 graden was. 3 uur ervoor waren we nog bovenaan de tiogapass uitgestapt waar het 10 graden was of zo. Als je daarna uit de airco komt en tis plots 50...Precies een oven. Maar inderdaad, kurkdroog dus niet meteen een groot probleem vond ik.
Wij deden dezelfde route denk ik...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 00:22   #14
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.655
Standaard Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

pas als er opeens miljoenen mensen echt dood neervallen door deze hittegolven zal men het een pandemie noemen zoals covid19 oorlog

nu sterven er tienduizenden door de hitte, meerderheid zijn ouderen.


======================

https://www.nu.nl/buitenland/6272888...rdhoogtes.html


Wereldwijd extreme hitte: temperaturen stijgen naar recordhoogtes
Door onze nieuwsredactie
18 jul 2023 om 19:09Update: 4 uur geleden
1.8K reacties
Op veel plekken in de wereld is het momenteel extreem heet. In het zuiden van Europa, het zuiden van de Verenigde Staten, het noorden van Afrika, het Midden-Oosten en verschillende regio's in Azië komen hitterecords in zicht. Een overzicht.
Zuid-Europa krijgt zicht op Europees hitterecord

Zuid-Europese landen zuchten al dagen onder extreme hitte en de uitzonderlijke warmte houdt nog even aan. In grote delen van Spanje, Italië en Griekenland geldt code rood of oranje. In verschillende regio's zijn hitterecords gebroken.

In Rome werd dinsdag een temperatuur van 41,8 graden gemeten. Nooit eerder werd het zo warm in de Italiaanse hoofdstad. Ook in de rest van Italië is het al dagenlang warmer dan 40 graden, wat uitzonderlijk is voor het land.

Op Sardinië werd het dinsdag zelfs 46 graden. Daarmee kwam het Europese hitterecord in zicht. Dat werd twee jaar geleden genoteerd in Sicilië, waar het toen 48,8 graden werd. De verwachting is dat dat record voorlopig nog overeind blijft.

In Spanje is het kwik op meerdere plekken gestegen tot 45 graden of hoger. In onder meer La Palma leiden de hitte en droogte tot bosbranden. Ook in delen van Griekenland komen hevige bosbranden voor, zoals bij hoofdstad Athene. Andere Europese landen sturen blusvliegtuigen die kunnen helpen met het bestrijden van de branden.
Beeld uit video: Bosbranden teisteren Zuid-Griekse kust0:49
Bosbranden teisteren Zuid-Griekse kust
Noord-Afrika ziet kwik stijgen tot bijna 50 graden

De hittegolf in Zuid-Europa is voornamelijk het gevolg van warme lucht die vanuit de Sahara in noordelijke richting wordt geblazen. Daar hebben Noord-Afrikaanse landen ook last van, met name Algerije en Marokko.

In Benni Mellal, een stad in het midden van Marokko, werd afgelopen week een temperatuur van 47,5 graden gemeten. In Algerije werd zelfs de 48 graden aangetikt.
Beeld uit video: Extreme hitte in Zuid-Europa, maar waarom ontsnappen wij eraan?1:26
Extreme hitte in Zuid-Europa, maar waarom ontsnappen wij eraan?
Verenigde Staten: Death Valley nadert warmste temperatuur op aarde

Death Valley doet zijn reputatie als een van de warmste plekken op aarde eer aan. Afgelopen zondag werd in de woestijn in Californië een temperatuur van 53,3 graden gemeten. In een aangrenzende regio liep het kwik op tot 53,9 graden.

In Death Valley werd in 1913 de hoogste officiële temperatuur op aarde gemeten: 56,7 graden. De World Meteorological Organization (WMO) erkent dat als het wereldwijde hitterecord. Het is niet uitgesloten dat het record er 110 jaar later aan gaat.

Ook in de rest van het zuidelijke deel van de Verenigde Staten is het al wekenlang bloedheet. Dat leidt tot sterfgevallen. Zo kwam een veertienjarige jongen eind juni om het leven nadat hij tijdens een wandeling in het Big Bend National Park was bezweken aan de hitte. Het was op dat moment 48 graden in het park in Texas.

In Phoenix (Arizona) werd het maandag voor de negentiende dag op rij warmer dan 43,3 graden, een evenaring van het record uit 1973. Dat record wordt vandaag overigens gebroken, want de hitte daar is nog niet voorbij. Meteorologen denken dat het de rest van de maand zo warm blijft.
Azië: China breekt meerdere records

In China werd afgelopen zondag een nieuw nationaal hitterecord gevestigd. In de noordwestelijke stad Sanbao werd het 52,2 graden, meldden Chinese staatsmedia. Dat is bijna 2 graden warmer dan het vorige record. Het nieuwe record moet nog wel worden bevestigd door de WMO.

Ook Peking brak een record. Dinsdag werd het voor de 27e dag dit jaar warmer dan 35 graden in de Chinese hoofdstad. Het vorige record (26 dagen) werd in 2000 gevestigd. De afgelopen dertig jaar werd het in Peking gemiddeld tien dagen per jaar warmer dan 35 graden.

In juni werd Azië al getroffen door een hittegolf die "eens in de tweehonderd jaar voorkomt". Naast in China werden ook in India, Bangladesh, Thailand en Vietnam verschillende hitterecords gebroken. Temperaturen van ruim 40 graden leidden tot zeker 183 doden, vooral in India.
Is er een link met klimaatverandering? NU.nl-klimaatverslaggever Rolf Schuttenhelm legt uit:

"Bij een hittegolf weet je pas zeker of het door klimaatverandering komt als dat is onderzocht. Dat is een nieuwe tak van de klimaatwetenschap. De uitkomst van het onderzoek kan zijn dat de kans op de hittegolf met een bepaald percentage is toegenomen door klimaatverandering. Of dat de superhoge temperaturen zelfs onmogelijk zouden zijn geweest zónder klimaatverandering."

"Maar wat je vooraf al kunt zeggen, is dat het verband tussen klimaatverandering en hittegolven heel groot is, in tegenstelling tot veel andere weerextremen, zoals overstromingen, droogte en stormen. Bij hittegolven is er bijna altijd een verband met klimaatverandering. Juist piektemperaturen nemen sterk toe door klimaatverandering."

"Op dit moment heeft de wereld ook te maken met El Niño. Dat is een voorbeeld van een natuurlijke warmteafwijking. Maar de hitte-extremen in bijvoorbeeld Azië en de Verenigde Staten staan los van El Niño. Die hittegolven worden waarschijnlijk versterkt door klimaatverandering. Dat geldt zeker voor het Middellandse Zeegebied: dat is echt een hotspot van klimaatverandering."
Beeld: Reuters
1.8K reacties
Lees meer over:
Extreem weer
Buitenland
NUjij: Uitgelichte reacties
Anton_Noniem_badaef
18 jul 2023 om 19:45
Ik vraag me af hoezeer dit uit de hand moet lopen voordat de hele berg mensen die ontkennen dat er iets aan de hand is tot inzicht komen.
Respect: ???? 136
Reacties: ???? 16
Reageer
Jolie77
18 jul 2023 om 19:24
Nee, maar als we met elkaar minder auto rijden, minder lang douchen, minder gas en elektriciteit gebruiken, seizoensgroenten en -fruit eten zijn we al op de goede weg.
Respect: ???? 82
Reacties: ???? 9
Reageer
Bekijk alle reacties





https://www.nu.nl/buitenland/6272888...rdhoogtes.html
=======================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 07:27   #15
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In Florida is het zeewater 36°C. Geen afkoeling mogelijk.
Kunnen ze daar de warmte niet aan onttrekken om er iets anders mee te doen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 08:07   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kunnen ze daar de warmte niet aan onttrekken om er iets anders mee te doen ?
Om Groenland mee op te warmen zodat het zijn naam weer waardig wordt?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 22:19   #17
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.737
Standaard

ik herinner me vooral dat in Death Valley de airco van de auto uit moest op de motor niet te oververhitten.
En dat 's nachts de coyote huilde. Ik weet wel niet of dat was omdat ie het te warm had

ondertussen worden overal keer op eker warmterecords gebroken en blijven klimaatpseudoskeptici de realiteit ontkennen.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 10:56   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kunnen ze daar de warmte niet aan onttrekken om er iets anders mee te doen ?
Ja, om het hier wat op te warmen bv...

Je leest overal over warme temperaturen en hier zitten we midden in de zomer te bibberen bij amper 20 graden en regelmatig een bui...

Ne graad of 7-8 mag er hier wel bij en als ik de zuid-europeanen hoor klagen mag dat er ginder wel af.
Hoe simpel kan de oplossing zijn?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be